Spis treści:
Dla wielu osób rower elektryczny kojarzy się przede wszystkim z wysoką ceną i... nic w tym dziwnego. Maszyny z elektrycznym wspomaganiem są po prostu droższe. W końcu otrzymujemy normalny rower, wzbogacony o dodatkowy układ napędowy i baterię. Mimo to, popyt na elektryki nie spada, a sam segment e-bike jest obecnie najszybciej rozwijającym się w branży rowerowej. Szczególnie interesujące są topowe modele fulli MTB wyposażonych w napęd elektryczny. To właśnie ta grupa maszyn daje najwięcej frajdy z jazdy i jest też najczęstszym wyborem wśród zaawansowanych riderów. Wszystko za sprawą dopracowanych właściwości jezdnych, które prezentują wysokiej klasy elektryczne fulle. Tymi zabawkami naprawdę da się poszaleć w terenie, a flow poczuć nie tylko z góry, ale również na podjazdach. Nie dziwi więc, że na rynku znajdziemy sporo bardzo drogich maszyn - skoro część rowerzystów szuka "tradycyjnych" rowerów na najwyższym poziomie i jest przyzwyczajona do pewnego poziomu działania podzespołów, to łatwo zrozumieć, że nie będzie z tego poziomu rezygnować w przypadku rowerów ze wspomaganiem.
W przypadku rowerów elektrycznych trendy zachowują się analogicznie jak w przypadku ich tradycyjnych odpowiedników. Mamy więc z jednej strony część sprzętu, który próbuje przybliżać możliwości roweru elektrycznego osobom o nie tak grubym porftelu, a z drugiej sprzęt, który bez żadnych kompromisów ma za zadanie po prostu realizować konkretne cele jeśli chodzi o osiągi i możliwości. Tym razem spoglądamy właśnie na te drugie - sprawdzamy co oferuje rynek, a na końcu zaprezentujemy zaawansowane modele poszczególnych producentów.
Najpopularniejsze rowery elektryczne
Jeśli spojrzymy na rynek najbardziej zaawansowanych rowerów elektrycznych to łatwo zauważymy, że wśród topowych dostępnych na naszym rynku maszyn aktualnie dominują rowery do cięższych, górskich zastosowań. Enduro i trail - to właśnie tutaj elektryczne napędy zadomowiły się najlepiej, a wysoka cena rowerów wynika nie tylko z faktu samego zastosowania wspomagającej jednostki elektrycznej, co samej bazowej ceny tego typu rowerów, wyposażonych w pełne zawieszenie i amortyzatory o dużym skoku. Dominują rowery trailowe o skoku 120-150 mm oraz enduro 160-170 mm. Poza tym znajdziemy też trochę maszyn z mniejszym lub większym skokiem, ale dwie powyższe grupy absolutnie dominują ilościowo na rynku.
Konstrukcja roweru elektrycznego typu full
Zaawansowane e-rowery typu full suspension oparte są o ramy wykonane z karbonu lub wysokiej klasy aluminium. Przy czym, zdecydowaną przewagę na rynku stanowią konstrukcje aluminiowe. Wiodące są 4 systemy wielkości kół i ogumienia: 29", 27,5", 29+ oraz 27,5+. Niezależnie czy są to ,,plusy" czy zwykłe koła, to zawsze opony będą wyraźnie szersze, niż te stosowane w podobnym klasycznym rowerze. Wszystko po to, aby lepiej przenosić duży moment obrotowy napędu, poprawić hamowanie cięższej maszyny oraz podnieść stabilność i pewność prowadzenia roweru w terenie. Częstym zabiegiem jest też kombinacja - koło 29 z przodu i 27,5 z tyłu, czyli tzw. mullet.
Bardzo widocznym trendem w topowych modelach jest też jak najdalej idąca integracja baterii oraz silnika z ramą. W najbardziej zaawansowanych maszynach akumulatory litowo-jonowe są zgrabnie wkomponowane w dolną rurę głównego trójkąta. Dodatkowo, lokuje się jak najniżej, aby obniżyć środek ciężkości, co korzystnie wpłynie na jakość prowadzenia. W zasadzie już nie spotkamy więc akumulatorów mocowanych na zewnątrz ramy, a takie - można powiedzieć przestarzałe już - konstrukcje są obecnie domeną tańszych modeli e-bike. Rośnie też pojemność i zasięg baterii - obecnie często spotkamy 625 Wh, 750 Wh i 800 Wh (a czasami nawet więcej), które oferują więcej kilometrów na jednym ładowaniu. Małe akumulatory - typu 400-500 Wh - praktycznie nie są spotykane w e-fullach z dużym zasięgiem i pełną mocą.
Zobacz również:
