Spis treści:
Tradycyjne rowery trekkingowe to od wielu lat jeden z najpopularniejszych segmentów rowerów na rynku - nie ma się czemu dziwić, bo w końcu tego typu konstrukcje za sprawą swoich walorów użytkowych odpowiadają na potrzeby osób, które rower traktują właśnie jako środek do codziennej komunikacji w mieście oraz turystyki czy rekreacji. Na rynek szturmem wdarły się rowery elektryczne, które mocno zaznaczyły swoją obecność także w segmencie rowerów trekkingowych. I zasadniczo w tym przypadku rowery z elektrycznym systemem wspomagania nie powinny dziwić zupełnie nikogo - dla wielu osób, które roweru nie postrzegają przez pryzmat sportu, pierwiastek e-bike w połączeniu z rowerem trekkingowym może mieć bardzo duży sens. Czym zatem cechują się rowery trekkingowe rowery elektryczne i na co powinniśmy zwrócić uwagę przy poszukiwaniach?
Zobacz również:
- Górski rower elektryczny / e-MTB (hardtail)
- Elektryczne rowery z pełnym zawieszeniem (E-MTB)
- Jaki górski e-bike dla kobiety?
- Jaki tani rower elektryczny wybrać?
- Elektryczny rower miejski - jaki wybrać?
- Jaki rower trekkingowy wybrać?
- Rower trekkingowy do 4000 zł
- Rower trekkingowy do 3000 zł
- Rower trekkingowy do 2500 zł
- Rower trekkingowy do 2000 zł
Rama i podstawowe cechy e-trekkingów
Pod względem konstrukcyjnym istota rowerów trekkingowych ze wspomaganiem elektrycznym nie różni się od tych tradycyjnych - praktycznie wszystkie tego typu rowery bazują na ramach wykonanych z aluminium, których geometria nastawiona jest przede wszystkim na dostarczenie jak najwięcej komfortu. To jasne, że osoby traktujące rowery czysto użytkowo oczekują od nich komfortowej, wyprostowanej pozycji i producenci o tym doskonale wiedzą. Dlatego standardem jest, że trekkingowe rowery oferują wygodną pozycję, którą wspiera także kokpit - zazwyczaj rowery z tego segmentu posiadają mostki z regulacją kąta nachylenia oraz kierownice o wygodnym gięciu. Niejednokrotnie kropkę nad i w temacie komfortu stawiają sztyce z amortyzacją a także proste amortyzatory.
Trekkingowy rower elektryczny - silniki i wyposażenie
W przypadku tańszych konstrukcji ramy rowerów trekkingowych bazować będą na prostych rozwiązaniach konstrukcyjnych. Sprawa komplikuje się, kiedy spotkamy silnik montowany centralnie (który naszym zdaniem jest najlepszym rozwiązaniem, o czym szerzej piszemy nieco niżej). W takim wypadku konstrukcja ramy naturalnie musiała ulec modyfikacjom, aby zamontwać wspomniany silnik. Trzeba jednak nadmienić, że rowery elektrycznie z silnikiem montowanym centralnie to najlepsze rozwiązanie. W przypadku rowerów, których silniki zamontowane są np. w tylnej piaście, spotkamy zwykle proste środki suportu na kwadrat. W rowerach trekkingowych z racji na ich rekreacyjny charakter rzadziej spotkamy takie rozwiązania, jak sztywne osi kół czy taperowane stery - te standardy mocno podnoszą sztywność całości i wymagamy ich od rowerów elektrycznych, które użytkowane będą w cięższym terenie - głównie mowa o hardtailach i fullach, czyli rowerach e-MTB. Jeśli traficie rower elektryczny z tego typu rozwiązaniami - warto się nim zainteresować, natomiast w przypadku jazdy rekreacyjnej nie są to standardy bez których nie moglibyśmy się obejść. Ramy rowerów elektrycznych często są specjalnie wzmacniane, aby sprostać większej wadze tego typu konstrukcji - z tym aspektem związane jest też zdecydowanie częstsze stosowanie mocnych hamulców tarczowych, które muszą okiełznać masę rowerów z baterią i silnikiem. W naszym przeglądzie praktycznie wszystkie rowery wyposażone są właśnie w tarczówki (przeważnie hydrauliczne). Jak przystało na rowery elektryczne trekkingowe we wszystkich tego typu konstrukcjach spotkamy koła w rozmiarze 28 cali, które "obute" zostały w opony o szerokości około 40 mm - ten element pozwala zachować równowagę pomiędzy niskimi oporami toczenia, które docenimy w mieście i podczas jazdy na szosach, a jednocześnie (w asyście delikatnego bieżnika) pozwoli on na zjechanie w lekki teren.
