Materiał zawiera treści reklamowe

Rower szosowy do 8000 zł

Sprawdź rowery szosowe do 8000 zł z kolekcji na 2023 rok.

Drukuj
Tomasz Makula

Szosówki do 8000 zł to poprawne, ale wciąż dość podstawowe modele. Za taką kwotę można kupić dobrze wyposażony aluminiowy rower na tarczach, który będzie sprawną i uniwersalną szosówką przeznaczoną do amatorskiej i rekreacyjnej jazdy, albo coś gorzej wyposażonego o wyścigowym zacięciu.

Wybór roweru w analizowanym segmencie cenowym sprowadza się zazwyczaj do kupna szosy opartej o aluminiową ramę, mechaniczny osprzęt Shimano 105 oraz koła ze średniej półki na aluminiowych obręczach. Znakiem czasu jest fakt, że prawie zawsze będą to modele z hydraulicznymi hamulcami tarczowymi. Ciekawe jest też, że w założonym budżecie praktycznie nie możemy liczyć na rowery o wyścigowej geometrii. Zdarzają się, ale są w mniejszości. Dominują modele endurance, czyli komfortowe rowery szosowe o wygodnej pozycji i stabilnym, bezpiecznym prowadzeniu.

 

Czy rower endurance jest dla mnie?

Rowery szosowe z grupy endurance to sprzęt, w którym na pierwszym miejscu stoi komfort przebywania w zrelaksowanej pozycji i czerpanie przyjemności z kręcenia w ładnych miejscach. Sylwetka jest mniej pochylona, niż w modelach wyścigowych, a samo prowadzenie łagodne i stabilne. Nie oznacza to, że te rowery nie są szybkie, ale nie aż tak, jak modele wyścigowe. To taka szosówka dla szerokiego grona odbiorców, a nie jedynie wąskiej grupy wytrenowanych sportowców. Rower endurance jest synonimem długodystansowej wygody, stabilności ponad wszystko i w każdych warunkach. Sprawdzi się idealnie, jeśli ponad sportowe ambicje, chcemy się po prostu dobrze bawić, a celem naszych eskapad będą wycieczki w zróżnicowanym terenie i niezobowiązującym tempie. 

 

 

 

Zobacz również:

pokaż pełną listę

 

Rama i widelec

Dostępne na rynku rowery z przedziału 7 – 8 tysięcy złotych oferują nam maszyny oparte o ramy wykonane z aluminium, które mają karbonowe widelce. Ramy są nowoczesne i mimo, że aluminiowe to często bardzo lekkie. Do tego odpowiednio sztywne, często z tylnymi widełkami o profilu, który umożliwia im delikatne uginanie się i tłumienie drgań, niczym wersje karbonowe. Te lekkie i hydroformowane ramy będą na pewno lepsze, niż najtańsze toporne i ciężkie karbony sprzed lat, które wciąż można znaleźć na wyprzedażach. W tej cenie hydrauliczne hamulce typu disc znajdziemy już standardowo praktycznie w każdym rowerze na rynku, oczywiście z bieżącej kolekcji. To znak czasu i dobry kierunek zmian szosówek w ostatnich latach. Hamulce obręczowe mogą się jeszcze trafić, ale to będą pojedyncze przypadki. Tarczówki oferują lepsze hamowanie i są bardziej odporne na przegrzanie. Do tego są dość mocno niezależne od warunków pogodowych i oferują wyraźnie większe bezpieczeństwo w trakcie jazdy. 

 