Z drugiej strony pojawia się też nowy trend, który jest odpowiedzią na potrzeby najbardziej zaawansowanych jeźdźców. Elektryki wagi lekkiej, czyli e-bike'i o masie około 15-16 kg (normalny rower elektryczny typu full waży około 21-24 kg), czyli podobnej jaką prezentuje klasyczna endurówka. W takich rowerach spotkamy m.in. mniejsze baterie, wszystko po to, aby wiernie odtwarzać prowadzenie prawdziwego roweru z tą ,,subtelną" różnicą, że z dodatkową mocą pod nogą...
Typy napędów
Łatwo zauważyć, że w bardziej zaawansowanych modelach rowerów e-bike dominują dość podobne rozwiązania jeśli chodzi o samo wspomaganie. Spotkamy się przede wszystkim z napędami: Shimano, Bosch, Yamaha, Panasonic, Fazua czy Brose. Każdy z nich to silnik elektryczny umieszczony centralnie, czyli w miejscu korby. Wszystkie mają moc 250 W i wspomagają pedałowanie do 25 km/h. Ich moment obrotwy to z reguły 80 - 90 Nm. Pozwalają one na najprostszą adaptację do współczesnych rowerów ze względu na ustandaryzowane mocowania i łatwą integrację z mechanicznymi elementami napędowymi. To w ogóle jeden z bardziej znaczących trendów - producenci rowerów dopasowują swoje projekty do dostępnych na rynku jednostek napędowych topowych firm i baterii. Dzięki temu pojawia się z jednej strony oszczedność kosztów, a z drugiej w razie potrzeby rozbudowy roweru, lub jego naprawy, właściciel roweru nie ma problemu z dopasowywaniem części zamiennych. Prostych i tanich konstrukcji - typu silnik w piaście - nie stosuje się w zaawansowanych rowerach elektrycznych jakimi są e-fulle.
W przypadku zarówno rowerów górskich, jak i coraz częściej turystycznych, dominuje system z montażem jednostki napędowej w okolicach środka supportu. Zapewnia on lepszą stabilność roweru i ułatwia serwis - w razie potrzeby dostęp do jednostki elektrycznej jest bardzo łatwy i ewentualnie nie ma problemu z zastępieniem jej inną, od danego producenta.
Polecane przez redakcję
Kellys Theos R50
Słowacki producent ma w swoich szeregach kilka bardzo udanych elektrycznych rowerów MTB z potencjałem do jazdy po wymagających szlakach - nic w tym dziwnego, w końcu agresywne MTB jest zakorzenione głęboko w DNA Kellysa. Marka zza naszej południowej granicy zasłynęła m.in. ze stworzenia bardzo lekkiego e-MTB z potężnym skokiem i zasięgiem w postaci high-endowego modelu Theos F100, ale w sezonie 2025 postanowiliśmy wyróżnić model, który możemy dostać w zdecydowanie mniejszym budżecie, przez co będzie osiągalny dla większej ilości riderów.
Mowa o Kellysie Theos R50, którego zresztą w niedalekiej przeszłości mieliśmy okazję testować. Jest to co prawda model ze stosunkowo niedużym skokiem jak na analizowany segment (150 mm z przodu, 130 mm z tyłu), natomiast kinematyka zawieszenia Kellysa daje sobie w tym przypadku radę na tyle dobrze, że o Theosie R50 zwykliśmy myśleć jak o modelu z pogranicza AM i lekkiego enduro. Mamy tu do czynienia układem kół mullet (29" z przodu, 27,5" z tyłu), natomiast geometria R50 jest dość długa, co przekłada się na zwiększenie stabilności prowadzenia na zjazdach. Generalnie geometria Theosa R jawi się bardzo uniwersalnie - możemy na tym rowerze wygodnie podjeżdżać naprawde długie wyrypy, ale za sprawą kąta głowy ramy 65 stopni czy reachu 466 mm w rozmiarze M czujemy wystarczająco dużo kontroli podczas pokonywania stromych zjazdów. Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej, jak na szlaku zachowuje się polecany tu model, poniżej znajdziecie odnośnik do pełnej wersji testu.
Aluminiowa rama Theosa R50 jest solidna i dobrze wykonana - w końcu buduje się ją w nowoczesnej, zautomatyzowanej fabryce. Ma wszelkie potrzebne rozwiązania, aby cieszyć się jej dużą sztywnością boczną.
Mocną stroną Theosa R50 jest nie tylko udana rama i zawieszenie, ale także elementy wyposażenia oraz wspomagania e-bike. Polecany tu model posiada baterię o solidnej pojemności 725 Wh (jest stosunkowo lekka jak na taką pojemność), którą bardzo sprytnie i szybko można z roweru zdemontować - robimy to przy użyciu jednego klucza imbusowego, po czym bateria "wyjeżdża" nam od dołu ramy (takie rozwiązanie nie upośledza sztywności bocznej ramy). Silnik jaki napędza Theosa R50 to sprawdzony przez nas kilkukrotnie Panasonic GX Ultimate o momencie obrotowym aż 95 Nm.

