Materiał zawiera treści reklamowe

Rower crossowy do 2000 zł

Sprawdź, jakie rowery crossowe z kolekcji 2023 znajdziesz na rynku w cenie do 2000 zł. Na co zwrócić uwagę?

Drukuj
Tomasz Makula

Szukając roweru crossowego warto przygotować na jego zakup minimum 1500 do 2000 zł. Wprawdzie da się znaleźć rowery tańsze, ale właśnie od powyższego przedziału zaczynamy mieć szerszy wybór, a same rowery są też wyraźnie bardziej interesujące.

Analizując rynek łatwo się zorientować, że kupno nowego roweru crossowego z aktualnej kolekcji wymaga wydania minimum 1300 - 1500 zł. W tej cenie otrzymujemy jednak dość mocno podstawowe rowery - z archaicznym nakręcanym wolnobiegiem, często ciężką stalową ramą, czy innymi stalowymi komponentami (np. kierownicami). Wszystko to sprawia, że taki cross waży sporo - przeważnie około 15 kg. Mało tego - nawet jeśli rowery są bardziej nowoczesne, oparte o aluminiowe ramy i aktualne rozwiązania konstrukcyjne, to nadal pozostają ciężkie oraz oferują średnio zadowalającą kulturę pracy. Oczywiście działają i nadają się do rekreacyjnego weekendowego kręcania, ale jeśli wjedzimy nimi na górskie drogi szutrowe czy zamierzamy pokręcić po leśnych ścieżkach, to możemy odczuwać pewne braki. Poza tym oferta rowerów crossowych do 1500 zł jest też mocno ograniczona - na rynku znajdziemy ledwie kilka modeli, pochodzących od grupki producentów. Zdecydowana zmiana jest widoczna powyżej 1,5 tys. zł. Rowery są wyraźnie lepiej wyposażone, a dodatkowo mamy też dużo większy wybór. 

 

 

Rama i widelec

Bez dwóch zdań tutaj królem jest aluminium, bowiem z tego materiału wykonane są wszystkie ramy rowerów crossowych w badanym przedziale cenowym. Można się więc spodziewać, że szkielet każdej maszyny będzie w miarę lekki i sztywny, co wpisuje się w sportowe zacięcie rowerów crossowych i pozwala efektywnie przenosić siłę, którą wkładamy w jazdę na prędkość z jaką się poruszamy.  

Z przodu najczęściej możemy się spodziewać prostych, sprężynowych amortyzatorów o skoku około 50-60 mm. Ich głównym problemem jest fabryczne dostosowanie do pewnej wagi użytkownika, więc osobom znacznie cięższym może być zbyt miękko, a bardzo lekkim zbyt twardo. Niemniej jednak to zawsze dodatkowy element na rzecz naszego ogólnego komfortu jazdy. Cieszy, że niektóre modele mają też blokadę skoku widelca. To bardzo przydatne podczas jazdy pod górę albo na gładkich asfaltowych drogach, szczególnie gdy pedałujemy na stojąco. Część maszyn ma też sztywne widelce - niektóre z powodu oszczędności dokonywanej przez producentów, a inne ponieważ firma stwierdziła, że akurat ich cross będzie przeznaczony do szybszej, bardziej asfaltowo-szutrowej jazdy, z pominięciem wypadów na wyboiste leśne i polne drogi. Jaki by nie był powód zastosowania widelca sztywnego, to wyposażone w nie crossy nadają się najbardziej na wycieczki szosowe, po łagodnych terenowych trasach oraz do miasta. 

Napęd

Kupując crossa potrzebujemy sporego zakresu przełożeń. Wszak, czasem przyjdzie nam się wspinać na jakimś szutrowym podjeździe, gdy zdecydujemy na wycieczkę w pagórkowatym terenie, a innym razem możemy chcieć się wyhasać na mocnej jeździe po asfalcie. Bez obaw, branżowy standard to napędy 3x7 lub 3x8, które oferują bardzo dużą rozpiętość biegów. Zazwyczaj znajdziemy tutaj korby z zębatkami 48/38/28, które zestawione są kasetami 11-32 (najczęściej przy 8 biegach) lub 12-32 (przy 7 biegach). W obu przypadkach zapas przełożeń powinien wystarczyć każdemu do rekreacyjnej crossowej jazdy. Standardem w tym segmencie jest grupa napędowa Shimano Altus, a gorzej wyposażone rowery mają tańsze podzespoły Tourney. W przypadku systemu 3x7 warto być czujnym, ponieważ niektóre rowery mogą mieć na wyposażeniu nakręcany wolnobieg, a nie kasetę. To oczywiście nie przekreśla takiego sprzętu, ale po pierwsze oznacza wybór bardziej archaicznego rozwiązania, a po drugie mniejszy zakres przełożeń - najczęściej 14-28.