Oczywiście nieodłącznym elementem (wręcz częścią składową definicji trekkinga), które posiada elektryczny rower trekkingowy jest wyposażenie dodatkowe - omawiane tu konstrukcje już na seryjnym wyposażeniu powinny posiadać pełne błotniki, oświetlenie i oczywiście stały bagażnik. Te elementy są niezbędne do tego, aby wygodnie korzystać z roweru na co dzień, a także żeby móc wykorzystać pełnię jego praktycznego potencjału.
Przerzutki - klasyczne lub w piaście
Jeśli chodzi o napędy, to z racji na zastosowanie silników w przeważającej części rowerów spotkamy układy z jednym blatem z przodu. W przypadku zmiany biegów z tyłu możemy spotkać się z dwoma podejściami producentów - stosowane są albo tradycyjne przerzutki z kasetami albo przekładnie planetarne ukryte w tylnych piastach. Ilość dostępnych biegów oraz poziom zastosowanych podzespołów uzależniony jest oczywiście od ceny. W rowerach z niższej półki cenowej najbardziej powszechnymi są przerzutki z grup takich jak Shimano Tourney, Shimano Altus, Shimano Acera czy Shimano Deore (od układów 1x7 do 1x10). Jeśli chodzi o napędy z przekładniami zintegrowanymi króluje oczywiście Shimano Nexus, a w droższych konstrukcjach możemy natknąć się na piasty Shimano Alfine (11-biegowe). Napędy z piastami wielobiegowymi w mają jeden zasadniczy plus - są praktycznie bezobsługowe, bo nie trzeba ich regulować. Przerzutki tradycyjne z kolei są łatwiejsze w ewentualnym serwisie, bo też ich konstrukcja jest o wiele mniej skomplikowana.
Systemy wspomagania - jak działa silnik elektryczny?
Być może na ten artykuł trafiły osoby, które nie do końca wiedzą, na czym dokładnie polega e-bike i jak działa. Zatem w ekspresowym skrócie - silniki rowerów elektrycznych zaprojektowane zostały tak, aby wspomagać nasze pedałowanie. Co za tym idzie - uruchamiane są one tylko wtedy, kiedy zaczynamy pedałować. Do wyboru zawsze mamy kilka trybów wspomagania (z mniejszą lub większą mocą). Wspomaganie pedałowania w rowerach elektrycznych jest obwarowane przepisami prawnymi - mogą one pomagać nam do granicy 25 km/h (i mogą mieć moc na poziomie 250 Watt). Dzięki tym ,,ograniczeniom" rower elektryczny nie musi być w żaden sposób rejestrowany, ani ubezpieczany.
W związku z tym, że moc maksymalna silników i tak jest ograniczona, warto zwrócić uwagę przede wszystkim na ich dwa aspekty. Po pierwsze lokalizacja - silniki zamontowane centralnie w miejscu korby powszechnie uznane są za najlepsze, bo przede wszystkim ich lokalizacja pozwala na równe rozłożenie masy silnika. Silnik centralny nie wpływa mocno na wrażenia z jazdy, podczas gdy obecność silnika zamontowanego w przedniej lub tylnej piaście może być odczuwalna. Rowery elektryczne z silnikami centralnymi są niestety z reguły droższe, dlatego nie twierdzimy, że konstrukcje z jednostkami w tylnej piaście są złe - wszystko zależy, do jakich celów roweru będziecie używać. W mieście i na utwardzonych, łatwych trasach silniki tylne nie będą stanowiły dużego problemu. Nie zmienia to faktu, że rowery z silnikami centralnymi prowadzą się przyjemniej, bardziej "rowerowo" i bez obaw można takimi konstrukcjami zapuścić się w teren. Drugi aspekt wyższości silników centralnych to zwykle po prostu ich lepsza charakterystyka pracy, co również wiąże się z kosztami - tego typu jednostki szybko reagują na ruch korbą, odpowiednio dawkują energię wspomagania (brak szarpnięć na początku pracy silnika). Tu oczywiście wszystko zależy także od tego, jaki dokładnie silnik mamy w rowerze. Sprawdzonymi i uznanymi markami tworzącymi silniki są m.in. Shimano, Bosch, Brose, Yamaha... Wszystkie produkty tych marek są godne polecenia, jednak trzeba będzie za nie zapłacić więcej. Warto zwrócić też uwagę na moment obrotowy silników, który bezpośrednio przekłada się na charakter pracy jednostki - w trekkingach spotykamy mniejszy moment niż w górskich rowerach elektrycznych, bo też i z racji na bardziej rekreacyjny teren w jakim trekkingowe rowery jeżdżą nie potrzeba tu aż tak wielu niutonometrów (większość rowerów trekkingowych w zestawieniu cechuje się około 50 Nm). Fakty są jednak takie, że rekreacyjnie używany rower trekkingowy nie wymaga niesamowitego zaawansowania technicznego. Rower elektryczny z silnikiem w piaście też spokojnie da radę wozić nas na rekreacyjne wycieczki oraz na co dzień do pracy.
