W kontekście rywalizacji o sekundy i minuty podczas wyścigu, sprawy niestety mają się brutalnie… Im droższy sprzęt, tym lepiej, i na pewno nie odkrywamy tu Ameryki. Większość z was o tym wie. Na szczęście zasada ta obowiązuje tylko do pewnego progu. Sprawni w rynkowych analizach poszukiwacze okazji zapewne znajdą wybrane maszyny już za kilkanaście tys. zł, które powinny wystarczyć na wygranie wyścigu. Mowa o rowerach, które będą działać dobrze, a ich niska masa pozwoli na dynamiczne pokonywanie podjazdów i częste zmiany tempa. To jednak pojedyncze okazje, a rynkowa średnia wygląda nieco inaczej.
Rowery do 15 000 zł z reguły mają jakieś poważniejsze ograniczenia. Najczęściej są nimi podstawowe, mało dynamiczne koła. Te sprawiają, że śmiało można brać na nich udział w maratonach, ale zawodnik z czołówki zawsze będzie musiał dołożyć gdzieś między 2500, a 4000 zł, by taką maszynę dopieścić (między innymi, właśnie o lekkie koła) pod swoje potrzeby i wyrównać szanse z zawodnikami, którzy mają sprzęt z pierwszych stron katalogów rowerowych. Wśród rowerów za ponad 15 tys. zł można już szukać roweru kompletnego, po prostu gotowego na start od razu po wyjęciu z kartonu i zalaniu opon mlekiem. Często jednak nadal brak w nich przysłowiowej kropki nad i. Oczywiście pozostaniemy też ograniczeni głównie do rowerów typu hardtail. Dobre fulle to koszt bliższy 20 000 zł i więcej, a w tej cenie i tak dostaniemy jedynie wysokiej klasy frameset i dodatki ze średniej półki. Grunt jednak, że przy budżecie oscylującym koło 20 000 zł kupimy już rower, który jeździ doskonale i od droższych maszyn nie będzie się już zbytnio różnił jakością pracy, a jedynie gorszą wagą - będzie zwyczajnie cięższy i mniej dynamiczny. Wniosek jest taki, że jeśli celujecie w podium, to do 20 000 zł możecie liczyć głównie na HT, a i tak wybór jest coraz mniejszy względem lat ubiegłych, bowiem rowery mocno drożeją...
Przy kwocie 20 000 zł możecie kupić dobrze wyposażonego hardtaila (dobry osprzęt, koła z węglowymi felgami, widelec typu RS SID), albo całkiem sensownego fulla, w którym oszczędzono na napędzie i kołach, ale może on być bazą do inwestycji w przyszłości i zbudowania ciekawego roweru przy pewnej dopłacie. Mówiąc prościej, z ,,dwoma dychami w kieszeni” kupicie dobrego fulla, który pozwala bez kompleksów dobrze pojeździć, ale aby ścigać się na wysokim poziomie wymaga jeszcze trochę doinwestowania. Alternatywnie przy tym budżecie możecie mieć już całkiem wypasionego hardtaila, który przyciągnie oko każdego pasjonata MTB. Oczywiście mówimy o rynkowej średniej, bo szybki przegląd rynku, jak zawsze, wskazuje, że różnice są tu bardzo duże. Przyjrzyjmy się więc krok po kroku maszynom do XCO i XCM.
Zobacz również:
- Rower górski do 1500 zł
- Rower górski do 2000 zł
- Rower górski do 2500 zł
- Rower górski do 3000 zł
- Rower górski do 4000 zł
- Rower górski do 5000 zł
- Rower górski do 6000 zł
- Rower górski do 7000 zł
- Rower górski do 8000 zł
- Rower górski do 9000 zł
- Wyścigowy rower MTB do 10 000 zł (XC / maraton)
- Wyścigowy rower MTB do 15 000 zł (XC / maraton)
Full czy hardtail?
To pytanie, które większość zadaje sobie przed zakupem. Oczywiście warto wziąć pod uwagę wiele kryteriów - nasz styl jazdy i umiejętności techniczne, a przede wszystkim dystans jaki wybieramy na zawodach oraz typ tras na których rywalizujemy. Bez dwóch zdań, fulle to wyższa ewolucja rowerów MTB - po prostu pozwalają na więcej, lepiej się prowadzą i mają jeszcze kilka mniej istotnych podczas ścigania się zalet, choćby większy komfort. Jednak w walce z czasem i rywalami, często lepiej sprawdza się twardy, ale wyraźnie bardziej dynamiczny sztywniak. Warto przemyśleć swój przypadek, głównie pod kątem tego gdzie tracimy i zyskujemy najwięcej oraz jak zmiana roweru na powyższe wpłynie. Do analizy polecamy nasz poradnik: Wyścigowe MTB z pełnym zawieszeniem (full XC / Maraton).
Rama
