Spis treści:
Tradycyjne rowery trekkingowe to od wielu lat jeden z najpopularniejszych segmentów rowerów na rynku - nie ma się czemu dziwić, bo w końcu tego typu konstrukcje za sprawą swoich walorów użytkowych odpowiadają na potrzeby osób, które rower traktują właśnie jako środek do codziennej komunikacji w mieście oraz turystyki czy rekreacji. Na rynek szturmem wdarły się rowery elektryczne, które mocno zaznaczyły swoją obecność także w segmencie rowerów trekkingowych. I zasadniczo w tym przypadku rowery z elektrycznym systemem wspomagania nie powinny dziwić zupełnie nikogo - dla wielu osób, które roweru nie postrzegają przez pryzmat sportu, pierwiastek e-bike w połączeniu z rowerem trekkingowym może mieć bardzo duży sens. Czym zatem cechują się rowery trekkingowe rowery elektryczne i na co powinniśmy zwrócić uwagę przy poszukiwaniach?
Zobacz również:
- Górski rower elektryczny / e-MTB (hardtail)
- Elektryczne rowery z pełnym zawieszeniem (E-MTB)
- Jaki górski e-bike dla kobiety?
- Jaki tani rower elektryczny wybrać?
- Elektryczny rower miejski - jaki wybrać?
- Jaki rower trekkingowy wybrać?
- Rower trekkingowy do 4000 zł
- Rower trekkingowy do 3000 zł
- Rower trekkingowy do 2500 zł
- Rower trekkingowy do 2000 zł
Klasyczne elementy trekkingów
Pod względem konstrukcyjnym istota rowerów trekkingowych ze wspomaganiem elektrycznym nie różni się od tych tradycyjnych - praktycznie wszystkie tego typu rowery bazują na ramach wykonanych z aluminium, których geometria nastawiona jest przede wszystkim na dostarczenie jak najwięcej komfortu. To jasne, że osoby traktujące rowery czysto użytkowo oczekują od nich komfortowej, wyprostowanej pozycji i producenci o tym doskonale wiedzą. Dlatego standardem jest, że trekkingowe rowery oferują wygodną pozycję, którą wspiera także kokpit - zazwyczaj rowery z tego segmentu posiadają mostki z regulacją kąta nachylenia oraz kierownice o wygodnym gięciu. Niejednokrotnie kropkę nad i w temacie komfortu stawiają sztyce z amortyzacją a także proste amortyzatory.
Trekkingowy rower elektryczny - silniki i wyposażenie
W przypadku tańszych konstrukcji ramy rowerów trekkingowych bazować będą na prostych rozwiązaniach konstrukcyjnych. Sprawa komplikuje się, kiedy spotkamy silnik montowany centralnie (który naszym zdaniem jest najlepszym rozwiązaniem, o czym szerzej piszemy nieco niżej). W takim wypadku konstrukcja ramy naturalnie musiała ulec modyfikacjom, aby zamonotwać wspomniany silnik. Trzeba jednak nadmienić, że rowery elektrycznie z silnikiem montowanym centralnie to najlepsze rozwiązanie. W przypadku rowerów, których silniki zamontowane są np. w tylnej piaście, spotkamy zwykle proste środki suportu na kwadrat. W rowerach trekkingowych z racji na ich rekreacyjny charakter rzadziej spotkamy takie rozwiązania, jak sztywne osi kół czy taperowane stery - te standardy mocno podnoszą sztywność całości i wymagamy ich od rowerów elektrycznych, które użytkowane będą w cięższym terenie - głównie mowa o hardtailach i fullach, czyli rowerach e-MTB. Jeśli traficie rower elektryczny z tego typu rozwiązaniami - warto się nim zainteresować, natomiast w przypadku jazdy rekreacyjnej nie są to standardy bez których nie moglibyśmy się obejść. Ramy rowerów elektrycznych często są specjalnie wzmacniane, aby sprostać większej wadze tego typu konstrukcji - z tym aspektem związane jest też zdecydowanie częstsze stosowanie mocnych hamulców tarczowych, które muszą okiełznać masę rowerów z baterią i silnikiem. W naszym przeglądzie praktycznie wszystkie rowery wyposażone są właśnie w tarczówki (przeważnie hydrauliczne). Jak przystało na rowery elektryczne trekkingowe we wszystkich tego typu konstrukcjach spotkamy koła w rozmiarze 28 cali, które "obute" zostały w opony o szerokości około 40 mm - ten element pozwala zachować równowagę pomiędzy niskimi oporami toczenia, które docenimy w mieście i podczas jazdy na szosach, a jednocześnie (w asyście delikatnego bieżnika) pozwoli on na zjechanie w lekki teren.
Oczywiście nieodłącznym elementem (wręcz częścią składową definicji trekkinga), które posiada elektryczny rower trekkingowy jest wyposażenie dodatkowe - omawiane tu konstrukcje już na seryjnym wyposażeniu powinny posiadać pełne błotniki, oświetlenie i oczywiście stały bagażnik. Te elementy są niezbędne do tego, aby wygodnie korzystać z roweru na co dzień, a także żeby móc wykorzystać pełnię jego praktycznego potencjału.
Przerzutki - klasyczne lub w piaście
Jeśli chodzi o napędy, to z racji na zastosowanie silników w przeważającej części rowerów spotkamy układy z jednym blatem z przodu. W przypadku zmiany biegów z tyłu możemy spotkać się z dwoma podejściami producentów - stosowane są albo tradycyjne przerzutki z kasetami albo przekładnie planetarne ukryte w tylnych piastach. Ilość dostępnych biegów oraz poziom zastosowanych podzespołów uzależniony jest oczywiście od ceny. W rowerach z niższej półki cenowej najbardziej powszechnymi są przerzutki z grup takich jak Shimano Tourney, Shimano Altus, Shimano Acera czy Shimano Deore (od układów 1x7 do 1x10). Jeśli chodzi o napędy z przekładniami zintegrowanymi króluje oczywiście Shimano Nexus, a w droższych konstrukcjach możemy natknąć się na piasty Shimano Alfine (11-biegowe). Napędy z piastami wielobiegowymi w mają jeden zasadniczy plus - są praktycznie bezobsługowe, bo nie trzeba ich regulować. Przerzutki tradycyjne z kolei są łatwiejsze w ewentualnym serwisie, bo też ich konstrukcja jest o wiele mniej skomplikowana.
Systemy wspomagania pedałowania
