Spis treści:
Z pewnością większość z Was już wie, czym są rowery elektryczne, jednak mimo wszystko warto wyjść od podstaw. Rower elektryczny to jednoślad posiadający silnik, który ma za zadanie wspomaganie naszego pedałowania - dokładnie chodzi tylko o wspomaganie, uruchamiane w momencie naszego nacisku na pedały i kręcenia korbami. To główny powód dlaczego rowery elektryczne to nadal rowery. Według obecnie panujących przepisów prawa drogowego, aby pojazd był klasyfikowany jako rower elektryczny jego wspomaganie może działać maksymalnie do prędkości 25 km/h, a silnik powinien posiadać moc maksymalną nieprzekraczającą 250W. To dzięki temu rower elektryczny nie musi być rejestrowany oraz nie trzeba mieć żadnych specjalnych uprawnień, aby takim pojazdem jeździć.
Na rynku istnieją różne rodzaje rowerów elektrycznych, natomiast my w tym tekście skupimy się na tych najtańśzych i najbardziej użytkowych, a więc na modelach miejskich i hybrydowych (trekking / cross), albowiem one oraz najbardziej podstawowe rowery górskie są najtańsze. Jednoślady wyposażone w napęd elektryczny zyskują sobie obecnie coraz więcej zwolenników, którzy zaczynają traktować e-rowery jako alternatywę dla innych środków miejskiej komunikacji.
Zalety rowerów elektrycznych
Czym e-bike punktuje? Po pierwsze pozwala z suchą koszulą dotrzeć do pracy / szkoły / na zakupy (niepotrzebne skreślić), a jednocześnie dostarcza minimum ruchu - wspomaganie pedałowania sprawia bowiem, że możemy jechać bez nadmiernego męczenia się i zadyszki, nawet w terenie pagórkowatym (z tego też powodu rowery tego typu są świetne dla osób starszych czy chorujących). Kolejne zalety to naturalnie aspekty wspólne dla elektryków, jak i tradycyjnych rowerów - unikamy korków i nie musimy płacić ubezpieczenia, tak jak w przypadku samochodów (a swoją drogą prąd do ładowania baterii wyjdzie nas taniej niż paliwo).
Zobacz również:
- Górski rower elektryczny / e-MTB (hardtail)
- Elektryczne rowery z pełnym zawieszeniem (E-MTB)
- Jaki górski e-bike dla kobiety?
- Elektryczny rower trekkingowy - jaki wybrać?
- Elektryczny rower miejski - jaki wybrać?
- Uniwersalny rower elektryczny (SUV) - jaki wybrać?
- Lekki górski rower elektryczny - jaki wybrać?
Jakie wady mają rowery elektryczne?
Z pewnością główny minus to wyższa niż w przypadku tradycyjnych rowerów waga, bo to średnio około 25 kg. Podczas jazdy w mieście i po utwardzonych drogach taka masa nie jest jakimś wielkim problemem, natomiast na pewno będzie odczuwalna, kiedy rower będziemy musieli wynieść po schodach. W zasadzie jest to niemożliwe dla wielu użytkowników.
Druga kwestia - rowery elektryczne są siłą rzeczy droższe niż tradycyjne rowery, bo wynika to z montażu dodatkowych elementów, takich jak silnik, bateria i komputer pokładowy całego systemu. Na rynku znajdziemy oczywiście rowery elektryczne z niższej półki (mowa tu o okolicach 2000 - 3000 zł), ale zwykle są to konstrukcje bardzo ciężkie i po prostu budżetowe. Godne polecenia rowery zaczynają się od około 4,5 tys. zł - w tym przeglądzie wychodzimy z takich okolic, natomiast górny próg cenowy określamy na 12 000 zł.
Wadą jest również uzależnienie się od dostępu do prądu. Musimy pamiętać o ładowaniu, bo choć da się jeździć bez wspomagania to jest to na tyle męczące, że tak naprawdę nie ma sensu. Taki dojazd na rozładowanej baterii traktujemy wyłącznie awaryjnie. W końcu po to kupujemy elektryka, żeby korzystać z silnika!
Jaki rower elektryczny wybrać dla siebie?
Do typowo komunikacyjnych zastosowań zdecydowanie wystarczy miejski rower elektryczny - na rynku znajdziemy masę zarówno damskich, jak i męskich konstrukcji tego typu. Rowery z wygodną pozycją, często ze sztywnym widelcem. W mieście świetnie radzą sobie też konstrukcje typu trekking / cross - tego typu jednoślady mają jednak zasadniczą przewagę, bo w większości przypadków można zjechać nimi w lekki teren (np. utwardzona droga w lesie), więc weekendowe wyprawy poza miasto i na łono natury również wchodzą w grę.
Jeśli mieszkasz na terenach podmiejskich i masz dość korków na wjeździe do miasta albo zwyczajnie musisz codziennie wnosić rower na piętro swojego mieszkania - polecamy zainteresować się składakami. Tego typu rowery w minutę złożyć idzie do kompaktowych rozmiarów walizki, wygodnie transportować je w pociągu, a po dojechaniu do stacji końcowej wystarczy beznarzędziowo je złożyć (również minuta roboty) i wygodnie dojechać do miejsca docelowego. Składaki są też z natury lżejsze (ale i oferują mniejszy zasięg, o czym poniżej) - tym modelom poświęcamy ostatnią stronę przeglądu.
Oczywiście jeśli szuka się jednego roweru, który pozwoli wjechać teren i do miasta zarazem, można rozważyć też zakup taniego górskiego roweru elektrycznego. Terenowe opony to żaden kłopot w trakcie dojazdów do pracy - silnik o mocy 250W bez wysiłku będzie wspomagał nas do 25 km/h - tak, jak w każdym innym rowerze elektrycznym.
Silniki - rodzaje i charakterystyka
Dobre rowery elektryczne mają silniki montowane centralnie (w miejscu korby i suportu). Tego typu jednostki cechuje nie tylko lepsza kultura pracy, ale przede wszystkim dobre rozłożenie masy silnika - znajduje się on w centrum środka ciężkości roweru, przez co nie wpływa znacząco na sposób prowadzenia roweru. Tego typu jednostki z powodzeniem stosuje się w rowerach jeżdżących w terenie - i mamy tu na myśli nie tylko konstrukcje trekkingowe, ale zaawansowane rowery MTB. To jest po prostu najlepsze dotychczas opracowane miejsce ulokowania silnika.
