Materiał zawiera treści reklamowe

Jaki elektryczny rower górski typu full? (enduro 150-170 mm skoku)

Sprawdź, na co zwrócić uwagę przy poszukiwaniach e-bike'a MTB z dużym skokiem zawieszenia. Jakie fulle enduro e-MTB znajdziemy na rynku w sezonie 2024?

Drukuj
Kellys Theos F90 (2022) Michał Kuczyński

Górskie rowery elektryczne to jeden z najbardziej rozwijających się segmentów rynku. Elektryki stają się coraz bardziej dopracowane, a ich styl prowadzenia daje coraz więcej frajdy w terenie. Podpowiadamy, jaki górski rower elektryczny z dużym skokiem wybrać?

Dla wielu osób rower elektryczny kojarzy się przede wszystkim z wysoką ceną i... nic w tym dziwnego. Maszyny z elektrycznym wspomaganiem są po prostu droższe. W końcu otrzymujemy normalny rower, wzbogacony o dodatkowy układ napędowy i baterię. Mimo to, popyt na elektryki nie spada, a sam segment e-bike jest obecnie najszybciej rozwijającym się w branży rowerowej. Szczególnie interesujące są topowe modele fulli MTB wyposażonych w napęd elektryczny. To właśnie ta grupa maszyn daje najwięcej frajdy z jazdy i jest też najczęstszym wyborem wśród zaawansowanych riderów. Wszystko za sprawą dopracowanych właściwości jezdnych, które prezentują wysokiej klasy elektryczne fulle. Tymi zabawkami naprawdę da się poszaleć w terenie, a flow poczuć nie tylko z góry, ale również na podjazdach. Nie dziwi więc, że na rynku znajdziemy sporo bardzo drogich maszyn - skoro część rowerzystów szuka "tradycyjnych" rowerów na najwyższym poziomie i jest przyzwyczajona do pewnego poziomu działania podzespołów, to łatwo zrozumieć, że nie będzie z tego poziomu rezygnować w przypadku rowerów ze wspomaganiem.

 

 

 

W przypadku rowerów elektrycznych trendy zachowują się analogicznie jak w przypadku ich tradycyjnych odpowiedników. Mamy więc z jednej strony część sprzętu, który próbuje przybliżać możliwości roweru elektrycznego osobom o nie tak grubym porftelu, a z drugiej sprzęt, który bez żadnych kompromisów ma za zadanie po prostu realizować konkretne cele jeśli chodzi o osiągi i możliwości. Tym razem spoglądamy właśnie na te drugie - sprawdzamy co oferuje rynek, a na końcu zaprezentujemy zaawansowane modele poszczególnych producentów.

 

 

 

 

Najpopularniejsze rowery elektryczne 

Jeśli spojrzymy na rynek najbardziej zaawansowanych rowerów elektrycznych to łatwo zauważymy, że wśród topowych dostępnych na naszym rynku maszyn aktualnie dominują rowery do cięższych, górskich zastosowań. Enduro i trail - to właśnie tutaj elektryczne napędy zadomowiły się najlepiej, a wysoka cena rowerów wynika nie tylko z faktu samego zastosowania wspomagającej jednostki elektrycznej, co samej bazowej ceny tego typu rowerów, wyposażonych w pełne zawieszenie i amortyzatory o dużym skoku. Dominują rowery trailowe o skoku 120-150 mm oraz enduro 160-170 mm. Poza tym znajdziemy też trochę maszyn z mniejszym lub większym skokiem, ale dwie powyższe grupy absolutnie dominują ilościowo na rynku. 

 

 
 

 

Konstrukcja roweru elektrycznego typu full

Zaawansowane e-rowery typu full suspension oparte są o ramy wykonane z karbonu lub wysokiej klasy aluminium. Przy czym, zdecydowaną przewagę na rynku stanowią konstrukcje aluminiowe. Wiodące są 4 systemy wielkości kół i ogumienia: 29", 27,5", 29+ oraz 27,5+. Niezależnie czy są to ,,plusy" czy zwykłe koła, to zawsze opony będą wyraźnie szersze, niż te stosowane w podobnym klasycznym rowerze. Wszystko po to, aby lepiej przenosić duży moment obrotowy napędu, poprawić hamowanie cięższej maszyny oraz podnieść stabilność i pewność prowadzenia roweru w terenie. Częstym zabiegiem jest też kombinacja - koło 29 z przodu i 27,5 z tyłu, czyli tzw. mullet.

