Spis treści:
Budżet, o którym mowa pozwala przebierać w rynkowych ofertach. Niewątpliwe będziemy mieć duży wybór i szybko zorientujemy się również, że często rowery za 12 500 zł nie są wcale gorzej wyposażone, niż te za 15 000 zł, albo, że warto dołożyć jeszcze kolejny tysiąc i wyjechać już naprawdę kompletnym i dopieszczonym rowerem marzeń. Choć fakty są takie, że po podwyżkach cen z ostatnich lat budżet między 10 a 15 tys. zł to tak naprawdę minimum, aby kupić dobrą szosówkę ze średniej półki. Nie mniej jednak zdarzają się w tym przedziale całkiem sensowne propozycje.
Co to jest rower kompletny?
Oczywiście wszystko zależy od naszych potrzeb… i tu właśnie dochodzimy do sedna sprawy. Co to jest rower kompletny, rower marzeń, czy też sprzęt, który nie wymaga już inwestowania? Z pewnością to taki jednoślad, który w 100% spełnia potrzeby i wymagania danego użytkownika. Te będą inne dla szosowego turysty, osoby, która potraktuje ten sprzęt treningowo, a jeszcze inne oczekiwania będzie miał wobec tej szosy zawodnik ścigający się w wyścigach ze startu wspólnego. Do tego dochodzi teren po którym jeździmy najczęściej - płaski, pagórkowaty lub górski. W takim ujęciu dla każdego z nas inny rower jest tym idealnym.
Zobacz również:
- Rower szosowy do 1500 zł
- Rower szosowy do 2000 zł
- Rower szosowy do 2500 zł
- Rower szosowy do 3000 zł
- Rower szosowy do 4000 zł
- Rower szosowy do 5000 zł
- Rower szosowy do 6000 zł
- Rower szosowy do 7000 zł
- Rower szosowy do 8000 zł
- Rower szosowy do 9000 zł
- Rower szosowy do 10000 zł
- Rower szosowy do 20000 zł
- Jaki rower szosowy endurance wybrać?
- Najtańsze aerodynamiczne rowery szosowe
- Aerodynamiczny rower szosowy
- Rower szosowy dla kobiety
- Jaki rower szosowy wybrać?
Przyglądamy się więc rowerom szosowym do 15 000 zł w ogólnym podziale na modele klasyczne, aerodynamiczne oraz endurance (długodystansowe, o bardziej zrelaksowanej pozycji). Najpierw sprawdzimy, co w założonym budżecie stanowi standard wyposażenia, a następnie odpowiemy sobie, jak to realizuje potrzeby typowego użytkownika omawianych trzech gatunków szosówek.
Rama i widelec
W badanym segmencie szosówek znajdziemy rowery przeważnie zbudowane na karbonowych ramach i widelcach. Są to zwykle konstrukcje lekkie i sztywne, świetnie jeżdżące i odbiegające od najdroższych modeli w kolekcji najczęściej jedynie innym rodzajem zastosowanych materiałów lub mniejszą precyzją układania samych warstw węglowego tworzywa. Natomiast - jakkolwiek negatywnie to nie zabrzmiało - to są absolutnie świetne konstrukcje, które zdolne są dowozić swoich właścicieli nawet na podium wyścigów. W pełni komfortowe, sztywne i lekkie. Z realnych spraw, które będziemy w stanie odczuć - od szczytowych ram w kolekcjach różnią się najczęściej około 100-200 gramową nadwagą i czasem delikatnie wyczuwalną mniejszą sprężystością. Dla nas - kolarzy nie dysponującymi warunkami fizycznymi WorldTourowych prosów i ludzi, którzy nie zjeżdżąją zjazdów po 100 km/h - są to naprawdę różnice pomijalne. Trzeba mieć jednak świadomość, że karbon to nie 100% rynku. Przez podwyżki cen, które miały miejsce w ostatnich latach, obecnie marki premium w omawianym budżecie czasami oferują ,,jedynie" ramy aluminiowe z karbonowym widelcem. Oczywiście to nadal świetne rowery, ale na pewno ,,mniej zaawasnowane", aniżeli ich karbonowi bracia.
Koła
