Materiał zawiera treści reklamowe

Rower szosowy do 9000 zł

Sprawdź rowery szosowe do 9000 zł z kolekcji na 2025 rok.

Drukuj
Tomasz Makula

Dysponując kwotą 9000 zł, możemy bez trudu nabyć solidną szosówkę, która zaspokoi wymagającego nabijacza kilometrów, a nawet może posłużyć do startów w amatorskich wyścigach. Sprawdzamy, jak wygląda rynek rowerów szosowych ze średniej półki?

W przypadku rowerów szosowych budżet 9000 zł to z jednej strony bardzo duża kwota, pozwalająca zakupić dobrą i nieźle wyposażoną maszynę, która nie będzie nas ograniczała, ani rozczarowywała. Są bowiem na rynku rowery, które w tym budżecie będą miały karbonową ramę i skuteczną grupę napędową Shimano 105, ale to niestety mniejszość. Z drugiej zaś strony, podwyżki cen w ostatnim czasie sprawiły, że w ofercie większości producentów możemy w takim budżecie liczyć jedynie na rowery aluminiowe, wprawdzie już na hamulcach tarczowych, ale - bądźmy szczerzy - są to jednak maszyny bardziej podstawowe. W obu scenariuszach to wciąż nieco za mało, aby na starcie wyścigu nie odstawać sprzętowo od najlepiej uzbrojonych zawodników. Bynajmniej nie chodzi tu o masę roweru czy posiadanie siodełka z karbonowymi prętami, ale o ramę (jeśli wybierzemy modele aluminiowe) oraz koła, których w analizowanym segmencie rynku nie dostaniemy jeszcze na tyle dobrych, by rower był absolutnie ,,racing ready”.

Oczywiście nie należy dać się zwariować i trzeba mieć świadomość, że taką szosówką wprost ze sklepu bez jakichkolwiek modyfikacji także można bez problemu szybko jeździć, ale do pełni szczęścia brakuje w tym segmencie jeszcze karbonowych kół. Co gorsza - zwykle węglowe koła kosztują tyle, co połowa całego roweru… Jeśli więc chcemy, by niezależnie czy mamy szosę za 9000 zł oraz koła za 5000 zł, czy kompletny rower za 20 000 zł, osiągać podobny efekt końcowy, to na zakup dodatkowego zestawu kołowego trzeba się po prostu przygotować. Ważne jest to, że inwestycja nie pójdzie na marne, bo taka podmiana diametralnie zmieni zachowanie i możliwości naszego roweru. Jeśli jednak potraktujemy naszą przyszłą szosówkę jako środek do sportowej turystyki i połykania kilometrów w szybkim tempie, to nie ma sensu dokonywać modyfikacji. Rower za 9000 zł będzie miał absolutnie wszystko, co potrzebne jest do endurance’owego jeżdżenia bez ograniczeń.

 

Ściganie czy "tylko" jazda?

Decyzję o wyborze właściwego dla siebie modelu należy zacząć jak zawsze od zadania sobie pytań: gdzie i jak będzie się jeździć oraz jakie ma się cele wobec roweru i jazdy? Jeśli szosówka ma nam posłużyć głównie do rekreacyjnych celów, a komfort i długodystansowy charakter oraz stabilność prowadzenia są dla nas najważniejsze, to warto sięgać po rowery typu endurance. Będą się bezpiecznie i bardzo pewnie prowadzić niezależnie od naszego poziomu techniki jazdy, a nieco bardziej zrelaksowana i wyprostowana pozycja sprzyja pokonywaniu dystansu bez ekstremalnego obciążania pleców i szyi. Jeżeli jednak myślimy o regularnych startach, albo będziemy na takim rowerze trenować do innych dyscyplin kolarskich, czy ogólnie mam charakter wyścigowego konia i lubimy jeździć szybko, to w każdym z tych przypadków nie zastanawiajmy się – wyścigowa klasyczna szosówka lub aerodynamiczna maszyna będą bezbłędnym wyborem. Te rowery lubią gaz i na prędkości prowadzą się najlepiej. Ich pozycja, może i jest wymagająca, ale gwarantuje najlepsze ułożenie ciała do agresywnego zjeżdżania i manewrowania, a przede wszystkim pozwala efektywnie obniżać opory powietrza. Wybór należy oczywiście do was.

 

 

 

Co mamy w standardzie za 9000 zł?

