Jaki rower górski do 6000 zł?

Sprawdź, jakie rowery górskie z kolekcji 2022 znajdziesz na rynku w cenie do 6000 zł. Na co zwrócić uwagę przy wyborze roweru do XC i maratonów lub modelu ścieżkowego?

Drukuj
Michał Kuczyński

Jeszcze przed startem sezonu wielu z nas nerwowo przegląda oferty producentów rowerów poszukując idealnego sprzętu dla siebie. Sprawdziliśmy, jakie rowery MTB w cenie do 6000 zł można dostać w tym roku?

Przez bardzo długi czas maratony MTB były tak naprawdę jedną z najpopularniejszych form sportowej rywalizacji fanów rowerów w Polsce. Dalej cieszą się ogromną sympatią i całkiem niezłą frekwencją, jednak upodobania rowerzystów w Polsce stają się nieco bardziej urozmaicone - dokładnie tak, jak zmienia się sam rynek rowerów górskich. Górale za 5 - 6 tysięcy złotych dzielą się obecnie na modele sportowe (XC) oraz nastawione na bardziej ścieżkowe jeżdżenie - w spokojniejszym tempie, ale z większą koncentracją na dobrą zabawę na zjazdach.

Przez długie lata to właśnie maszyny XC wyznaczały trendy w świecie kolarstwa górskiego i to one najlepiej oddawały charakter tego sportu. Wolność, możliwość podboju górskich szlaków i rywalizacji na trudnych trasach były idealny uzupełnieniem dla innych dyscyplin bardziej skupiających się na drogach mniej lub bardziej utwardzanych. Jednak od pewnego czasu rowery górskie to nie tylko modele XC, a także coraz bardziej uniwersalne maszyny trail i enduro, które w wielu sytuacjach mogą być lepszym wyborem.

Zobacz również:

pokaż pełną listę

 

Rower za 6000 zł

Po krótkim researchu wśród pracowników sklepów rowerowych, a także spojrzeniu na statystyki sprzedaży w Polsce okazuje się, że kwota ok 6 tysięcy złotych to bardzo często próg dla osób, które szukają roweru górskiego do nieco bardziej ambitnych zadań. Często dysponując takim budżetem mamy już za sobą pierwsze doświadczenia z rowerami górskimi, udało nam się też mniej więcej określić nasze oczekiwania wobec samej dyscypliny. Wiemy, czy chcemy pójść w stronę sportowego roweru do XC i maratonów, czy raczej szukamy uniwersalnej, trailowej maszyny do podboju dzikich szlaków w górach. 

W budżecie około 6000 złotych znajdziemy już zarówno rowery XC, jak i modele trailowe. Różnica między nimi to oczywiscie przeznaczenie, jak i budowa. Te pierwsze są z założenia lżejsze i mają mniej agresywną geometrię, stworzono je z dużym naciskiem na zdolność do możliwie szybkiego pokonywania podjazdów. W tego typu rowerach skok amortyzatorów jest mniejszy, częściej pojawiają się takie elementy jak blokada skoku obsługiwana z manetki. W przypadku rowerów trailowych możemy znaleźć większy skok amortyzacji i inną geometrię, która nastawiona jest na lepsze właściwości roweru podczas zjazdów. Większy kąt wyprzedzenia widelca sprawia, że rower prowadzi się stabilniej podczas większych prędkości. Większość nowoczesnych rowerów trailowych ma też krótki mostek i szeroką kierownicę, dzięki czemu zajmujemy pozycję bardziej zorientowaną na dociążanie przedniego koła i - po raz kolejny - lepsze właściwości zjazdowe. W przypadku rowerów trail znajdziemy też bardziej wzmocnioną konstrukcję ramy i szersze opony.

To, na jaki rower powinniśmy postawić, zależy rzecz jasna od naszych preferencji. Jeśli stawiamy zdecydowanie na szybkość na podjazdach i/lub wyścigi, lepiej postawić na jeden z lżejszych modeli dedykowanych właśnie do ścigania. Jeśli rower ma być przede wszystkim uniwersalny, można spokojnie wziąć pod uwagę któryś z modeli trailowych. Są one też dobrą opcją dla osób, które ważą np. więcej niż 100 kg, nie mają stricte sportowych celów, a przy tym chcą niezawodnego i bardziej trwałego roweru. Wzmocniona konstrukcja ramy, bardziej pancerne koła i np. amortyzatory o grubszych goleniach lepiej poradzą sobie z większą masą.

