Materiał zawiera treści reklamowe

Stylowy rower miejski dla kobiety

Sprawdź stylowe kobiece rowery przeznaczone do jazdy w mieście. Przyglądamy się modelom na rok 2025.

Drukuj
Szymon Wołdziński

Poza walorami użytkowymi rower miejski powinien dobrze wyglądać! Absolutnie się z tym zgadzamy, taki sprzęt zachęca do jazdy. Niczym biżuteria podkreśla nasz styl i dobry gust. Sprawdzamy, co rowerowi producenci oferują pod hasłem: stylowy rower miejski dla kobiety?

Pierwotną funkcją każdego roweru miejskiego jest możliwość sprawnego przemieszczania nas z punktu A do B. Jednym słowem - bycie środkiem komunikacji. Jako pasjonaci rowerów uważamy jednak, że nasz jednoślad powinien być po prostu ładny. Musi nam się podobać, musimy go lubić i powinien zachęcać nas do jazdy swoim wyglądem. Podobnie jak z butami, odzieżą, czy samochodem - wszystkie te rzeczy są używane na co dzień do zaspokajania różnych, dość podstawowych potrzeb, a jednocześnie są środkiem do wyrażania nas samych. To normalne, że lubimy otaczać się przedmiotami, które cieszą nas swoją estetyką. Budujemy z nimi więź i po prostu się do nich przywiązujemy. Jako pasjonaci kolarstwa, zapewne dużo bardziej związani jesteśmy z rowerami, niż samochodami, dlatego tym bardziej rozumiemy jak ważną częścią wyboru kobiecego roweru miejskiego jest jego wygląd. I całkowicie się zgadzamy, że taka maszyna musi być ładna!

 

 

Postaramy się więc w tym tekście wskazać, co obecnie jest modne i stosowane przez producentów stylowych rowerów miejskich dla pań oraz podpowiemy jakie użytkowe elementy powinny się w nim znaleźć. Pomożemy wskazać, co - poza wyglądem - musi mieć dobry kobiecy rower miejski, aby był nie tylko ładny, ale również praktyczny w codziennym użytkowaniu. 

 

Zobacz również:

 

 

Trendy 

Przegląd rynku stylowych rowerów miejskich pozwala zauważyć, że dominują jednoślady stylizowane na typowe holenderskie rowery. Sporo pojawia się też nowoczesnych konstrukcji, które nawiązują kształtem ramy do tzw. ,,holenderek”, ale ich wykończenie i sposób malowania jasno wskazują na chęć podkreślenia przez producentów ich nowoczesności. Ewidentnie jednak widać, że moda podąża za praktycznością. Wspomniane konstrukcje od lat sprawdzają się w niderlandach, gdzie rower stanowi środek komunikacji nr 1 i  są po prostu najwygodniejszym typem do jazdy w mieście. Po co więc ingerować w ideał? Jeżeli chodzi o kolory, paleta jest wyjątkowo szeroka. Dominują jednak lakiery matowe. Znajdziemy sporo kolorów pastelowych, choć i tak królują proste i zawsze na czasie odcienie czerni, niebieskiego, czerwieni, czy brązu i żółtego. Wiele marek oferuje swoje rowery nawet w 3 różnych kolorach - kierujcie się więc waszymi gustami, na pewno znajdziecie maszyny, które spełnią wasze kryteria. 

 

 

Rama 

W kontekście materiału z jakiego wykonano rower, rynek jest podzielony mniej więcej po połowie. Równie często możemy więc trafić na rowery wykonane ze stali lub z aluminium. Ramy aluminiowe są nieco lżejsze, ale to właśnie stal jest uznawana za materiał bardziej szlachetny i z niej tworzone są najbardziej stylowe maszyny. Stalowe rurki są cieńsze, a ich łączenia pozostają znacznie bardziej estetyczne - spaja się je albo za pomocą muf, albo dyskretnych spawów. Poza tym stal lepiej wybiera drgania, dzięki czemu rama z tego budulca jest bardziej komfortowa i pochłania część wibracji oszczędzając od wstrząsów ciało miejskiej rowerzystki. 