Bardzo widocznym trendem w topowych modelach jest też jak najdalej idąca integracja baterii oraz silnika z ramą. W najbardziej zaawansowanych maszynach akumulatory litowo-jonowe są zgrabnie wkomponowane w dolną rurę głównego trójkąta. Dodatkowo, lokuje się jak najniżej, aby obniżyć środek ciężkości, co korzystnie wpłynie na jakość prowadzenia. W zasadzie już nie spotkamy więc akumulatorów mocowanych na zewnątrz ramy, a takie - można powiedzieć przestarzałe już - konstrukcje są obecnie domeną tańszych modeli e-bike. Rośnie też pojemność i zasięg baterii - obecnie często spotkamy 625 Wh lub 750 Wh (a nawet więcej), które oferują więcej kilometrów na jednym ładowaniu. Małe akumulatory - typu 400-500 Wh - praktycznie nie są spotykane w e-fullach.

 

Zobacz również:

pokaż pełną listę

 

 

Z drugiej strony pojawia się też nowy trend, który jest odpowiedzią na potrzeby najbardziej zaawansowanych jeźdźców. Elektryki wagi lekkiej, czyli e-bike'i o masie około 15-16 kg (normalny rower elektryczny typu full waży około 21-24 kg), czyli podobnej jaką prezentuje klasyczna endurówka. W takich rowerach spotkamy m.in. mniejsze baterie, wszystko po to, aby wiernie odtwarzać prowadzenie prawdziwego roweru z tą ,,subtelną" różnicą, że z dodatkową mocą pod nogą...

 

Typy napędów

Łatwo zauważyć, że w bardziej zaawansowanych modelach rowerów e-bike dominują dość podobne rozwiązania jeśli chodzi o samo wspomaganie. Spotkamy się przede wszystkim z napędami: Shimano, Bosch, Yamaha, Panasonic, Fazua czy Brose. Każdy z nich to silnik elektryczny umieszczony centralnie, czyli w miejscu korby. Wszystkie mają moc 250 W i wspomagają pedałowanie do 25 km/h. Ich moment obrotwy to z reguły 80 - 90 Nm. Pozwalają one na najprostszą adaptację do współczesnych rowerów ze względu na ustandaryzowane mocowania i łatwą integrację z mechanicznymi elementami napędowymi. To w ogóle jeden z bardziej znaczących trendów - producenci rowerów dopasowują swoje projekty do dostępnych na rynku jednostek napędowych topowych firm i baterii. Dzięki temu pojawia się z jednej strony oszczedność kosztów, a z drugiej w razie potrzeby rozbudowy roweru, lub jego naprawy, właściciel roweru nie ma problemu z dopasowywaniem części zamiennych. Prostych i tanich konstrukcji - typu silnik w piaście - nie stosuje się w zaawansowanych rowerach elektrycznych jakimi są e-fulle.

 

 

 

 

W przypadku zarówno rowerów górskich, jak i coraz częściej turystycznych, dominuje system z montażem jednostki napędowej w okolicach środka supportu. Zapewnia on lepszą stabilność roweru i ułatwia serwis - w razie potrzeby dostęp do jednostki elektrycznej jest bardzo łatwy i ewentualnie nie ma problemu z zastępieniem jej inną, od danego producenta. 

Polecany przez redakcję

W sezonie 2024 postanowiliśmy wyróżnić jeden z modeli, który zdecydowanie wyróżnia się z tłumu i posiada kilka wyjątkowo ciekawych z punktu widzenia użytkownika cech. Co dokładnie zwróciło naszą uwagę?

 

Bulls Vuca EVO AM 2

Niemiecki Bulls od dobrych kilku lat uchodzi za jednego ze specjalistów w budowaniu rowerów elektrycznych i jest także niesłychanie mocnym graczem na rynku e-MTB. Na sezon 2024 Bulls wprowadził do swojej oferty nowość w postaci modelu Vuca EVO AM, którego wersję oznaczoną jako 2 chcemy Wam w tym sezonie szczególnie mocno polecić. Na papierze Vuca EVO AM jest modelem z pogranicza trailówki i enduro - ma 150 mm skoku z przodu i z tyłu oraz wyważone kąty, które z jednej strony sprawdzą się na łatwiejszych technicznie singlach, a z drugiej w rękach doświadczonych riderów spokojnie umożliwiają jazdę w trudniejszym terenie. 66-stopniowy kąt głowy ramy, 452 mm reach w rozmiarze M - to wartości dość typowe dla segmentu all-mountain, które pozwalają traktować Vuca EVO AM jako w pełni dzielnego fulla do poskramiania górskich traili. 