- RAMA KELLYS THEOS R-series - advanced robotic welded 6-series aluminium alloy / Designed & manufactured in EUROPE / Think Link® suspension system, 130 mm rear travel, integrated removable battery, 1.8" tapered HT, post mount 203 mm, mullet 29" / 27.5"+ wheelset, 12x148 mm Boost thru axle
- SILNIK PANASONIC GX Ultimate, 95 Nm, 36 V
- AKUMULATOR KELLYS Re-Charge K1 Li-ion internal removable 725 Wh / capacity 20 Ah, co-developed by Kellys-BMZ
- WIDELEC ROCK SHOX Zeb Select (29") Boost, 150 mm, DebonAir+ / Charger RC / Maxle Stealth 15 mm thru axle
- AMORTYZATOR TYŁ ROCK SHOX Deluxe Select+ RT, DebonAir+ / Open-Threshold (210x55 mm)
- PRZERZUTKA TYŁ SHIMANO Deore XT Linkglide M8130 (direct mount) (1x11)
- WAGA 25,7 kg
- CENA 22 999 zł (obecnie do kupienia za 19 999 zł)
- Zobacz też: Test: Kellys Theos R50 - e-MTB z dużą mocą i zasięgiem
Trek Rail+ 8 Gen 5
Drugim z wyróżnionych w sezonie 2025 jest najnowsza generacja modelu Trek Rail+ 5 - to model również oparty o aluminiową ramę, ale w tym przypadku skok zawieszenia z przodu i z tyłu wynosi 160 mm. Rail+ również stoi na układzie kół mullet. Mowa tu zatem o pełnoprawnej endurówce, o czym świadczy także ulepszona geometria tego modelu. Z jednej strony mamy kąt głowy ramy na poziomie 64,5 stopnia (lub 65 stopni, bo rama posiada możliwość regulacji geometrii za sprawą insertu Mino Link umieszczonego w rockerze), który w parze z dużą bazą kół czyni ten model jeszcze bardziej stabilnym w prowadzeniu. Kąt główki można zmieniać jeszcze bardziej, ponieważ Rail+ jest kompatybilny ze specjalnymi miskami sterów, które pozwalają na korektę aż o +/- 1 stopień. Z drugiej strony natomiast mamy bardzo stromy kąt rury podsiodłowej (efektywnie 77,7 lub 77,2 stopni zależnie od ustawienia Mino Link), który przekłada się na możliwość wygodnego i efektywnego pedałowania - wszystko po to, żeby Railem+ przyjemnie jeździło się także długie, górskie wyprawy.
Trek Rail+ 8 wyposażony został w najnowszą generację systemu wspomagania Bosch Performance Line CX, który posiada moment obrotowy 85 Nm, ale ma pracować bardziej naturalnie i ciszej względem poprzednika. Dużym krokiem do przodu jest też nowy akumulator Boscha o pojemności 800 Wh, który posiada zredukowaną względem poprzednika o mniejszej pojemności energii. Co ważne - Trek pozwala tu na łatwy demontaż baterii za sprawą ulepszonego systemu RIB 2.0.
Mocną stroną Raila+ jest także jego zawieszenie ABP - układ cechujący się dużą czułością w początkowej fazie skoku oraz progresją na końcu wartości skoku. Trek daje również możliwość regulacji charakteru pracy (mniejsza lub większa progresja). Układ Treka słynie z izolacji pracy zawieszenia względem pracy napędu czy układu hamulcowego.
W polecanej przez nas wersji 8 dostajemy sprawdzone w terenowych bojach wyposażenie, m.in. sztywny bocznie widelec RockShox ZEB Select, damper RockShox Super Deluxe Select+ RT czy napęd 1x12 złożony na podzespołach Shimano XT, SLX i Deore. Wynik wagowy rozmiaru M nieznacznie przekracza 25 kg.