Jeśli chodzi o silniki centralne, to większość rowerów opartych jest o system Shimano lub Bosch. Firmy, które są często spotykane na rynku (choć niekoniecznie wśród najtańszych modeli) to: Yamaha, Panasonic, Brose, czy Fazua. W rowerach miejskich i hybrydowych często spotkamy z kolei napędy firmy Bafang oraz różne mniej znane konstrukcje, które trafiają do rowerów za sprawą niskiego kosztu dla producenta. To z kolei pozwala zaoferować klientom detalicznym niską cenę roweru.
W najbardziej przystępnych cenowo rowerach elektrycznych spotyka się silniki montowane w piastach - z przodu albo z tyłu. Jest wiele tego typu jednostek, które także pracują bez zarzutu, jednak siłą rzeczy odczuwalne jest mniej naturalne rozmieszczenie masy (szczególnie odczuwa się to w przypadku silników zlokalizowanych z przodu) oraz mniejsza kultura i płynność pracy takiego systemu.
Baterie rowerów elektrycznych - na co zwrócić uwagę?
Godnym polecenia typem baterii są nowoczesne akumulatory litowo-jonowe. To wiodący typ akumulatorów. Są to obecnie najlżejsze, najbardziej kompaktowe oraz najbardziej wydajne baterie na rynku. Nie zmienia to faktu, że nadal sporo ważą, jednak kwestią czasu jest postęp technologiczny w tym względzie i obniżenie wagi akumulatorów oraz ich wymiarów. Akumulatory litowo-jonowe nie posiadają też efektu pamięci.
Przy zakupie zdecydowanie należy zwrócić uwagę na pojemność akumulatora, wyrażaną w watogodzinach (Wh) lub amperogodzinach (Ah) - kompaktowe baterie spotykane w rowerach składanych mają najmniejsze baterie (około 6-8 Ah, pozwalające przejechać na jednym ładowaniu maksymalnie około 50 - 60 km). Najbardziej pojemne akumulatory w elektrykach do miasta to około 500, a nawet 625 Wh. Generalnie im więcej, tym lepiej.
Także w tym wypadku trzeba zwrócić uwagę na ulokowanie akumulatora - on przecież także dostarcza dodatkowej masy. Najbardziej optymalnym rodzajem jest akumulator zintegrowany z ramą lub po prostu przymocowany do rury dolnej (również ze względu na środek ciężkości rowerów) - tego typu rozwiązania rekomendowane są do rowerów, których przeznaczeniem jest jazda w terenie. Nowoczesne miejskie, crossowe i trekkingowe rowery elektryczne mają baterie właśnie w tym miejscu. Wielu producentów oferuje alternatywne rozwiązanie i mocno popracowało nad mocowaniem baterii w miejscu bagażnika (tworząc m.in. zintegrowane z ramą bagażniki).
Wyposażenie dodaktowe
Przy poszukiwaniach roweru elektrycznego nie można zapomnieć, że będzie nam służyć w naszej codzienności. W zmiennych warunkach i podczas różnych pór roku. Zwróćcie uwagę na tradycyjne elementy wyposażenia, takie jak błotniki, oświetlenie, osłony na łańcuchy, podpórki czy bagażniki - te elementy pozwolą już po zakupie cieszyć się z pełni użytkowych wartości roweru elektrycznego oraz podróżować komfortowo.
Warto zwrócić uwagę także na takie elementy jak rodzaj przerzutek - sprawa ma się identycznie, jak w przypadku rowerów tradycyjnych. Do wyboru mamy tradycyjne przerzutki zewnętrzne (zwykle mowa o takich grupach jak podstawowy Shimano Tourney, Shimano Altus oraz lepsze: Shimano Acera, Shimano Deore) oraz przerzutki zintegrowane z piastą - chodzi o popularne układy Shimano Nexus 3- lub 7-biegowe. Piasty z biegami wewnętrznymi mają tę przewagę, że są bezobsługowe i bardzo bezawaryjne. Jest jeszcze jeden mały wyjątek - Shimano ma w swojej ofercie piastę z biegami wewnętrznymi Di2 (system elektronicznej zmiany biegów), która współpracuje z systemem Shimano STEPS.
Polecane przez redakcję
TABOU MONO UP ECO
Polski producent rowerów Tabou doskonale zna potrzeby rodzimego rowerzysty, dlatego wyspecjalizował się w budowaniu przystępnych cenowo modeli o dużym potencjale użytkowym. Od kilku sezonów swoje doświadczenia adaptuje także w segmencie rowerów elektrycznych, a obecnie w ofercie ma kilka ciekawych modeli głównie z segmentów takich jak trekking, city oraz podstawowych e-MTB. Jako że w tym poradniku to przystępna cena jest jednym z wiodących kryteriów wyboru, postanowiliśmy wyróżnić ich podstawowy model e-trekkinga w postaci Tabou Mono Up Eco.
Bazą tego modelu jest oczywiście aluminiowa rama (występuje w wersji z kołami 26 lub 28"), która przede wszystkim ma pozwalać na komfortowe przemieszczanie się z punktu A do punktu B. Mamy tu do czynienia z klasyczną ramą z niskim przekrokiem, która dobrze sprawdzi się w mieście oraz na rekreacyjnych wycieczkach. Pomimo tego, że ten model kosztuje naprawdę niewiele, producent oferuje nam ramę z pełną integracją baterii w dolnej rurze, co pozytywnie wpływa na prowadzenie (ciężar baterii ulokowany jest w centrum roweru) i dobrze wygląda. W pozostałych aspektach Mono Up Eco to podręcznikowy trekking - mamy pełne wyposażenie użytkowe, takie jak błotniki, bagażnik, oświetlenie, stopka, a do tego mostek z regulacją kąta.
Za wspomaganie naszego pedałowania odpowiada tu silnik Ananda ulokowany w tylnej piaście (właśnie takie rozwiązanie jest domeną tych tańszych elektryków), który wspomagać może nas w ramach 5 trybów (dodatkowo mamy jeszcze funkcję walk assist, która pomaga przy wyprowadzaniu roweru z garażu czy po prostu podczas jego podprowadzania). Silnik posiada przyzwoity moment obrotowy na poziomie 70 Nm. Akumulator z kolei posiada pojemność 525 Wh i wg wskazań producenta pozwala na pokonanie zasięgu do 110 km.
Jeśli chodzi o pozostałe wyposażenie, warto wspomnieć m.in. o napędzie 1x7 obsługiwanym tylną przerzutką Shimano Tourney. Tabou zastosowało tu też mechaniczne hamulce tarczowe.
Rowery Tabou cenimy od dawna za bardzo mądrze dobierane podzespoły, które pozwalają na obniżenie ceny, ale nie za wszelką cenę - widać, że załoga Tabou na pierwszym miejscu stawia dobre odczucia z jazdy. Oby tak dalej!