Tu nie ma dróg na skróty, praktycznie w każdym rowerze znajdziemy lekkie, sztywne i komfortowe szkielety wykonane z karbonu. Niezależnie czy mowa o hardtailach, czy rowerach typu full suspension, rama będzie zbudowana z węglowych włókien. Jedyne przypadki, gdzie pojawi się aluminium to rowery full suspension za niewiele ponad 15 000 zł (przypomnijmy, że badamy przedział 15 000 - 20 000 zł) oraz fulle, które mają karbonowy przedni trójkąt oraz aluminiowy wahacz. Konstrukcyjnie możemy spodziewać się obecności wszystkich aktualnych rozwiązań. Będą to więc rowery o progresywnej geometrii, tym lepszej, im cięższe szlaki po których się poruszamy. Ramy będą miały też szereg najnowszych rozwiązań, m.in. sztywne osie kół w standardzie Boost, wewnętrzne prowadzenie pancerzy oraz gotowość ramy na zastosowanie droppera.
Koła
W badanym przedziale cenowym - jeśli kupujemy hardtaila - koła to najczęściej gotowe karbonowe modele lub koła składane przez producentów na węglowych felgach z zastosowaniem nieco tańszych szprych i piast. Oczywiście nierzadko spotkamy również modele aluminiowe, ale będą to już zestawy zaawansowane, wystarczająco lekkie do ścigania. Niezależnie od materiału z jakiego je wykonano, będą to nowoczesne modele, z szerokimi obręczami, oczywiście gotowymi pod tubeless. Dostarczane fabrycznie opony to również warianty z górnej półki, warto więc niezwłocznie po zakupie pozbyć się dętek i ruszyć w trasę na kołach zalanych mlekiem, pozbywając się przy okazji sporo gramów z masy rotowanej. Jeżeli chodzi o fulle to sprawa wygląda nieco słabiej. W rowerach z pełnym zawieszeniem na kołach najczęściej oszczędzono i są to modele średniej klasy - o nowczesnych parametrach i tubeless ready - ale cięższe i mało dynamiczne.
Amortyzacja
Niezależnie od dostawcy amortyzatora przedniego oraz dampera, zawsze będą to modele powietrzne wyposażone w blokadę skoku. Z przodu dominuje wyścigowy Rock Shox Sid, często spotkamy też Rebę i widelce Foxa, głównie model 32 Float SC. Niezależnie, który z nich znajdzie się w rowerze, możemy liczyć na wysoką jakość pracy, łatwość ustawienia oraz dużą dzielność w terenie, dobrą przyczepność przedniego koła oraz skuteczne hamowanie.
Napęd i hamulce
Jak wspominaliśmy na wstępie, największy rozstrzał znajdziemy w napędach. Bez problemu kupimy maszynę na Shimano XT / SLX lub Sram GX / NX, ale bywa, że spotkacie jedynie osprzęt z poziomu Shimano Deore. Z drugiej strony co któraś ,,oferta" w naszym budżecie ma już elektroniczny napęd SRAM AXS. Niezależnie jednak od poziomu grupy, standardem są nowoczesne, idealne pod ściganie, proste w obsłudze napędy 1x12 z szerokim zakresem przełożeń - rozpiętość wynosi aż 510% w przypadku i 520% w przypadku Srama (od GX wzwyż). Często w tej kategorii cenowej spotkacie napędy wymieszane z grup wyższych z niższymi - np. przerzutka XT, manetka SLX i kaseta Deore. Niezależnie jednak, co znajdziemy w rowerze, możemy być pewni, że działaniem będzie to pasowało do charakteru roweru przeznaczonego do wyścigów, a różnice w kulturze pracy, nawet jeśli będą, to minimalne. Główne różnice sprowadzają się do większej masy w przypadku komponentów z niższej półki. Hamulce to najczęściej Shimanowskie modele XT, SLX czy Deore lub Sramowskie TL i TLM.
Zobacz również:
Pozostałe komponenty
Uzupełnieniem kompletnego wyposażenia są siodło, sztyca, mostek, kierownica oraz chwyty. Tu także nie ma przypadków. Komponenty są nowoczesne, a sam wspornik siodła i kierownica bywają karbonowe. Do tego kierownice mają aktualne dla nowoczesnych geometrii rowerów i kół 29” duże szerokości i ergonomiczne gięcia. Zdarzają się nawet fabrycznie montowane regulowane sztyce. O kompletności rowerów w tej cenie niech świadczą choćby chwyty - to drobny element, na którym często się oszczędza, a ma on ogromny wpływ na jakość jazdy. W maszynach do 20 000 zł często znajdziemy popularne, wysokie modele do XC - najczęściej te silikonowe, lekkie i pewnie leżące w dłoniach.
Co na rynku?
Przegląd na sezon 2025 zaktualizowaliśmy w oparciu o najnowszą wersję katalogu rowerowego: katalog.bikeworld.pl, który na swoich kartach zbiera informacje o prawie wszystkich rowerach dostępnych na polskim rynku.
Kross EARTH 4.0