Przegląd rynkowej oferty wykazuje, że rynek jest podzielony na karbonowe zestawy ramowe (rama i widelec) oraz modele oparte o ramy z aluminium z karbonowymi widelcami. Przeważają jednak te drugie, ceny są coraz wyższe i mając między 8 a 9 tysięcy złotych musimy liczyć, że często rower będzie ,,tylko" aluminiowy. Branżowym standardem są hydrauliczne hamulce tarczowe, szczękowe to już rzadkość i pojedyncze przypadki. Rowery do 9000 zł ubrane są przeważnie w Shimano 105, czasem też w tańszą grupę Shimano Tiagra, ale bywają też modele na wyższym osprzęcie Ultegra. Wszystkie wymienione grupy zapewniają dobre wrażenia z jazdy, a ich kultura pracy stoi na wysokim poziomie. Tiagra jest nieco cięższa i ma 10 biegów w kasecie, a szybkość jej działania jest delikatnie gorsza. Grupie 105 jest już bliżej do Ultegry - jest to po prostu półka wyżej i czuć to podczas jazdy.

 

 

Decyzji o zakupie roweru na pewno nie warto jednak podejmować patrząc jedynie na napęd i hamulce, więcej odczuwalnych w jeździe zysków da nam karbonowa sztyca, dobre opony, czy o 200 g lżejsze koła. Warto poszukiwać modeli z jak najlżejszymi felgami i piastami, o dobrej renomie w aspekcie trwałości, a napędowe decyzje ograniczyć do sprawdzenia czy przełożenia są adekwatne do naszych potrzeb. Tutaj mamy akurat bardzo spore różnice – bywają napędy z korbami 50/34 i kasetami nawet 11-32, co gwarantuje możliwość pokonania każdej góry, ale do rywalizowania w klasycznym wyścigu szosowym nadaje się już nieco mniej. Często znajdziemy rowery z blatami 52/36, co będzie rozsądnym kompromisem między braniem udziału w amatorskich gonkach, a możliwością pokonania wysokich gór w które wjedziemy  podczas epickiej wycieczki. Jeśli zamierzamy jeździć po górach patrzmy za kasetami 11-32, 11-30, ewentualnie 11-28, natomiast na płaskie i pagórki kierujmy się w stronę rowerów z 11-25 lub 11-28. Nie ma jednak sensu decydować o zakupie przez pryzmat kaset, bo akurat ten element pozostaje bardzo prosty do ewentualnej podmiany. 

 

 

Decydującym czynnikiem o wybraniu danego modelu, oczywiście po znalezieniu właściwej dla siebie ramy (typ i rozmiar), powinny być koła. Szukajmy modeli jak najlżejszych i jak najwyższej klasy, mających dobre opony. Zyski z dobrego zestawu kołowego i wysokiej klasy ogumienia odczujemy najbardziej podczas jazdy. Uzupełnieniem są pozostałe komponenty, takie jak siodełko czy kierownica, jednak podstawowym czynnikiem powinna nie być ich klasa, a ergonomia i dopasowanie do anatomicznej budowy naszego ciała.

Zobacz również:

pokaż pełną listę

 

Co oferuje rynek?

Poniżej prezentujemy wybrane modele na 2025 rok dostępne na polskim rynku, których przegląd zrealizowaliśmy w oparciu o katalog.bikeworld.pl.

 

Van Rysel NCR CF 105

  • Cena: 8999.00 PLN
  • Opis ramy: Karbon, wewnętrzne prowadzenie przewodów, taperowana, mocowanie hamulca: flat mount, oś 12x142mm
  • Widelec/amortyzator przedni: Karbon, 12x100mm
  • Grupa napędowa: Shimano 105
  • Ilość blatów i koronek: '2x12
  • Kompletne koła: FULCRUM RACING 700 DB
  • Opony: HUTCHINSON ElevenSTORM 700x28c
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Van Rysel

Bulls Harrier Disc 3

  • Cena: 8726.38 PLN
  • Opis ramy: Aluminium 6061, wewnętrzne prowadzenie przewodów, taperowana, oś 12x142mm
  • Widelec/amortyzator przedni: Alpine Hawk, karbon, oś 12mm
  • Grupa napędowa: Shimano 105
  • Ilość blatów i koronek: '2x11
  • Kompletne koła: SHIMANO WH-RS171-CL
  • Opony: SCHWALBE One Perf. RG
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Bulls

Romet HURAGAN DISC 1 2024

  • Cena: 8999.00 PLN
  • Waga: 8.30 kg
  • Opis ramy: Carbon Aero
  • Widelec/amortyzator przedni: Carbon Aero
  • Grupa napędowa: Shimano 105
  • Ilość blatów i koronek: '2x11
  • Opony: Michelin Power All Season 700×25C
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Romet