- Rama 26" lub 700C / ALU / HYDROFORMING (rozmiary 16", 18")
- Widelec MODE MD 690 / ALU / 40MM TRAVEL
- Silnik: ANANDA M131SD / 36V / 70NM (w tylnej piaście)
- Bateria: NX-3 / 15AH / 525WH / 36V / SMART BMS (zasięg do 110 km)
- Tryby wspomagania: OFF / ECO / TOUR / SPORT / TURBO / BOOST
- Przerzutka tylna SHIMANO TOURNEY (1x7)
- Cena 4999 zł
Co na rynku?
Poniżej przedstawiamy wybrane modele na rok 2025, po jednym z oferty każdego producenta. Są to rowery, które aktualnie znajdziecie na rynku. Przegląd oparliśmy o Katalog Rowerowy Bikeworld.
Lovelec Capella

- Cena: 4199.00 PLN
- Waga: 24.50 kg
- Opis ramy: Aluminium 6061, wewnętrzne prowadzenie przewodów, bateria zewnętrzna
- Widelec/amortyzator przedni: Zoom 141, amortyzowany, z regulacją
- Przerzutka tylna: Shimano Tourney, 7s
- Ilość blatów i koronek: '1x7
- Opony: CST C1446, 700×38c, pasek odblaskowy
- Silnik: LOVELEC, 36 V, 250 W/500 W, bezszczotkowy tylny, 45 Nm
- Bateria: Li-Ion, 13AH, 468Wh
- Typ hamulców: Szczękowe
Wheeler E-Tour 1