 

 

 

 

Aluminiowa rama i niezły amortyzator

W przypadku budżetu z progiem górnym 6000 zł możemy liczyć przede wszystkim na rowery typu hardtail wykonane z aluminium. Co prawda da się kupić rower karbonowy w tej kwocie, ale takich ofert jest naprawdę niewiele. Zdecydowana większość modeli bazuje na nowoczesnych ramach z lekkich stopów aluminium. Są to przeważnie ramy z progresywną geometrią, dobrze radzące sobie na stromych i wymagających zjazdach. Mają też wszelkie nowoczesne standardy - osie kół Boost, przewody prowadzone wewnątrz ramy i główki ramy o zmiennej średnicy. 

Spory rozstrzał czeka nas w przypadku widelców przednich. Większość rowerów - to bardzo dobrze - posiada amortyzatory powietrzne. Trafić można widelce bardzo zaawansowane, jak choćby RockShox Reba czy nieco tańszy Recon, ale zdecydowanie częściej spotkacie w rowerach model Judy. Warto zwrócić uwagę na ten komponent, ponieważ w ogromnej mierze wpływa on na jakość prowadzenia w trudnym terenie!

 

 

 

Osprzęt

 

Jeśli chodzi o napędy, to w budżecie 6000 złotych znajdziemy konstrukcje zarówno marki Shimano, jak i Sram. W przypadku tej pierwszej, absolutnie najwięcej rowerów znajdziemy wyposażonych w Shimano Deore - głównie w opcji 1x12, ale też 1x11 oraz 2x11 i 2x10. Trafić można też droższe grupy - SLX i XT, ale to zdecydowanie rzadziej. W przypadku konstrukcji SRAM spotkamy przede wszystkim grupę napędową NX i SX Eagle (1x12) - warto jednak mieć na względzie, że rynek mocno zdominowany jest przez Shimano i rowery ,,na SRAMie" zdarzają się wyraźnie rzadziej. Dodamy tylko, że współczesne napędy 1x12 posiadają naprawdę duży zapas przełożeń. Jeśli jednak rower ma nam służyć także do pokonywania długich wycieczkowych tras w górach, warto popatrzeć cieplejszym wzrokiem na napędy z dwoma blatami z przodu, głównie za systemem 2x12. Ewentualnie za opcją 2x11, bo mimo wszystko nadal zapewniają one większy zakres dostępnych przełożeń. Wariant 2x stanowi jednak wyraźną mniejszość obecnego rynku maszyn do 6000 zł. Jeżeli chodzi o hamulce, standardem w tej cenie są hydrauliczne tarczówki.

 

 
 

 

W przypadku rowerów MTB warto jeszcze zwrócić uwagę na takie elementy, jak gotowość kół do montażu systemu tubeless, czyli zastąpienia dętek specjalnym mleczkiem uszczelniającym. Pozwoli nam to oszczędzić sporo gramów, a przy tym zabezpieczy nas w większym stopniu przed przebijaniem opon. 

 

 

 

 

Zarówno rowery trail, jak i XC z przedziału cenowego ok 6000 złotych będą dostępne głównie z kołami 29 cali, ale wśród ścieżkowców można trafić też 27,5 cala. Obecnie uznaje się, że większe koła 29 cali lepiej pasują do charakteru wyścigowych rowerów XC, jednak ich znakomite właściwości terenowe, łatwość pokonywania przeszkód i większy zapas trakcji są coraz częściej wykorzystywane w segmencie rowerów trailowych.

W przypadku rowerów trail elementem pozornie drobnym, ale takim, bez którego szybko nie będziemy mogli wyobrazić sobie życia, są regulowane sztyce. Znajdziemy je już w rowerach za około 5000 - 6000 złotych i zdecydowanie warto się za nimi rozejrzeć, bo mocno poprawiają panowanie nad rowerem w trudnym terenie.