- Rama Alpha Platinum Aluminium, zintegrowany wymienny akumulator (ang. Removable Integrated Battery; RIB 2.0), zwężana główka ramy, system wewnętrznego prowadzenia linek i przewodów, osłona Motor Armor, stery z doborem kąta, regulacja geometrii Mino Link, regulacja stosunku skoku koła do skoku amortyzatora, rura podsiodłowa 34,9 mm, ABP, uniwersalny hak przerzutki UDH, Boost 148, oś sztywna 12 mm, 160 mm skoku
- Widelec RockShox ZEB Select, sprężyna DebonAir, tłumik Charger RC, zwężana rura sterowa, przesunięcie 44 mm, Boost 110, oś Maxle Stealth, 160 mm skoku
- Amortyzator RockShox Super Deluxe Select+ RT, 205 mm x 65 mm
- Koła Bontrager Line Comp 30, przystosowane do zastosowania bezdętkowego Tubeless Ready, tarcza na 6 śrub, Boost110, sztywna oś przelotowa 15 mm
- Bateria Bosch PowerTube 800 Wh, system inteligentny
- Silnik Bosch Performance Line CX 85 NM
- Manetka Shimano SLX M7100, 12-biegowa
- Przerzutka tylna Shimano XT M8100, długi wózek
- Kaseta Shimano Deore M6100, 10-51, 12-rzędowa
- Sztyca regulowana Bontrager Line
- Hamulec Hydrauliczne hamulce tarczowe 4-tłoczkowe SRAM DB 8
- Waga M - 25.08 kg
- Cena 28 999,00 zł
Co oferuje rynek?
Poniżej prezentujemy zaawansowane fulle MTB wyposażone w silnik elektryczny z kolekcji 2025 od dostępnych na polskim rynku producentów. Znajdziecie w nim duże fulle ze skokiem 160-170 mm z tyłu, czyli rowery z kategorii e-enduro. Przegląd zrealizowaliśmy w oparciu o Katalog Rowerowy.
Merida eONE-SIXTY 400 25

