Spis treści:
Tytułowa kwota to spory wydatek, który - niezależnie od segmentu rowerów - pozwala już zostać właścicielem roweru dobrej klasy. Mamy na myśli te maszyny, które działają dobrze, mają dopracowane konstrukcje i działają analogicznie jak rowery za kilkakrotnie wyższą cenę, tyle, że z jednym ,,małym ale”. Konstrukcje te różnią się przeważnie materiałami z których je wykonano i sposobem jego obróbki. Ramy i koła oraz wsporniki to produkty klasy średniej, najczęściej w przypadku jednośladów do 8000 zł jeszcze aluminiowe. Do tego bardziej budżetowe grupy napędowe o nieco wolniejszej zmianie biegów i lekko gorszej kulturze pracy. Można by tak wyliczać. Chcemy tym podkreślić, że w tym budżecie należy się spodziewać roweru, który jako kompletna maszyna będzie jeździł niewiele gorzej, ale jeśli zsumujemy wszystkie te ,,nieco tańsze materiały i bardziej budżetowe części”, to bez dwóch zdań odczujemy różnicę między takim sprzętem, a maszyną za cenę np. dwukrotnie wyższą. Różnice te będą jednak głównie na polu dynamiki, dlatego dotkną najbardziej sportowo-wyścigowo nastawionych kolarzy. Poza nimi, większość riderów będzie z takiej maszyny w pełni zadowolona, rowery te bowiem mają absolutnie wszystko, by spełniać powierzone im zadania.
Gravele do 8000 zł w pełni wpisują się w powyższy kanon ,,rowerów gotowych”, ale na częściach, które jeszcze nie są szczególnie wysoko w hierarchii. Za to są absolutnie pełnoprawnymi maszynami w lekki teren. Mają dopracowane geometrycznie ramy i widelce z odpowiednio dużym prześwitem na szerokie opony. Do tego odpowiednio dobrane przełożenia i - co absolutnie najważniejsze, a wcale nieoczywiste choćby w rowerach szutrowych poniżej 6000 zł - spora część graveli w tym budżecie posiada hydrauliczne hamulce tarczowe, które obok dobrej geometrii i opon najbardziej definiują nasze terenowe możliwości.
Przejrzeliśmy rynkowe propozycje szukając jakiegoś standardu i bez dwóch zdań takowy rysuje się w dość klarowny sposób. Widać, że od kwoty około 7000 zł do 8000 zł najwięcej maszyn posiada aluminiowe ramy, wyposażone w karbonowe widelce, a do tego napędy Shimano GRX 2x10. Czasem trafią się też grupy Shimano Tiagra i SRAM Apex1, a nawet tańsze grupy napędowe. Bywają też wyjątki w drugą stronę i można dostać rowery na lepszym GRX-ie 2x11. Co ważne, większość modeli posiada hydrauliczne hamulce tarczowe. Powyższe zestawy dla zaawansowanego kolarza będą wystarczające do dobrej zabawy, a jedynie nieco rozczarowujące w kontekście ,,sportowych osiągów”. Te maszyny nie będą przyspieszały jak przełajówki i rowery XC za 15-20 tys. zł głównie z powodu ciężkich kół. Gdyby w nie zainwestować, rowery te gruntownie zmieniły by swoje oblicze. Bez dwóch zdań należy jednak oddać, że z maszyn tej klasy zaawansowany kolarz (nawet zawodnik) będzie się cieszył, pod warunkiem używania go zgodnie z przeznaczeniem - czyli do jazdy po szutrach i lasach. To idealne rowery choćby do zimowych treningów dla szosowców i maratończyków MTB, jak również do alternatywnego używania ich w sezonie startowym - choćby do rozjazdów, czy mniej specjalistycznych treningów. Podróżnicy natomiast otrzymają absolutnie wszystko, co potrzebne do niezobowiązującego włóczenia się z sakwami po świecie. Wszyscy inni rowerzyści, którzy po prostu szukają uniwersalnego jednośladu na różne trasy, także będą zadowoleni. Przyjrzyjmy się dokładniej poszczególnym elementom graveli z tej półki cenowej.
Zobacz też:
Rama i widelec
Zestawy ramowe w tym segmencie - jak już wspominaliśmy - to najczęściej aluminiowa rama współpracująca z w pełni karbonowym widelcem. Sporadycznie można też natrafić na rowery oparte ramę stalową. Ten materiał często pojawia się w rowerach typowo podrożniczych, gdzie traktowany jest jako ten najlepszy i szlachetny. Generalnie jednak, standard na rynku w cenie do 8000 zł to rama z aluminium z karbonowym widelcem i takiego roweru się spodziewajmy.
Cieszy natomiast, że niezależnie od materiału ramy, oferowane rowery to nowoczesne konstrukcje, mające absolutnie wszystko czego oczekujemy od gravela - dobre geometrie, uchwyty na bagaż, błotniki i bidony, sztywne ośki, wewnętrzne prowadzenia pancerzy i przewodów, mocowania zacisków hamulcowych flat-mount - tak w skrócie można opisać rozwiązania, które w nich znajdziemy. Absolutnie zgodne z najnowszymi trendami. To po prostu świetne ramy, tyle, że przeważnie aluminiowe, a nie węglowe.
