Materiał zawiera treści reklamowe

Rower crossowy do 2000 zł - jaki wybrać?

Sprawdź, jakie rowery crossowe z kolekcji na 2025 rok znajdziesz na rynku w cenie do 2000 zł. Na co zwrócić uwagę?

Drukuj
Tomasz Makula

Szukając roweru crossowego warto przygotować na jego zakup minimum 1500 do 2000 zł. Wprawdzie da się znaleźć rowery tańsze, ale właśnie od powyższego przedziału zaczynamy mieć szerszy wybór, a same rowery są też wyraźnie bardziej interesujące.

Analizując rynek łatwo się zorientować, że kupno nowego roweru crossowego z aktualnej kolekcji wymaga wydania minimum 1300 - 1500 zł. W tej cenie otrzymujemy jednak dość mocno podstawowe rowery - z archaicznym nakręcanym wolnobiegiem, często ciężką stalową ramą, czy innymi stalowymi komponentami (np. kierownicami). Wszystko to sprawia, że taki cross waży sporo - przeważnie około 15 kg. Mało tego - nawet jeśli rowery są bardziej nowoczesne, oparte o aluminiowe ramy i aktualne rozwiązania konstrukcyjne, to nadal pozostają ciężkie oraz oferują średnio zadowalającą kulturę pracy. Oczywiście działają i nadają się do rekreacyjnego weekendowego kręcania, ale jeśli wjedzimy nimi na górskie drogi szutrowe czy zamierzamy pokręcić po leśnych ścieżkach, to możemy odczuwać pewne braki. Poza tym oferta rowerów crossowych do 1500 zł jest też mocno ograniczona - na rynku znajdziemy ledwie kilka modeli, pochodzących od grupki producentów. Zdecydowana zmiana jest widoczna powyżej 1,5 tys. zł. Rowery są wyraźnie lepiej wyposażone, a dodatkowo mamy też dużo większy wybór. 

 

 

Rama i widelec

Bez dwóch zdań tutaj królem jest aluminium, bowiem z tego materiału wykonane są prawie wszystkie ramy rowerów crossowych w badanym przedziale cenowym. Można się więc spodziewać, że szkielet każdej maszyny będzie w miarę lekki i sztywny, co wpisuje się w sportowe zacięcie rowerów crossowych i pozwala efektywnie przenosić siłę, którą wkładamy w jazdę na prędkość z jaką się poruszamy.  

Z przodu najczęściej możemy się spodziewać prostych, sprężynowych amortyzatorów o skoku około 50-60 mm. Ich głównym problemem jest fabryczne dostosowanie do pewnej wagi użytkownika, więc osobom znacznie cięższym może być zbyt miękko, a bardzo lekkim zbyt twardo. Niemniej jednak to zawsze dodatkowy element na rzecz naszego ogólnego komfortu jazdy. Cieszy, że niektóre modele mają też blokadę skoku widelca. To bardzo przydatne podczas jazdy pod górę albo na gładkich asfaltowych drogach, szczególnie gdy pedałujemy na stojąco. 

Część maszyn ma też sztywne widelce - niektóre z powodu oszczędności dokonywanej przez producentów, a inne ponieważ firma stwierdziła, że akurat ich cross będzie przeznaczony do szybszej, bardziej asfaltowo-szutrowej jazdy, z pominięciem wypadów na wyboiste leśne i polne drogi. Jaki by nie był powód zastosowania widelca sztywnego, to wyposażone w nie crossy nadają się najbardziej na wycieczki szosowe, po łagodnych terenowych trasach oraz do miasta. 

Napęd

Kupując crossa potrzebujemy sporego zakresu przełożeń. Wszak, czasem przyjdzie nam się wspinać na jakimś szutrowym podjeździe, gdy zdecydujemy na wycieczkę w pagórkowatym terenie, a innym razem możemy chcieć się wyhasać na mocnej jeździe po asfalcie. Bez obaw, branżowy standard to napędy 3x7, które oferują dużą rozpiętość biegów. Zazwyczaj znajdziemy tutaj korby z zębatkami 48/38/28, które zestawione są kasetami 12-32 (przy 7 biegach). Zapas przełożeń powinien wystarczyć więc każdemu do rekreacyjnej crossowej jazdy. Standardem w tym segmencie jest grupa napędowa Shimano Tourney. W przypadku systemu 3x7 warto być jednak czujnym, ponieważ niektóre rowery mogą mieć na wyposażeniu nakręcany wolnobieg, a nie kasetę. To oczywiście nie przekreśla takiego sprzętu, ale po pierwsze oznacza wybór bardziej archaicznego rozwiązania, a po drugie mniejszy zakres przełożeń - najczęściej 14-28. Warto dodać, że coraz częściej na rynku pojawiają się też rowery crossowe z napędami z jedną tarczą z przodu. To proste i przyjazne rozwiązanie, jednak przy tanich rowerach najczęściej oznacza nieco mniejszy zakres przełożeń oraz gorsze stopniowanie biegów, choć w rekreacyjnej jeździe nie powinien być to dotkliwy problem.