- Cena: 18999.00 PLN
- Opis ramy: eONE-SIXTY LITE IV, Aluminium, cieniowana, hydroformowana, technologia flip chip, wewnętrzne prowadzenie przewodów, kompatybilna z mechanicznymi i elektronicznymi grupami osprzętu, oś: 12x148mm
- Materiał: Aluminium
- Widelec/amortyzator przedni: RockShox Psylo Silver R, 15x110mm
- Skok widelca: 160 mm
- Skok tylnego zawieszenia: 160 mm
- Przerzutka tylna: Shimano Cues U4000, 9s
- Rozmiar kół: 29" / 27,5" (mullet)
- Silnik: Shimano EP801, 85Nm
- Bateria: Shimano EN806 630 Wh
Stilus E-BIG Mountain 29"/27,5"

- Cena: 19999.00 PLN
- Waga: 27.10 kg
- Opis ramy: Aluminium 6061, wewnętrzne prowadzenie przewodów, zintegrowana bateria, taperowana, 170mm skoku, oś 12x148mm
- Materiał: Aluminium
- Widelec/amortyzator przedni: MARZOCCHI Bomber Z1 Coil
- Skok widelca: 170 mm
- Skok tylnego zawieszenia: 170 mm
- Przerzutka tylna: SRAM NX
- Rozmiar kół: 29" / 27,5" (mullet)
- Silnik: BOSCH Performance Line CX Gen4.
- Bateria: BOSCH Powertube 750Wh
Bianchi e-Vertic FX-Type Pro, Sram SX Eagle

- Cena: 20849.00 PLN
- Opis ramy: e-VERTIC FX-Type Pro, Karbon, oś: 12x148mm, mocowanie hamulca: post mount, 160mm skoku, zintegrowana bateria, wewnętrzne prowadzenie przewodów
- Materiał: Karbon
- Widelec/amortyzator przedni: RockShox 35 Silver TK 29", 160mm skoku, oś Boost 15x110mm, taperowany
- Skok widelca: 160 mm
- Skok tylnego zawieszenia: 160 mm
- Przerzutka tylna: Sram SX Eagle, 12s
- Rozmiar kół: 29"
- Silnik: Bosch Performance Line CX, 85Nm
- Bateria: Bosch PowerTube 750Wh
KTM MACINA KAPOHO 8973

- Cena: 21599.00 PLN
- Waga: 27.50 kg
- Opis ramy: Macina Kapoho Dimmix Al 6061 SLL 160 UDH
- Materiał: Aluminium
- Widelec/amortyzator przedni: RockShox Psylo Silver RC 29"
- Skok widelca: 160 mm
- Skok tylnego zawieszenia: 160 mm
- Przerzutka tylna: Shimano CUES U6000-11/10 LG shadow+Shimano CUES U6000-11/10 LG shadow+
- Rozmiar kół: 29" / 27,5" (mullet)
- Silnik: Bosch PERFORMANCE CX BDU3840Bosch PERFORMANCE CX BDU3840
- Bateria: Bosch PowerTUBE 800Wh
Haibike ALLMTN 2

- Cena: 21999.00 PLN
- Opis ramy: Haibike, AllMtn PW-X3
- Materiał: Aluminium
- Widelec/amortyzator przedni: RockShox, 35 Gold RL
- Skok widelca: 160 mm
- Skok tylnego zawieszenia: 160 mm
- Przerzutka tylna: Sram, SX Eagle
- Rozmiar kół: 29" / 27,5" (mullet)
- Silnik: Yamaha, PW-X3, 250 W, 85 Nm
- Bateria: Yamaha InTube, 720 Wh
Superior eXF 8089 B