Polecane przez redakcję

 

Cannondale Trail SL 4

Cannondale poprzez zupełnie przeprojektowaną w sezonie 2021 linię modeli Trail udowodnił, że przystępny cenowo hardtail wcale nie musi oznaczać roweru nudnego i przestarzałego. Amerykanie poprzez nowe Traile przenieśli w bardziej przystępne cenowo rejony wiele z nowoczesnych trendów w budowie hardtaili. Warto przypomnieć, że grono modeli Trail dzieli się tak naprawdę na dwie "linie" modelowe: SL to warianty skrojone bardziej jak "XC", z kolei wersje SE są ich bardziej trailowym odpowiednikiem.

W budżecie do 6000 zł nasz wybór padł na najbardziej podstawowy model SL 4 z 29" kołem, któremu to zasadniczo bliżej do przedziału cenowego w okolicach 5 tys. zł. Najważniejszym elementem tego modelu jest aluminiowa rama o nowoczesnej, progresywnej geometrii z 68-stopniowym kątem głowy ramy i reachem na poziomie 419 mm w rozmiarze MD. Do tego obowiązkowe standardy konstrukcyjne ramy, takie jak taperowane stery, kompatybilność z dropperem (które to są montowane seryjnie w wersjach SE), sztywne osie kół czy suport BSA. Powyższe składa się na naprawdę wszechstronnego hardtaila ze średniej półki cenowej, którego można śmiało zabrać na lokalne ścieżki i dla czystej zabawy wystartować od czasu do czasu w maratonie - bez nadmiernej presji na wynik. Jeśli chodzi o specyfikację wybranego modelu, Cannondale stawia na sprawdzone podzespoły ze średniej półki - napęd 2x11 z przerzutką Shimano Deore M5100 to mocny punkt specyfikacji, ale warto też pamiętać o odpowiednio szerokim kokpicie FSA Alloy Riser 760mm, amortyzatorze powietrznym SR Suntour XCR-RL czy obręczach tubeless WTB STX i23 TCS.

Jeśli z kolei szukacie bardziej ścieżkowo zestrojonej maszyny, polecamy rzucić okiem na model Cannondale SE 3 (5899 zł). 

  • Cena: 5199.00 PLN
  • Opis ramy: All-New, Smartform C2 Alloy
  • Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour XCR-RL / 100 mm
  • Przerzutka przednia: Shimano Deore M5100, direct mount
  • Przerzutka tylna: Shimano Deore M5100
  • Ilość przełożeń: '2x11
  • Mechanizm korbowy: Shimano M5100, 36/26
  • Kaseta: Shimano Deore M5100, 11-42
  • Rozmiar kół: 29"
  • Obręcze: WTB STX i23 TCS
  • Opony: Schwalbe Rocket Rick, 29 x 2.25"
  • Manetki: Shimano Deore M5100
  • Hamulce: Shimano MT200 - hydrauliczne
ROWERY Cannondale

 

Canyon Stoic 3

Rynek pełen jest hardaili o typowo cross-country'owym rodowodzie, dlatego jako drugą rekomendację w założonym budżecie postanowiliśmy postawić na... hardtaila o typowo trailowej charakterystyce, którego geometria jasno została nakreślona z myślą o zjazdowej zabawie. Stoic to aluminiowy hardtail, którego Canyon dedykuje do naprawdę srogiego łomotu i szybkiego zjeżdżania po górskich trailach. Mamy tu podaną typowo progresywną geometrię z płaskim na 65 stopni kątem głowy ramy, kątem podsiodłówki na poziomie 75 stopni, aż 455 mm reachem w rozmiarze M. To wszystko dopełnia widelec o 140 mm skoku. Rozmiar kół zależy od rozmiaru roweru - w mniejszych rozmiarach to koło średnie, w rozmiarach większych 29-calowe. Wszystkie wymiary są gwarancją dużej stabilności roweru na wysokich prędkościach, śmiało można przy lepszej technice atakować tą maszyną jakieś mniejsze dropy. W tym przypadku na seryjnym wyposażeniu sztycy regulowanej zabraknąć już nie mogło!