Akumulatory zasilające rower elektryczny
Podobnie - co w przypadku silników - sprawa ma się z bateriami. Warto zwrócić uwagę na ich lokalizację. Baterie zamontowane w przednim trójkącie ramy ponownie lokują ciężar blisko środka ciężkości roweru, co nie pogarsza jego właściwości jezdnych. Często spotkamy także baterie zamontowane na tylnym bagażniku - w przypadku tego elementu warto sprawdzić, czy bagażnik jest odpowiednio solidny (w końcu chcielibyśmy tam jeszcze okazjonalnie coś przewieźć).
W przypadku parametrów baterii warto zwrócić uwagę na ich pojemność wyrażaną w jednostce Wh (watogodziny) - im więcej Wh, tym więcej przejedziemy na jednym ładowaniu. Obecnie większość rowerów popularnych producentów rowerów używa nowoczesnych baterii litowo-jonowych i to właśnie takich powinniśmy szukać - są żywotne i stosunkowo lekkie. Zasięg takiego roweru powinien dochodzić nawet do 100 km, choć oczywiście wszystko zależy od używanego trybu wspomagania, masy użytkownika oraz nawierzchni i nachylenia trasy, którą pokonujemy. Przy ciągłym jechaniu w maksymalnym trybie spodziewać się trzeba wyniku bliższego 50 km.
Polecany przez redakcję
W sezonie 2025 nasza redakcja postanowiła wyróżnić jeden z modeli trekkingowego e-bike'a - jaki model tym razem zyskał nasze uznanie?
Neon Vivid 2.0
W sezonie 2025 nasz wybór padł na świeżą na rynku markę rowerów, które montowane są w prężnie działającej polskiej fabryce, co automatycznie pozwala też na lepszą kontrolę jakości ich produktów. Marka Neon od momentu wejścia na rynek zwróciła naszą uwagę przede wszystkim bardzo solidnie wykonanymi ramami, tym że ich rowery są po prostu dobrze zmontowane, a przez to działają bezproblemowo. Co jednak najważniejsze - Neon oferuje świetny stosunek ceny do jakości ich e-bike'ów i widać, że firma z Katowic stawia przede wszystkim na te najpopularniejsze wśród rodziny "Kowalskich" segmenty, takie jak e-trekkingi, e-SUVy czy rekreacyjne e-MTB.
W segmencie elektrycznych trekkingów postanowiliśmy wyróżnić model Vivid 2.0, który jest trekkingowo-miejską konstrukcją, bazującą na ramie z aluminium, w którą wkomponowano całkowicie zabudowaną w dolnej rurze baterię (mamy możliwość jej demontażu od spodu ramy). Na pokładzie czeka też centralnie zamontowany silnik, także najcięższe elementy systemu wspomagania mamy zlokalizowane blisko środka ciężkości roweru, przez co nie wpływają one negatywnie na prowadzenie Vivida. Neon zastosował tutaj silnik Motinova Volans, który posiada moment obrotowy na poziomie 65 Nm - do rekreacyjnej jazdy w weekendy i codziennych dojazdów do pracy sprawdzi się świetnie. Podobnie jak bateria o pojemności 576 Wh, którą oparto o komponenty od LG. Taka pojemność w najbardziej ekonomicznym trybie jazdy ma pozwolić osiągnąć około 100 km zasięgu.
Rama Vivida, podobnie jak i wiele z jego komponentów, nastawionych jest przede wszystkim na podniesienie komfortu podczas jazdy. Osiągamy tu bardzo wyprostowaną pozycję, o co dba m.in. mostek z regulacją i gięta kierownica. Jak przystało na e-trekkinga mamy też na pokładzie wyposażenie z postaci bagażnika stałego, oświetlenia zasilanego z centralnej baterii, błotników, osłony łańcucha zapobiegającej ubrudzeniu spodni czy stopkę. Mówiąc krótko to rower z urzędu gotowy na wszelkie trudy codziennego commutingu.