Być może na ten artykuł trafiły osoby, które nie do końca wiedzą, na czym dokładnie polega e-bike i jak działa. Zatem w ekspresowym skrócie - silniki rowerów elektrycznych zaprojektowane zostały tak, aby wspomagać nasze pedałowanie. Co za tym idzie - uruchamiane są one tylko wtedy, kiedy zaczynamy pedałować. Do wyboru zawsze mamy kilka trybów wspomagania (z mniejszą lub większą mocą). Wspomaganie pedałowania w rowerach elektrycznych jest obwarowane przepisami prawnymi - mogą one pomagać nam do granicy 25 km/h (i mogą mieć moc na poziomie 250 Watt). Dzięki tym ,,ograniczeniom" rower elektryczny nie musi być w żaden sposób rejestrowany, ani ubezpieczany.
W związku z tym, że moc maksymalna silników i tak jest ograniczona, warto zwrócić uwagę przede wszystkim na ich dwa aspekty. Po pierwsze lokalizacja - silniki zamontowane centralnie w miejscu korby powszechnie uznane są za najlepsze, bo przede wszystkim ich lokalizacja pozwala na równe rozłożenie masy silnika. Silnik centralny nie wpływa mocno na wrażenia z jazdy, podczas gdy obecność silnika zamontowanego w przedniej lub tylnej piaście może być odczuwalna. Rowery elektryczne z silnikami centralnymi są niestety z reguły droższe, dlatego nie twierdzimy, że konstrukcje z jednostkami w tylnej piaście są złe - wszystko zależy, do jakich celów roweru będziecie używać. W mieście i na utwardzonych, łatwych trasach silniki tylne nie będą stanowiły dużego problemu. Nie zmienia to faktu, że rowery z silnikami centralnymi prowadzą się przyjemniej, bardziej "rowerowo" i bez obaw można takimi konstrukcjami zapuścić się w teren. Drugi aspekt wyższości silników centralnych to zwykle po prostu ich lepsza charakterystyka pracy, co również wiąże się z kosztami - tego typu jednostki szybko reagują na ruch korbą, odpowiednio dawkują energię wspomagania (brak szarpnięć na początku pracy silnika). Tu oczywiście wszystko zależy także od tego, jaki dokładnie silnik mamy w rowerze. Sprawdzonymi i uznanymi markami tworzącymi silniki są m.in. Shimano, Bosch, Brose, Yamaha... Wszystkie produkty tych marek są godne polecenia, jednak trzeba będzie za nie zapłacić więcej. Warto zwrócić też uwagę na moment obrotowy silników, który bezpośrednio przekłada się na charakter pracy jednostki - w trekkingach spotykamy mniejszy moment niż w górskich rowerach elektrycznych, bo też i z racji na bardziej rekreacyjny teren w jakim trekkingowe rowery jeżdżą nie potrzeba tu aż tak wielu niutonometrów (większość rowerów trekkingowych w zestawieniu cechuje się około 50 Nm). Fakty są jednak takie, że rekreacyjnie używany rower trekkingowy nie wymaga niesamowitego zaawansowania technicznego. Rower elektryczny z silnikiem w piaście też spokojnie da radę wozić nas na rekreacyjne wycieczki oraz na co dzień do pracy.
Akumulatory zasilające rower elektryczny
Podobnie - co w przypadku silników - sprawa ma się z bateriami. Warto zwrócić uwagę na ich lokalizację. Baterie zamontowane w przednim trójkącie ramy ponownie lokują ciężar blisko środka ciężkości roweru, co nie pogarsza jego właściwości jezdnych. Często spotkamy także baterie zamontowane na tylnym bagażniku - w przypadku tego elementu warto sprawdzić, czy bagażnik jest odpowiednio solidny (w końcu chcielibyśmy tam jeszcze okazjonalnie coś przewieźć).
W przypadku parametrów baterii warto zwrócić uwagę na ich pojemność wyrażaną w jednostce Wh (watogodziny) - im więcej Wh, tym więcej przejedziemy na jednym ładowaniu. Obecnie większość rowerów popularnych producentów rowerów używa nowoczesnych baterii litowo-jonowych i to właśnie takich powinniśmy szukać - są żywotne i stosunkowo lekkie. Zasięg takiego roweru powinien dochodzić nawet do 100 km, choć oczywiście wszystko zależy od używanego trybu wspomagania, masy użytkownika oraz nawierzchnii i nachylenia trasy, którą pokonujemy. Przy ciągłym jechaniu w maksymalnym trybie spodziewać się trzeba wyniku bliższego 50 km.
Polecane przez redakcję
EcoBike MX 300 lub LX 300 (wersja damska)
EcoBike to polski producent, który na rodzimym rynku był jednym z pierwszych, który zaczął od A do Z specjalizować się w budowie użytkowych elektryków. To widać, bo z biegiem lat EcoBike wprowadza na rynek coraz to ciekawsze i bardziej zaawansowane konstrukcje. Przy tym wszystkim producent ma świadomość, że kieszeń polskiego odbiorcy jest jednak nieco uboższa, niż tego zachodniego, dlatego stawia na budowanie elektryków o dobrym stosunku ceny do jakości.
Linia MX300 (oraz LX300 - w wersji dla kobiet) to coś więcej, niż zwykły elektryczny trekkingowy.. Po pierwsze dlatego, że mamy tu opony o ogromnej szerokości aż 2,20" przy kole 28", co pozwoli śmiało zjechać tym rowerem z szosy, z kolei w miejskich warunkach bez problemu przetoczy się po brukach, dziurach i krawężnikach. Podstawą tej serii są aluminiowe ramy o bardzo komfortowej geometrii, które przypadną do gustu osobom oczekujących wygodnej, wyprostowanej pozycji na rowerze. Taka sprzyjać będzie podczas codziennych dojazdów do pracy oraz na weekendowych rekreacyjnych wycieczkach poza miasto. Największym atutem ramy jest jednak to, że posiada centralnie zamontowany silnik oraz baterię, która jest całkowicie zintegrowana z ramą - taki układ korzystnie wpływa na prowadzenie roweru.
Jeśli chodzi o same elementy systemu wspomagania - w przypadku polecanego Wam modelu MX / LX 300 mamy centralny silnik Ananda, który cechuje się wysokim momentem obrotowym aż 100 Nm. Przy zakupie roweru mamy możliwość wybrania pojemności baterii - od 500 do 672 Wh.
Ecobike oferuje naprawdę świetną cenę, jak na poziom wyposażenia - udało się tu zaoszczędzić nieco względem bestsellerowego modelu MX500, ale nadal spodziewać można się solidnego, trekkingowego wyposażenia. Napęd to 10-biegowy układ, który obsługuje tylna przerzutka SRAM GX. Za panowanie nad 27-kilogramowym elektrykiem dbają tu hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano MT-200. W tym budżecie ciężko będzie znaleźć elektryka o lepszym stosunku ceny do jakości - Ecobike robicie to dobrze!