Koła i opony
Na tym polu, jak zwykle w przypadku gotowych rowerów, jest bardzo różnie - często znajdziemy dobre i dość lekkie zestawy, bywa, że trafimy nawet na systemowe koła DT Swiss. Czasem widać z kolei spore oszczędności - najczęściej na piastach. Niezależnie jednak od ich klasy, możemy być pewni, że w 90% przypadków dostaniemy sprzęt z nowoczesnymi felgami o sporej szerokości wewnętrznej oraz gotowych na tubeless. Upewnijmy się, że takowe są w rowerze - w gravelu za 8000 zł warto jeździć bez dętek - to pozwoli wycisnąć z niego 100% potencjału w terenie.
Opony w większości maszyn są zwijane, czasem nawet w najwyższych wersjach - lekkich i z dobrymi mieszankami gumy. Im wyższy model, tym lepiej, bo od razu zyskamy sporo w kontekście szybkości i przyczepności, natomiast podczas zakupu nie warto koncentrować się na ogumieniu. To najprostszy, z technicznego punktu widzenia, element do wymiany.
Napęd i hamulce
Branżowy standard to grupy stworzone pod potrzeby rowerów szutrowych, czyli Shimano GRX serii 400 (2x10), GRX serii 600/800 (1x11 lub 2x11) lub Sram Apex1 (1x11). Czasem zdarzają się też mieszanki GRXa - np. zaciski 400, łapy 600, a przerzutki 810. Poza nimi trafić się też może grupa Shimano Tiagra (2x10). Warto w tym miejscu pamiętać, że jeśli otrzymamy dwa blaty (system Shimano 2x10 lub 2x11), to przydadzą się one szczególnie jeśli zamierzamy jeździć po górach lub na wyprawy z większym obciążeniem. Z kolei do sportowego traktowania 1x spokojnie starczy, a dla mocnych nóg 1x z blatem 40T i największą koronką kasety 42 wystarczy również na stromych podjazdach. Słowo jeszcze przy Tiagrze - od 2020 ma ona dedykowane nowe klamkomanetki, bardzo podobne ergonomią do grup wyższych - to skłania nas w kierunku stwierdzenia, że nie warto bać się Tiagry, nawet jeśli w szosie używacie grup pokroju 105, Ultegra, czy Dura-Ace. Ten napęd daje sobie radę w gravelu.
Hamulce hydrauliczne to praktycznie standard, najczęściej są to modele homogeniczne z napędem. Zdarzyć się mogą też warianty mechaniczne, choć w tym przedziale cenowym to już naprawdę rzadkość.
Pozostałe komponenty
Rurki to zazwyczaj modele aluminiowe, ewentualnie uzupełnione o karbonową sztycę. Jeśli taka jest, to doskonale - znacznie podniesie nasz komfort jazdy. Kierownice mają przeważnie bardzo wygodne stworzone pod kątem szutrów profile kierownic i nawinięte owijki dobrej klasy. Siodła z kolei, to najcześciej modele sportowe, które wymagają wkładki w spodniach, pozbawione grubych warstw wyściółki.
Polecany przez redakcję
W sezonie 2025 postanowiliśmy wyróżnić jeden z modeli, który naszym zdaniem w założonym budżecie jest gravelem kompletnym. Co mamy na myśli?
Kellys Soot 70
Nasz wybór padł na najwyższy wariant aluminiowego gravela Kellysa. Model Soot z delikatnymi udoskonaleniami jest obecny na rynku już od dobrych kilku lat, mieliśmy okazję też testować go w przeszłości i zapisał się w naszej pamięci jako bardzo solidny gravel ze średniej półki cenowej.
Bazą modelu Kellys Soot jest aluminiowa rama dopełniona o w pełni carbonowy widelec. Z jednej strony mamy tu do czynienia z pozornie prostą konstrukcją, jednak "pod maską" znajdujemy wszystko czego trzeba, żeby cieszyć się przyzwoitą dynamiką jazdy, dobrym prowadzeniem i po prostu bezproblemowym użytkowaniem. Soot 70 jest wyposażony w obowiązkowe na tym poziomie sztywne osie kół czy standard mocowania hamulców flat mount. Warto podkreślić, że Kellys stosuje tu wkład suportu mocowany na gwint, czyli rozwiązanie słynące z bezawaryjności i łatwości w serwisie.
Wyposażenie jest również mocną stroną "siedemdziesiątki" - napęd w konfiguracji 1x11 zbudowano na sprawdzonych i cenionych komponentach Shimano GRX (tylna przerzutka to najwyższy mechaniczny model GRX RX812, a korba i manetki pochodzą z grupy serii GRX 600). Hamulce hydrauliczne to również produkt z grona GRX. Całość toczy się na obręczach od DT Swiss, które ubrano w opony Schwalbe G-One Allround o szerokości 38 mm.
Naszym zdaniem Soot 70 to świetny wybór dla osób szukających gravela do jazdy na co dzień, które chcą mieć ze sobą niezawodny sprzęt, w którym wszystkie podzespoły po prostu działają dobrze i sprawnie. Soot 70 sprawdzi się też świetnie podczas krótszych i dłuższych wypraw, bo jego aluminiową ramę można solidnie dociążyć bagażem.