- Cena: 4499.00 PLN
- Waga: 23.90 kg
- Opis ramy: Aluminiowa 6061
- Widelec/amortyzator przedni: 700C
- Skok widelca: 50 mm
- Przerzutka tylna: SHIMANO NEXUS
- Ilość blatów i koronek: '1x7
- Opony: CST XIAMEN C-1920 700x35c, z paskiem fluoroscencyjnym
- Silnik: BAFANG FM G320.250 , 36V, 250w ,max. moment obrotowy 30Nm,wodoszczelny,Hall sensor & RMP senso
- Bateria: PHYLION SF-03, 36V,11,6 Ah,417,6 Wh, z zintegrowanym tylnym światłem
- Typ hamulców: Torpedo
Overfly Pioneer

- Cena: 4698.00 PLN
- Opis ramy: Aluminium 6061
- Widelec/amortyzator przedni: stalowy
- Przerzutka tylna: Shimano Tourney
- Ilość blatów i koronek: '1x7
- Opony: 28" x 2.0 CST Classic Zeppelin z odblaskiem
- Silnik: bezszczotkowy / Shengyi 45 Nm
- Bateria: 8.7 Ah / 313 Wh / 36 V / Li-ion / Samsung
- Typ hamulców: Szczękowe
Corelli Alvien

- Cena: 4799.00 PLN
- Waga: 25.40 kg
- Opis ramy: Aluminiowa
- Przerzutka tylna: SHIMANO TOURNEY
- Ilość blatów i koronek: '1x8
- Opony: 700X40C
- Silnik: ANANDA HUB M129VD36V250W 40NM
- Bateria: LI-ION DC36V14Ah 504Wh
- Typ hamulców: Szczękowe
Neon RAYA

- Cena: 4799.00 PLN
- Waga: 25.00 kg
- Opis ramy: Aluminium, wewnętrzne prowadzenie przewodów, zewnętrzna bateria
- Widelec/amortyzator przedni: ZOOM 141D MLO
- Skok widelca: 60 mm
- Przerzutka tylna: SHIMANO TOURNEY TY300 : 7s
- Ilość blatów i koronek: '1x7
- Opony: SCHWALBE DELTA CRUISER PLUS : 28”x1.75 mm
- Silnik: XOFO SOFD-135 : 36V/250W/35Nm
- Bateria: LG : 36V/12.5Ah/450Wh
- Typ hamulców: Tarczowe mech.
Mbike e_CITY 728

- Cena: 4999.00 PLN
- Opis ramy: Aluminium, bateria bagażnikowa
- Widelec/amortyzator przedni: Stal
- Przerzutka tylna: Shimano M310 Altus
- Ilość blatów i koronek: '1x7
- Opony: 28X1,75 z paskiem odblaskowym
- Silnik: Bafang 32Nm
- Bateria: 11,4 Ah
- Typ hamulców: Szczękowe
Riverside 100 E

- Cena: 5499.00 PLN
- Opis ramy: Aluminium 6061, zewnętrzna bateria
- Widelec/amortyzator przedni: Suntour
- Skok widelca: 60 mm
- Przerzutka tylna: Btwin RD M21
- Ilość blatów i koronek: '1x6
- Opony: CST PIKA 700 x 42C
- Silnik: w tylnym kole brushless 36 V posiada moc 250 W, 42Nm
- Bateria: LG lub Samsung 36 V 10,5 Ah o pojemności 378 Wh.
- Typ hamulców: Tarczowe mech.
EcoBike Basic

- Cena: 5699.00 PLN
- Waga: 21.10 kg
- Opis ramy: Aluminium hydroformowane, wewnętrzne prowadzenie przewodów, zewnętrzna bateria
- Widelec/amortyzator przedni: Stalowy
- Przerzutka tylna: Shimano Tourney RD-TY300 - 6s
- Ilość blatów i koronek: '1x6
- Opony: 28" x 1.75 Wanda
- Silnik: XOFO SOFD-135
- Bateria: LG / Greenway 417.6 - 630
- Typ hamulców: Szczękowe
Kross SENTIO HYBRID

- Cena: 5999.00 PLN
- Opis ramy: SENTIO HYBRID 1.0, aluminium, mocowanie hamulca: post mount, bateria bagażnikowa
- Widelec/amortyzator przedni: SR SUNTOUR NEX
- Skok widelca: 60 mm
- Przerzutka tylna: LTWOO RD-V4007-M
- Ilość blatów i koronek: '1x7
- Opony: WANDA G5001 28 x 1,75
- Silnik: SHENGYI DGWH2S
- Bateria: GREENWAY 360 WH, 10AH
- Typ hamulców: Tarczowe mech.
Kands 28″ LA RIVA 2024

- Cena: 6439.00 PLN
- Waga: 24.30 kg
- Opis ramy: Aluminium, hydroforming, wewnętrzne prowadzenie przewodów, zewnętrzna bateria
- Widelec/amortyzator przedni: SUNTOUR NEX 63mm
- Skok widelca: 60 mm
- Przerzutka tylna: SHIMANO ALTUS RD M370
- Ilość blatów i koronek: '1x8
- Opony: SCHWALBE 28X1,75 K-GUARD
- Silnik: ETROTEK 250W
- Bateria: 14Ah SAMSUNG
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Marin Stinson E