Tym co wyróżnia polecany przez nas model jest zdecydowanie podejście do zmiany biegów i zastosowany system wspomagania. Otóż na pierwszy rzut oka Vuca EVO AM nie posiada tylnej przerzutki. Wszystko za sprawą zastosowanego silnika - centralna jednostka FIT PINION MGU E1.12 posiada zintegrowany wewnątrz mechanizm zmiany biegów, który eliminuje tradycyjną tylną przerzutkę - element, który w terenie jest narażony na uszkodzenia. Do tego w polecanym przez nas Bullsie zamiast łańcucha mamy pasek zębaty Gates, zatem napęd modelu Vuca EVO AM jest praktycznie całkowicie bezobsługowy i niewymagający skomplikowanej konserwacji. Napęd jest też niesłychanie cichy! Sam silnik FIT PINION MGU E1.12 posiada moment obrotowy na poziomie 85 Nm - dokładnie tyle ile topowe jednostki od Shimano czy Bosch, zatem o brak "ciągu" nie ma tu żadnych obaw. Bulls stawia też na duże pojemności baterii - Vuca EVO AM możemy kupić z akumulatorami o pojemności 720 Wh lub 960 Wh. Wersja z baterią 720 Wh osiąga na wadze wynik 25 kg. 

Podstawą modelu Bulls Vuca EVO AM jest rama wykonana w całości z włókna węglowego, która posiada wszystkie obowiązkowe standardy, pozwalające serio traktować ten model jako fulla do mocnej jazdy po górach. Bulls w tym modelu stawia na sprawdzony, 4-zawiasowy układ zawieszenia. Gołym okiem widać też, że wyposażenie tego modelu to bardzo zaawansowane komponenty - na czele stoją produkty FOX-a odpowiedzialne za amortyzację - zarówno z przodu, jak i z tyłu czekają modele z powłoką Kashima. Hamulce to oczywiście 4-tłoczkowy model - w tym przypadku mamy cenione Shimano XT, które operują na gigantycznej tarczy hamulcowej 220 mm z przodu i 203 mm z tyłu. NIe ma obaw o jakiekolwiek braki w sile i modulacji hamowania. Bulls Vuca EVO AM przystosowany jest pod montaż oświetlenia Monkey Link. 

 
  • Silnik: FIT PINION MGU E1.12
  • Bateria FIT UltraCore 720 lub 920 Wh
  • Wyświetlacz FIT Master Node LED
  • Rama Carbon - 4-zawiasowy układ zawieszenia 150 mm
  • WIdelec FOX 38 Float Factory / 150 mm
  • Tylny amortyzator FOX Float X Factory 2-pos Trunnion Mount
  • Ilość biegów: 12
  • Korba Pinion P8512 165mm
  • Hamulce hydrauliczne  SHIMANO XT BR-M8120
  • Waga 25 kg
  • Cena 8499 PLN
bulls-bikes.com

 

 

Co oferuje rynek?

Poniżej prezentujemy zaawansowane fulle MTB wyposażone w silnik elektryczny z kolekcji 2024 od dostępnych na polskim rynku producentów. Znajdziecie w nim duże fulle ze skokiem 160-170 mm z tyłu, czyli rowery z kategorii e-enduro. Przegląd zrealizowaliśmy w oparciu o Katalog Rowerowy.

 

 

Canyon Torque:ON 7

  • Cena: 19499.00 PLN
  • Waga: 24.08 kg
  • Opis ramy: Canyon Torque:ON
  • Widelec/amortyzator przedni: RockShox ZEB R
  • Skok widelca: 180 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 170 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano DEORE M6100
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 29" / 27,5" (mullet)
  • Silnik: Shimano EP600
  • Bateria: Shimano BT-E805 504Wh
  • Manetki: Shimano Deore
ROWERY Canyon

NS bikes E-Fine 2 2023

  • Cena: 19999.00 PLN
  • Waga: 24.50 kg
  • Opis ramy: AL6061-T6 + AL6066-T6
  • Widelec/amortyzator przedni: Rock Shox 35 GOLD RL
  • Skok widelca: 150 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 160 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano Deore RD-M5100, 11
  • Ilość blatów i koronek: '1x11
  • Rozmiar kół: 29" / 27,5" (mullet)
  • Silnik: Shimano E7000
  • Bateria: SHIMANO STEPS: BT - E8035-L, 4 (Ah) / 504 (Wh)
  • Manetki: Shimano Deore SL-M5100-R, 11
ROWERY NS bikes