W kołach różnice są - jak zawsze - największe, a ich klasa i cechy będą szczególnie mocno definiowały możliwości wspinaczkowe i szybkość na płaskim naszego roweru. W badanym przedziale dominują koła aluminiowe, często modele wysokiej klasy - lekkie, trwałe i niezawodne, choć oczywiście mało aerodynamiczne. To bez znaczenia, jeśli traktujemy maszynę turystycznie lub tylko treningowo, ale do ścigania się - bez dwóch zdań - o ile możemy, bierzmy karbonowe stożki. Są szybsze, często nawet lżejsze (lub jedynie niewiele cięższe) i bardziej komfortowe, niż aluminiowe niskie koła. W omawianym przedziale cenowym można trafić sensowne propozycje, gdzie rower ma wyścigową ramę, osprzęt elektroniczny SRAM AXS lub Shimano Di2 i właśnie karbonowe wysokie koła. Miło, że większość modeli kół w tych rowerach - zarówno karbonowych i aluminiowych - ma obręcze tubeless ready. Opony to często modele z górnej półki, a nawet jeśli nie, nie patrzmy na to w kontekście argumentu za lub przeciw decyzji zakupowej. Ogumienie jest niezmiernie ważne, ale jego wymiana i koszt tej operacji to pestka przy zakupie tak drogiej maszyny.
Osprzęt
W omawianych szosówkach królują napędy Shimano 105 w wersji mechanicznej. Trafiają się też napędy elektroniczne - przeważnie Shimano 105 Di2, a rzadziej Sram Rival eTap AXS. Zdarzają się też rowery na - uwaga - dość podstawowej grupie napędowej Shimano Tiagra, ale z drugiej strony trafić można nawet osprzęt klasy Shimano Ultegra. Rozpiętość przełożeń jest ściśle powiązana z typem roweru - w maszynach endurance znajdziemy przeważnie korby 50/34 i kasety 11-30 lub 11-34, natomiast w rowerach do ścigania często spotkamy twardsze biegi - pół-kompakty 52/36 zestawione z kasetą 11-28 lub 11-30.
Hamulce - tylko hydrauliczne tarczowe!
Większość producentów idzie z duchem czasu i oferuje już rowery wyłącznie z hydraulicznymi hamulcami tarczowymi. To dobrze, są bezpieczniejsze, lepiej hamują, ciężej doprowadzić do przegrzania. To szczególnie ważne przy ograniczonych umiejętnościach użytkowników oraz jeżdżeniu w górskim terenie. Poza tym, wkrótce hamulce obręczowe znikną z rynku w rowerach tej klasy, warto więc pójść w nowoczesność. Dodatkowy plus tarczówek to fakt, że raz zakupione do nich karbonowe koła się nie zużywają (brak wpływu hamowania na ścieranie felg) i są totalnie odporne na przegrzewanie.
Pozostałe komponenty
Pozostałe części, czyli siodło, wsporniki i kierownica oraz owijka, to najczęściej modele ze średniej półki. Przeważnie aluminiowe, choć sztyca w wielu maszynach będzie już karbonowa. Węglowa może zdarzyć się też kierownica.
Co kupimy w tej cenie?
Wiele słów już padło, ale najogólniej można to ująć w dwóch wnioskach. Bez problemu nabędziemy rower do długodystansowych szosowych tras, który jest lekki, szybki i wygodny, czyli po prostu kompletny sprzęt typu endurance. Nawet jeśli nie będzie w nim karbonowych kół, to rama zadba o nasz komfort, a starty na osiągach… przecież nie są kluczowe podczas zwykłej jazdy. W grupie maszyn na wyścigi będziemy mogli wybierać między klasyczną szosą lub modelem aero. Będą to rowery nadającę się do rywalizowania bez poczucia ograniczeń ze strony sprzętu. Możecie mieć jednak wrażenie, że zawsze będzie w nich czegoś brakowało do ideału. Jeśli będzie miał świetne koła i tarczówki, to grupa osprzętowa nie będzie tak wysoka. Z kolei, jeśli napęd będzie bardzo dobry, to otrzymamy gorsze koła. Warto więc pomyśleć na czym szczególnie nam zależy w kontekście rywalizacji i pod tym kątem należy szukać roweru. Jeśli ścigacie się po płaskich trasach warto iść w stożkowe koła, pozostałe kwestie będą drugorzędne. Jeśli to jednak górskie gonki, to można bez obaw pomyśleć o rowerze na dobrej klasy, lekkich aluminiowych kołach, ale z tarczówkami, które pozwolą opóźniać hamowanie i zyskiwać dużo na zjazdach. Warto też dobrze poszukać, bo bywa, że w okolicy 13 000 zł kupimy naprawdę kompletny i fajny rower (105 Di2, tarczowe hamulce, karbonowe koła), a przecież to lepsze, niż sprzęt na podobnej ramie z Tiagrą na pokładzie...
Co na rynku?
W ofercie polskich dystrybutorów znajdziemy wiele ciekawych rowerów w tej cenie. Na kolejnych stronach przedstawiamy część z nich. Więcej znajdziecie na katalog.bikeworld.pl.
Merida SCULTURA 5000