- Cena: 10 699.00 PLN
- Waga: 27.00 kg
- Rama: Hydroformowane aluminium
- Widelec/amortyzator przedni: RST BLAZE TNL29“ skok 100 mm
- Przerzutka tylna: SRAM GX (10 biegów)
- Kaseta: SRAM 11-32
- Opony: 28" x 2.20 Continental ContiCrusier
- Silnik: Ananda (Moc nominalna 250 W Moc maksymalna 600W) / 100 Nm
- Bateria:
- 48V / 10,4 Ah Greenway 10 699 zł
- 48V / 11,6 Ah LG 10999,00 zł
- 48V / 14 Ah LG 11999,00 zł
- Hamulce: Shimano MT-200 Hydrauliczne
- Zobacz też: Test: Ecobike MX500 (2022)
Kellys eCARSON 70
Obserwując poczynania Kellysa na rynku elektryków jesteśmy pod ogromnym wrażeniem - Słowacy z roku na rok udoskonalają swoje autorskie konstrukcje, a w niektórych segmentach wręcz wyróżniają się na tle światowej konkurencji innowacyjnością - wystarczy wspomnieć zaawansowaną e-endurówkę Theos i jej unikalną ramę. Kellys ma jednak też coś dla tych osób, które szukają zaawansowanego roweru użytkowego - to linia e-trekkingów eCARSON (oraz jego damskie odpowiedniki eCRISTY). W sezonie 2023 to właśnie eCARSONa rekomendujemy tym, którzy szukają bardzej zaawansowanego sprzętu.
Na czym polega jego przewaga? Podstawą jest oczywiście rama z ładnie zintegrowaną baterią oraz centralnym silnikiem. Aluminiowy szkielet eCARSONA legitumuje się jednak wysoką sztywnością boczną bo mamy tu stery taperowane, a do tego amortyzowany widelec posiada też sztywną oś koła. Kiedy weźmiemy pod uwagę fakt zastosowania tu naprawdę szerokiej, bo aż 55mm opony, to mamy tak naprawdę przepis na zdecydowanie coś więcej, niż tylko e-trekkinga - rower ten sprawnie będzie pokonywał na dużych szybkościach wszelkie terenowe dukty, szutry i leśne ścieżki. Duża precyzja prowadzenia wynikająca ze sztywności nobilituje też eCARSONa jako elektryczny rower wyprawowy, bo spokojnie poradzi sobie on z dodatkowym dociążeniem sakwami. Naszym zdaniem eCARSON równie dobrze może aspirować do miana solidnego rowerowego odpowiednika e-SUV-a, bo sprawdzi się zarówno w mieście, jak i lekkim terenie.
Zagłębiając się w szczegóły modelu 70 również jest ciekawie - za wspomaganie odpowiada tu silnik PANASONIC GX Ultimate z momentem obrotowym na poziomie aż 90 Nm. To więcej niż w niejednym górskim rowerze elektrycznym, co po raz kolejny potwierdza terenowy potencjał tego modelu. Mamy również baterię o przyzwoitej pojemności 725Wh, którą dla Kellysa wyprodukował sprawdzony producent BMZ. Kolejnymi elementami punktującymi na rzecz terenowych zdolności tego modelu są m.in. powietrzny amortyzator ROCK SHOX Recon Silver RL, przerzutka z mocnym sprzęgłem stabilizującym łańcuch podczas jazdy na wertepach Deore XT M8000 czy hydrauliczne hamulce tarczowe. Przy tym wszystkim mamy też oczywiście pełnię użytkowego wyposażenia, które docenimy na co dzień: oświetlenie, błotniki, mocny bagażnik czy stabilną stopkę.
Chyba naprawdę się starzejemy, skoro "jaramy się" elektrycznym trekkingiem, ale... eCARSON jest naprawdę w jakiś sposób zajawkowy!