- Cena: 19999.00 PLN
- Opis ramy: EARTH 4.0, karbon, wewnętrzne prowadzenie przewodów, 100mm skoku
- Widelec/amortyzator przedni: ROCK SHOX SID BR RL D1
- Skok widelca: 110 mm
- Skok tylnego zawieszenia: 100 mm
- Przerzutka tylna: SHIMANO DEORE XT M8100, 12s
- Ilość blatów i koronek: '1x12
- Kompletne koła: ZIPP 1ZERO HITOP S
- Opony: SCHWALBE RACING RALPH 29X2,25"
- Manetki: SHIMANO DEORE XT M8100
- Hamulce: SHIMANO DEORE M6100
- Wspornik siodełka: KS LEV-INTEGRA 30,9X125-150
BMC Twostroke 01 ONE

- Cena: 19790.00 PLN
- Opis ramy: Twostroke 01 Premium Carbon, wewnętrzne prowadzenie przewodów, mocowanie hamulca: post mount, mufa suportu: PF, taperowana, oś 12x148mm
- Widelec/amortyzator przedni: Rock Shox SID SL Select 3P
- Skok widelca: 100 mm
- Przerzutka tylna: SRAM X01 Eagle
- Ilość blatów i koronek: '1x12
- Opony: Vittoria Barzo 2.25″ Tubeless
- Manetki: SRAM GX Eagle
- Hamulce: SRAM Level Silver
Scott Scale RC Team Issue

- Cena: 19569.00 PLN
- Waga: 10.60 kg
- Opis ramy: Scale Carbon HMF, Regulowany kąt główki ramy, Systemem Integracji Przewodów Syncros, Zaawansowany system tłumienia drgań i wstrząsów, BB92, hak przerzutki UDH, oś 12x148mm
- Widelec/amortyzator przedni: RockShox SID SL Select 3P
- Skok widelca: 110 mm
- Przerzutka tylna: SRAM GX Eagle AXS Transmission
- Ilość blatów i koronek: '1x12
- Kompletne koła: Fulcrum Red Zone 300 CL
- Opony: Maxxis Rekon Race / 29x2.4” / 120TPI Zwijane; Tubeless Ready / EXO
- Manetki: SRAM AXS Pod Controller
- Hamulce: SRAM Level Bronze Stealth, 4-tłoczkowe
- Wspornik siodełka: Syncros Duncan 1.5XC, 31.6mm, 100mm skoku
Bianchi Methanol CV FS 9.3

- Cena: 19549.00 PLN
- Opis ramy: Methanol CV FS, oś boost 12x148mm, kompatybilna tylko z napędem 1x, taperowana główka ramy
- Widelec/amortyzator przedni: Rock Shox Sid SL Select 29"
- Skok widelca: 100 mm
- Skok tylnego zawieszenia: 100 mm
- Przerzutka tylna: Shimano XT RD-M8100-SGS Shadow
- Ilość blatów i koronek: '1x12
- Kompletne koła: Wtb KOM light i25 29
- Opony: Kenda Booster Pro 29x2.20
- Manetki: Shimano SLX 12sp
- Wspornik siodełka: Reparto Corse Carbon SB0, 350mm-15'', 400mm-17/21"
Bulls WILD EDGE TRAIL