- Cena: 14999.00 PLN
- Opis ramy: SCULTURA CF3 V, taperowana, maksymalna szerokość opony: 30c, oś: 12x142mm, mufa suportu: Pressfit 86,5
- Widelec/amortyzator przedni: SCULTURA CF3 disc, 12x100mm
- Grupa napędowa: Shimano 105 Di2
- Ilość blatów i koronek: '2x12
- Kompletne koła: Vision Team 35 Clincher Disc
- Opony: Maxxis Highroad 700x28c
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Cannondale SuperSix EVO 4

- Cena: 14999.00 PLN
- Opis ramy: SuperSix EVO Carbon
- Widelec/amortyzator przedni: SuperSix EVO Carbon
- Grupa napędowa: Shimano 105
- Ilość blatów i koronek: '2x12
- Opony: Vittoria Zaffiro Pro Slick, 700 x 25c
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Van Rysel EDR CF 105 12s

- Cena: 14999.00 PLN
- Waga: 9.00 kg
- Opis ramy: EDR Carbon, wewnętrzne prowadzenie przewodów, taperowana, mocowanie hamulca: flat mount, oś 12x142mm
- Widelec/amortyzator przedni: EDR Carbon, 12x100mm
- Grupa napędowa: Shimano 105
- Ilość blatów i koronek: '2x12
- Kompletne koła: FULCRUM RACING3 DB Tubeless
- Opony: Hutchinson FUSION 5 PERFORMANCE
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Canyon Endurace CF 7 AXS

- Cena: 14999.00 PLN
- Waga: 8.76 kg
- Opis ramy: Canyon Endurace CF Disc, karbon, wewnętrzne prowadzenie przewodów, zintegrowany zacisk sztycy punkty montażowe na górnej rurze, maksymalna szerokość opony: 35mm, oś 12x142mm
- Widelec/amortyzator przedni: Canyon FK0110 CF Disc, karbon, 12x100mm
- Grupa napędowa: SRAM RIVAL AXS
- Ilość blatów i koronek: '2x12
- Kompletne koła: DT Swiss Endurance LN XDR
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Cinelli Pressure ADR 105

- Cena: 14999.00 PLN
- Opis ramy: CINELLI Pressure ADR, karbon, wewnętrzne prowadzenie przewodów, taperowana, mocowanie hamulca flat mount, kompatybilna wyłącznie z elektronicznymi grupami osprzętu, zintegrowany zacisk sztycy, oś 12x142mm
- Widelec/amortyzator przedni: Columbus Disc 1-1/2”, karbon, 12x100mm
- Grupa napędowa: Shimano 105
- Ilość blatów i koronek: '2x12
- Kompletne koła: Shimano RS171
- Opony: Vittoria Zaffiro pro 700x28
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Fuji Gran Fondo 1.1

- Cena: 14962.48 PLN
- Waga: 8.77 kg
- Opis ramy: Karbon, wewnętrzne prowadzenie przewodów, mocowanie hamulca: flat mount, taperowana, oś 12x142mm
- Widelec/amortyzator przedni: Karbon, 12x100mm
- Grupa napędowa: Shimano Ultegra
- Ilość blatów i koronek: '2x12
- Kompletne koła: Oval Concepts 524 Disc, 24/28H
- Opony: Vittoria Zaffiro Pro V, G2.0, 700 x 30c, 26tpi
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Argon 18 Krypton Rival AXS