- Rama: KELLYS E-CARSON R-series - advanced robotic welded 6-series aluminium alloy, integrated removable battery, 1.5“ tapered HT / Made in EU
- Silnik: PANASONIC GX Ultimate, 90Nm, 36V
- Bateria: KELLYS Re-Charge V10 Li-ion internal removable 725Wh
- Widelec ROCK SHOX Recon Silver RL (29) Boost, 100mm, Solo Air / Motion Control / Maxle Stealth 15mm thru axle
- Tylna przerzutka: SHIMANO Deore XT M8000
- Hamulce: SHIMANO BL-MT200
- Opony: SCHWALBE Marathon Almotion Performance 55-622 (28x2.15)
- Cena: 16 999 PLN
- Wersja dla kobiet: Kellys E-Cristy
Co na rynku?
Na kolejnych stronach artykułu przygotowaliśmy dla Was zestawienie elektrycznych rowerów trekkingowych z kolekcji na rok 2023. Przegląd oparliśmy o nową wersję Katalogu Rowerowego, który stanowi kompletny zbiór rowerów dostępnych na polskim rynku rowerowym. Więcej modeli znajdziecie na jego stronach, natomiast nasze zestawienie powinno Wam pomóc wybrać właściowy trekkingowy rower elektryczny dla siebie!
Corelli Sacha S