Yamaha MORO 07

  • Cena: 21300.00 PLN
  • Waga: 24.30 kg
  • Opis ramy: Stop lekki, Dual Twin
  • Widelec/amortyzator przedni: RockShox Revelation RC
  • Skok widelca: 160 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 160 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano SLX
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 27,5"+ (650B Plus)
  • Silnik: Yamaha PWSeries X3, 85Nm
  • Bateria: Wielopozycyjny 500 Wh 36 V litowo-jonowy
  • Manetki: Dwurdzeniowe z blokadą
ROWERY Yamaha

Scott Patron eRide 930

  • Cena: 21759.00 PLN
  • Waga: 26.10 kg
  • Opis ramy: Aluminiowa rama & Link, Kinematyka VLK Virtual 4 Link
  • Widelec/amortyzator przedni: RockShox Domain Air
  • Skok widelca: 160 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 160 mm
  • Przerzutka tylna: SRAM NX Eagle
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 29"
  • Opony: Maxxis Dissector 29x2.6”
  • Silnik: Bosch Performance CX
  • Bateria: PowerTube 625Wh
  • Manetki: SRAM SX Eagle Single Click
ROWERY Scott

Haibike ALLMTN 1

  • Cena: 22399.00 PLN
  • Opis ramy: Haibike, AllMtn Yamaha i630
  • Widelec/amortyzator przedni: RockShox, 35 Silver
  • Skok widelca: 160 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 160 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano, Deore M5100
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 29" / 27,5" (mullet)
  • Silnik: Yamaha, PW-ST System, 250W, 70 Nm, 25 km/h
  • Bateria: InTube, 630 Wh
  • Manetki: Shimano, Deore M5100
ROWERY Haibike

Stilus E-BIG Mountain 29"/27,5"

  • Cena: 23999.00 PLN
  • Waga: 27.40 kg
  • Opis ramy: Aluminium 6061
  • Widelec/amortyzator przedni: MARZOCCHI Bomber Z1 Coil
  • Skok widelca: 170 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 170 mm
  • Przerzutka tylna: SRAM NX Eagle
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 29" / 27,5" (mullet)
  • Silnik: BOSCH Performance Line CX Gen4
  • Bateria: BOSCH Powertube, 750Wh
  • Manetki: SRAM NX Eagle, 12s
ROWERY Stilus

CTM SWITCH COMP

  • Cena: 24590.00 PLN
  • Opis ramy: alu
  • Widelec/amortyzator przedni: Rock Shox 35 SILVER TK, SA
  • Skok widelca: 160 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 160 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano Deore RD-M5130
  • Ilość blatów i koronek: '1x10
  • Rozmiar kół: 29" / 27,5" (mullet)
  • Opony: WTB Trail Boss G2 F 29x 2.6", R 27.5x2.6"
  • Silnik: SHIMANO STEPS E7000 / 250W / 60Nm
  • Bateria: SHIMANO BT-E8036 / 630Wh
  • Manetki: Shimano Deore SL-M5130/10sp.
ROWERY CTM

Cube Stereo Hybrid 160 HPC Race 625 27.5

  • Cena: 24699.00 PLN
  • Waga: 23.90 kg
  • Widelec/amortyzator przedni: RockShox Domain R, Tapered, 15x110mm, eMTB Approved
  • Skok widelca: 170 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 170 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano Deore RD-M6100-SGS, ShadowPlus, 12
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 29"
  • Silnik: Bosch Drive Unit Performance CX Generation 4 (85Nm) Cruise (250Watt), Smart System
  • Bateria: Bosch PowerTube 625
  • Manetki: Shimano Deore SL-M6100, Rapidfire-Plus
ROWERY Cube

Stevens E-Inception ED 7.6.1 GTF

  • Cena: 25500.00 PLN
  • Waga: 26.40 kg
  • Opis ramy: Aluminium 6061 TB
  • Widelec/amortyzator przedni: Fox 38 Float Performance eMTB+
  • Skok widelca: 170 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 170 mm
  • Przerzutka tylna: SRAM SX Eagle
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 29" / 27,5" (mullet)
  • Silnik: Bosch G4 Performance Line CX
  • Bateria: Bosch PowerTube 625 Wh
  • Manetki: SRAM NX Eagle Trigger
ROWERY Stevens