- Rama: KELLYS Gravel Concept Aluminium alloy Disc / tapered HT, flat mount, internal routing / 12 mm thru axle
- Widelec: KELLYS Carbon Disc, 1.5 tapered steerer / flat mount disc brake / 12 mm thru axle
- Mechanizm korbowy SHIMANO GRX RX600-1 (40T)
- Przerzutka tył SHIMANO GRX RX812 (direct mount)
- Manetki SHIMANO GRX BL-RX600 / ST-RX600 Dual Control
- Ilość biegów 1x11
- Hamulce SHIMANO GRX RX400 Hydraulic Disc
- Opony SCHWALBE G-One Allround 40-622 (700x38C) RaceGuard, folding
- Waga: 10,7 kg (M)
- Cena 7999 zł
Co oferuje rynek?
W dalszej części artykułu znajdziecie najciekawsze naszym zdaniem konstrukcje, które plasują się w założonym budżecie. Przegląd został wykonany w oparciu o katalog rowerowy na sezon 2025: katalog.bikeworld.pl.
Superior XR 6.4 GR

- Cena: 7999.00 PLN
- Opis ramy: Alu X6 Ultralite X-Road Race, aluminium, wygładzane spawy, taperowana, wewnętrzne prowadzenie przewodów, mocowanie hamulca: flat mount, oś 12x142mm
- Widelec/amortyzator przedni: X-ROAD Carbon, 12x100mm
- Przerzutka przednia: SHIMANO GRX FD-RX400, 2s
- Przerzutka tylna: SHIMANO GRX RD-RX400, 10s
- Ilość blatów i koronek: '2x10
- Mechanizm korbowy: SHIMANO GRX FC-RX600, 46-30t
- Rozmiar kół: 28" (700C)
- Opony: Schwalbe G-One Allround, RaceGuard, TL-Easy, 40-622, ADDIX
Canyon Grizl 6 1BY

