Materiał zawiera treści reklamowe

Szosa za około 10000 zł

Sprawdź rowery szosowe za około 10 000 zł. Przegląd rynkowej oferty na sezon 2025.

Drukuj
Tomasz Makula

Zastanawiasz się nad kupnem roweru szosowego, na który chcesz wydać około 10 000 zł? Podpowiadamy czego się spodziewać, na co zwrócić uwagę oraz przeglądamy rynek, wskazując najciekawsze propozycje.

W badanym przedziale cenowym znajdziemy interesujące rowery szosowe, które służą do mocno zróżnicowanych zastosowań i stylów jazdy. Oczywiście łączy je szosowa szybkość, lekkość i generalnie są to maszyny o sportowym duchu. Jednak część z nich to rowery bardziej rekreacyjne, podczas gdy inne to typowo wyścigowe charty. Tyle o ich charakterze. Do nas samych należy po prostu decyzja - czy idziemy bardziej w sport i ściganie się, czy raczej w turystyczno-rekreacyjną szosową jazdę. Jeśli preferujecie rywalizację, kierujcie swoją uwagę na klasyczne rowery szosowe typu race. Jeśli bardziej spokojny styl i tempo jazdy - spoglądajcie na maszyny typu endurance. 

Zobacz również:

pokaż pełną listę

Rama i widelec

Rowery za 10 000 zł to solidne i zaawansowane maszyny, a rynek jest podzielony mniej więcej po połowie na rowery karbonowe i aluminiowe. Scenariusze są więc dwa - możemy mieć szosówkę od jednej marek, które cenią się wyżej, gdzie będzie rama z aluminium, bądź coś na karbonowej ramie od producentów, którzy mają nieco łaskawszą politykę cenową. Absolutnym standardem jest natomiast karbonowy widelec. Niezależnie od materiału ramy można spodziewać się wysokiej jakości, choć - nie ma co ukrywać - karbon jest materiałem, który da nam więcej korzyści. Bez względu na markę, możemy spodziewać się nowoczesnych rozwiązań: wewnętrznego prowadzenia kabli, sztywnych osi kół, taperowanych rur sterowych itp. standardów.

Tomasz Makula

Koła - to je zapewne zmodernizujesz

Szybka analiza wyposażenia kieruje nas do prostych wniosków. W badanym przedziale cenowym spotkamy zazwyczaj solidne i odporne na duży kilometraż oraz rozcentrowanie zestawy kołowe, ale ich wadą będzie wysoka masa. To dość toporne modele ze średniej półki. Z tego względu, jeśli zamierzacie się ścigać, trzeba będzie pomyśleć o wymianie ich na nieco lżejsze i bardziej dynamiczne zestawy. Do turystyki (endurance) wystarczą. Warto mieć na uwadze, że koła i opony mają ogromny wpływ na szybkość i dynamikę naszego sprzętu, a w większośći rowerów za 10 000 zł nie otrzymamy niczego wyjątkowego.

Napęd

W założonym budżecie na listach specyfikacyjnych królują napędy Shimano - najcześciej osprzęt to solidna grupa 105 2x12 lub starszej generacji 2x11 oraz nieco tańsza Tiagra (2x10). Ta pierwsza gwarantuje bardzo dobrą jakość i kulturę pracy, a dodatkowo ma lepsze stopniowanie biegów w kasecie, aniżeli Tiagra. Zobaczcie nasze recenzje: wersji 12 biegowej Test: Mechaniczna grupa Shimano 105 2x12 (R7100) i 11 biegowej Test: Shimano 105 R7000. Z kolei Tiagra - mimo, że tańśza i 10-biegowa - ma naprawdę dopracowaną ergonomię i bardzo wygodne klamki w wersji pod hydrauliczne hamulce tarczowe. Obie grupy trzymają poziom i są godne polecenia. Tymczasem upolować można też rowery nawet na lepszym osprzęcie Ultegra, natomiast absolutnie najpopularniejsza jest właśnie 105. 

Przy zakupie warto zwrócić uwagę na przełożenia zastosowane w korbie, gdyż wymiana tego elementu może być kosztowna i lepiej od razu kupić rower z przełożeniami, które są dla nas odpowiednie - jeśli jesteście początkującymi to blaty kompaktowe 50/34 będą w sam raz. Jeśli jednak macie już dobrą nogę i myślicie o poważniejszym ściganiu, to szukajcie korby z blatami 52/36 - to przełożenia bardziej adekwatne do prędkości wyścigowych, które nie będą Wam utrudniać walki o zwycięstwo. Jeśli się wahacie, bierzcie 52/36. To dobry kompromis. Najwyżej zastosujecie kasetę o rozpiętości 11-34. 

Tarczówki to już standard

W badanym segmencie cenowym hydrauliczne tarczówki stały się już standardem. To dobrze, bowiem cechuje je duża siła hamowania, a do tego mają wysoką odporność na przegrzewanie. Im więcej jeździcie w pofałdowanym terenie lub przy kiepskiej pogodzie, tym większe odczujecie korzyści z obecności tarcz w waszym rowerze. Hamulce typu disc to niewątpliwie przyszłość rowerów szosowych, a producenci szybko eliminują ze swoich ofert - można powiedzieć, że przestarzałe już - hamulce szczękowe.