Podczas wyboru należy zwrócić uwagę na wysokość przekroku, czyli jak blisko krocza znajduje się rama. Najlepiej do sklepu rowerowego udać się w stroju, który uznajemy z najbardziej elegancki i ,,najtrudniejszy” (najmniej komfortowy) do chodzenia i jeżdżenia. Musimy sprawdzić, czy rower jest na tyle przyjazny, by pozwalał na wygodne wchodzenie i schodzenie właśnie w naszym typowym ubraniu np. do pracy. Większość tych maszyn została zaprojektowana właśnie pod tym kątem, jednak warto samodzielnie to skontrolować. 

Koncentrujemy się zatem na trzech rzeczach: szukamy ramy ładnej, która pozwala na wygodne wchodzenie i schodzenia oraz - co bardzo ważne - w dobrym rozmiarze. Tu warto korzystać z doradztwa sprzedawców lub spojrzeć na strony internetowe producentów - zazwyczaj podają tabelki ze wskazaniami jaki rozmiar wybrać. 

Widelec

Dominują sztywne widelce, które nie dość, że świetnie wyglądają, upraszczają całą konstrukcję. Poza tym, o ile są stalowe, wespół z dużymi 28-calowymi kołami zapewniają wystarczający komfort w miejskiej jeździe. Można nabyć rowery z przednim amortyzatorem, ale bez dwóch zdań najbardziej stylowe konstrukcje są ich pozbawione. 

 
 

 

Koła i opony

Bez wątpienia to bardzo ważny element roweru miejskiego, który zapewnia trzy podstawowe sprawy: lekkość jazdy, komfort oraz brak zmartwień o łapanie gum. W rowerach miejskich dominują koła o średnicy obręczy 28”. Im lepszy rower, tym bardziej wytrzymałe koła w nim znajdziemy. Nie musimy się wtedy obawiać o ich rozcentrowanie, czy inne problemy związane z zużyciem i uszkodzeniami. Na felgi producenci montują najczęściej opony o szerokości około 35 do 45 mm. Im bardziej szosowo-chodnikowy jest teren po którym jeździmy, tym lepsze będą opony niemal gładkie pośrodku. Natomiast jeśli jeździmy też po szutrach, parkach i polnych drogach, to warto szukać modeli z lekkim bieżnikiem. Dobrze dobrany zestaw kołowy gwarantuje lekkość przyspieszania i toczenia, a jednocześnie zapewnia dobrą przyczepność w zakrętach. Opony pompujmy na tyle miękko, aby mogły się nieco uginać i amortyzować nierówności. Zwracajmy uwagę, aby były to gumy z wkładką antyprzebiciową - takim modelom niestraszne nawet potłuczone szkło. Ponieważ mówimy o rowerach stylowych, często spotkamy modele z beżowym bokiem, czy warianty w kremowych kolorach. Do wyboru do koloru! 

Siodło, chwyty kierownicy, pedały

Na nie też zwracajmy szczególną uwagę, ponieważ to punkty kontaktu ciała z rowerem. Chwyty i siodło powinny zapewniać, że nie będziemy się na nich ślizgać. Ich miękkość powinna być na poziomie, który zapewnia wygodę, ale bez przesady. Zbyt miękkie siodła nie są wcale wygodne. Pedały powinny być wyposażone w antypoślizgowe wstawki, tak aby eleganckie buty dobrze się ich trzymały. Producenci rowerów przeważnie dbają o wyposażenie rowerów w dobre siodełka i chwyty, z pedałami czasami bywa nieco gorzej, ale to nie reguła. Sprawdzajcie więc te elementy przed zakupem.

Ile biegów? 

Prawilne rowery miejskie są wyposażone w wielobiegowe piasty planetarne. Rower wygląda więc tak jakby miał jeden bieg i był pozbawiony przerzutek, a cała skrzynia biegów ukryta jest w okolicach osi tylnego koła. Najczęściej spotkamy modele z 3, 7 lub 8 biegami. Jeśli jeździmy na krótkich dystansach 3 mogą być wystarczające, jeśli jednak nasz dojazd rowerem trwa nieco dłużej, a pokonywane dystanse to kilka lub kilkanaście kilometrów, warto wejść w posiadanie roweru z większą ilością przełożeń - właśnie 7 lub 8 biegów będzie tu idealne. Podobnie w przypadku gdy mieszkacie w górach. Wówczas 3-biegowy system z dużym prawdopodobieństwem może okazać się absolutnie niewystarczający. Oczywiście zupełnie podstawowe modele mają jeden bieg i są pozbawione jakichkolwiek przerzutek. Takie rowery sprawdzą się jednak jedynie na symbolicznych dojazdach na krótkich trasach. Poza tym, będą stawiały ograniczenia. 