- Cena: 7999.00 PLN
- Waga: 10.54 kg
- Opis ramy: Grizl 6, aluminium, wewnętrzne prowadzenie przewodów, otwory bikepackingowe, maksymalna szerokość opony: 50mm, oś 12x142mm
- Widelec/amortyzator przedni: Canyon FK0087 CF Disc, karbon, 1-1/4", 12x100mm
- Przerzutka tylna: SRAM Apex, 12s
- Ilość blatów i koronek: '1x12
- Mechanizm korbowy: SRAM Apex Wide
- Rozmiar kół: 28" (700C)
- Opony: Schwalbe G-One Bite Performance, 45mm
- Hamulce: SRAM Apex, 160mm
Felt BREED 20

- Cena: 7999.00 PLN
- Opis ramy: Aluminium SuperLite, wewnętrzne prowadzenie przewodów, gwintowana mufa suportu, mocowanie hamulca: flat mount, kompatybilna z kołami 650b i 700c, oś 12x142mm
- Widelec/amortyzator przedni: Felt Gravel, UHC, Alu/Karbon
- Przerzutka przednia: Shimano GRX, FD-RX812
- Przerzutka tylna: SRAM Force 1
- Ilość blatów i koronek: '2x11
- Mechanizm korbowy: Praxis Works Zayante Carbon-S, 40 T
- Rozmiar kół: 28" (700C)
- Opony: Vittoria Terreno Dry
- Hamulce: Shimano BR-RX400
Argon 18 Grey Matter Rival

- Cena: 7900.00 PLN
- Opis ramy: Aluminium, wewnętrzne prowadzenie przewodów, maksymalna szerokość opony: 700x42c lub 650x47c, oś 12x142mm
- Widelec/amortyzator przedni: Karbon, 12x100mm
- Przerzutka tylna: SRAM Rival 1
- Ilość blatów i koronek: '1x11
- Mechanizm korbowy: SRAM Rival 1 40T
- Rozmiar kół: 28" (700C)
- Opony: Vittoria Terreno Dry 700x38c
- Hamulce: SRAM Rival 1 HRD
Fuji Jari 1.3

- Cena: 7894.90 PLN
- Opis ramy: A6-SL, Cieniowane aluminium, wewnętrzne prowadzenie przewodów, mocowanie hamulca: flat mount, taperowana, oś 12x142mm
- Widelec/amortyzator przedni: C10 carbon, 12x100mm
- Przerzutka przednia: Shimano GRX RX400
- Przerzutka tylna: Shimano GRX RX400
- Ilość blatów i koronek: '2x10
- Mechanizm korbowy: FSA Omega Adventure, 48/32T
- Rozmiar kół: 28" (700C)
- Opony: Maxxis Rambler, SilkShield, tubeless ready, 700 x 40c, 60tpi
- Hamulce: Shimano GRX RX400 160mm
Breezer Inversion X Comp

- Cena: 7894.90 PLN
- Waga: 12.78 kg
- Opis ramy: Breezer stal, cieniowana CrMo, gwintowana mufa suportu, oś 12x142mm
- Widelec/amortyzator przedni: stal CrMo, 12x100mm
- Przerzutka przednia: Shimano GRX400
- Przerzutka tylna: Shimano GRX400
- Ilość blatów i koronek: '2x10
- Mechanizm korbowy: Shimano GRX600 46/30T, 10
- Rozmiar kół: 28" (700C)
- Opony: WTB Raddler TCS tubeless ready 42-622
- Hamulce: GRX400 160mm
Pells Raw 2

- Cena: 7890.00 PLN
- Opis ramy: alu
- Widelec/amortyzator przedni: PELLS Raw Full Carbon
- Przerzutka przednia: Shimano GRX FD-RX400 2x10s
- Przerzutka tylna: Shimano GRX RD-RX400 10s
- Ilość blatów i koronek: '2x10
- Rozmiar kół: 28" (700C)
- Opony: Continental Terra Speed 700/40C
Stevens Gavere