Koła i opony

W badanym przedziale cenowym w rowerach znajdziemy podstawowe modele kół. Ich średnica to oczywiście standardowe w segmencie cross 28 cali. Rowery wyposaża się w opony o szerokości przeważnie 38 do 42 mm. To na tyle dużo, aby zapewnić nam komfort i przyczepność podczas jazdy w lekkim terenie. Dość szeroka opona sprawnie amortyzuje nierówności, a dodatkowo nadal jest całkiem szybka podczas jazdy po asfaltach i szutrach. 

 
 

 

Hamulce

Szczękowe hamulce typu V-brake występują w większości oferowanych na rynku crossów z przedziału 1500 - 2000 zł. Zdarzyć się mogą tarczówki, jednak będą to przeważnie modele mechaniczne... V-brake'ów nie ma potrzeby się obawiać - na 90% crossowych wypadów z pewnością wystarczą. Natomiast mechaniczne hamulce tarczowe będą od nich lepsze jedynie podczas jazdy w deszczu lub śniegu. 

Co dostaniemy za 2000 zł?

Im lepszej oferty poszukamy, tym bardziej zaawansowany rower uda się nam kupić. Generalnie jednak za 1500 - 2000 zł możemy się spodziewać dobrego i sprawnego roweru, którym śmiało można jeździć na rekreacyjne wycieczki i treningi oraz śmiało dojeżdżać do pracy. Jeżeli nadal się wahacie, czy na pewno szukacie roweru typu cross, zachęcamy Was do lektury artykułu: Jaki rower crossowy wybrać? W nim podpowiadamy do czego nadaje się ten typ jednośladów, jaką zajmuje się na nim pozycję oraz jaki styl jazdy preferują.

 

Zobacz również:

 

 

Co na rynku?

W przedziale cenowym od 1500 zł do 2000 zł znajdziemy na rynku sporo ciekawych modeli. Poniżej prezentujemy po jednym rowerze z kolekcji 2025 spośród ofert każdego z producentów. Więcej modeli crossówek znajdziecie na: katalog.bikeworld.pl.

 

Author Compact ASL

  • Cena: 1999.00 PLN
  • Waga: 13.30 kg
  • Opis ramy: aluminium 6061
  • Widelec/amortyzator przedni: RST Neon T
  • Przerzutka tylna: SHIMANO TY500
  • Ilość blatów i koronek: '3x7
  • Opony: AUTHOR Cross 700 × 38c
  • Manetki: SHIMANO
  • Hamulce: TEKTRO V
ROWERY Author

Marin Kentfield 1 ST

  • Cena: 1999.00 PLN
  • Opis ramy: Aluminium 6061, mocowania błotników, bagażnika i podpórki
  • Widelec/amortyzator przedni: stal
  • Przerzutka tylna: Shimano Altus 7s
  • Ilość blatów i koronek: '1x7
  • Opony: Vee Tire, GPVee, 700x40
  • Manetki: Shimano Altus 7s
  • Hamulce: Tektro MDM280
ROWERY Marin

Saveno Everest 1.0 LDS V-Brake

  • Cena: 1999.00 PLN
  • Opis ramy: Aluminium, zaciski QR
  • Widelec/amortyzator przedni: Sr-Suntour, SF-13-CR-8V
  • Przerzutka tylna: Shimano ACERA M360
  • Ilość blatów i koronek: '3x7
  • Opony: Innova 700x40c
  • Manetki: Shimano ST-EF500
  • Hamulce: Tektro, szczękowe
ROWERY Saveno

Mbike CRS 10-V

  • Cena: 1999.00 PLN
  • Opis ramy: Aluminium, oś QR
  • Widelec/amortyzator przedni: Zoom CH-120E
  • Przerzutka tylna: Shimano Altus RD-310
  • Ilość blatów i koronek: '3x7
  • Opony: Kenda 700x40C Czarna
  • Manetki: Shimano STEF500
  • Hamulce: Alhonga
ROWERY Mbike