 
 

 

Obowiązkowe wyposażenie roweru miejskiego

Ponieważ rower miejski to typowo użytkowy sprzęt, niezwykle istotne jest wyposażenie go we wszelkie ułatwiające życie oraz zapewniające bezpieczeństwo akcesoria. Producenci zazwyczaj oferują nam kompletnie wyposażone rowery, gotowe do jazdy od razu po wyjechaniu za sklepowe progi. Co więcej, akcesoria służą też do postawienia designerskiej kropki nad i - choćby za pomocą ładnego wiklinowego kosza, czy błotników w kolorze ramy. Rower miejski na pewno musi posiadać:

  • Błotniki, które zakrywają jak największą część kół i chronią nasz strój przed zachlapaniem
  • Osłona łańcucha, która izoluje nas od brudnego łańcucha i tarczy w korbie
  • Nóżka, która zapewnia, że możemy zaparkować gdzie zechcemy
  • Oświetlenie, czyli podstawowy element naszego bezpieczeństwa w ruchu drogowym
  • Dzwonek, który pozwala zwrócić na siebie uwagę innym uczestnikom ruchu i ocalić nas od wielu kontaktowych sytuacji
  • Bagażnik, warto go mieć jeśli planujemy robić rowerem zakupy, wtedy do niego zamocujemy specjalne sakwy
  • Koszyk - przyda się, choćby po to by schować w nim torebkę lub inne lekkie rzeczy 

 

Co na rynku? 

Poniżej zgromadziliśmy dostępne na polskim rynku modele stylowych rowerów miejskich dla kobiet z kolekcji na rok 2025. Najbardziej designerskie modele pochodzą najczęściej od marek, które specjalizują się w rowerach miejskich, ale duże firmy (które produkują wszystkie typy rowerów) również budują stylowe rowery. Staraliśmy się pokazać zarówno jedne, jak i drugie. Przegląd zrealizowaliśmy przy pomocy Katalogu Rowerowego

 

Electra Loft 7i

  • Cena: 1999.00 PLN
  • Waga: 14.74 kg
  • Opis ramy: Aluminium 6061 - T6
  • Widelec/amortyzator przedni: Aluminium
  • Ilość blatów i koronek: '1x7
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Opony: 700 x 35c z miejskim bieżnikiem
  • Typ hamulców: Szczękowe
ROWERY Electra

Romet LUIZA ECO

  • Cena: 2099.00 PLN
  • Waga: 14.80 kg
  • Opis ramy: alu 6061
  • Widelec/amortyzator przedni: sztywny stalowy
  • Ilość blatów i koronek: '1x6
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Opony: 28×1.75
  • Typ hamulców: Szczękowe
ROWERY Romet

Creme Holymoly Solo

  • Cena: 2299.00 PLN
  • Opis ramy: Hi-ten stal
  • Widelec/amortyzator przedni: Hi-ten stal
  • Ilość blatów i koronek: '1x3
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Opony: Innova 40-622, 700x40C / Excel 40-622, 700x40C
  • Typ hamulców: Szczękowe
ROWERY Creme

Kellys ARWEN DUTCH

  • Cena: 2499.00 PLN
  • Opis ramy: Aluminium
  • Widelec/amortyzator przedni: Stalowy hi-ten
  • Ilość blatów i koronek: '1x3
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Opony: Impac Bigpac 50-622
  • Typ hamulców: Szczękowe
ROWERY Kellys

CTM SUMMER

  • Cena: 2579.00 PLN
  • Opis ramy: stal
  • Widelec/amortyzator przedni: stal
  • Ilość blatów i koronek: '1x3
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Opony: Mitas Cityhopper 28
  • Typ hamulców: Szczękowe
ROWERY CTM

Corelli Nobilis 3.0

  • Cena: 2699.00 PLN
  • Opis ramy: aluminium
  • Widelec/amortyzator przedni: sztywny, stalowy
  • Ilość blatów i koronek: '1x7
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Opony: MITAS FLASH 700X45 C
  • Typ hamulców: Szczękowe
ROWERY Corelli

Pegasus Bici Italia 6

  • Cena: 2702.10 PLN
  • Opis ramy: Aluminium 6061
  • Widelec/amortyzator przedni: Stal Hi-Ten
  • Ilość blatów i koronek: '1x6
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Opony: PEGASUS 40-622
  • Typ hamulców: Szczękowe
ROWERY Pegasus