- Cena: 6499.00 PLN
- Opis ramy: Aluminium 6061, wewnętrzne prowadzenie przewodów, zintegrowana bateria, miejsca montażowe na bagażnik, błotniki i podpórkę, oś QR
- Widelec/amortyzator przedni: stal CrMo
- Przerzutka tylna: Shimano Acera, 8s
- Ilość blatów i koronek: '1x8
- Opony: Vee Tire Co. Speedster, 27.5”x2.35”, Puncture Protection
- Silnik: Bafang
- Bateria: Bafang 340Wh, 36V, In-tube
- Typ hamulców: Tarczowe mech.
Ridley RIDLEY RES U400

- Cena: 6576.30 PLN
- Opis ramy: Aluminium, wewnętrzne prowadzenie przewodów, zintegrowana bateria
- Widelec/amortyzator przedni: RESU400, QR
- Przerzutka tylna: Shimano Altus
- Ilość blatów i koronek: '1x9
- Opony: Continental Double Fighter III, 29x2.0" , Black
- Silnik: Bafang H400
- Bateria: Greenway NZ533, 360Wh
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Electra Cruiser Go! Męski / Cruiser Go! Damski

- Cena: 6699.00 PLN
- Waga: 20.00 kg
- Opis ramy: Aluminium, wewnętrzne prowadzenie przewodów, zintegrowana bateria, technologia flat foot - możliwość wyprostowania nogi z siodła do podłoża
- Widelec/amortyzator przedni: Stal Hi-ten
- Ilość blatów i koronek: '1x1
- Opony: Balonowe 27,5 x 2,35"
- Silnik: Hyena, 250 W
- Bateria: Hyena 250 Wh
- Typ hamulców: Tarczowe mech.
Romet E-ORKAN D 1.0 504WH 2024

- Cena: 6799.00 PLN
- Waga: 23.20 kg
- Opis ramy: alu 6061
- Widelec/amortyzator przedni: Suntour NEX-E25-LO-DS, 75mm
- Skok widelca: 70 mm
- Przerzutka tylna: Shimano Acera RDM3020-8
- Ilość blatów i koronek: '1x8
- Opony: VeeTire Speedster 29x1.95
- Silnik: Bafang G020 tylny, 250 Watt, 45nm speed sensor
- Bateria: 504Wh
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Unibike OPTIMA 2024

- Cena: 6999.00 PLN
- Waga: 25.90 kg
- Opis ramy: ALU 6061-T6, ZINTEGROWANA BATERIA
- Widelec/amortyzator przedni: SR SUNTOUR NEX-E25
- Skok widelca: 60 mm
- Przerzutka tylna: SHIMANO ALTUS M310
- Ilość blatów i koronek: '1x8
- Opony: DELTA CRUISER PLUS / 28X1.75 / REFLEX
- Silnik: BAFANG 250W/45NM
- Bateria: BAFANG I1+ 630 WH
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Kona Coco HD

- Cena: 7479.16 PLN
- Opis ramy: Aluminium 6061, cieniowana, wewnętrzne prowadzenie przewodów, zintegrowana bateria
- Widelec/amortyzator przedni: Kona Project Two Aluminum Disc
- Przerzutka tylna: Shimano TX
- Ilość blatów i koronek: '1x8
- Opony: WTB Horizon Comp 650x47c
- Silnik: SR Suntour HD
- Bateria: Phylion 418Wh
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Lapierre e-Urban 3.4 2023

- Cena: 7562.31 PLN
- Waga: 24.22 kg
- Opis ramy: Aluminium, wewnętrzne prowadzenie przewodów, zewnętrzna bateria, QR
- Widelec/amortyzator przedni: SR SUNTOUR NEX-E25
- Skok widelca: 60 mm
- Przerzutka tylna: SHIMANO TOURNEY, RD-TX800, 8s
- Ilość blatów i koronek: '1x8
- Opony: Schwalbe Impac BigPac 47-559 (S), 47-622 (M/L)
- Silnik: Bosch Active line
- Bateria: Bosch 400Wh
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Kellys E-CARSON 10

- Cena: 7999.00 PLN
- Opis ramy: Aluminium, wewnętrzne prowadzenie przewodów, taperowana, zintegrowana podpórka
- Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour NVX 30 NLO DS
- Skok widelca: 80 mm
- Przerzutka tylna: SHIMANO Altus M2000 (direct mount)
- Ilość blatów i koronek: '1x9
- Opony: IMPAC Bigpac 55-622 (28x2.15) TwinSkin lub KENDA Kwick Nine (29x2.0)
- Silnik: Shimano STEPS E5000, 36V
- Bateria: Shimano BT-E8016, 504Wh / 17.5Ah
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Bianchi T-Tronik T-Type/T-Tronik T-Type Step Through

- Cena: 8699.00 PLN
- Opis ramy: Aluminium, mocowanie hamulca: post mount
- Widelec/amortyzator przedni: Suntour NEX-E25 DS 700C
- Skok widelca: 30 mm
- Przerzutka tylna: Sram X7, 9s
- Ilość blatów i koronek: '1x9
- Opony: Chaoyang E-Liner City 700x45C, 60tpi
- Silnik: Shimano E6100, 60Nm
- Bateria: 417Wh
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Sparta A-lane Fit