- Cena: 19119.88 PLN
- Opis ramy: Karbon, wewnętrzne prowadzenie przewodów, taperowana, 100mm skoku, oś 12x148mm
- Widelec/amortyzator przedni: RockShox SID Select RL-R
- Skok widelca: 110 mm
- Skok tylnego zawieszenia: 100 mm
- Przerzutka tylna: Shimano Deore XT RD-M8100
- Ilość blatów i koronek: '1x12
- Kompletne koła: MAVIC Crossmax
- Opony: Schwalbe Wicked Will Evo, Super Ground TLE, 62-622/29 x 2,4
- Manetki: Shimano Deore XT SL-M8100
- Hamulce: Shimano Deore XT BR-M8100, 180mm
- Wspornik siodełka: Limotec Alpha 1, 31,6 / M 100mm, L 125mm, XL 150mm
Mondraker Chrono Carbon RR

- Cena: 18999.00 PLN
- Waga: 10.20 kg
- Opis ramy: Chrono 29 Stealth full Carbon
- Widelec/amortyzator przedni: Fox 32 Step Cast Float FIT4 Evol Factory Kashima
- Skok widelca: 100 mm
- Przerzutka tylna: Sram GX Eagle
- Ilość blatów i koronek: '1x12
- Kompletne koła: Mavic Crossmax SL S 29
- Opony: Maxxis Ikon 29x2.20, 3CMaxx Speed compound, tubeless ready, 120TPI
- Manetki: Sram Trigger NX Eagle, 12s, X-Actuation 1:1
- Hamulce: Sram Level T 160mm
- Wspornik siodełka: Onoff Sulfur 0-R, 6061 T6 Alu 27.2mm, 400mm
Orbea ALMA M ELITE

- Cena: 18999.00 PLN
- Opis ramy: Orbea Alma Carbon OMX,
- Widelec/amortyzator przedni: Fox 34 Float SC Performance 100 Grip QR15x110
- Skok widelca: 100 mm
- Przerzutka tylna: Shimano XT M8100 SGS Shadow Plus
- Ilość blatów i koronek: '1x12
- Kompletne koła: Oquo Mountain Performance MP28PRO
- Opony: Maxxis Rekon Race 2.40" WT 120 TPI Exo TLR
- Manetki: Shimano XT M8100 I-Spec EV
- Hamulce: Shimano XT M8100
- Wspornik siodełka: OC Performance XP10 Carbon, 27.2mm
Stevens Sonora GX AXS

- Cena: 18900.00 PLN
- Waga: 10.10 kg
- Opis ramy: Carbon SL HMF
- Widelec/amortyzator przedni: RockShox SID SL Select+
- Skok widelca: 100 mm
- Przerzutka tylna: SRAM GX Eagle Transmission AXS
- Ilość blatów i koronek: '1x12
- Kompletne koła: DT Swiss X 1900 Spline
- Manetki: SRAM AXS Pod Controller
- Wspornik siodełka: Oxygen Scorpo MTB
Lapierre Prorace CF 8.9

- Cena: 18704.14 PLN
- Waga: 10.20 kg
- Opis ramy: Karbon, wewnętrzne prowadzenie przewodów, mocowanie hamulca: post mount, mufa suportu: PF, oś 12x148mm
- Widelec/amortyzator przedni: Fox 32 Float SC Factory 29’’
- Skok widelca: 100 mm
- Przerzutka tylna: Shimano Deore XT 12s Shadow +
- Ilość blatów i koronek: '1x12
- Kompletne koła: Lapierre XC SL carbon 29’’ Boost Microspline
- Opony: Maxxis Rekon Race 3C MaxxTerra EXO TR 29x2.35 120 TPI
- Manetki: Shimano Deore XT 12s Rapidfire
- Hamulce: Shimano Deore XT
- Wspornik siodełka: Lapierre, Aluminium Ø: 27.2mm L: 400mm
Canyon Exceed CF 8
- Cena: 18699.00 PLN
- Waga: 10.52 kg
- Opis ramy: Canyon Exceed CF, karbon, taperowana, wewnętrzne prowadzenie przewodów, zintegrowany zacisk sztycy, system IPU chroniący ramę przed uderzenem kierownicą, oś 12x148mm
- Widelec/amortyzator przedni: Fox Factory 32 Step Cast Remote
- Skok widelca: 100 mm
- Przerzutka tylna: SRAM GX Eagle AXS Transmission
- Ilość blatów i koronek: '1x12
- Kompletne koła: DT Swiss XRC 1700
- Opony: Maxxis Ikon EXO MaxxSpeed, 29x2,35"
- Manetki: SRAM AXS Pod Ultimate
- Hamulce: SRAM Level Silver Stealth
- Wspornik siodełka: Canyon VCLS 2.0, 30.9mm
Cannondale Scalpel HT Carbon 2