- Cena: 14900.00 PLN
- Opis ramy: Karbon, wewnętrzne prowadzenie przewodów, taperowana, system 3D, mocowanie hamulca flat mount, oś 12x142mm
- Widelec/amortyzator przedni: Karbon, 12x100mm
- Grupa napędowa: SRAM RIVAL AXS
- Ilość blatów i koronek: '2x12
- Kompletne koła: Vision Team 30mm
- Opony: Vittoria Rubino Pro G2.0 700x30c
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Look 785 HUEZ SHIMANO 105

- Cena: 14900.00 PLN
- Waga: 8.93 kg
- Opis ramy: Carbon
- Widelec/amortyzator przedni: Carbon
- Grupa napędowa: Shimano 105
- Ilość blatów i koronek: '2x12
- Kompletne koła: Shimano RS171
- Opony: HUTCHINSON Challenger Tupetype 700x25
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Eddy Merckx Lavaredo 68

- Cena: 14723.00 PLN
- Opis ramy: Karbon, wewnętrzne prowadzenie przewodów, zintegrowany zacisk sztycy, oś 12x142mm
- Widelec/amortyzator przedni: Karbon, 12x100mm
- Grupa napędowa: Shimano Ultegra
- Ilość blatów i koronek: '2x11
- Kompletne koła: Fulcrum Racing 400 DB
- Opony: Vittoria Rubino Pro 25mm
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Cube Axial WS GTC SLX

- Cena: 14499.00 PLN
- Waga: 8.80 kg
- Opis ramy: Technologia Twin Mold, mocowanie hamulca: flat mount
- Widelec/amortyzator przedni: CUBE CSL Race Disc, Full Carbon, 1 1/8 - 1 1/4 Tapered, Flat Mount, 12x100mm
- Grupa napędowa: Shimano 105 Di2
- Ilość blatów i koronek: '2x12
- Kompletne koła: Fulcrum Racing 77 DB
- Opony: Conti Grand Sport Race SL, 28-622
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Pells Airflow 1

- Cena: 14490.00 PLN
- Opis ramy: High Modulus Carbon
- Grupa napędowa: Shimano 105 Di2
- Ilość blatów i koronek: '2x12
- Kompletne koła: Fulcrum DB600
- Opony: Continental Grand Prix 5000 25-622
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Cannondale Synapse Carbon 3 L

- Cena: 14399.00 PLN
- Opis ramy: Synapse Carbon
- Widelec/amortyzator przedni: Synapse Carbon
- Grupa napędowa: Shimano 105
- Ilość blatów i koronek: '2x11
- Opony: Vittoria Zaffiro Pro Reflective, 700 x 30c
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Lapierre Pulsium 6.0

- Cena: 14131.00 PLN
- Opis ramy: Karbon, wewnętrzne prowadzenie przewodów, zintegrowany zacisk sztycy, mocowanie hamulca: flat mount, mufa suportu: PF, mocowania na błotniki, oś 12x142mm
- Widelec/amortyzator przedni: Carbon UD SL, 12x100mm
- Grupa napędowa: Shimano 105 Di2
- Ilość blatów i koronek: '2x12
- Kompletne koła: DT Swiss E1800 Spline 30mm (22mm width), Centerlock, Tubeless compatible, XD Driver
- Opony: Schwalbe One Perf, RaceGuard, MicroSkin, TLE 25-622
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Stevens Izoard 105 Di2

- Cena: 14000.00 PLN
- Waga: 8.50 kg
- Opis ramy: Carbon SL Fiber
- Widelec/amortyzator przedni: STEVENS Full Carbon SL
- Grupa napędowa: Shimano 105 Di2
- Ilość blatów i koronek: '2x12
- Kompletne koła: DT Swiss P 1800 Spline
- Opony: Continental Grand Prix
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Specialized Roubaix SL8 2024

- Cena: 14000.00 PLN
- Waga: 9.46 kg
- Opis ramy: FACT 10R, karbon, wewnętrzne prowadzenie przewodów, zintegrowany zacisk sztycy, gwintowana mufa suportu, oś 12x142mm
- Widelec/amortyzator przedni: Future Shock 3.1
- Grupa napędowa: Shimano Tiagra
- Ilość blatów i koronek: '2x10
- Kompletne koła: Axis Elite Disc
- Opony: Road Sport, 700x32c
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Scott Addict 40