- Cena: 8999.00 PLN
- Opis ramy: Aluminiowa ( ALU 7005 )
- Widelec/amortyzator przedni: Humpert X-tas-Y
- Skok widelca: 50 mm
- Przerzutka tylna: Shimano Nexus 7
- Ilość blatów i koronek: '1x7
- Opony: Schwalbe Road Cruier 28 x 2.0 (50-622)
- Silnik: Bosch Active Line 40Nm
- Bateria: Bosch PowerPack Rack 400Wh
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Rock Machine Cityride e100 SD

- Cena: 8999.00 PLN
- Opis ramy: Aluminium, wewnętrzne prowadzenie przewodów, zewnętrzna bateria
- Widelec/amortyzator przedni: ZOOM 187D HLO
- Skok widelca: 60 mm
- Przerzutka tylna: SHIMANO ALTUS RD-M310-L
- Ilość blatów i koronek: '1x7
- Opony: Schwalbe Road Cruiser KevlarGuard, 28x1.75"
- Silnik: SPORT DRIVE MD250S
- Bateria: SPORT DRIVE, 36V, 400 Wh
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Yamaha BOOSTER Easy

- Cena: 9000.00 PLN
- Waga: 35.00 kg
- Opis ramy: Aluminium o strukturze plastra miodu, zewnętrzna bateria
- Widelec/amortyzator przedni: ZOOM CH-879 AMS 20
- Skok widelca: 90 mm
- Przerzutka tylna: ENVIOLO Twist Pure
- Opony: VEE TIRE 20*4,00
- Silnik: Yamaha PWSeries S2, 75 Nm
- Bateria: Yamaha 630 Wh, 36 V, 17,5 Ah
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Canyon Precede:ON Comfort 5
- Cena: 9299.00 PLN
- Waga: 25.44 kg
- Opis ramy: Canyon Precede:ON, aluminium, zintegrowana bateria, wewnętrzne prowadzenie przewodów, oś QR 9x135mm
- Widelec/amortyzator przedni: Canyon FK0093 Disc, karbon
- Przerzutka tylna: Shimano CUES U6000
- Ilość blatów i koronek: '1x10
- Opony: Schwalbe Big Ben Plus Reflex 55mm
- Silnik: Bosch Performance Line
- Bateria: Bosch PowerTube 500Wh
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Author Electra

- Cena: 9299.00 PLN
- Waga: 23.20 kg
- Opis ramy: Aluminium 6061, wewnętrzne prowadzenie przewodów, zewnętrzna bateria
- Widelec/amortyzator przedni: RST Nova TnL
- Skok widelca: 60 mm
- Przerzutka tylna: SHIMANO Cues 4000
- Ilość blatów i koronek: '1x9
- Opony: CST odblaskowe taśmy 700 × 40c
- Silnik: SHIMANO Steps E-5000, 250 W
- Bateria: SHIMANO E-8010 Li-Ion, 36 V, 14 Ah, 504 Wh
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Gazelle Esprit HFB

- Cena: 9549.00 PLN
- Opis ramy: Aluminium, wewnętrzne prowadzenie przewodów, zewnętrzna bateria
- Widelec/amortyzator przedni: Stalowy
- Przerzutka tylna: Shimano Nexus 7s
- Ilość blatów i koronek: '1x7
- Opony: 50-622
- Silnik: Bafang
- Bateria: Bafang 450Wh
- Typ hamulców: Bębnowe
BBF Bike E-City Chur

- Cena: 9999.00 PLN
- Waga: 28.20 kg
- Opis ramy: Aluminiowa ( ALU 7005 )
- Widelec/amortyzator przedni: RST Volant
- Skok widelca: 60 mm
- Przerzutka tylna: Shimano Nexus 8
- Ilość blatów i koronek: '1x8
- Opony: Schwalbe Road Cruier 28 x 1.6 (42-622)
- Silnik: Bosch Active Line Plus 50Nm
- Bateria: Bosch PowerTube 630Wh
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Trek Verve+ 1 Lowstep LT

- Cena: 10299.00 PLN
- Waga: 18.90 kg
- Opis ramy: Alpha Gold Aluminium, wewnętrzne prowadzenie przewodów, zintegrowana bateria, mocowania bagażnika i błotników, mocowanie podpórki
- Widelec/amortyzator przedni: Verve+ LT, aluminium, stalowa sterówka, QR
- Przerzutka tylna: Shimano Acera M3020-8
- Ilość blatów i koronek: '1x8
- Opony: Bontrager H2 Comp, 30tpi, 27,5x2,00"
- Silnik: Hyena
- Bateria: 250Wh
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Cannondale Adventure Neo 4 2024