Koła i opony

Typowe w tej cenie są koła składane z komponentów średniej klasy (np. koła na piastach Shimano 105) lub gotowe modele czołowych producentów, oczywiście w wariantach podstawowych, np. Mavic Aksium. Zaletą kół systemowych jest atrakcyjny wygląd, a nie od dziś wiadomo, że styl na szosie jest niemniej ważny jak mocna noga. Koła składane to z kolei możliwość łatwej naprawy zawsze i wszędzie oraz duża dostępność części zamiennych. Wspólną cechą dla 90% zestawów kołowych jest jednak ich duża trwałość oraz wytrzymałość/odporność na rozcentrowanie. Przy tym zestawy typowe dla analizowanego przedziału cenowego cechują się masą pomiędzy 1700 g a 2200 g. Sety poniżej 2 kg cechuje niezła dynamika, oczywiście nie mówimy o sprinterskim przyspieszeniu, ale takie modele dają już odczuwalny efekt, że wkładana moc szybko przeistacza się w rosnąca prędkość jazdy. Opony bywają bardzo różne - zdarza się, że producent montuje wysokiej klasy, lekkie, dynamiczne i dobrze toczące się modele zwijane, ale bywa również, że trafi się wariant z drutem. Producenci szukają oszczędności w różnych miejscach. Warto pamiętać, że dobre opony poprawiają właściwości jezdne wielokrotnie bardziej, niż o jedno oczko wyższa grupa osprzętu… w zasadzie w takich przypadkach rekomendowalibyśmy ich niezwłoczną wymianę. Cieszy natomiast, że najczęściej są to gumy szerokie na minimium 28 mm. Takie szerokości oferują właściwe połączenie dynamiki i komfortu. 

 

Osprzęt

Standardem w tej cenie są rowery na Shimano 105, czyli wyposażone w napęd 2x11. Zdarzają się też może rowery na Tiagrze (2x10), ale ma to miejsce nieco rzadziej. Najczęściej liczyć można na homogeniczny osprzęt (grupa włącznie z hamulcami jednej klasy - np. kompletna Shimano 105). Obie grupy dają sobie świetnie radę, 105 to półka wyżej, ale na obu napędach można jeździć sportowo i dynamicznie bez poczucia, że sprzęt stawia nam ograniczenia. Pamiętajmy jednak, że nie należy brać kryterium ,,105 vs. Tiagra” jako istotnego przy wyborze roweru. Pierwszą w kolejności będzie rama i widelec oraz dopasowanie do naszych potrzeb. Następne w hierarchii są koła, a dopiero potem osprzęt. Przełożenia w przeważającej większości maszyn zostały dobrane tak, aby udało się sforsować strome podjazdy w siodle. Znajdziemy tu więc kombinacje korb 50/34 z kasetą 11-30, 11-32 lub 11-34.

 
 

Komponenty

Standardem są komponenty dobrej klasy, ale w wersjach podstawowych. Znajdziemy tu więc kształty siodeł czy profile kierownic uznane i lubiane przez kolarzy, ale zazwyczaj w wersjach najtańszych, aluminiowych. Owijki najczęściej bywają już dobrej klasy, co cieszy, bo to niepozorny, ale bardzo ważny element naszej szosy. Konsumenci zaawansowani, kupujący rower za 8000 zł powinni też zwrócić uwagę czy szerokość siodła fabrycznie występującego w rowerze pokrywa się z ich potrzebami. W razie rozbieżności w tym zakresie, również warto porozmawiać ze sprzedawcą o możliwościach personalizacji. 

 

Co na rynku?

W sprzedaży znajdziemy wiele interesujących modeli szosówek do 8000 zł. Wybraliśmy po jednym ciekawym modelu 2023 spośród ofert każdego z producentów, w przedziale cenowym 7000-8000 złotych - znajdziecie je poniżej. Więcej modeli szosówek znajdziecie na: katalog.bikeworld.pl.

 

Van Rysel NCR Neo CF Tiagra

  • Cena: 7999.00 PLN
  • Opis ramy: NCR CF
  • Widelec/amortyzator przedni: NCR CF
  • Grupa napędowa: Shimano Tiagra
  • Ilość blatów i koronek: '2x10
  • Kompletne koła: Mavic Aksium
  • Opony: HUTCHINSON PERF BLACK 28c
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Van Rysel

Corelli AERO RC 109 - TIAGRA

  • Cena: 7999.00 PLN
  • Waga: 8.90 kg
  • Opis ramy: karbonowa
  • Widelec/amortyzator przedni: karbonowy
  • Grupa napędowa: Shimano Tiagra
  • Ilość blatów i koronek: '2x10
  • Kompletne koła: Dacron Aero Race
  • Opony: Schwalbe Lugano 700x25c
  • Typ hamulców: Szczękowe
ROWERY Corelli