Creme Holymoly Doppio

  • Cena: 2899.00 PLN
  • Waga: 15.60 kg
  • Opis ramy: Hi-ten stael
  • Widelec/amortyzator przedni: Hi-ten stal, 1"
  • Ilość blatów i koronek: '1x7
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Opony: Schwalbe Road Cruiser 47-622, 28x1,75
  • Typ hamulców: Bębnowe
ROWERY Creme

Kona Coco

  • Cena: 2906.02 PLN
  • Opis ramy: Aluminium 6061, cieniowana, gwintowana mufa suportu, mocowanie hamulca: post mount, QR
  • Widelec/amortyzator przedni: Kona Project Two Aluminum Disc, QR
  • Ilość blatów i koronek: '1x9
  • Rozmiar kół: 27,5" (650B)
  • Opony: WTB Horizon Comp z wkładką antyprzebiciową, 650x47c
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Kona

Unibike CITIZEN 7 2024

  • Cena: 2999.00 PLN
  • Opis ramy: ALU 6001
  • Widelec/amortyzator przedni: CR-MO
  • Ilość blatów i koronek: '1x7
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Opony: RUBENA CITYHOPPER / 28X2.00
  • Typ hamulców: Szczękowe
ROWERY Unibike

Author Gloria

  • Cena: 2999.00 PLN
  • Waga: 13.40 kg
  • Opis ramy: aluminium 6061 700c (L)
  • Widelec/amortyzator przedni: stal hi-ten
  • Ilość blatów i koronek: '1x3
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Opony: CST Sensamo Speed 700 × 35c
  • Typ hamulców: Szczękowe
ROWERY Author

Baltica Bicycles Gdynia Sport

  • Cena: 3399.00 PLN
  • Waga: 14.10 kg
  • Opis ramy: stalowa, spawana laserowo
  • Widelec/amortyzator przedni: stal
  • Ilość blatów i koronek: '1x3
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Opony: Schwalbe Road Cruiser, 37x622
  • Typ hamulców: Szczękowe
ROWERY Baltica Bicycles

Cube Ella

  • Cena: 4079.00 PLN
  • Waga: 17.00 kg
  • Opis ramy: Aluminium Superlite, podwójnie cieniowana
  • Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour NEX, 63mm
  • Ilość blatów i koronek: '1x8
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Opony: Schwalbe Little Big Ben, Active, 40-622
  • Typ hamulców: Szczękowe
ROWERY Cube

Cannondale Treadwell EQP Remixte

  • Cena: 4599.00 PLN
  • Opis ramy: SmartForm C3 Alu
  • Widelec/amortyzator przedni: SmartForm C3 Alu
  • Ilość blatów i koronek: '1x9
  • Rozmiar kół: 27,5" (650B)
  • Opony: Maxxis DTR-1, 650b x 47c
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Cannondale

Gazelle Miss Grace

  • Cena: 4759.00 PLN
  • Opis ramy: Aluminium, wewnętrzne prowadzenie przewodów, gwintowana mufa suportu
  • Widelec/amortyzator przedni: Stal
  • Ilość blatów i koronek: '1x7
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Opony: 622-50c
  • Typ hamulców: Szczękowe
ROWERY Gazelle

Corratec C29 BASE SPORT

  • Cena: 5589.00 PLN
  • Waga: 16.90 kg
  • Opis ramy: Corratec C29, wewnętrzne prowadzenie przewodów, otwory montażowe na błotniki i bagażnik, 10x135mm
  • Widelec/amortyzator przedni: Corratec C29er, QR 9x100mm
  • Ilość blatów i koronek: '1x8
  • Rozmiar kół: 29"
  • Opony: Continental Contact Cruiser, 55 - 622
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Corratec

Canyon Commuter 7

  • Cena: 8399.00 PLN
  • Waga: 12.82 kg
  • Opis ramy: Aluminium, wewnętrzne prowadzenie przewodów, przystosowana do napędu paskowego
  • Widelec/amortyzator przedni: Canyon FK0083 CF, Karbon, 1-1/8"
  • Ilość blatów i koronek: '1x11
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Opony: Schwalbe G-One Allround 40mm
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Canyon

 

 

 

Obserwuj nas w Google News

Subskrybuj