- Cena: 10799.00 PLN
- Opis ramy: SmartForm C3 Aluminium
- Widelec/amortyzator przedni: SmartForm C3 Aluminium
- Przerzutka tylna: Shimano Altus
- Ilość blatów i koronek: '1x9
- Opony: Kenda Kwick Seven.5, 27.5 x 2.20"
- Silnik: Bosch Active Line
- Bateria: Bosch PowerTube 400Wh
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
BH EA512 SRS

- Cena: 10999.00 PLN
- Opis ramy: alu
- Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour NEX HLO
- Skok widelca: 60 mm
- Przerzutka tylna: Shimano Acera 8sp
- Ilość blatów i koronek: '1x8
- Opony: Kenda K1129 700x45C
- Silnik: BH1E
- Bateria: 500 Wh
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Breezer Greenway IG 1.3+ LS

- Cena: 11012.95 PLN
- Opis ramy: Aluminium hydroformowane, wewnętrzne prowadzenie przewodów, zewnętrzna bateria
- Widelec/amortyzator przedni: Suntour NEX LO 700C
- Skok widelca: 60 mm
- Przerzutka tylna: Shimano Nexus 7s
- Ilość blatów i koronek: '1x7
- Opony: Continental Ride Tour, 47-622
- Silnik: Shimano STEPS E5000
- Bateria: Shimano STEPS E8014, 418Wh
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Winora E-Flitzer Shimano Deore

- Cena: 11499.00 PLN
- Opis ramy: Aluminium 6061 hydroformowana, wewnętrzne prowadzenie przewodów, zintegrowana bateria, QR
- Widelec/amortyzator przedni: Winora, Carbon
- Przerzutka tylna: Shimano, Deore M4120
- Ilość blatów i koronek: '1x10
- Opony: Continental, Contact Urban, 50-584, 27.5 x 2.0
- Silnik: Mahle SmartBike Systems X35+, 250W, 40Nm
- Bateria: Mahle SmartBike, 250 Wh
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Merida eSPRESSO URBAN 100 EQ

- Cena: 11499.00 PLN
- Waga: 23.60 kg
- Opis ramy: eSPRESSO URBAN LITE I, Aluminium, cieniowana, hydroformowana, taperowana, kompatybilna z grupami mechanicznymi i elektronicznymi, oś QR 9x135mm
- Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour NEX E25
- Skok widelca: 60 mm
- Przerzutka tylna: Shimano Alivio, 11-36t, 9s
- Ilość blatów i koronek: '1x9
- Opony: Continental Contact Urban, 622-50
- Silnik: MAHLE X35+, 40Nm
- Bateria: Mahle B1-D 250 Wh
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
CTM METRIC GX 2.0

- Cena: 11590.00 PLN
- Opis ramy: alu
- Widelec/amortyzator przedni: Suntour XCM32 ATB, NLO, DS
- Skok widelca: 100 mm
- Ilość blatów i koronek: '1x9
- Opony: WTB Cruz 29x2,0" Comp
- Silnik: PANASONIC GX Power plus / 250W / 75Nm
- Bateria: LG 630 Wh / 36V / 17,5Ah
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Cube Editor Hybrid Pro 400X

- Cena: 11599.00 PLN
- Waga: 17.20 kg
- Opis ramy: Aluminium Superlite, zintegrowana bateria, wewnętrzne prowadzenie przewodów
- Widelec/amortyzator przedni: CUBE Editor Full Carbon, 1 1/8" - 1 1/2", taperowany, wewnętrzne prowadzenie przewodów, 12x100mm
- Przerzutka tylna: Shimano Cues RD-U6020-SGS, 10s
- Ilość blatów i koronek: '1x10
- Opony: Conti Contact Urban, 50-622
- Silnik: Bosch Drive Unit Performance SX, 55Nm, Smart system
- Bateria: Bosch CompactTube 400Wh
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Stevens E-Molveno

- Cena: 11900.00 PLN
- Waga: 23.90 kg
- Opis ramy: Aluminium 6061
- Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour NX1-Coil LO
- Skok widelca: 60 mm
- Przerzutka tylna: Shimano CUES U4000 Shadow
- Ilość blatów i koronek: '1x9
- Opony: Schwalbe Marathon
- Silnik: Bosch G3 Active Line 40Nm
- Bateria: Bosch PowerPack 400Wh
Creme Eve' E 5

- Cena: 11999.00 PLN
- Opis ramy: alu
- Widelec/amortyzator przedni: Cromoly stal , 1 1/8"
- Przerzutka tylna: Shimano Nexus 5
- Ilość blatów i koronek: '1x5
- Opony: Schwalbe Fat Frank, 50-622, 28X2.00
- Silnik: SHIMANO STEPS E5000, 60NM (MAX), 250W
- Bateria: 418WH
- Typ hamulców: Tarczowe mech.
Orbea VIBE H30

- Cena: 11999.00 PLN
- Opis ramy: Aluminium 6061, hydroformowana
- Widelec/amortyzator przedni: Carbon
- Przerzutka tylna: Shimano Acera M3020
- Ilość blatów i koronek: '1x8
- Opony: Kenda K1052 700x45C
- Silnik: Mahle motor hub X35 Plus
- Bateria: Mahle 36V/6.9A 248Wh ANT+
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Pegasus ANCURA E8R DISC