Koła i opony

W badanym przedziale cenowym w rowerach znajdziemy podstawowe modele kół. Ich średnica to oczywiście standardowe w segmencie cross 28 cali. Rowery wyposaża się w opony o szerokości przeważnie 38 do 42 mm. To na tyle dużo, aby zapewnić nam komfort i przyczepność podczas jazdy w lekkim terenie. Dość szeroka opona sprawnie amortyzuje nierówności, a dodatkowo nadal jest całkiem szybka podczas jazdy po asfaltach i szutrach. 

 
 

 

Hamulce

Szczękowe hamulce typu V-brake występują w większości oferowanych na rynku crossów z przedziału 1500 - 2000 zł. Zdarzyć się mogą tarczówki, jednak będą to przeważnie modele mechaniczne, choć da się upolować nawet hydrauliczne! Jeśli myślimy o jeździe również po górskich szutrach i asfaltach, niezależnie od panującej pogody, to warto uwagę skierować właśnie w ich stronę. V-brake'ów nie ma potrzeby się obawiać - na 90% crossowych wypadów z pewnością wystarczą.

Co dostaniemy za 2000 zł?

Im lepszej oferty poszukamy, tym bardziej zaawansowany rower uda się nam kupić. Generalnie jednak za 1500 - 2000 zł możemy się spodziewać dobrego i sprawnego roweru, którym śmiało można jeździć na rekreacyjne wycieczki i treningi oraz śmiało dojeżdżać do pracy. Jeśli będzie miał napęd 3x8 to odczujemy też znaczną poprawę jakości działania przerzutek względem modeli najbardziej podstawowych. Jeżeli do tego uda nam się upolować model wyposażony w blokadę skoku amortyzatora to możemy mówić o crossie, który naprawdę sprawi nam dużo frajdy podczas jazdy.

Jeżeli nadal się wahacie, czy na pewno szukacie roweru typu cross, zachęcamy Was do lektury artykułu: Jaki rower crossowy wybrać? W nim podpowiadamy do czego nadaje się ten typ jednośladów, jaką zajmuje się na nim pozycję oraz jaki styl jazdy preferują.

Co na rynku?

W przedziale cenowym od 1500 zł do 2000 zł znajdziemy na rynku sporo ciekawych modeli. Na kolejnych stronach prezentujemy po jednym rowerze z kolekcji 2023 spośród ofert każdego z producentów. Więcej modeli crossówek znajdziecie na: katalog.bikeworld.pl.

 

Zobacz również:

 

 

 

Riverside 500 LF niska rama

  • Cena: 1999.00 PLN
  • Opis ramy: Aluminium
  • Widelec/amortyzator przedni: Amortyzowany
  • Przerzutka tylna: BTWIN RD M46-L
  • Ilość blatów i koronek: '1x9
ROWERY Riverside

Kross Evado 2.0 Męski

  • Cena: 1999.00 PLN
  • Opis ramy: Aluminium 6061
  • Widelec/amortyzator przedni: SR SUNTOUR M3010
  • Przerzutka tylna: SHIMANO ALTUS M310
  • Ilość blatów i koronek: '3x7
  • Manetki: SHIMANO EF41
  • Typ hamulców: Szczękowe
ROWERY Kross

Mbike CRS 10-V Lady

  • Cena: 1999.00 PLN
  • Waga: 14.50 kg
  • Opis ramy: 6061 700C
  • Widelec/amortyzator przedni: Amortyzowany, Zoom CH-120E,
  • Przerzutka tylna: Shimano RD 310 ALTUS
  • Ilość blatów i koronek: '3x7
  • Manetki: Shimano STEF500
  • Typ hamulców: Szczękowe
ROWERY Mbike

Romet ORKAN M

  • Cena: 1999.00 PLN
  • Waga: 14.50 kg
  • Opis ramy: alu 6061
  • Widelec/amortyzator przedni: amortyzowany
  • Przerzutka tylna: Shimano Acera RD-M310
  • Ilość blatów i koronek: '3x7
  • Manetki: Shimano ST-EF41
  • Typ hamulców: Szczękowe
ROWERY Romet

Corelli Cross Road 1.0

  • Cena: 1949.00 PLN
  • Waga: 14.40 kg
  • Opis ramy: aluminium
  • Widelec/amortyzator przedni: ZOOM 120 E-MLO
  • Przerzutka tylna: SHIMANO RD-TY300 TOURNEY
  • Ilość blatów i koronek: '3x7
  • Manetki: SHIMANO STEF-41
  • Typ hamulców: Szczękowe
ROWERY Corelli

CTM STREEM

  • Cena: 1899.00 PLN
  • Opis ramy: alu
  • Widelec/amortyzator przedni: Suntour M3010, 700C
  • Przerzutka tylna: Shimano RD-TY500
  • Ilość blatów i koronek: '3x7
  • Manetki: Shimano STEF5002/7 sp.
  • Typ hamulców: Szczękowe
ROWERY CTM

Oxfeld CR-3

  • Cena: 1899.00 PLN
  • Opis ramy: aluminium
  • Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour M3010
  • Przerzutka tylna: Shimano Altus RD-M310
  • Ilość blatów i koronek: '3x8
  • Manetki: Shimano Acera ST-EF500
  • Typ hamulców: Szczękowe
ROWERY Oxfeld