CTM MAXIMA 1.0

  • Cena: 1999.00 PLN
  • Opis ramy: Alu
  • Widelec/amortyzator przedni: Suntour M3010
  • Przerzutka tylna: Shimano RD-TY500
  • Ilość blatów i koronek: '3x7
  • Opony: Freedom Wedge 28x1,75" reflex
  • Manetki: Shimano STEF41/7 sp.
  • Hamulce: Alhonga V-brake
ROWERY CTM

Kross Evado 2.0

  • Cena: 1999.00 PLN
  • Opis ramy: EVADO 2.0, aluminium, wewnętrzne prowadzenie przewodów, v-brake
  • Widelec/amortyzator przedni: ZOOM 120E
  • Przerzutka tylna: SHIMANO ALTUS M310
  • Ilość blatów i koronek: '3x7
  • Opony: WANDA G5001 28 x 1,75
  • Manetki: SHIMANO TOURNEY ST-EF41
  • Hamulce: V-BRAKE
ROWERY Kross

Kellys CLIFF 10

  • Cena: 1999.00 PLN
  • Opis ramy: Aluminiowa
  • Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour M3010 P
  • Przerzutka tylna: Shimano TY300
  • Ilość blatów i koronek: '3x7
  • Opony: Innova 44-622 (700x42C)
  • Manetki: Shimano ST-EF41-7 EZ-fire Plus
  • Hamulce: Apse V-brake
ROWERY Kellys

Romet ORKAN D 2024

  • Cena: 1999.00 PLN
  • Waga: 14.50 kg
  • Opis ramy: alu 6061
  • Widelec/amortyzator przedni: amortyzowany
  • Przerzutka tylna: Shimano Acera RD-M310
  • Ilość blatów i koronek: '3x7
  • Opony: 700×42
  • Manetki: Shimano ST-EF41
  • Hamulce: V-brake aluminiowe
ROWERY Romet

Tabou FLOW 1.0 2024

  • Cena: 1999.00 PLN
  • Waga: 14.50 kg
  • Opis ramy: Aluminium, hydroformowana, QR
  • Widelec/amortyzator przedni: ZOOM 141
  • Przerzutka tylna: SHIMANO ALTUS M310
  • Ilość blatów i koronek: '2x7
  • Opony: KENDA KICK BACK / 700x40C
  • Manetki: SHIMANO TOURNEY ST-EF500
  • Hamulce: ALU / V-BRAKE
ROWERY Tabou

Corelli Cross Road 1.0

  • Cena: 1899.00 PLN
  • Waga: 14.40 kg
  • Opis ramy: aluminium
  • Widelec/amortyzator przedni: ZOOM 120 E-MLO
  • Przerzutka tylna: SHIMANO RD-TY300 TOURNEY
  • Ilość blatów i koronek: '3x7
  • Opony: MITAS SEPIA 700X40C
  • Manetki: SHIMANO STEF-41
  • Hamulce: PROMAX
ROWERY Corelli

Broster HEADWAY 2.0

  • Cena: 1799.00 PLN
  • Opis ramy: alu
  • Widelec/amortyzator przedni: Dacron
  • Przerzutka tylna: Shimano RD-TY300
  • Ilość blatów i koronek: '3x7
  • Opony: 700x40c
  • Manetki: Shimano ASTEF41
  • Hamulce: Zoom
ROWERY Broster

Riverside 500

  • Cena: 1799.00 PLN
  • Waga: 14.10 kg
  • Opis ramy: Aluminium 6061
  • Widelec/amortyzator przedni: amortyzowany
  • Przerzutka tylna: BTWIN RD M46-L.
  • Ilość blatów i koronek: '1x9
  • Opony: BTWIN TREKKING 700 x 38 (38-622).
  • Manetki: BTWIN SL569,
  • Hamulce: Tektro
ROWERY Riverside

Kands STV-900 DAMSKI

  • Cena: 1699.00 PLN
  • Waga: 14.00 kg
  • Opis ramy: ALUMINIUM
  • Widelec/amortyzator przedni: SR SUNTOUR M3010
  • Przerzutka tylna: SHIMANO ALTUS RD M310
  • Ilość blatów i koronek: '3x7
  • Opony: DELI SA-300, 700X38C
  • Manetki: SHIMANO 3X7 STEF500
  • Hamulce: SACCON ALUMINIOWE V-BRAKE
ROWERY Kands

 

 

 

 

 

Obserwuj nas w Google News

Subskrybuj