Lapierre Pulsium 5.0 2024

  • Cena: 8975.83 PLN
  • Opis ramy: Karbon, wewnętrzne prowadzenie przewodów, mocowanie hamulca: flat mount, mufa suportu: PF, oś 12x142mm
  • Widelec/amortyzator przedni: Pulsium Disc, karbon, 12x100mm
  • Grupa napędowa: Shimano 105
  • Ilość blatów i koronek: '2x12
  • Kompletne koła: Shimano RS171 700c 28H Centerlock
  • Opony: Continental Ultra Sport III SL 28-622
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Lapierre

Cube Axial WS Race

  • Cena: 8599.00 PLN
  • Waga: 9.60 kg
  • Opis ramy: Aluminium 6061 T6 Superlite, możliwość montażu błotników
  • Widelec/amortyzator przedni: CUBE CSL Race Disc, Full Carbon, 1 1/8 - 1 1/4 Tapered, Flat Mount, 12x100mm
  • Grupa napędowa: Shimano 105
  • Ilość blatów i koronek: '2x11
  • Kompletne koła: CUBE RA 1.9 Aero Disc, 12x100mm / 12x142mm
  • Opony: Conti Ultra Sport 3, 28-622
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Cube

Bianchi Via Nirone 7, Shimano 105 Disc

  • Cena: 8549.00 PLN
  • Opis ramy: VIA NIRONE 7 ALL ROAD, hydroformowana, wewnętrzne prowadzenie przewodów, oś: 12x142mm, mocowanie hamulca: flat mount
  • Widelec/amortyzator przedni: Carbon 1"1/8, mocowanie hamulca: flat mount, oś: 12x100mm
  • Grupa napędowa: Shimano 105
  • Ilość blatów i koronek: '2x11
  • Opony: Vittoria Zaffiro V 32-622
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Bianchi

Stevens Aspin

  • Cena: 8500.00 PLN
  • Waga: 8.10 kg
  • Opis ramy: Aluminium SL 7005 TB
  • Widelec/amortyzator przedni: STEVENS Full Carbon SL
  • Grupa napędowa: Shimano Ultegra
  • Ilość blatów i koronek: '2x11
  • Kompletne koła: Fulcrum Racing 600
  • Opony: Continental Grand Prix
  • Typ hamulców: Szczękowe
ROWERY Stevens

Broster AERO CR 4000

  • Cena: 8499.00 PLN
  • Opis ramy: Carbon
  • Widelec/amortyzator przedni: Carbon
  • Grupa napędowa: Shimano 105
  • Ilość blatów i koronek: '2x11
  • Opony: 700x25
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Broster

LIV Avail AR 1

  • Cena: 8499.00 PLN
  • Opis ramy: aluminium ALUXX, flat-mount disc, oś przelotowa 12x142mm, max. rozmiar opony 700x38mm
  • Widelec/amortyzator przedni: kompozyt Advanced, karbonowa rura sterowa OverDrive (1 1/8" x 1 1/4"), flat-mount disc, oś przelotowa 12x100mm, max. rozmiar opony 700x38mm
  • Grupa napędowa: Shimano 105
  • Ilość blatów i koronek: '2x12
  • Opony: Giant Gavia Fondo 2, 60TPI, R-Shield, tubeless, 700x32c (34mm)
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY LIV

Wilier GTR Team Disc Shimano 105

  • Cena: 8490.00 PLN
  • Opis ramy: Karbon, wewnętrzne prowadzenie przewodów, mocowanie hamulca: flat mount, oś 12x142mm
  • Widelec/amortyzator przedni: Karbon, Disc, 12x100mm
  • Grupa napędowa: Shimano 105
  • Ilość blatów i koronek: '2x11
  • Kompletne koła: SHIMANO RS171 DISC
  • Opony: VITTORIA ZAFFIRO PRO 4 700x25
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Wilier

Specialized Allez Sport

  • Cena: 8300.00 PLN
  • Waga: 9.04 kg
  • Opis ramy: Specialized E5 Premium Aluminum, wewnętrzne prowadzenie przewodów, taperowana, mocowania na błotniki i bagażnik, mocowanie hamulca: flat mount, gwintowana mufa suportu, oś 12x142mm
  • Widelec/amortyzator przedni: Specialized FACT, karbon, 12x100mm, flat mount
  • Grupa napędowa: Shimano Tiagra
  • Ilość blatów i koronek: '2x10
  • Kompletne koła: Axis Sport Disc
  • Opony: Specialized Roadsport, 700X30c
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Specialized

 

 

 

 

Obserwuj nas w Google News

Subskrybuj