Giant REIGN E+ 3

  • Cena: 26499.00 PLN
  • Waga: 25.70 kg
  • Opis ramy: aluminium ALUXX SL, górny łącznik Advanced Forged Composite
  • Widelec/amortyzator przedni: RockShox Domain R
  • Skok widelca: 170 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 160 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano Deore
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 29" / 27,5" (mullet)
  • Silnik: SyncDrive Pro, 85Nm, powered by Yamaha
  • Bateria: EnergyPak Smart 800 kompatybilny z dodatkowym akumulatorem EnergyPak Plus 250 (z wyjątkiem rozmiaru S)
  • Manetki: Shimano Deore, 1x12
ROWERY Giant

Bianchi e-Vertic FX-Type Pro SX 12sp

  • Cena: 26699.00 PLN
  • Opis ramy: e-VERTIC FX-Type Pro FULL carbon
  • Widelec/amortyzator przedni: Rock Shox Deluxe 35S TK 29F SB SA
  • Skok widelca: 160 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 160 mm
  • Przerzutka tylna: Sram SX EAGLE 12sp
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 29"
  • Opony: Vittoria e-Barzo 29x2.6 XC-Trail TNT
  • Silnik: Bosch Performance Line CX Smart System Battery
  • Bateria: Bosch Powertube 750wh
  • Manetki: Sram SX EAGLE 1x12
ROWERY Bianchi

Focus SAM² 6.7

  • Cena: 26999.00 PLN
  • Waga: 25.40 kg
  • Opis ramy: 7005, hydroformowana.
  • Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour Durolux 38
  • Skok widelca: 180 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 170 mm
  • Przerzutka tylna: SRAM NX Eagle, 12s
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 29"
  • Opony: Maxxis Minion DHF, EXO, 63-622
  • Silnik: Bosch Performance CX Gen4, 85 Nm, 250 W
  • Bateria: Bosch Powertube, 750 Wh
  • Manetki: SRAM SX Eagle, 12s
ROWERY Focus

Superior eXF 6.2

  • Cena: 26999.00 PLN
  • Opis ramy: Alu X6 Ultralite MTB Trail SUE03.1, Advanced e-MTB Geometry
  • Widelec/amortyzator przedni: RockShox 35 Silver TK
  • Skok widelca: 160 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 160 mm
  • Przerzutka tylna: SHIMANO DEORE RD-M6100
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 29"
  • Opony: Schwalbe Nobby Nic Performance, 29x2.60
  • Silnik: BOSCH Performance Line CX, 85Nm
  • Bateria: BOSCH PowerTube, 625Wh
  • Manetki: SHIMANO DEORE SL-M6100-IR, RAPIDFIRE Plus, 12s
ROWERY Superior

Dartmoor E-Thunderbird CF

  • Cena: 27499.00 PLN
  • Waga: 24.50 kg
  • Opis ramy: Carbon, skok 160mm
  • Widelec/amortyzator przedni: Fox 38 Performance eMTB+ 29"
  • Skok widelca: 170 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 160 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano Deore RD-M5100 1X11
  • Ilość blatów i koronek: '1x11
  • Rozmiar kół: 29"
  • Opony: Maxxis Minion DHF 29x2.5
  • Silnik: Shimano EP8, 85Nm
  • Bateria: Shimano E8036, 630Wh
  • Manetki: Shimano Deore SL-M5100-R 11s
ROWERY Dartmoor

Specialized Turbo Kenevo SL Comp

  • Cena: 27700.00 PLN
  • Opis ramy: Carbon
  • Widelec/amortyzator przedni: FOX FLOAT 36 RHYTHM 29
  • Skok widelca: 170 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 170 mm
  • Przerzutka tylna: SRAM GX Eagle, 12s
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 29"
  • Silnik: Specialized SL 1.1
  • Bateria: Specialized SL1-320Wh
  • Manetki: SRAM GX, trigger, 12s
ROWERY Specialized

Wilier Karga

  • Cena: 28937.97 PLN
  • Opis ramy: Alu/Carbon
  • Widelec/amortyzator przedni: ROCK SHOX 35S TK, 160 mm
  • Skok widelca: 160 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 160 mm
  • Przerzutka tylna: SHIMANO XT RD-M7100 - SGS
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 29"
  • Opony: VITTORIA MAZZA 29" x 2.4
  • Silnik: SHIMANO EP6
  • Bateria: SIMPLO TPS-002
  • Manetki: SHIMANO DEORE M6100RA
ROWERY Wilier