- Cena: 7700.00 PLN
- Waga: 11.00 kg
- Opis ramy: Aluminium 6061 TB
- Widelec/amortyzator przedni: STEVENS S-Lite Aluminium
- Przerzutka przednia: Shimano GRX 400
- Przerzutka tylna: Shimano GRX 400 Shadow+
- Ilość blatów i koronek: '2x10
- Mechanizm korbowy: Shimano GRX 600 48-30t
- Rozmiar kół: 28" (700C)
- Opony: Schwalbe G-One Bite RaceGuard
- Hamulce: Shimano GRX 400 160mm
Rondo Ruut AL 2 Hydro

- Cena: 7699.00 PLN
- Opis ramy: AL6061-T6
- Widelec/amortyzator przedni: TWINTIP 2.0 CARBON
- Przerzutka tylna: SRAM APEX 1
- Ilość blatów i koronek: '1x11
- Mechanizm korbowy: Rondo Direct 42T 160MM (XS), 170MM(S), 172.5MM(M,L), 175MM (XL)
- Rozmiar kół: 28" (700C)
- Opony: WTB NANO 700C X 40/PIRELLI GRAVEL ADV H 650B X 45 X 40 (XS)
- Hamulce: SRAM APEX 1 160mm
NS bikes RAG+ 1

- Cena: 7599.00 PLN
- Waga: 9.60 kg
- Opis ramy: AL6061-T6
- Widelec/amortyzator przedni: NS Bikes Gravel+ 100% carbon
- Przerzutka tylna: Sram Apex type 2.1
- Ilość blatów i koronek: '1x11
- Mechanizm korbowy: Rondo S:170mm, M:172.5mm, L:175mm 42t
- Rozmiar kół: 28" (700C)
- Opony: Vittoria Mezcal III 700x45c
- Hamulce: Sram Apex 160mm
LIV DEVOTE 1

- Cena: 7599.00 PLN
- Opis ramy: aluminium ALUXX, mocowania błotnika, mocowanie na rurze górnej, oś przelotowa 12x142mm, flat-mount disc, flip chip, max. rozmiar opony 700x53mm
- Widelec/amortyzator przedni: kompozyt Advanced, karbonowa rura sterowa OverDrive (1 1/8" x 1 1/4"), mocowanie bagażnika, oś przelotowa 12x100mm, flat-mount disc
- Przerzutka przednia: Shimano Tiagra
- Przerzutka tylna: Shimano GRX RX-400
- Ilość blatów i koronek: '2x10
- Mechanizm korbowy: FSA Omega Adventure, 32/48t
- Rozmiar kół: 28" (700C)
- Opony: Giant CrossCut AT 2, 60TPI, 700x38c, X-Shield, tubeless
- Hamulce: Shimano GRX RX-400, tarcze Giant MPH 160mm
Giant REVOLT 1 2024

- Cena: 7599.00 PLN
- Opis ramy: aluminium ALUXX, wewnętrzne prowadzenie przewodów, zintegrowany zacisk sztycy, mocowanie hamulca: flat mount, oś 12x142mm, flip chip tylnych widełek, maksymalna szerokość opony: 700x53mm
- Widelec/amortyzator przedni: kompozyt Advanced, karbonowa rura sterowa OverDrive (1 1/8" x 1 1/4")
- Przerzutka przednia: Shimano Tiagra
- Przerzutka tylna: Shimano GRX RX-400
- Ilość blatów i koronek: '2x10
- Mechanizm korbowy: FSA Omega Adventure, 48-32t
- Rozmiar kół: 28" (700C)
- Opony: Giant CrossCut AT 2, 60TPI, 700x38c, X-Shield
- Hamulce: Shimano GRX RX-400, tarcze Giant MPH 160mm
Norco Search A CUES

- Cena: 7590.00 PLN
- Opis ramy: Aluminium
- Widelec/amortyzator przedni: Carbon
- Przerzutka przednia: Shimano CUES FD-U6030
- Przerzutka tylna: Shimano CUES RD-U6020, GS, 10sp
- Ilość blatów i koronek: '2x10
- Rozmiar kół: 28" (700C)
- Opony: Schwalbe G-One, 700x40c, Comp K-Guard
- Hamulce: Shimano CUES BR-U6030, SM-RT54, 160mm, C-lock
Riverside TOURING 920