Przy tym wszystkim aluminiowa rama Stoica - pomimo bycia cały czas przystępną cenowo - oferuje sztywną oś koła (z przodu też takową spotkamy) czy taperowane stery, co w kontekście bardziej agresywnego, zjazdowego stylu jazdy mocno doceniamy (idzie o sztywność boczną i precyzję prowadzenia). Większa ilość skoku i dość pancerna aluminiowa rama odbija się oczywiście na polu masy (14,67 kg), jednak w przypadku Stoica najwięcej potencjału z tej konstrukcji wyciśniemy na zjeździe i nie oszukujmy się - pod górę taka masa też nie będzie jakimś wielkim problemem, a wielu przypadkach wizyty w górach i tak... postawimy na wyciąg, jeśli takowy będzie w pobliżu.

W kwestii wyposażenia wiadać oczywiście, że Canyon musiał nieco oszczędzać, jednak jak zwykle w przypadku niemieckiego specjalisty od direct-sale i tak możemy liczyć na przyzwoity stosunek ceny do jakości zastosowanego wyposażenia - amortyzator RockShox Recon Silver RL to model powietrzny ze wspomnianą szywną osią, napęd zbudowano na podstawowej grupie 1x12 od SRAM czyli SX Eagle, hamulce to hydrauliczne SRAM Level T, no i mamy "w serii" droppera. Niesposób narzekać.

Stoic 3 jest godny polecenia tym osobom, które chcą świetnego roweru do zabawy na trailach, a w miejsce walki o urywanie sekund na maratonach wolą podbić sobie adrenalinę na górskim zjeździe. Przy tym wszystkim oszczędzacie masę kasy względem trailowego fulla, no i dostajecie rower stosunkowo niedrogi w utrzymaniu. 

  • Cena: 5899.00 PLN
  • Waga 14,76 kg
  • Opis ramy: Canyon Stoic Aluminium
  • Widelec/amortyzator przedni: RockShox Recon Silver RL 140mm
  • Przerzutka tylna: SRAM SX Eagle 12s
  • Ilość przełożeń: 1x12
  • Mechanizm korbowy: SRAM SX EAGLE
  • Kaseta: SRAM PG-1210 Eagle 11-50 12s
  • Rozmiar kół: 27,5" lub 29" (zależnie od rozmiaru)
  • Obręcze: Alex Rims DP30 / KT MS6F
  • Opony: Schwalbe Magic Mary Evo Super Trail
  • Manetki: SRAM SX Eagle Trigger 12s
  • Hamulce: SRAM Level T
ROWERY Canyon Zamów teraz

 

 

Co na rynku?

Kolejne podstrony prezentują przegląd rynku hardtaili typu XC/maraton i trail do 6000 zł na rok 2022 - zrealizowaliśmy go w oparciu o Katalog Rowerowy, którego nowa formuła zakłada zgromadzenie na jego kartach wszystkich modeli rowerów dostępnych w Polsce. Aby poznać więcej modeli zapraszamy do katalogu!

 

 

 

Kellys GATE 50

  • Cena: 5999.00 PLN
  • Opis ramy: Kellys Dynamic RRC 29
  • Widelec/amortyzator przedni: Rock Shox Recon Silver RL - Solo Air / Motion Control / OneLoc
  • Skok widelca: 100 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano Deore XT M8100
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 29"
  • Opony: Michelin Country Race'r 54-622 (29x2.10)
  • Manetki: Shimano SLX SL-M7100-IR Rapidfire Plus (I-Spec EV)
  • Hamulce: Shimano Deore MT410
ROWERY Kellys

Romet MUSTANG EVO 3

  • Cena: 5999.00 PLN
  • Waga: 12.70 kg
  • Opis ramy: Carbon
  • Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour XCR-32-DS
  • Skok widelca: 100 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano SLX
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 29"
  • Opony: Michelin Country Grip'R 29×2,1
  • Manetki: Shimano SLX
  • Hamulce: Shimano BL-MT200 160mm
ROWERY Romet

Rockrider XC 500 29'' Eagle 1x12

  • Cena: 5999.00 PLN
  • Waga: 11.50 kg
  • Opis ramy: Aluminium 6061 i 6013 o zmiennej grubości.
  • Widelec/amortyzator przedni: RockShox Reba RL
  • Skok widelca: 100 mm
  • Przerzutka tylna: Sram GX Eagle Lunar
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 29"
  • Opony: Hutchinson Kraken 2,3" tubeless ready, osnowa 60 TPI.
  • Manetki: Sram GX Eagle Lunar
ROWERY Rockrider