- Cena: 13919.00 PLN
- Waga: 8.50 kg
- Opis ramy: Addict Disc HMF karbon, geometria Endurance, Wymienny hak, wewnętrzne prowadzenie przewodów, kompatybilna z błotnikami Syncros, oś 12x142mm
- Widelec/amortyzator przedni: Addict HMF; 1 1/4”-1 1/2”
- Grupa napędowa: Shimano 105 Di2
- Ilość blatów i koronek: '2x12
- Kompletne koła: Syncros RP2.0 Disc
- Opony: Schwalbe ON E Fold; 700x32C
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Felt VR Advanced 105

- Cena: 13799.00 PLN
- Opis ramy: Karbon, wewnętrzne prowadzenie przewodów, zintegrowany zacisk sztycy, oś 12x142mm
- Widelec/amortyzator przedni: Felt VR 4.0, UHC Advanced carbon, 12x100mm
- Grupa napędowa: Shimano 105
- Ilość blatów i koronek: '2x12
- Kompletne koła: Devox WheelRDS.A1
- Opony: Vittoria Rubino Pro IV, 700x32
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
LIV EnviLiv Advanced 2

- Cena: 13599.00 PLN
- Opis ramy: kompozyt Advanced, kompatybilna z RideSense, flat-mount disc, oś przelotowa 12x142mm, max. rozmiar opony 700x30mm
- Widelec/amortyzator przedni: kompozyt Advanced, karbonowa rura sterowa OverDrive Aero (D-shaped), flat-mount disc, oś przelotowa 12x100mm, max. rozmiar opony 700x30mm
- Grupa napędowa: Shimano 105
- Ilość blatów i koronek: '2x12
- Opony: Giant Gavia Course 1, 60TPI, R-Shield, tubeless, 700x25c (28mm), zwijane
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Giant PROPEL ADVANCED 2

- Cena: 13599.00 PLN
- Opis ramy: kompozyt Advanced, kompatybilna z RideSense, flat-mount disc, oś przelotowa 12x142mm, max. rozmiar opony 700x30mm
- Widelec/amortyzator przedni: kompozyt Advanced, karbonowa rura sterowa OverDrive Aero (D-shaped), max. rozmiar opony 700x30mm
- Grupa napędowa: Shimano 105
- Ilość blatów i koronek: '2x12
- Opony: Giant Gavia Course 1, 60TPI, R-Shield, tubeless, 700x25c (28mm), zwijane
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Kross VENTO 8.0

- Cena: 13499.00 PLN
- Opis ramy: VENTO 8.0, karbon, zintegrowany zacisk sztycy, flat mount suport pressfit, oś 12x142mm
- Widelec/amortyzator przedni: VENTO 8.00, karbon, 12x100mm
- Grupa napędowa: Shimano 105
- Ilość blatów i koronek: '2x12
- Kompletne koła: FSA TRIMAX 35
- Opony: SCHWALBE PRO ONE EVO 700x28C
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Cube Agree C:62 ONE

- Cena: 13439.00 PLN
- Waga: 8.90 kg
- Opis ramy: W pełni zintegrowane prowadzenie przewodów, mocowanie hamulca: Flat mount, technologia Twin Mold, zintegrowany zacisk sztycy, schowek
- Widelec/amortyzator przedni: CUBE CSL Evo Aero C:62, 1 1/8 - 1 1/4 Tapered, Flat Mount, 12x100mm
- Grupa napędowa: Shimano 105 Di2
- Ilość blatów i koronek: '2x12
- Kompletne koła: Newmen Evolution SL R.35, 21/21 szprych, 12x100mm/12x142mm, Tubeless Ready
- Opony: Conti Grand Prix, Kevlar, 28-622
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Trek Domane SL 5 Gen 4