- Cena 9499 zł
- Waga 25 kg
- Silnik Motinova Volans : 36V/250W/65Nm
- Bateria LG : 36V/16Ah/576Wh
- Hamulce Shimano BL-MT200 (hydrauliczne)
- Przerzutka SHIMANO ALTUS (8 biegów)
- Opony SCHWALBE DELTA CRUISER PLUS : 28”x1.75 mm (z odblaskowym paskiem)
- Zasięg:
- Wspomaganie 1 : 108km
- Wspomaganie 2 : 87km
- Wspomaganie 3 : 72km
- Wspomaganie 4 : 62km
- Smart : 72km
Co na rynku?
W dalszej części artykułu przygotowaliśmy dla Was zestawienie elektrycznych rowerów trekkingowych z kolekcji na rok 2024. Przegląd oparliśmy o nową wersję Katalogu Rowerowego, który stanowi kompletny zbiór rowerów dostępnych na polskim rynku rowerowym. Więcej modeli znajdziecie na jego stronach, natomiast nasze zestawienie powinno Wam pomóc wybrać właściowy trekkingowy rower elektryczny dla siebie!
Lovelec Komo

- Cena: 7999.00 PLN
- Waga: 25.50 kg
- Opis ramy: aluminiowa (6061)
- Widelec/amortyzator przedni: Suntour Nex, z regulacją
- Przerzutka tylna: Shimano Altus
- Ilość blatów i koronek: '1x8
- Opony: CST C1635, 28×2,0, pasek odblaskowy
- Silnik: AKM, 36 V, 250 W/500 W, bezszczotkowy tylny, 60 Nm
- Bateria: 21700, Li–ion, 12 Ah (432 Wh)/16 Ah (576 Wh), zintegrowany
- Manetki: Shimano Altus
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Elops Elops 500E