- Cena: 7499.00 PLN
- Waga: 12.90 kg
- Opis ramy: Aluminium 6061, wewnętrzne prowadzenie przewodów, mocowania bikepackingowe, oś 12x142mm
- Widelec/amortyzator przedni: Aluminium
- Przerzutka tylna: Sram Rival z długim wózkiem.
- Ilość blatów i koronek: '1x11
- Mechanizm korbowy: Sram DUB 32T 170 mm (S/M), 175 mm (L/XL).
- Rozmiar kół: 29"
- Opony: Schwalbe Thunder Burt 29x2,25 (57-622)
- Hamulce: Sram Rival
Cinelli Hobootleg Easy Travel

- Cena: 7499.00 PLN
- Waga: 12.60 kg
- Opis ramy: stalowa / rurki COLUMBUS Cromor podwójnie cieniowa
- Widelec/amortyzator przedni: stalowy COLUMBUS Cr-Mo 1"-1/8d
- Przerzutka przednia: SHIMANO SORA
- Przerzutka tylna: SHIMANO SORA
- Ilość blatów i koronek: '3x9
- Mechanizm korbowy: FSA TEMPO 50/39/30T
- Rozmiar kół: 29"
- Opony: KENDA Flintridge / 700X35c
- Hamulce: TRP MD-C605C 160mm
Kross Esker 5.0

- Cena: 7499.00 PLN
- Opis ramy: ESKER 5.0, aluminium, cieniowana, taperowana, wewnętrzne prowadzenie przewodów, 12x142mm, mocowania bikepackingowe
- Widelec/amortyzator przedni: Karbon, 12x100mm
- Przerzutka tylna: SHIMANO GRX RX822, 12s
- Ilość blatów i koronek: '1x12
- Mechanizm korbowy: SHIMANO GRX RX610, 40t
- Rozmiar kół: 28" (700C)
- Opony: WTB RIDDLER 700X45 COMP
- Hamulce: SHIMANO GRX RX410 160mm
Kona Rove DL

- Cena: 7479.16 PLN
- Opis ramy: Cieniowana stal CrMo, gwintowana mufa suportu, oś 12x142mm
- Widelec/amortyzator przedni: Kona Project Two Cromoly Disc, 12x100mm
- Przerzutka tylna: SRAM Rival 1
- Ilość blatów i koronek: '1x11
- Mechanizm korbowy: SRAM Apex, 40t
- Rozmiar kół: 27,5" (650B)
- Opony: Maxxis Rambler EXO TR 650x47c
- Hamulce: TRP HDC711C
Scott Speedster Gravel 30

- Cena: 7389.00 PLN
- Waga: 10.60 kg
- Opis ramy: Podwójnie cieniowane aluminium 6061, Geometria SCOTT Gravel, Wymienny hak przerzutki, wewnętrzne prowadzenie przewodów, kompatybilna z błotnikami Syncros, oś 12x142mm
- Widelec/amortyzator przedni: Speedster Gravel HMF Flatmount Disc / 1 1/4"-1 1/2", karbon
- Przerzutka przednia: Shimano GRX FD-RX400-F
- Przerzutka tylna: Shimano GRX RD-RX400
- Ilość blatów i koronek: '2x10
- Mechanizm korbowy: Shimano GRX FC-RX600-10 46x30t
- Rozmiar kół: 28" (700C)
- Opony: Schwalbe G-One Bite Performance 700x45C
- Hamulce: Shimano BR-RX400
KTM X-STRADA 20

- Cena: 7349.00 PLN
- Waga: 10.90 kg
- Opis ramy: X-Strada Gravel AL6061tb
- Widelec/amortyzator przedni: X-Strada 20 Perf. Carbon
- Przerzutka przednia: Shimano GRX RX400
- Przerzutka tylna: Shimano GRX RX400 shadow+
- Ilość blatów i koronek: '2x10
- Mechanizm korbowy: Shimano GRX RX600-10 46-30
- Rozmiar kół: 28" (700C)
- Opony: Schwalbe G-One Bite Perf. RaceGuard TLE 40-622
- Hamulce: Shimano GRX RX400 160mm
Merida SILEX 400