- Cena: 6499.00 PLN
- Waga: 21.90 kg
- Opis ramy: Aluminiowa
- Widelec/amortyzator przedni: SUNTOUR NEX
- Ilość blatów i koronek: '1x8
- Silnik: AIKEMA HUB DC36V250W 45NM
- Bateria: LI-ION DC36V10.5Ah 378Wh
Lovelec Komo

- Cena: 8499.00 PLN
- Waga: 25.50 kg
- Opis ramy: aluminiowa (6061)
- Widelec/amortyzator przedni: Suntour Nex, amortyzowany, z regulacją
- Ilość blatów i koronek: '1x8
- Silnik: AKM, 36 V, 250 W/500 W, bezszczotkowy tylny, 60 Nm
- Bateria: 21700, Li–ion, 12 Ah (432 Wh)/16 Ah (576 Wh), zintegrowany
Oxfeld EX-7
- Cena: 8999.00 PLN
- Opis ramy: aluminium
- Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour NEX-E25
- Ilość blatów i koronek: '1x7
- Silnik: Shimano Steps E5000
- Bateria: Shimano Steps E6100
Mbike eT.BIKE 2.0

- Cena: 8999.00 PLN
- Opis ramy: aluminiowa
- Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour NEX DS HLO 700C
- Ilość blatów i koronek: '1x9
- Silnik: W tylnej piaście BAFANG 36V250W,220G9.1 45nM
- Bateria: Zintegrowana 612Wh /17Ah 36V
Romet GAZELA 2 MM

- Cena: 9999.00 PLN
- Waga: 23.30 kg
- Opis ramy: alu 6061
- Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour NEX E25 DS
- Ilość blatów i koronek: '1x9
- Silnik: Bafang M300 centralny, 250 Watt, 80 Nm
- Bateria: BMZ Conger 480 Wh
Ridley U400

- Cena: 11349.00 PLN
- Waga: 26.00 kg
- Widelec/amortyzator przedni: RESU400
- Ilość blatów i koronek: '1x9
- Silnik: Bafang H400-B Rear Wheel Motor // 250W // 45 Nm // 25km/h // 3,3 kg
- Bateria: Greenway NZ533 internal battery // 360Wh // 1,9 kg
Overfly Muse Plus

- Cena: 11498.00 PLN
- Opis ramy: Alumunium 6061
- Widelec/amortyzator przedni: Mozo Peak
- Ilość blatów i koronek: '1x8
- Silnik: 48V / centralny / bezszczotkowy / Ananda
- Bateria: 14.5 Ah / 522 Wh / 36 V / Li-ion / Panasonic
Unibike RAPID

- Cena: 11699.00 PLN
- Opis ramy: ALU 6061-T6
- Widelec/amortyzator przedni: SR SUNTOUR NCX-D
- Ilość blatów i koronek: '1x10
- Silnik: SHIMANO STEPS E6100 250W/60NM
- Bateria: SHIMANO E8010 / 504 WH
Bergamont E-Horizon 4 RT