- Cena: 7999.00 PLN
- Opis ramy: Aluminium AL6061
- Widelec/amortyzator przedni: Aluminium
- Przerzutka tylna: MICROSHIFT RD M25
- Ilość blatów i koronek: '1x8
- Opony: 700 x 38C
- Silnik: brushless (Vision industry) 250 W, 45Nm
- Bateria: (IPX5) litowo-jonowy 36 V 14 Ah (504 Wh)
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Romet E-MODECO TRK 1.0

- Cena: 7999.00 PLN
- Waga: 24.80 kg
- Opis ramy: alu 6061
- Widelec/amortyzator przedni: Suntour NEX-E25-LO-DS,
- Skok widelca: 70 mm
- Przerzutka tylna: Shimano Acera RDM3020-8
- Ilość blatów i koronek: '1x8
- Opony: VeeTire Zilent 700x47C
- Silnik: Bafang G020 tylny, 250 Watt, 45nm speed sensor
- Bateria: 504Wh
- Manetki: Shimano SL-M315-8R 8 biegów
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Wheeler E-Tour 2

- Cena: 7999.00 PLN
- Waga: 22.00 kg
- Opis ramy: ALUMINUM 6061
- Widelec/amortyzator przedni: SUNTOUR SF15-NEX-E25-DS-CTS
- Skok widelca: 50 mm
- Przerzutka tylna: SHIMANO ACERA RD-T3000-SGS
- Ilość blatów i koronek: '1x9
- Opony: KENDA K-1129 700X42C, Z PASKIEM ODBLASKOWYM
- Silnik: BAFANG G360.250.C, 36V, 250w ,MAX MOMENT OBRPOTOWY 80Nm
- Bateria: BAFANG BT-F03.450.UC 43V / 10.5 AH / 450WH
- Manetki: SHIMANO ALIVIO SL-M3100-R
Tabou KINETIC UP 1.0 W 2023

- Cena: 8499.00 PLN
- Opis ramy: Aluminium, hydroformowana
- Widelec/amortyzator przedni: ZOOM 860S AMS
- Skok widelca: 100 mm
- Przerzutka tylna: SHIMANO ACERA M360
- Ilość blatów i koronek: '1x8
- Opony: SCHWALBE BIG APPLE / 700x50C
- Silnik: ANANDA M60 / 36V / 70NM
- Bateria: GREENWAY POWER TUBE / 14.6AH / 525WH / 36V
- Manetki: SHIMANO ALTUS M315
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Bergamont E-Horizon 4 RT

- Cena: 8699.00 PLN
- Waga: 26.30 kg
- Opis ramy: AL6061
- Widelec/amortyzator przedni: Suntour NEX E25,
- Skok widelca: 60 mm
- Przerzutka tylna: Shimano RD-M3100
- Ilość blatów i koronek: '1x9
- Opony: Schwalbe Energizer Active Plus, 50-622
- Silnik: Bosch Active Line Plus, Gen. 3, 250 W, 36 V, max. 25 km/h
- Bateria: Bosch RackType, 36 V Li Ion, 400 Wh
- Manetki: Shimano SL-M3100
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Corelli Sacha L

- Cena: 8999.00 PLN
- Waga: 24.60 kg
- Opis ramy: Aluminiowa
- Widelec/amortyzator przedni: SUNTOUR NEX
- Skok widelca: 80 mm
- Przerzutka tylna: SHIMANO ALIVIO
- Ilość blatów i koronek: '1x9
- Opony: VITTORIA RANDONNEUR
- Silnik: BAFANG MID M400 36V 250W 80 NM
- Bateria: LI-ION DC36V10.5Ah 378W
- Manetki: SHIMANO ACERA
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Mbike eT.BIKE 2.0

- Cena: 8999.00 PLN
- Opis ramy: Aluminium
- Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour NEX DS HLO 700C
- Skok widelca: 60 mm
- Przerzutka tylna: Shimano M3100 Alivio
- Ilość blatów i koronek: '1x9
- Opony: CST X-PEDIUM ONE 28X1,75
- Silnik: BAFANG 36V250W,220G9.1 45nM
- Bateria: 612Wh /17Ah 36V
- Manetki: Shimano SL-M3100 Alivio 9S
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Scott SUB Active eRide 20

- Cena: 9569.00 PLN
- Waga: 26.30 kg
- Opis ramy: Specjalnie cieniowane rury z aluminium 6061
- Widelec/amortyzator przedni: SUNTOUR NEX-E25 DS QR 700C
- Skok widelca: 60 mm
- Przerzutka tylna: Shimano CUES ARDU4000GS
- Ilość blatów i koronek: '1x9
- Opony: Schwalbe Energizer Active Plus 700x50c
- Silnik: Bosch Active Plus
- Bateria: PowerPack 400Wh
- Manetki: Shimano CUES ASLU40009RC
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Trek Verve+ 1