Corratec X Vert 29 Race

  • Cena: 5999.00 PLN
  • Opis ramy: Alu
  • Widelec/amortyzator przedni: Rockshox Judy Silver
  • Skok widelca: 100 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano DEORE XT 12S
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 29"
  • Opony: Continental Cross King
  • Manetki: Shimano DEORE SLX
  • Hamulce: Shimano MT 200
ROWERY Corratec

Merida BIG.NINE LIMITED

  • Cena: 5999.00 PLN
  • Opis ramy: BIG.NINE LITE aluminium
  • Widelec/amortyzator przedni: Manitou Markhor Comp Air
  • Skok widelca: 100 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano SLX M7100 Shadow+
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 29"
  • Opony: Maxxis Ikon 29x2,2" drut
  • Manetki: Shimano SLX
  • Hamulce: Tektro M275
ROWERY Merida

Rock Machine Torrent 90-29

  • Cena: 5999.00 PLN
  • Opis ramy: Alloy Al-6061 T6
  • Widelec/amortyzator przedni: RockShox Judy Silver TK
  • Skok widelca: 120 mm
  • Przerzutka tylna: SHIMANO DEORE RD-M6100 Shadow Plus
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 29"
  • Opony: WTB Ranger TCS Light/Fast Rolling TAN WALL, 29x2.25"
  • Manetki: SHIMANO DEORE SL-M6100-IR RapidFire Plus, 12
  • Hamulce: SHIMANO BL-MT4100/BR-MT410, 180
ROWERY Rock Machine

 

 

 

Author Instinct 29

  • Cena: 5999.00 PLN
  • Waga: 12.50 kg
  • Opis ramy: podwójnie cieniowana hydroformowana aluminium 6061
  • Widelec/amortyzator przedni: RST F1RST 29 15 TRL
  • Skok widelca: 100 mm
  • Przerzutka tylna: SHIMANO Deore
  • Ilość blatów i koronek: '2x11
  • Rozmiar kół: 29"
  • Opony: VITTORIA Barzo zwijane 29" × 2,25
  • Manetki: SHIMANO Deore
  • Hamulce: SHIMANO BR MT400
ROWERY Author

Scott Contessa Scale 940

  • Cena: 5899.00 PLN
  • Waga: 5339.00 kg
  • Opis ramy: Scale Alloy 6061
  • Widelec/amortyzator przedni: RockShox Judy Silver TK Solo Air, 46mm offset
  • Skok widelca: 100 mm
  • Przerzutka tylna: SRAM NX Eagle 12
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 29"
  • Opony: Maxxis Rekon Race / 2.25” / 60TPI
  • Manetki: SRAM SX Eagle Trigger
ROWERY Scott

Dartmoor Primal Evo 27.5

  • Cena: 5799.00 PLN
  • Waga: 14.75 kg
  • Opis ramy: AL 6061-T6
  • Widelec/amortyzator przedni: X-Fusion RC32
  • Skok widelca: 130 mm
  • Przerzutka tylna: Microshift Advent
  • Ilość blatów i koronek: '1x10
  • Rozmiar kół: 27,5" (650B)
  • Opony: Vee Tire Crown Gem 27.5x2.6, drutowe, MPC
  • Manetki: Microshift
  • Hamulce: Shimano MT-410
ROWERY Dartmoor

KTM ULTRA SPORT 29

  • Cena: 5749.00 PLN
  • Waga: 13.70 kg
  • Opis ramy: 29" Alloy 6061 MTB M1110
  • Widelec/amortyzator przedni: RS JUDY SILVER Air RL TK Q
  • Skok widelca: 100 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano Deore M6100-SGS shadow+
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 29"
  • Opony: MAXXIS REKON RACE 57-622
  • Manetki: Shimano Deore M6100
ROWERY KTM

CTM ZEPHYR PRO

  • Cena: 5699.00 PLN
  • Waga: 14.20 kg
  • Opis ramy: Alu
  • Widelec/amortyzator przedni: Rock Shox RECON SILVER RL
  • Skok widelca: 130 mm
  • Przerzutka tylna: Sram SX Eagle
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 29"
  • Opony: WTB Trail Boss G2 TCS 29x2,4"
  • Manetki: Sram SX Eagle
  • Hamulce: Shimano MT400 / SMRT54 S,M
ROWERY CTM