- Cena: 21999.00 PLN
- Opis ramy: SUE03, Alu X6 Ultralite, Geometria MTB Trial, wewnętrzne prowadzenie przewodów, cieniowana, taperowana, zmienna geometria Flip Chip, 140/160mm skoku, zintegrowana bateria, oś Boost 12x148mm
- Materiał: Aluminium
- Widelec/amortyzator przedni: RockShox 35 Silver TK, 15x110mm
- Skok widelca: 160 mm
- Skok tylnego zawieszenia: 160 mm
- Przerzutka tylna: SHIMANO DEORE RD-M6100
- Rozmiar kół: 29"
- Silnik: BOSCH Performance Line CX, 85Nm
- Bateria: BOSCH PowerTube, 625Wh
Nox Cycles ALL-MTN 5.9 SACHS COMP

- Cena: 22599.00 PLN
- Opis ramy: Aluminium, wewnętrzne prowadzenie przewodów, zintegrowana bateria, 160mm skoku, oś 12x148mm
- Materiał: Aluminium
- Widelec/amortyzator przedni: ROCK SHOX Super Deluxe Select
- Skok widelca: 160 mm
- Skok tylnego zawieszenia: 160 mm
- Przerzutka tylna: SRAM NX Eagle
- Rozmiar kół: 29"
- Silnik: Sachs RS Unit
- Bateria: Sachs SI 48 V, 651 Wh
Corratec E-POWER RS160 ELITE

- Cena: 22799.00 PLN
- Waga: 26.50 kg
- Opis ramy: E-POWER RS 160, Aluminium, taperowana, wygładzane spawy, flip chip, wewnętrzne prowadzenie przewodów, hak przerzutki UDH, 160mm skoku, 12x148mm
- Materiał: Aluminium
- Widelec/amortyzator przedni: FS PSYLO SILVER RC 29“ 15x110mm
- Skok widelca: 160 mm
- Skok tylnego zawieszenia: 160 mm
- Przerzutka tylna: SRAM SX Eagle
- Rozmiar kół: 29" / 27,5" (mullet)
- Silnik: BOSCH Performance Line CX, 85Nm
- Bateria: BOSCH PowerTube 800Wh
Haibike ALLMTN 3 Deore

- Cena: 22899.00 PLN
- Opis ramy: Aluminiowa
- Materiał: Aluminium
- Widelec/amortyzator przedni: RockShox, 35 Gold RL
- Skok widelca: 160 mm
- Skok tylnego zawieszenia: 160 mm
- Przerzutka tylna: Shimano, Deore M6100
- Rozmiar kół: 29" / 27,5" (mullet)
- Silnik: Yamaha, PW-X3, 250W, 85 Nm
- Bateria: Yamaha InTube, 720 Wh
Marin Alpine Trail E1 Bosch

- Cena: 22999.00 PLN
- Opis ramy: Aluminium, wewnętrzne prowadzenie przewodów, zintegrowana bateria, regulowana geometria, 160mm skoku, oś 12x148mm
- Materiał: Aluminium
- Widelec/amortyzator przedni: Marzocchi Z1, 170mm, 29"
- Skok widelca: 170 mm
- Skok tylnego zawieszenia: 160 mm
- Przerzutka tylna: Shimano CUES RD-U6000 GS, 10s
- Rozmiar kół: 29" / 27,5" (mullet)
- Silnik: Bosch Performance Line CX
- Bateria: Bosch PowerTube 750 Wh
Canyon Torque:ON CF 7

- Cena: 24299.00 PLN
- Waga: 25.80 kg
- Opis ramy: Torque:ON CF 7, karbon, wewnętrzne prowadzenie przewodów, zintegrowana bateria, 170mm skoku, taperowana, oś 12x148mm
- Materiał: Karbon
- Widelec/amortyzator przedni: RockShox ZEB, 15x110mm
- Skok widelca: 180 mm
- Skok tylnego zawieszenia: 170 mm
- Przerzutka tylna: Shimano Deore M6100, 12s
- Rozmiar kół: 29" / 27,5" (mullet)
- Silnik: Shimano EP600
- Bateria: Canyon BT0004-01 900Wh
Lapierre Overvolt AM 5.8