- Cena: 10399.00 PLN
- Waga: 22.50 kg
- Opis ramy: Alpha Silver Aluminium, wewnętrzne prowadzenie przewodów, mocowanie bagażnika i podpórki, zacisk QR 135 x 5 mm
- Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour NEX, sprężyna zwojowa, regulowane naprężenie wstępne
- Skok widelca: 50 mm
- Przerzutka tylna: Shimano Altus M2000, długi wózek
- Ilość blatów i koronek: '1x8
- Opony: Schwalbe Energizer Life, 700x50c
- Silnik: Bosch Active Line, 250 W, 40 Nm, 25 km/h
- Bateria: Bosch PowerTube 300
- Manetki: Shimano Tourney RS45, 8-biegowa
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Cannondale Tesoro Neo SL EQ Remixate

- Cena: 10799.00 PLN
- Opis ramy: SmartForm C3
- Widelec/amortyzator przedni: Karbonowy
- Przerzutka tylna: microSHIFT Advent X
- Ilość blatów i koronek: '1x10
- Opony: Vittoria Terreno Zero, 700 x 35c
- Silnik: Mahle ebikemotion X35 250W, w tylnej pieście
- Bateria: Mahle ebikemotion X35 250Wh
- Manetki: microSHIFT Advent X
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Unibike RAPID 2023

- Cena: 11699.00 PLN
- Opis ramy: ALU 6061-T6
- Widelec/amortyzator przedni: SR SUNTOUR NCX-D
- Skok widelca: 60 mm
- Przerzutka tylna: SHIMANO DEORE T6000
- Ilość blatów i koronek: '1x10
- Opony: SCHWALBE ENERGIZER PLUS / 28X1.50 / REFLEX
- Silnik: SHIMANO STEPS E6100 250W/60NM
- Bateria: SHIMANO E8010 / 504 WH
- Manetki: SHIMANO DEORE T6000
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Canyon Pathlite:ON 4 SUV
- Cena: 11699.00 PLN
- Waga: 25.16 kg
- Opis ramy: Canyon Pathlite:ON
- Widelec/amortyzator przedni: Suntour XCM34 Coil
- Skok widelca: 100 mm
- Przerzutka tylna: Shimano Deore M5100 11s
- Ilość blatów i koronek: '1x11
- Opony: Maxxis Crossmark II Reflexstrip Clincher
- Silnik: Bosch Performance Line CX
- Bateria: Bosch PowerTube 625Wh
- Manetki: Shimano Deore M5100
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Stevens E-Molveno

- Cena: 11900.00 PLN
- Waga: 23.90 kg
- Opis ramy: Aluminium 6061
- Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour NX1-Coil LO
- Skok widelca: 60 mm
- Przerzutka tylna: Shimano CUES U4000 Shadow
- Ilość blatów i koronek: '1x9
- Opony: Schwalbe Marathon
- Silnik: Bosch G3 Active Line
- Bateria: Bosch PowerPack 400Wh
- Manetki: Shimano CUES U4000
Giant ENTOUR E+ 1 LDS

- Cena: 11999.00 PLN
- Waga: 25.50 kg
- Opis ramy: aluminium ALUXX, konstrukcja z niskim przekrokiem
- Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour NEX
- Skok widelca: 50 mm
- Przerzutka tylna: Shimano Nexus 7
- Ilość blatów i koronek: '1x7
- Opony: CST Xpedium One, 45x622
- Silnik: SyncDrive Core, 50Nm, Powered by Yamaha PedalPlus 6-sensor technology
- Bateria: EnergyPak 400, zintegrowany z bagażnikiem
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Pegasus SOLERO E8R

- Cena: 12089.16 PLN
- Opis ramy: Aluminium 6061
- Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour CR85-E25
- Skok widelca: 70 mm
- Przerzutka tylna: Shimano Nexus SG-C6001
- Ilość blatów i koronek: '1x8
- Opony: Supero Optima Safe, 47-622 / 26 - 47-559
- Silnik: Bosch Active Line (40 Nm)
- Bateria: Bosch PowerPack 500
- Typ hamulców: Szczękowe hydr.
Superior eXR 6050 BL Touring

- Cena: 12399.00 PLN
- Opis ramy: Alu 6061 T6,
- Widelec/amortyzator przedni: RST Volant
- Skok widelca: 80 mm
- Przerzutka tylna: SHIMANO ALIVIO RD-M3100 Shadow
- Ilość blatów i koronek: '1x9
- Opony: Schwalbe G-One Bite, 28x2.00"
- Silnik: BOSCH Active Line Plus, 50Nm
- Bateria: BOSCH PowerTube, 500Wh
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Winora E-Flitzer