- Cena: 18699.00 PLN
- Opis ramy: Cannondale Carbon
- Widelec/amortyzator przedni: Lefty Ocho
- Skok widelca: 100 mm
- Przerzutka tylna: Shimano XT
- Ilość blatów i koronek: '1x12
- Manetki: Shimano XT
- Hamulce: Shimano XT, 160mm SM-RT66 rotor
- Wspornik siodełka: C1 Carbon, 27.2x400m
Mondraker Podium Carbon

- Cena: 18290.00 PLN
- Opis ramy: Podium 29 Stealth Air Carbon
- Widelec/amortyzator przedni: Rockshox SID SL Base RL 2P Remote 29
- Skok widelca: 100 mm
- Przerzutka tylna: Sram GX Eagle
- Ilość blatów i koronek: '1x12
- Kompletne koła: Mavic Crossmax 29
- Manetki: Sram Trigger GX Eagle
- Hamulce: Sram Level Bronze 2P Stealth 160mm
- Wspornik siodełka: Onoff Sulfur 0-R, 6061 T6 Alu, 27.2mm, 400mm
Cube AMS ONE11 C:68X Pro 29

- Cena: 18239.00 PLN
- Waga: 12.90 kg
- Opis ramy: C:68X, technologia twin mold, oś Boost 148mm, hak przerzutki UDH
- Widelec/amortyzator przedni: RockShox Recon Gold RL Air, taperowany, 15x110mm, 120mm
- Skok widelca: 120 mm
- Skok tylnego zawieszenia: 110 mm
- Przerzutka tylna: Shimano XT RD-M8100-SGS, ShadowPlus, 12s
- Ilość blatów i koronek: '1x12
- Kompletne koła: Newmen Performance 30 light/base, 28/28 szprych, 15x110mm/12x148mm, Tubeless Ready
- Opony: Maxxis Forekaster, MaxxTerra/EXO, Tubeless Ready, 2.4" WT
- Manetki: Shimano XT SL-M8100-R
- Hamulce: Magura MT Thirty, Hydr. Disc Brake (180/180)
- Wspornik siodełka: CUBE Dropper Post, 30,9mm
Giant XTC Advanced 29 1

- Cena: 17999.00 PLN
- Opis ramy: kompozyt Advanced, oś przelotowa 12x148mm, max. rozmiar tarczy korbowodu 38t, max. rozmiar opony 29x2,25", wewnętrzne prowadzenie przewodów
- Widelec/amortyzator przedni: Fox 32 Float SC Performance
- Skok widelca: 100 mm
- Przerzutka tylna: Shimano Deore XT M8100
- Ilość blatów i koronek: '1x12
- Opony: Maxxis Rekon Race 29x2.25, zwijana, tubeless ready, EXO, tubeless
- Manetki: Shimano Deore XT M8100, 1x12
- Hamulce: Shimano Deore XT BR-M8100, 4-tłoczkowe
- Wspornik siodełka: Giant Contact Switch, regulowany manetką, S: 125mm skoku / 30.9 x 395mm M: 125mm skoku / 30.9 x 395mm L: 125mm skoku / 30.9 x 395mm XL: 125mm skoku / 30.9 x 395mm
Merida NINETY-SIX 5000 25

- Cena: 17999.00 PLN
- Opis ramy: NINETY-SIX CF4 III, Carbon, taperowana, skok: 100mm, oś: 12x148mm, mocowanie hamulca: flat mount
- Widelec/amortyzator przedni: Rock Shox Judy Gold, 15x110mm
- Skok widelca: 120 mm
- Skok tylnego zawieszenia: 100 mm
- Przerzutka tylna: Shimano Deore M6100, 12s
- Ilość blatów i koronek: '1x12
- Manetki: Shimano Deore M6100
- Hamulce: Shimano SLX M7110
- Wspornik siodełka: MERIDA TEAM TR SL, 30,9mm, 150mm skoku
Superior XF 9.2 RC