- Cena: 12468.04 PLN
- Opis ramy: Aluminium 6061, wewnętrzne prowadzenie przewodów, zewnętrzna bateria, mocowanie hamulca: post mount
- Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour NEX-E25 DS
- Skok widelca: 60 mm
- Przerzutka tylna: Shimano Nexus SG-C6001-8CD
- Ilość blatów i koronek: '1x8
- Opony: VeeTire City Cruz 40-622
- Silnik: Bosch Active Line Plus (50 Nm)
- Bateria: Bosch PowerPack 500
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Giant EXPLORE E+ 3

- Cena: 12999.00 PLN
- Waga: 24.50 kg
- Opis ramy: aluminium ALUXX, główka ramy Overdrive 1½ - 1⅛", zintegrowane mocowanie nóżki KSA18
- Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour NEX DS
- Skok widelca: 60 mm
- Przerzutka tylna: Shimano Alivio
- Ilość blatów i koronek: '1x9
- Opony: Giant Crosscut Gravel 2, 700x50c, Tubeless Ready
- Silnik: SyncDrive Sport, 70Nm, powered by Yamaha
- Bateria: EnergyPak 500
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Haibike TREKKING 3

- Cena: 13199.00 PLN
- Opis ramy: Aluminium
- Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour, XCM ATB HLO
- Skok widelca: 60 mm
- Przerzutka tylna: Shimano Cues RD-U3020 9
- Ilość blatów i koronek: '1x9
- Opony: WTB, Groov-E, 62-584, 27.5" x 2.4"
- Silnik: Bosch, Performance Line Gen3 60, 250W
- Bateria: Bosch, 500 Wh
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Bulls STREETLINER EVO

- Cena: 14131.00 PLN
- Opis ramy: Aluminium, wewnętrzne prowadzenie przewodów, zintegrowana bateria
- Widelec/amortyzator przedni: SR SUNTOUR NEX-E25
- Skok widelca: 80 mm
- Przerzutka tylna: SHIMANO Deore RD-M5120
- Ilość blatów i koronek: '1x10
- Opony: SUPERO Optima Safe Anti-Puncture 50-622
- Silnik: BAFANG R600 25/30Nm
- Bateria: SuperTube 550
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Corratec E-POWER URBAN 26 AP5 COASTER WAVE

- Cena: 14199.00 PLN
- Opis ramy: Corratec EP Urban 26 IGH, Aluminium, taperowana, wygładzane spawy, wewnętrzne prowadzenie przewodów, zewnętrzna bateria, oś 10x135mm
- Widelec/amortyzator przedni: SR SUNTOUR NEX DS 26“, 9x100mm
- Skok widelca: 60 mm
- Przerzutka tylna: SHIMANO NEXUS 8s
- Ilość blatów i koronek: '1x8
- Opony: SCHWALBE Delta Cruiser PLUS 50-559
- Silnik: Bosch Active Line Plus Smart System, 50Nm
- Bateria: Power Pack 545, zewnętrzna
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Scott Passage eRide 20

- Cena: 14349.00 PLN
- Waga: 20.50 kg
- Opis ramy: Cieniowane Aluminium 6061, wewnętrzne prowadzenie przewodów, zintegrowana bateria, oś 12x142mm
- Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour NRX32-E, 15x100
- Skok widelca: 80 mm
- Przerzutka tylna: Shimano Deore RD M6100SGS 12 biegów
- Ilość blatów i koronek: '1x12
- Opony: Schwalbe G-One RX Performance 700x50C
- Silnik: Bosch Performance SX
- Bateria: Compact Tube 400Wh
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
Koga E-Nova Evo PT

- Cena: 14818.00 PLN
- Waga: 29.00 kg
- Opis ramy: ALU 7005
- Widelec/amortyzator przedni: KOGA Feather Shoc
- Skok widelca: 30 mm
- Przerzutka tylna: Enviolo Trekking
- Opony: Schlwabe Energizer Plus 50-622
- Silnik: Bosch Active Line Plus
- Bateria: Bosch Li-Ion PowerTube 400Wh/500Wh/625Wh
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
LIV AMITI E+ 2

- Cena: 14999.00 PLN
- Waga: 26.90 kg
- Opis ramy: aluminium ALUXX, główka ramy Overdrive 1.8" - 1.5", Universal Derailleur Hanger (UDH), zintegrowany akumulator, zintegrowane mocowanie nóżki KSA40
- Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour XCM34 LO, skok 100mm, blokada hydrauliczna, oś przelotowa 15x110mm
- Skok widelca: 100 mm
- Przerzutka tylna: Shimano Alivio, 9s
- Ilość blatów i koronek: '1x9
- Opony: Crosscut Gravel 2, 700x57c, Tubeless Ready
- Silnik: SyncDrive Sport, 75Nm, Powered by Yamaha
- Bateria: EnergyPak Smart 625 kompatybilny z dodatkowym akumulatorem EnergyPak Plus 250 (z wyjątkiem rozmiaru XS)
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.