- Cena: 13399.00 PLN
- Waga: 9.02 kg
- Opis ramy: 500 Series OCLV Carbon, wewnętrzne prowadzenie przewodów, taperowana, zintegrowany zacisk sztycy, mocowania błotników, mocowanie hamulca: flat mount, oś 12x142mm
- Widelec/amortyzator przedni: Domane SLR, Carbon, 12x100mm
- Grupa napędowa: Shimano 105
- Ilość blatów i koronek: '2x11
- Opony: Bontrager R3 Hard-Case Lite, 120 tpi, 700x32c
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Author Charisma 55

- Cena: 12999.00 PLN
- Opis ramy: AUTHOR carbon Toray T700 monocoque 700c, wewnętrzne prowadzenie przewodów, zintegrowany zacisk sztycy, oś 12x142mm
- Widelec/amortyzator przedni: AUTHOR carbon Toray T700 monocoque, oś 12 mm, 1,5" tapered
- Grupa napędowa: Shimano 105
- Ilość blatów i koronek: '2x12
- Kompletne koła: MAVIC Ksyrium 30 CL 700 UST
- Opony: VITTORIA Zaffiro Pro V zwijane 700 × 30c
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Superior X-ROAD 9.3 GF

- Cena: 12999.00 PLN
- Opis ramy: Carbon X-Road Race Mid Modulus, wewnętrzne prowadzenie przewodów, kompatybilna z elektronicznymi grupami, możliwość montażu błotników, zintegrowany zacisk, oś 12x142mm
- Widelec/amortyzator przedni: X-ROAD, Carbon, 12x100mm
- Grupa napędowa: Shimano 105
- Ilość blatów i koronek: '2x12
- Kompletne koła: DT Swiss C 1800 SPLINE®, CL
- Opony: Schwalbe Pro One Evo, V-Guard, TL-Easy, 30-622, ADDIX Race
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Corratec CCT Team Race

- Cena: 12999.00 PLN
- Waga: 8.80 kg
- Opis ramy: CCT TEAM, Karbon, taperowana, wewnętrzne prowadzenie przewodów, kompatybilna z mechanicznymi i elektronicznymi grupami osprzętu, 12x142mm, zintegrowany zacisk sztycy
- Widelec/amortyzator przedni: CCT TEAM, Karbon, 12x100mm
- Grupa napędowa: Shimano 105
- Ilość blatów i koronek: '2x12
- Kompletne koła: Aluminium, 622-24 12x100 / 12x142 Centerlock
- Opony: Pirelli P7, 700x26c
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Kellys URC 70

- Cena: 12999.00 PLN
- Opis ramy: iCAD RC Carbon Pro Disc, wewnętrzne prowadzenie przewodów, zintegrowany zacisk sztycy, mocowanie hamulca: flat mount, taperowana, oś 12x142mm
- Widelec/amortyzator przedni: Kellys Carbon Disc, 12x100mm
- Grupa napędowa: Shimano Ultegra
- Ilość blatów i koronek: '2x11
- Kompletne koła: VISION Trimax 35 TC Disc Center Lock (12x100 mm / 12x142 mm)
- Opony: SCHWALBE One Performance 28-622 (700x28C)
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Pells Airflow 2

- Cena: 12890.00 PLN
- Opis ramy: High Modulus Carbon
- Widelec/amortyzator przedni: PELLS Airflow Full Carbon
- Grupa napędowa: Shimano 105
- Ilość blatów i koronek: '2x12
- Kompletne koła: Fulcrum DB600
- Opony: Continental Ultrasport 25-622 Performance
Bianchi Oltre Race, Shimano 105

- Cena: 12699.00 PLN
- Opis ramy: Oltre race aero carbon, kompatybilna z elektronicznymi i mechanicznymi grupami osprzętu, wewnętrzne prowadzenie przewodów, zintegrowany zacisk sztycy, mocowanie hamulca: flat mount, oś 12x142mm
- Widelec/amortyzator przedni: Full carbon, aero, wewnętrzne prowadzenie przewodów, oś 12x100mm
- Grupa napędowa: Shimano 105
- Ilość blatów i koronek: '2x12
- Kompletne koła: Velomann V30R, aluminium, 30mm
- Opony: Vittoria Rubino 28-622 full black G2.0, graphene+
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
BMC Teammachine SLR FIVE