Merida SCULTURA 300

  • Cena: 7899.00 PLN
  • Opis ramy: SCULTURA DISC LITE aluminium
  • Widelec/amortyzator przedni: SCULTURA CF2 disc carbon
  • Grupa napędowa: Shimano Tiagra
  • Ilość blatów i koronek: '2x10
  • Opony: Maxxis Pursuer 700x25C zwijana
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Merida

CTM BLADE RACE

  • Cena: 7439.00 PLN
  • Waga: 9.10 kg
  • Opis ramy: Alu
  • Widelec/amortyzator przedni: REXROC ALU
  • Grupa napędowa: Shimano 105
  • Ilość blatów i koronek: '2x11
  • Opony: MAXXIS Detonator 700x25C
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY CTM

Cannondale CAAD Optimo 1

  • Cena: 7299.00 PLN
  • Opis ramy: All-New SmartForm C2 Alloy
  • Widelec/amortyzator przedni: BallisTec Full Carbon
  • Grupa napędowa: Shimano 105
  • Ilość blatów i koronek: '2x11
  • Opony: Vittoria Zaffiro Pro Slick, 700 x 25c
  • Typ hamulców: Szczękowe
ROWERY Cannondale

 

LIV AVAIL AR 2

  • Cena: 7099.00 PLN
  • Widelec/amortyzator przedni: kompozyt Advanced, karbonowa rura sterowa, max rozmiar opony 700x38mm
  • Grupa napędowa: Shimano Tiagra
  • Ilość blatów i koronek: '2x10
  • Opony: Giant Gavia Fondo 2, 60TPI, R-Shield, tubeless, 700x32c (34mm)
  • Typ hamulców: Tarczowe mech.
ROWERY LIV

Giant CONTEND AR 2

  • Cena: 7099.00 PLN
  • Waga: 9.68 kg
  • Opis ramy: aluminium ALUXX, max. rozmiar opony 700x38mm
  • Widelec/amortyzator przedni: kompozyt Advanced, karbonowa rura sterowa OverDrive max. rozmiar opony 700x38mm
  • Ilość blatów i koronek: '2x10
  • Opony: Giant Gavia Fondo 2, 60TPI, R-Shield, tubeless, 700x32c (34mm)
  • Typ hamulców: Szczękowe hydr.
ROWERY Giant

Bulls HARRIER 2

  • Cena: 7172.27 PLN
  • Opis ramy: aluminium 6061
  • Widelec/amortyzator przedni: Harrier carbon
  • Grupa napędowa: Shimano 105
  • Ilość blatów i koronek: '2x11
  • Kompletne koła: Shimano WH-RS100
  • Opony: Schwalbe Pro One Evo V-Guard 25-622, 28 x 1,00
  • Typ hamulców: Szczękowe
ROWERY Bulls

Orbea AVANT H60-D

  • Cena: 7499.00 PLN
  • Opis ramy: Orbea Avant Hydro
  • Widelec/amortyzator przedni: Orbea carbon
  • Grupa napędowa: Shimano Claris
  • Ilość blatów i koronek: '2x8
  • Kompletne koła: Orbea
  • Opony: Vittoria Zafiro V Rigid bead 700x28c
  • Typ hamulców: Tarczowe mech.
ROWERY Orbea

Bianchi Via Nirone 7

  • Cena: 7849.00 PLN
  • Opis ramy: Via Nirone 7 alu
  • Widelec/amortyzator przedni: Carbon 1"1/8
  • Grupa napędowa: Shimano 105
  • Ilość blatów i koronek: '2x11
  • Kompletne koła: Shimano WH-RS100
  • Opony: Vittoria Zaffiro 700x25
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Bianchi

Kross Vento 5.0 DISC

  • Cena: 7999.00 PLN
  • Opis ramy: Aluminium Lite
  • Widelec/amortyzator przedni: Carbon
  • Grupa napędowa: Shimano 105
  • Ilość blatów i koronek: '2x11
  • Opony: SCHWALBE LUGANO K-GUARD 28-622
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Kross