- Cena: 7299.00 PLN
- Opis ramy: SILEX LITE II, Aluminium potrójnie cieniowane, hydroformowana, taperowana, wewnętrzne prowadzenie przewodów, kompatybilna z grupami elektronicznymi i mechanicznymi, maksymalna szerokość opony: 45c, oś: 12x142mm
- Widelec/amortyzator przedni: MERIDA SILEX II CF2, 12x100mm
- Przerzutka przednia: Shimano GRX400
- Przerzutka tylna: Shimano GRX400, 10s
- Ilość blatów i koronek: '2x10
- Mechanizm korbowy: Shimano GRX600, 46-30t
- Rozmiar kół: 28" (700C)
- Opony: Maxxis Rambler, 700x45c
- Hamulce: Shimano GRX400
Accent Furious Pro

- Cena: 7299.00 PLN
- Waga: 10.90 kg
- Opis ramy: Accent Furious TA, aluminium, wewnętrzne prowadzenie przewodów, taperowana, oś 12x142mm
- Widelec/amortyzator przedni: Accent Furious TA, carbon
- Przerzutka przednia: Shimano GRX RX400
- Przerzutka tylna: Shimano GRX RX400
- Ilość blatów i koronek: '2x10
- Mechanizm korbowy: Shimano GRX 46/30T 172.5mm (rozmiar XS - 170mm)
- Rozmiar kół: 28" (700C)
- Opony: WTB Riddler 700x45C, zwijane
- Hamulce: Shimano GRX RX400, hydrauliczne
Cube Nuroad Race

- Cena: 7199.00 PLN
- Waga: 10.30 kg
- Opis ramy: Aluminium 6061 T6 Superlite, otwory montażowe na błotniki i bagażnik, mocowanie hamulca: flat mount, 12x142mm
- Widelec/amortyzator przedni: CUBE Nuroad Flat Mount Disc, Full Carbon, 1 1/8" - 1 1/4" Tapered, mocowanie na błotniki i bagażnik, 12x100mm
- Przerzutka przednia: Shimano GRX FD-RX820-F
- Przerzutka tylna: Shimano GRX RD-RX820, Direct Mount, 12s
- Ilość blatów i koronek: '2x12
- Mechanizm korbowy: Shimano GRX FC-RX610, 46x30T
- Rozmiar kół: 28" (700C)
- Opony: Schwalbe G-One Allround, Kevlar, 40-584 / 40-622
- Hamulce: Shimano GRX BR-RX410, Hydr. Disc Brake, Flat Mount (160/160)
Bulls GRINDER 3

- Cena: 7063.40 PLN
- Opis ramy: aluminium 6061, wewnętrzne prowadzenie przewodów, mocowania bikepackingowe, oś QR
- Widelec/amortyzator przedni: aluminium
- Przerzutka przednia: Shimano GRX FD-RX400
- Przerzutka tylna: Shimano GRX RD-RX400
- Ilość blatów i koronek: '2x10
- Mechanizm korbowy: Shimano GRX FC-RX600 46/30T
- Rozmiar kół: 28" (700C)
- Opony: SCHWALBE G-One Allround Performance RaceGuard TLE 40-622, 28 x 1.5
- Hamulce: Shimano GRX BR-RX400, 160mm
Lapierre Crosshill 3.0

- Cena: 7063.42 PLN
- Waga: 12.10 kg
- Opis ramy: Aluminium, wewnętrzne prowadzenie przewodów, mocowanie hamulca: flat mount, oś 12x142mm
- Widelec/amortyzator przedni: Lapierre Carbon, 12x100mm
- Przerzutka przednia: Shimano GRX RX400
- Przerzutka tylna: Shimano GRX RX400, 11s Shadow +
- Ilość blatów i koronek: '2x11
- Mechanizm korbowy: FSA Omega Adventure MegaExo 46-30T 170mm (XS,S), 172.5mm (M), 175mm (L,XL)
- Rozmiar kół: 28" (700C)
- Opony: WTB Raddler 700x40C Tan Wall
- Hamulce: Shimano GRX BR-RX400