- Cena: 11699.00 PLN
- Opis ramy: AL6061
- Widelec/amortyzator przedni: Suntour NEX E25,
- Ilość blatów i koronek: '1x9
- Silnik: Bosch Active Line Plus, Gen. 3, 250 W, 36 V, max. 25 km/h
- Bateria: Bosch RackType, 36 V Li Ion, 400 Wh
Multicycle Solo EMI 418WH

- Cena: 11999.00 PLN
- Opis ramy: Aluminium Performance
- Widelec/amortyzator przedni: SR SUNTOUR NEX-E25
- Ilość blatów i koronek: '1x7
- Silnik: SHIMANO STEPS E5000
- Bateria: SHIMANO BT-E6000, 418WH
Trek Verve+ 2 o obniżonym przekroku

- Cena: 12299.00 PLN
- Waga: 23.30 kg
- Opis ramy: Alpha Gold Aluminium, mocowania bagażnika i błotników, wewnętrzne prowadzenie przewodów, mocowanie podpórki, zacisk QR 135 x 5 mm
- Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour NEX, sprężyna zwojowa, regulowane naprężenie wstępne
- Ilość blatów i koronek: '1x9
- Silnik: Bosch Performance Line Cruise, 250 watt, 65Nm, 25 km/h
- Bateria: Bosch PowerTube 400
Winora E-Flitzer

- Cena: 12399.00 PLN
- Opis ramy: Aluminium 6061 hydroformowana
- Widelec/amortyzator przedni: Winora, Carbon
- Ilość blatów i koronek: '1x10
- Silnik: Mahle SmartBike Systems X35+, 250W, 40Nm
- Bateria: Mahle SmartBike Systems InTube, 250 Wh
Breezer Powertrip EVO 3.2 LS

- Cena: 12600.00 PLN
- Opis ramy: Breezer hydroformed aluminum
- Widelec/amortyzator przedni: RST E-bike E25
- Ilość blatów i koronek: '1x8
- Silnik: Bafang M420, 250W, 80Nm
- Bateria: Performance, 603Wh, 16Ah
Bianchi T-Tronik T-Type Sunrace X5 9sp

- Cena: 12799.00 PLN
- Opis ramy: T-Tronik T-Type alu
- Widelec/amortyzator przedni: Suntour SF15-NEX-E25-DS-700C-63
- Ilość blatów i koronek: '1x9
- Silnik: Shimano E6100 250W, 60Nm
- Bateria: 417Wh Phylion
Merida eSPRESSO 300 SE EQ 418 Wh

- Cena: 12999.00 PLN
- Opis ramy: eSPRESSO LITE aluminium
- Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour NEX-PM-DS Coil
- Ilość blatów i koronek: '1x9
- Silnik: Shimano E5000 40 Nm
- Bateria: Shimano E8014 418 Wh
Kross TRANS HYBRID 4.0 504 WH

- Cena: 12999.00 PLN
- Opis ramy: Aluminium Performance Hydroformowana
- Widelec/amortyzator przedni: SR SUNTOUR NEX LO
- Ilość blatów i koronek: '1x9
- Silnik: SHIMANO E6110
- Bateria: SIMPLO 504 WH
Pegasus SOLERO E8R

- Cena: 13392.38 PLN
- Opis ramy: Aluminium 6061
- Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour CR85-E25
- Ilość blatów i koronek: '1x8
- Silnik: Bosch Active Line (40 Nm)
- Bateria: Bosch PowerPack 500
CTM METRIC C

- Cena: 13890.00 PLN
- Opis ramy: alu
- Widelec/amortyzator przedni: Suntour XCM32 ATB
- Ilość blatów i koronek: '1x9
- Silnik: BAFANG M500 / 250W / 95Nm
- Bateria: CTM IGB 630Wh / 36V / 17,5Ah
Haibike TREKKING 4

- Cena: 13899.00 PLN
- Opis ramy: Aluminium 6061
- Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour NEX E25
- Ilość blatów i koronek: '1x9
- Silnik: Yamaha, PW-TE System, 250 W, 60 Nm, 25 km/h
- Bateria: 500 Wh
Cube TOURING HYBRID ONE 500

- Cena: 14199.00 PLN
- Waga: 25.70 kg
- Opis ramy: Aluminium Superlite
- Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour NVX30 Coil,
- Ilość blatów i koronek: '1x9
- Silnik: Bosch Drive Unit Performance Generation 3 (75Nm) Cruise (250Watt), Smart System
- Bateria: Bosch PowerTube 500
Giant EXPLORE E+ 3

