Test: Unibike Globetrotter - trekking na wyprawy

Testujemy topowy rower trekkingowy polskiej marki Unibike - model Globetrotter z kolekcji 2020. Sprawdź nasze wrażenia z jazdy i opinię na jego temat.

Unibike Globetotter (2020) Michał Kuczyński

Unibike Globetrotter to jeden z najlepiej wyposażonych rowerów trekkingowych na rynku. W teście sprawdzamy jego możliwości i zastanawiamy się, dla kogo tak dopieszczony trekking będzie odpowiednim wyborem.

Galeria
Galeria: Trekkingowy Unibike Globetrotter (2020) Zobacz pełną galerię

Bydgoszcz to na rowerowej mapie Polski miejsce bez cienia przesady szczególne, bo to właśnie tam jeszcze przed II wojną światową najmocniej rozkwitła polska produkcja rowerów, która na największą skalę w Polsce była kontynuowana także po wojnie. Czy wiecie, że w latach 70. XX wieku Polska była największym producentem rowerów w Europie? Tak było, a zdecydowaną większość rodzimych rowerów produkowano właśnie w największym mieście województwa kujawsko-pomorskiego.

Powyższy wstęp związany jest oczywiście z marką Unibike - jeden z najpopularniejszych brandów rowerowych nad Wisłą pochodzi właśnie z Bydgoszczy i chociaż z produkcją rowerów z czasów PRL-u (i dalej) nie ma nic wspólnego, to po prostu wydaje się symbolicznie kontynuować bydgoskie tradycje w budowie rowerów. Tym mocniej, że Unibike skupia się przede wszystkim na tworzeniu rowerów użytkowych, rekreacyjnych i nieco bardziej sportowych, ale wciąż atrakcyjnych cenowo modeli. Nie znajdziemy w ofercie Unibike'a technologicznych fajerwerków, z których wyłonią się aerodynamiczne bolidy rodem z peletonu World Tour, ale znajdziemy sporo rowerów, które Kowalski doceni za wyróżniający się z rynkowego tłumu stosunek ceny do jakości. Właśnie za to Unibike'a rokrocznie wybiera tysiące naszych rodaków, a kolekcje bydgoskiego producenta wyprzedają się często w 100 procentach jeszcze zanim lato rozkręci się na dobre.

Tym razem w nasze ręce wpadł model, który ma zaspokoić potrzeby najbardziej wymagających podróżników o turystycznym nastawieniu. Z drugiej strony, jak każdy przedstawiciel segmentu rowerów trekkingowych, model ten świetnie odnaleźć ma się w miejskich zastosowaniach. Unibike Globetrotter - to najlepiej wyposażony trekking w kolekcji na sezon 2020, dlatego przy jego teście zadaliśmy sobie pytanie - w przypadku jakiego typu rowerzysty warto zainwestować więcej w topowo wyposażonego trekkinga i co tak naprawdę zyskujemy? Czy może warto jednak na pewnym pułapie cenowym skierować swoje poszukiwania w stronę nieco innych konstrukcji, które też stworzono z myślą o długich podróżach - mamy tu oczywiście na myśli gravele? Poniżej szukamy odpowiedzi w szczegółach opisujemy Globetrottera!

Rama i charakter

Klasycznie zaczynamy od najważniejszych detali związanych z sercem roweru - jego ramą. Globetrotter jest oczywiście konstrukcją aluminiową, która z powodzeniem mogłaby posłużyć za ilustrację podręcznikowego trekkinga. U podstaw ramy stoi geometria, która zapewnia zrelaksowaną, wyprostowaną pozycję. O powyższą dba także typowy dla segmentu rowerów trekkingowych wspornik kierownicy z regulacją, która szybko pozwala na podniesienie lub obniżenie kierownicy, a co za tym idzie i ustawienia pozycji bardziej sportowej lub bardziej rekreacyjnej. 

Unibike całą swoją rodzinę trekkingów opiera o ramy o tym samym charakterze i praktycznie bliźniaczej konstrukcji. Rama Globetrottera jest starannie wykonana, o czym dowodzi dopracowane malowanie czy spawy - te tylko w okolicach suportu wyglądają bardziej topornie, co wynika z dbałości o wytrzymałość tego elementu. No i właśnie - standard zastososowanego środka suportu jest tym, co Globetrottera wyróżnia na tle tańszych modeli - spotykamy tu suport z wkręcanymi miskami, do którego zamontowano korbę ze zintegrowanym ramieniem Hollowtech II. Ten element naprawdę robi różnicę względem prostszych standardów (takich jak np. suport na kwadrat), pozwala zdecydowanie efektywniej przekazywać energię pedałowania do napędzania roweru i albo pozwala jechać szybciej, albo po prostu oszczędza nasze siły - to w perspektywie jazdy na długich dystansach jest bardzo ważne. 

Wśród pozostałych cech wartych odnotowania znajdziemy prostą rurę sterową, typową dla konstrukcji o bardziej rekreacyjno-turystycznym zorientowaniu. O schludny wygląd topowego trekknga Unibike'a dba też eleganckie, wewnętrzne prowadzenie pancerzy.

 

(czytaj dalej)

Podobne artykuły