Accent Point NX Eagle

  • Cena: 5699.00 PLN
  • Widelec/amortyzator przedni: Rock Shox Recon RL S15
  • Skok widelca: 100 mm
  • Przerzutka tylna: Sram NX Eagle
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 29"
  • Opony: Vittoria Mezcal 29x2,1"
  • Manetki: Sram NX Eagle
  • Hamulce: Accent Ice
ROWERY Accent

 

 

 

Unibike FLITE

  • Cena: 5699.00 PLN
  • Opis ramy: ALU 6061-T6
  • Widelec/amortyzator przedni: SR SUNTOUR XCR32
  • Skok widelca: 100 mm
  • Przerzutka tylna: SHIMANO SLX M7100 SHADOW PLUS
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 29"
  • Opony: SCHWALBE RACING RALPH/RACING RAY 29X2.25 / ZWIJANE
  • Manetki: SHIMANO SLX M7100-I
  • Hamulce: SHIMANO DEORE M6100
ROWERY Unibike

Northtec Cayon 29’’ XT PERFORMANTE

  • Cena: 5599.00 PLN
  • Waga: 11.70 kg
  • Opis ramy: Alu 6061 Hydroformowana
  • Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour XCR 32 RLR-Air
  • Skok widelca: 100 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano XT RD-M8100SGS
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 29"
  • Opony: Schwalbe Rocket Ron Performance 29x2.25
  • Manetki: Shimano Deore SL-M6100RA
  • Hamulce: Shimano XT M-81001 180/160mm
ROWERY Northtec

Whyte 429

  • Cena: 5599.00 PLN
  • Opis ramy: 6061 Aluminium
  • Widelec/amortyzator przedni: RockShox Silver TK
  • Skok widelca: 120 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano Deore RD-M5020-SGS
  • Ilość blatów i koronek: '1x10
  • Rozmiar kół: 29"
  • Manetki: Shimano Deore SL-M4010
  • Hamulce: Tektro HD-M275
ROWERY Whyte

Bergamont Revox 8

  • Cena: 5559.00 PLN
  • Waga: 12.90 kg
  • Opis ramy: Aluminium-6061
  • Widelec/amortyzator przedni: RockShox Judy Silver TK
  • Skok widelca: 100 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano Deore XT, RD-M8100, Shadow Plus
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 29"
  • Manetki: Shimano Deore, SL-M6100
  • Hamulce: Shimano BR-MT410
ROWERY Bergamont

Trek Roscoe 6

  • Cena: 5539.00 PLN
  • Waga: 15.41 kg
  • Opis ramy: Alpha Gold Aluminium, zwężana główka ramy, wewnętrzne prowadzenie linki przerzutki i sztycy regulowanej, ISCG 05, gwintowany suport, Boost148
  • Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour XCM 32, sprężyna, wstępne naprężenie, blokada, przesunięcie 47 mm, Boost110
  • Skok widelca: 120 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano Deore M5120, długi wózek
  • Ilość blatów i koronek: '1x10
  • Rozmiar kół: 27,5"+ (650B Plus)
  • Opony: Kenda Havok, stopka z drutu, 30 tpi, 27.5 x 2,80"
  • Manetki: Shimano Deore M4100, 10-biegowa
ROWERY Trek

BH EXPERT 4.5

  • Cena: 5506.47 PLN
  • Opis ramy: Expert Alu 29
  • Widelec/amortyzator przedni: Rock Shox Judy RL
  • Skok widelca: 100 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano Deore 6100
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 29"
  • Opony: Maxxis Ikon 2.20
  • Manetki: Shimano XT 8100
  • Hamulce: Shimano MT201
ROWERY BH

 

 

 

Ridley Ignite A Shimano Deore

  • Cena: 5500.00 PLN
  • Opis ramy: Ignite A9 7E6
  • Widelec/amortyzator przedni: Suntour XCR 32-AIR RLR
  • Skok widelca: 100 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano Deore M6100
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 29"
  • Opony: Vittoria Barzo // 622x55
  • Manetki: Shimano Deore M6100
  • Hamulce: Shimano MT200
ROWERY Ridley