- Cena: 12399.00 PLN
- Opis ramy: Aluminium 6061 hydroformowana
- Widelec/amortyzator przedni: Winora, Carbon
- Przerzutka tylna: Shimano, Deore M4120
- Ilość blatów i koronek: '1x10
- Opony: Continental, Contact Urban, 50-584, 27.5 x 2.0
- Silnik: Mahle SmartBike Systems X35+, 250W, 40Nm
- Bateria: Mahle SmartBike, 250 Wh
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Specialized Turbo Vado 3.0

- Cena: 13500.00 PLN
- Waga: 21.80 kg
- Opis ramy: E5 Aluminum
- Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour MobieA32
- Skok widelca: 80 mm
- Przerzutka tylna: Shimano Alivio, 9s
- Ilość blatów i koronek: '1x9
- Opony: Pathfinder Sport Reflect, 650Bx2.3
- Silnik: Specialized 2.0E, 50Nm
- Bateria: Specialized U2-530Wh
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Breezer Powertrip EVO 3.2 LS

- Cena: 13865.00 PLN
- Opis ramy: Breezer hydroformed aluminum
- Widelec/amortyzator przedni: RST E-bike E25
- Skok widelca: 60 mm
- Ilość blatów i koronek: '1x8
- Opony: Schwalbe Energizer Active+ 28" 47-622, GreenGuard
- Silnik: Bafang M420, 250W, 80Nm
- Bateria: Performance, 603Wh, 16Ah
CTM METRIC C

- Cena: 13890.00 PLN
- Opis ramy: alu
- Widelec/amortyzator przedni: Suntour XCM32 ATB
- Skok widelca: 80 mm
- Przerzutka tylna: Shimano CUES RD-U4000
- Ilość blatów i koronek: '1x9
- Opony: WTB Cruz 29x2,0" Comp
- Silnik: BAFANG M500 / 250W / 95Nm
- Bateria: CTM IGB 720Wh / 48V
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Cube TOURING HYBRID ONE 500

- Cena: 14199.00 PLN
- Waga: 25.70 kg
- Opis ramy: Aluminium Superlite
- Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour NVX30 Coil,
- Skok widelca: 60 mm
- Przerzutka tylna: Shimano RD-M3100-SGS, 9
- Ilość blatów i koronek: '1x9
- Opony: Schwalbe Big Ben, Active, K-Guard, 55-622
- Silnik: Bosch Drive Unit Performance Generation 3 (75Nm) Cruise (250Watt), Smart System
- Bateria: Bosch PowerTube 500
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Haibike TREKKING 4

- Cena: 14799.00 PLN
- Opis ramy: Aluminium 6061
- Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour NEX E25
- Skok widelca: 60 mm
- Przerzutka tylna: Shimano, Altus M2000
- Ilość blatów i koronek: '1x9
- Opony: Continental, Contact Urban, 55-584, 27.5 x 2.2
- Silnik: Yamaha, PW-TE System, 250 W, 60 Nm, 25 km/h
- Bateria: 500 Wh
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Corratec E-Power City 26 AP5 8SC Wave

- Cena: 14845.00 PLN
- Opis ramy: aluminiowa Corratec E-Power 26 Wave
- Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour NEX-DS
- Skok widelca: 60 mm
- Przerzutka tylna: Shimano Nexus
- Ilość blatów i koronek: '1x8
- Opony: Schwalbe Energizer Active Plus
- Silnik: BOSCH Active Line Plus
- Bateria: BOSCH PowerPack 545 Performance
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Yamaha BOOSTER Easy

- Cena: 15000.00 PLN
- Waga: 35.00 kg
- Opis ramy: Aluminium o strukturze plastra miodu
- Widelec/amortyzator przedni: ZOOM CH-879 AMS 20
- Skok widelca: 90 mm
- Przerzutka tylna: ENVIOLO Twist Pure
- Opony: VEE TIRE 20*4,00
- Silnik: Yamaha PWSeries S2, 75 Nm
- Bateria: Yamaha 630 Wh, 36 V, 17,5 Ah
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
KTM Macina Cross SX 20