Trek Rail 9.5 Gen 4

  • Cena: 32899.00 PLN
  • Waga: 25.35 kg
  • Opis ramy: Rama główna z włókna węglowego OCLV Mountain, niższa główka ramy 1,8"
  • Widelec/amortyzator przedni: RockShox 35 Gold RL, sprężyna DebonAir, tłumik Motion Control, blokada skoku, zwężana rura sterowa, przesunięcie 44 mm, powiększona korona do e-MTB, Boost110, oś 15 mm Maxle Stealth
  • Skok widelca: 160 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 160 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano Deore M6100, długi wózek
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 29" +
  • Opony: Bontrager XR4 Comp, stopka z drutu, 30 tpi, 29 x 2,60"
  • Silnik: Bosch PowerTube 750 Wh
  • Bateria: Bosch PowerTube 750 Wh, system inteligentny
  • Manetki: Shimano Deore M6100, 12 biegów
ROWERY Trek

Kellys THEOS F70

  • Cena: 32999.00 PLN
  • Opis ramy: KELLYS THEOS F-series
  • Widelec/amortyzator przedni: Rock Shox Zeb Select+
  • Skok widelca: 180 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 170 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano Deore M8130
  • Ilość blatów i koronek: '1x11
  • Rozmiar kół: 29" / 27,5" (mullet)
  • Silnik: Shimano EP8, 85Nm, 36V
  • Bateria: Kellys Re-Charge K1 Li-ion 725Wh
  • Manetki: Shimano Deore XT Linkglide SL-M8130-R
ROWERY Kellys

Corratec E-Power iLink 180 Race

  • Cena: 34499.00 PLN
  • Opis ramy: karbonowa Corratec E-Power iLink 180 Boost
  • Widelec/amortyzator przedni: Rockshox Yari RC 29"
  • Skok widelca: 180 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 170 mm
  • Przerzutka tylna: SRAM GX Eagle 12S
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 29" / 27,5" (mullet)
  • Silnik: BOSCH Performance CX Race
  • Bateria: BOSCH PowerTube 625Wh
  • Manetki: SRAM NX Eagle
ROWERY Corratec

Cannondale Moterra Neo Carbon LT 2

  • Cena: 34799.00 PLN
  • Opis ramy: Moterra Neo
  • Widelec/amortyzator przedni: RockShox Zeb Select, Charger RC
  • Skok widelca: 170 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 160 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano XT
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 29" / 27,5" (mullet)
  • Silnik: Bosch Performance Line CX 250W
  • Bateria: Bosch PowerTube 750Wh
  • Manetki: Shimano SLX
ROWERY Cannondale

Orbea WILD H10

  • Cena: 34999.00 PLN
  • Opis ramy: Aluminium, hydroformowana
  • Widelec/amortyzator przedni: Fox 38 Float Performance 160 Grip 3-Position QR15x110
  • Skok widelca: 160 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 160 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano XT M8100 SGS Shadow Plus
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 29"
  • Silnik: BOSCH Performance Line CX BDU3741
  • Bateria: BOSCH Powertube 750Wh Horizontal BBP3770
  • Manetki: Shimano Deore M6100 I-Spec EV
ROWERY Orbea

Pivot Shuttle LT Ride SLX/XT

  • Cena: 36590.00 PLN
  • Opis ramy: Carbon
  • Widelec/amortyzator przedni: Fox Performance E-MTB 38 29", 44mm offset, GRIP
  • Skok widelca: 170 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 160 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano XT M8100 SGS 12
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 29"
  • Opony: Maxxis Assegai 29" x 2.5" TR, EXO+, 3C
  • Silnik: Shimano STEPS DU-EP800
  • Bateria: 756 Wh
  • Manetki: Shimano SLX M7100 ISPEC EV 12
ROWERY Pivot

KTM MACINA PROWLER EXONIC

  • Cena: 55999.00 PLN
  • Waga: 24.90 kg
  • Opis ramy: Macina Prowler Dimmix Perf. Carbon
  • Widelec/amortyzator przedni: FOX 38 Float 29" Factory
  • Skok widelca: 180 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 170 mm
  • Przerzutka tylna: SRAM XX Eagle SL AXS 12
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 29" / 27,5" (mullet)
  • Silnik: Bosch PERFORMANCE CX Gen.4
  • Bateria: Bosch PowerTUBE 750Wh hor.
  • Manetki: SRAM Eagle AXS
ROWERY KTM