Orbea ALMA H30

  • Cena: 5499.00 PLN
  • Opis ramy: Orbea Alma Hydro
  • Widelec/amortyzator przedni: RockShox 30 Silver TK
  • Skok widelca: 100 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano Deore M6100 SGS
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 29"
  • Opony: Maxxis Ikon 2.20" FB 60 TPI Dual
  • Manetki: Shimano Deore M6100
  • Hamulce: Shimano MT201
ROWERY Orbea

Bianchi Magma 9S Deore 1x12sp

  • Cena: 5400.00 PLN
  • Opis ramy: Magma 29 alu
  • Widelec/amortyzator przedni: Rock Shox Judy Silver TK 29" Solo Air
  • Skok widelca: 100 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano Deore RD-M6100 12sp
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Opony: Kenda Booster 29x2.20
  • Manetki: Shimano Deore SL-M6100-R 1x12sp
  • Hamulce: Shimano BR-MT200 SM-RT10 160mm
ROWERY Bianchi

GT Avalanche Elite

  • Cena: 5349.00 PLN
  • Opis ramy: GT 6061 T6 Aluminum
  • Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour XCR-RL-R
  • Skok widelca: 120 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano Deore
  • Ilość blatów i koronek: '1x11
  • Rozmiar kół: 29"
  • Opony: Vittoria Barzo, 27.5/29 x 2.25"
  • Manetki: Shimano Deore
  • Hamulce: Shimano MT200 Hydro Disc, 160mm
ROWERY GT

BMC Twostroke AL FIVE

  • Cena: 5299.00 PLN
  • Opis ramy: Twostroke AL Premium Aluminium
  • Widelec/amortyzator przedni: SUNTOUR XCM 32
  • Skok widelca: 100 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano Deore
  • Ilość blatów i koronek: '1x11
  • Rozmiar kół: 29"
  • Opony: Maxxis Rekon Race 2.25″
  • Manetki: Shimano Deore
  • Hamulce: Shimano BR-MT200
ROWERY BMC

Superior XP 909

  • Cena: 5299.00 PLN
  • Opis ramy: Alu X6 Ultralite
  • Widelec/amortyzator przedni: RockShox Judy Silver TK R,
  • Skok widelca: 100 mm
  • Przerzutka tylna: SHIMANO DEORE RD-M5100 Shadow Plus
  • Ilość blatów i koronek: '1x11
  • Rozmiar kół: 29"
  • Opony: Schwalbe Rapid Rob KevlarGuard, 29x2.10"
  • Manetki: SHIMANO DEORE SL-M5100-IR RapidFire Plus, 11
  • Hamulce: SHIMANO BL-M4100/BR-MT410
ROWERY Superior

 

 

 

Mongoose TYAX 29 EXPERT

  • Cena: 5279.00 PLN
  • Opis ramy: Tectonic T2
  • Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour XCR Air
  • Skok widelca: 100 mm
  • Przerzutka tylna: SRAM SX Eagle
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 29"
  • Opony: Kenda Kadre, 29 in x 2.20
  • Manetki: SRAM SX Eagle
  • Hamulce: Shimano BR-M400
ROWERY Mongoose

Cube ACID

  • Cena: 5249.00 PLN
  • Waga: 13.50 kg
  • Opis ramy: Aluminium Lite
  • Widelec/amortyzator przedni: RockShox Judy Silver TK AIR
  • Skok widelca: 100 mm
  • Przerzutka tylna: Sram NX Eagle
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 29"
  • Opony: Schwalbe Smart Sam, Active, 2.25
  • Manetki: Sram NX Eagle
ROWERY Cube

Bulls COPPERHEAD 2

  • Cena: 5171.00 PLN
  • Opis ramy: aluminium 6061
  • Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour X1 RL-R
  • Skok widelca: 100 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano Deore RD-M5120 Shadow
  • Ilość blatów i koronek: '2x11
  • Rozmiar kół: 29"
  • Opony: Schwalbe Smart Sam K-Guard 57-584, 27,5 x 2,25/57-622, 29 x 2,25
  • Manetki: Shimano Deore SL-M5100
  • Hamulce: Shimano BL-MT201
ROWERY Bulls