- Cena: 17999.00 PLN
- Opis ramy: Carbon MTB Race Pro SU-01.2, 100mm skoku, wewnętrzne prowadzenie przewodów, oś 12x148mm, hak przerzutki UDH
- Widelec/amortyzator przedni: RockShox Recon Silver RL R
- Skok widelca: 100 mm
- Skok tylnego zawieszenia: 100 mm
- Przerzutka tylna: SHIMANO DEORE RD-M6100
- Ilość blatów i koronek: '1x12
- Opony: Schwalbe Racing Ralph Performance, 29x2.25", ADDIX
- Manetki: SHIMANO DEORE SL-M6100-IR, RAPIDFIRE Plus, 12s
- Hamulce: SHIMANO MT410, 4-tłoczkowe
- Wspornik siodełka: ONE Sport Dropper, Aluminium 30.9mm
Accent Peak Carbon Boost EVO XTR

- Cena: 17999.00 PLN
- Waga: 8.90 kg
- Opis ramy: Accent Peak Carbon Boost 29, wewnętrzne prowadzenie przewodów, taperowana, oś 12x148mm
- Widelec/amortyzator przedni: Rock Shox SID SL Ultimate, 100mm, QR15z manetką blokady skoku OneLoc Sprint
- Skok widelca: 100 mm
- Przerzutka tylna: Shimano XTR M9100
- Ilość blatów i koronek: '1x12
- Manetki: Shimano XTR M9100, 1x12
- Hamulce: Shimano XTR M9100
- Wspornik siodełka: Accent EVO Carbon, 30,9mm
Trek Supercaliber SL 9.6 Gen 2

- Cena: 17899.00 PLN
- Waga: 13.28 kg
- Opis ramy: Włókno węglowe SL OCLV Mountain, IsoStrut, uniwersalny hak UDH, 80 mm skoku
- Widelec/amortyzator przedni: RockShox Recon Gold RL, 15x110mm
- Skok widelca: 110 mm
- Skok tylnego zawieszenia: 80 mm
- Przerzutka tylna: Shimano SLX M7100, 12s
- Ilość blatów i koronek: '1x12
- Opony: Bontrager Sainte-Anne RSL
- Manetki: Shimano Deore M6100
- Hamulce: Shimano MT500
- Wspornik siodełka: TranzX JD-YSP18, 31,6mm
Pells Duke Ultimate

- Cena: 17499.00 PLN
- Opis ramy: High Modulus Carbon
- Widelec/amortyzator przedni: Fox 32 SC Factory
- Skok widelca: 100 mm
- Przerzutka tylna: Shimano XTR RD-M9100 12s
- Ilość blatów i koronek: '1x12
- Kompletne koła: Fulcrum Red Zone 300
- Opony: Continental Race King 29/2,2 Protection
- Manetki: Shimano XTR SL-M9100-R 12s
- Wspornik siodełka: Limotec A1L Dropperl: 75 mm (M) 100 mm (L,XL)
Ridley Probe RS

- Cena: 17261.10 PLN
- Opis ramy: Karbon, wewnętrzne prowadzenie przewodów, hak przerzutki UDH, mufa suportu: PF, mocowanie hamulca: post mount, oś 12x148mm, taperowana
- Widelec/amortyzator przedni: RockShox SID SL Rush
- Skok widelca: 100 mm
- Przerzutka tylna: Sram GX Eagle Transmission
- Ilość blatów i koronek: '1x12
- Kompletne koła: 4ZA Levanto XC
- Opony: Vittoria Barzo XCR 29x2.25
- Manetki: Sram Transmission GX
- Hamulce: SRAM Level TL DB
- Wspornik siodełka: 4ZA Cirrus, 31.6, 400mm
NS bikes SYNONYM RC 2

- Cena: 16999.00 PLN
- Waga: 11.40 kg
- Opis ramy: karbon
- Widelec/amortyzator przedni: Fox Performance 32 Step Cast Float Grip
- Skok widelca: 100 mm
- Skok tylnego zawieszenia: 100 mm
- Przerzutka tylna: Sram GX Eagle type 3
- Ilość blatów i koronek: '1x12
- Manetki: Sram NX Eagle
- Wspornik siodełka: Race Face Aeffect R S,M-125, L,XL-150, 31,6mm