- Cena: 15699.00 PLN
- Waga: 19.10 kg
- Opis ramy: Aluminium 6061
- Widelec/amortyzator przedni: Suntour NCX32-D Air LO
- Skok widelca: 60 mm
- Przerzutka tylna: Shimano CUES U4000-9s
- Ilość blatów i koronek: '1x9
- Opony: Schwalbe G-One Bite Evo TLE 45-622
- Silnik: Bosch PERFORMANCE SX SMART SYSTEM - 25km/h / 55Nm
- Bateria: Bosch CompactTube 400Wh SMART SYSTEM
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
LIV AMITI E+ 2

- Cena: 16199.00 PLN
- Waga: 25.60 kg
- Opis ramy: Aluminium ALUXX
- Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour XCM34 LO, skok 100mm, blokada hydrauliczna, oś przelotowa 15x110mm
- Skok widelca: 100 mm
- Przerzutka tylna: Shimano Alivio, 9-speed
- Ilość blatów i koronek: '1x9
- Opony: Crosscut Gravel 2, 700x57c, Tubeless Ready
- Silnik: SyncDrive Sport, 75Nm, Powered by Yamaha
- Bateria: EnergyPak Smart 625 kompatybilny z dodatkowym akumulatorem EnergyPak Plus 250 (z wyjątkiem rozmiaru XS)
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Stilus E-Touring

- Cena: 16999.00 PLN
- Waga: 26.20 kg
- Opis ramy: Aluminium 6061
- Widelec/amortyzator przedni: Aluminium 6061, 6 oczek montażowych, kompatybilny z przednim bagażnikiem, sztywna oś 15 mm
- Przerzutka tylna: Microshift ADVENT X, 10s
- Ilość blatów i koronek: '1x10
- Opony: Schwalbe AL GROUNDER, sztywne stopki, 67 TPI, 29x2,35
- Silnik: BOSCH Performance Line CX Gen4, 85Nm
- Bateria: BOSCH Powertube, poziomy, 750 Wh
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Corratec E-Power Trekking 28 P6 8S Wave

- Cena: 16999.00 PLN
- Opis ramy: aluminiowa Corratec E-Power Trekking 28 P6 8S Wave
- Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour NEX E25 DS 700C
- Skok widelca: 60 mm
- Przerzutka tylna: Shimano Nexus
- Ilość blatów i koronek: '1x8
- Opony: Schwalbe Land Cruiser
- Silnik: BOSCH Drive Unit Performance Line GEN3 60
- Bateria: BOSCH PowerTube 625Wh
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Focus AVENTURA² 6.7

- Cena: 18499.00 PLN
- Waga: 25.20 kg
- Opis ramy: Aluminium 7005, Hydroformowana
- Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour XCR 34 LO Coil
- Skok widelca: 100 mm
- Przerzutka tylna: Shimano Deore M4120, 10s
- Ilość blatów i koronek: '1x10
- Opony: Schwalbe Smart Sam 2.25, 57-622
- Silnik: Bosch Performance CX Gen4, 85 Nm, 250 W
- Bateria: Bosch 625 Wh
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Koga Pace B20

- Cena: 20159.00 PLN
- Waga: 26.70 kg
- Opis ramy: ALU 7005
- Widelec/amortyzator przedni: KOGA
- Przerzutka tylna: Enviolo Trekking
- Opony: Schwalbe Super Moto-X 62-584
- Silnik: Bosch Performance Line Speed Gen4
- Bateria: Bosch Li-Ion PowerTube 500Wh (36V*13.4Ah)
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Riese & Müller Cultur/ Culture Mixte vario

- Cena: 21699.00 PLN
- Opis ramy: aluminiowa
- Widelec/amortyzator przedni: Kinesis VL56A
- Przerzutka tylna: Enviolo
- Opony: Schwalbe Big Ben 50-622
- Silnik: Bosch Performance Line SX 25km/h
- Bateria: Bosch CompactTube CPT 400Wh
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.