- Cena: 24940.24 PLN
- Opis ramy: Aluminium, wewnętrzne prowadzenie przewodów, taperowana, zintegrowana bateria, 170mm skoku, oś 12x148mm
- Materiał: Aluminium
- Widelec/amortyzator przedni: RockShox Domain GOLD ISOLATOR R 29’’
- Skok widelca: 170 mm
- Skok tylnego zawieszenia: 170 mm
- Przerzutka tylna: Shimano CUES U6000 11s
- Rozmiar kół: 29" / 27,5" (mullet)
- Silnik: Bosch Performance line CX
- Bateria: Bosch PowerTube 800Wh
Giant REIGN E+ 3

- Cena: 24999.00 PLN
- Opis ramy: Aluminium ALUXX SL, górny łącznik Advanced Forged Composite, 160mm skoku zawieszenia Maestro, 'Boost' 148x12mm, Universal Derailleur Hanger (UDH)
- Materiał: Aluminium
- Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour Durolux 38 Boost EQ
- Skok widelca: 170 mm
- Skok tylnego zawieszenia: 160 mm
- Przerzutka tylna: Shimano Cues LinkGlide, 1x11
- Rozmiar kół: 29" / 27,5" (mullet)
- Silnik: Giant SyncDrive Pro2 85Nm
- Bateria: EnergyPak Smart Integrated 800
Dartmoor E-Thunderbird CF

- Cena: 25499.00 PLN
- Waga: 24.50 kg
- Opis ramy: Karbon, 160mm skoku, wewnętrzne prowadzenie przewodów, zintegrowana bateria, oś 12x148mm
- Materiał: Karbon
- Widelec/amortyzator przedni: Fox 38 Performance eMTB+ 29", Grip, Boost
- Skok widelca: 170 mm
- Skok tylnego zawieszenia: 160 mm
- Przerzutka tylna: Shimano Deore RD-M5100
- Rozmiar kół: 29"
- Silnik: Shimano EP8, 85Nm
- Bateria: Shimano E8036, 630Wh
Focus SAM² 6.7 2024

- Cena: 26999.00 PLN
- Waga: 25.40 kg
- Opis ramy: Aluminium 7005, hydroformowana, wewnętrzne prowadzenie przewodów, zintegrowana bateria, 170mm skoku, F.O.L.D. Gen2, mocowanie hamulca: post mount, oś 12x148mm
- Materiał: Aluminium
- Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour Durolux 38, RC2 29
- Skok widelca: 180 mm
- Skok tylnego zawieszenia: 170 mm
- Przerzutka tylna: SRAM NX Eagle, 12s
- Rozmiar kół: 29"
- Silnik: Bosch Performance Line CX
- Bateria: Bosch PowerTube 625Wh
BH ATOMX ER902

- Cena: 28999.00 PLN
- Opis ramy: 160mm pełne zawieszenie, wewnętrzne prowadzenie kabli 29", rama aluminiowa z przednim trójkątem wykonanym z włókna węglowego
- Materiał: Karbon / Aluminium
- Widelec/amortyzator przedni: FOX 36 FLOAT Performance
- Skok widelca: 160 mm
- Skok tylnego zawieszenia: 160 mm
- Przerzutka tylna: Shimano XT 12sp
- Rozmiar kół: 29"
- Silnik: Brose S mag 90NM
- Bateria: 720Wh
Kona Remote 160 DL

- Cena: 29097.64 PLN
- Opis ramy: Aluminium 6061, wewnętrzne prowadzenie przewodów, cieniowana, zintegrowana bateria, taperowana, mocowanie hamulca: post mount, 160mm skoku, oś 12x148mm
- Materiał: Aluminium
- Widelec/amortyzator przedni: RockShox Zeb Select + Charger RC 2.1 DebonAir
- Skok widelca: 160 mm
- Skok tylnego zawieszenia: 160 mm
- Przerzutka tylna: SRAM GX-Eagle
- Rozmiar kół: 29"
- Silnik: Shimano EP800 25KPH
- Bateria: Darfon 612Wh