- Cena: 12590.00 PLN
- Opis ramy: Teammachine SLR Carbon, wewnętrzne prowadzenie przewodów, zintegrowany zacisk sztycy, mocowanie hamulca: flat mount, oś 12x142mm
- Widelec/amortyzator przedni: Teammachine SLR Carbon
- Grupa napędowa: Shimano 105
- Ilość blatów i koronek: '2x12
- Opony: Pirelli P7 Sport, 26mm
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Sensa GIULIA EVO DISC ULTEGRA 2024

- Cena: 12499.00 PLN
- Waga: 8.20 kg
- Opis ramy: Generation 5 Full Carbon – Aero Evo Disc
- Widelec/amortyzator przedni: Supra full carbon monocoque
- Grupa napędowa: Shimano Ultegra
- Ilość blatów i koronek: '2x11
- Kompletne koła: Supra RA PRO DISC
- Opony: Vittoria Zaffiro PRO 25mm
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Wilier Garda Shimano 105

- Cena: 11999.00 PLN
- Opis ramy: Karbon, wewnętrzne prowadzenie przewodów, taperowana, oś 12x142mm, mocowanie hamulca flat mount
- Widelec/amortyzator przedni: Garda DISC, 12x100mm
- Grupa napędowa: Shimano 105
- Ilość blatów i koronek: '2x12
- Kompletne koła: MICHE RX26
- Opony: VITTORIA ZAFFIRO PRO V 700x28
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Accent Cyclone Disc 105

- Cena: 11999.00 PLN
- Waga: 8.50 kg
- Opis ramy: Accent Cyclone Disc Carbon, wewnętrzne prowadzenie przewodów, zintegrowany zacisk sztycy, taperowana, oś 12x142mm
- Widelec/amortyzator przedni: Accent Cyclone Carbon Disc
- Grupa napędowa: Shimano 105
- Ilość blatów i koronek: '2x11
- Opony: Vittoria Rubino Pro G2.0 700x28C
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Focus PARALANE 8.7

- Cena: 11999.00 PLN
- Waga: 9.50 kg
- Opis ramy: Karbon, wewnętrzne prowadzenie przewodów, gwintowana mufa suportu, maksymalna szerokość opony: 35mm, oś 12x142mm, mocowanie hamulca: flat mount
- Widelec/amortyzator przedni: Karbon, 12x100mm, flat mount
- Grupa napędowa: Shimano 105
- Ilość blatów i koronek: '2x12
- Kompletne koła: Alexrims Boondocks 5, 21-622
- Opony: Vittoria Zaffiro Pro, 700 x 32C
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Orbea ORCA M30

- Cena: 11999.00 PLN
- Opis ramy: Orbea Orca carbon OMR
- Widelec/amortyzator przedni: Orbea Orca OMR ICR
- Grupa napędowa: Shimano 105
- Ilość blatów i koronek: '2x12
- Kompletne koła: Aluminium, 700c, 19c, 28H
- Opony: Vittoria Zafiro V 700x28c
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Broster AERO CR 5000

- Cena: 10999.00 PLN
- Opis ramy: Carbon
- Widelec/amortyzator przedni: Carbon
- Grupa napędowa: Shimano Ultegra
- Ilość blatów i koronek: '2x11
- Opony: 700x25
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Bulls ALPINE HAWK 1

- Cena: 10805.08 PLN
- Opis ramy: Karbon, wewnętrzne prowadzenie przewodów, geometria endurance, taperowana, zintegrowany zacisk sztycy, oś 12x142mm
- Widelec/amortyzator przedni: Alpine Hawk, karbon, oś 12mm
- Grupa napędowa: Shimano 105
- Ilość blatów i koronek: '2x11
- Kompletne koła: Shimano WH-RS171-CL
- Opony: Schwalbe Pro One Evo, Super Race, V-Guard 28-622, 28 x 1,10
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Ridley Helium Disc Ultegra

- Cena: 10274.40 PLN
- Opis ramy: Karbon, wewnętrzne prowadzenie przewodów, mocowanie hamulca: flat mount, oś 12x142mm
- Widelec/amortyzator przedni: 24-30T, HM UD Carbon, TA 12x100mm
- Grupa napędowa: Shimano Ultegra
- Ilość blatów i koronek: '2x11
- Kompletne koła: Forza Norte DB
- Opony: Vittoria Zaffiro Pro
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.