- Cena: 14499.00 PLN
- Waga: 24.50 kg
- Opis ramy: aluminium ALUXX, zintegrowane mocowanie nóżki KSA18
- Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour NEX DS
- Ilość blatów i koronek: '1x9
- Silnik: SyncDrive Sport, 70Nm, powered by Yamaha
- Bateria: EnergyPak 500
Batavus Dinsdag E-go Exclusive

- Cena: 14499.00 PLN
- Waga: 21.00 kg
- Opis ramy: Aluminiowa ( ALU 7005 )
- Widelec/amortyzator przedni: Sztywny - aluminiowy
- Ilość blatów i koronek: '1x8
- Silnik: Bosch Active Line Plus 50Nm
- Bateria: Bosch 300Wh
LIV AMITI E+ 2

- Cena: 14999.00 PLN
- Waga: 25.60 kg
- Opis ramy: Aluminium ALUXX
- Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour NEX E25 NLO,
- Ilość blatów i koronek: '1x9
- Silnik: SyncDrive Sport, 70Nm, Powered by Yamaha
- Bateria: EnergyPak Smart 500Wh kompatybilny z dodatkowym akumulatorem EnergyPak Plus
Cannondale Tesoro Neo SL EQ / Remixate

- Cena: 14999.00 PLN
- Opis ramy: SmartForm C3
- Widelec/amortyzator przedni: Karbonowy
- Ilość blatów i koronek: '1x10
- Silnik: Mahle ebikemotion X35 250W, w tylnej pieście
- Bateria: Mahle ebikemotion X35 250Wh
Specialized Turbo Vado 3.0 / Step-Through

- Cena: 16000.00 PLN
- Opis ramy: E5 Aluminum
- Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour MobieA32
- Ilość blatów i koronek: '1x9
- Silnik: Specialized 2.0E, 50Nm, 250w
- Bateria: Specialized U2-530
Orbea VIBE H30 EQ

- Cena: 16599.00 PLN
- Opis ramy: Hydro 6061
- Widelec/amortyzator przedni: Orbea Vibe carbon
- Ilość blatów i koronek: '1x10
- Silnik: Ebikemotion X35 Plus 25kmh
- Bateria: Ebikemotion 36V/6.9A 248Wh ANT+
Corratec E-Power Trekking 28 P6 8S Wave

- Cena: 17199.00 PLN
- Opis ramy: aluminiowa Corratec E-Power Trekking 28 P6 8S Wave
- Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour NEX E25 DS 700C
- Silnik: BOSCH Drive Unit Performance Line GEN3 60
- Bateria: BOSCH PowerTube 625Wh
Focus AVENTURA² 6.7

- Cena: 17999.00 PLN
- Opis ramy: 7005 hydroformed aluminium
- Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour XCR 34 LO Coil
- Ilość blatów i koronek: '1x10
- Silnik: Bosch Performance CX Gen4, 85 Nm, 250 W
- Bateria: Bosch Powertube, 750 Wh
Bulls CROSS EVO 750

- Cena: 18177.08 PLN
- Opis ramy: aluminium 6061
- Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour NVX-30
- Ilość blatów i koronek: '1x9
- Silnik: Bosch Performance Line CX BES3 (85 Nm)
- Bateria: Bosch PowerTube Horizontal 750 Wh
Koga E-WorldTraveller

- Cena: 18499.00 PLN
- Waga: 23.50 kg
- Opis ramy: Aluminium
- Widelec/amortyzator przedni: KOGA
- Ilość blatów i koronek: '1x11
- Silnik: Bosch Performance Line Gen3
- Bateria: Bosch Li-Ion 500Wh
Canyon Pathlite:ON 7 SUV

- Cena: 20499.00 PLN
- Waga: 28.01 kg
- Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour AION35 EVO BOOST
- Ilość blatów i koronek: '1x12
- Silnik: Bosch Performance Line CX
- Bateria: Bosch PowerTube 750Wh
Sparta D-Burst Energy METb

- Cena: 21499.00 PLN
- Waga: 25.90 kg
- Opis ramy: ALU 7005
- Widelec/amortyzator przedni: Aluminium
- Silnik: Bosch Performance Line CX 90Nm
- Bateria: Bosch PowerTube w ramie