Michał Kuczyński

Co na rynku?

W ofercie polskich dystrybutorów znajdziemy sporo interesujących modeli. Poniżej przedstawiamy wybrane rowery z kolekcji na 2025 rok. Więcej maszyn znajdziecie na katalog.bikeworld.pl, przy pomocy którego zrealizowaliśmy przegląd rynku. 

Van Rysel EDR CF 105 Disc

  • Cena: 9999.00 PLN
  • Waga: 8.20 kg
  • Opis ramy: Karbon, wewnętrzne prowadzenie przewodów, taperowana, mocowanie hamulca: flat mount, oś 12x142mm
  • Widelec/amortyzator przedni: Karbon, 12x100mm
  • Grupa napędowa: Shimano 105
  • Ilość blatów i koronek: '2x11
  • Kompletne koła: FULCRUM RACING 700 DB
  • Opony: HUTCHINSON FUSION 5 PERFORMANCE 700x25c
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Van Rysel

LIV Langma Advanced Disc 2

  • Cena: 9999.00 PLN
  • Opis ramy: kompozyt Advanced
  • Widelec/amortyzator przedni: kompozyt Advanced, kompatybilna z RideSense, flat-mount disc, oś przelotowa 12x142mm, max. rozmiar opony 700x32mm
  • Grupa napędowa: Shimano 105
  • Ilość blatów i koronek: '2x12
  • Opony: Giant Gavia Course 1, 60TPI, R-Shield 700x25c (28mm)
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY LIV

Kellys URC 50

  • Cena: 9999.00 PLN
  • Opis ramy: iCAD RC Carbon Pro Disc, wewnętrzne prowadzenie przewodów, zintegrowany zacisk sztycy, mocowanie hamulca: flat mount, taperowana, oś 12x142mm
  • Widelec/amortyzator przedni: Kellys Carbon Disc, 12x100mm
  • Grupa napędowa: Shimano 105
  • Ilość blatów i koronek: '2x11
  • Kompletne koła: FULCRUM Racing 800 DB Disc Center Lock (12x100 mm / 12x142 mm)
  • Opony: SCHWALBE One Performance 28-622 (700x28C) RaceGuard, ADDIX
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Kellys

Wilier Garda RIM

  • Cena: 9990.00 PLN
  • Opis ramy: Karbon, wewnętrzne prowadzenie przewodów, taperowana, oś QR
  • Widelec/amortyzator przedni: Karbon, QR
  • Grupa napędowa: Shimano Ultegra
  • Ilość blatów i koronek: '2x11
  • Kompletne koła: SHIMANO RS100
  • Opony: VITTORIA ZAFFIRO PRO 4 700x28
  • Typ hamulców: Szczękowe
ROWERY Wilier

Lapierre Xelius SL 5.0 2024

  • Cena: 9973.60 PLN
  • Opis ramy: Karbon, wewnętrzne prowadzenie przewodów, zintegrowany zacisk sztycy, mocowanie hamulca: flat mount, oś 12x142mm
  • Widelec/amortyzator przedni: Xelius SL, karbon, 12x100mm
  • Grupa napędowa: Shimano 105
  • Ilość blatów i koronek: '2x12
  • Kompletne koła: Lapierre Road 700x19c
  • Opony: Continental Ultra Sport III SL 28-622
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Lapierre

Argon 18 Krypton Rival 22

  • Cena: 9900.00 PLN
  • Opis ramy: Karbon, wewnętrzne prowadzenie przewodów, taperowana, system 3D, mocowanie hamulca flat mount, oś 12x142mm
  • Widelec/amortyzator przedni: Karbon, 12x100mm
  • Grupa napędowa: SRAM Rival
  • Ilość blatów i koronek: '2x11
  • Kompletne koła: Vision Team TC 30, mocowanie tarczy na 6 śrub
  • Opony: Vittoria Zaffiro 700x30c
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Argon 18

Orbea AVANT H30

  • Cena: 9599.00 PLN
  • Opis ramy: Aluminium, potrójnie cieniowane, hydroformowane
  • Widelec/amortyzator przedni: Orbea Avant Hydro Carbon
  • Grupa napędowa: Shimano 105
  • Ilość blatów i koronek: '2x12
  • Kompletne koła: Aluminium 700c, 19c, 28H
  • Opony: Vittoria Zafiro V 700x28c
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Orbea

Ridley Noah Disc 105

  • Cena: 9587.70 PLN
  • Opis ramy: Karbon, wewnętrzne prowadzenie przewodów, zintegrowany zacisk sztycy, taperowana, mocowanie hamulca: flat mount, mufa suportu: PF, oś 12x142mm
  • Widelec/amortyzator przedni: Noah Disc, 24T-30T HM UD Carbon, 12x100mm
  • Grupa napędowa: Shimano 105
  • Ilość blatów i koronek: '2x11
  • Kompletne koła: Shimano RS171 DB
  • Opony: Vittoria Zaffiro V // 700x25c
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Ridley

Stevens Aspin Disc

  • Cena: 9500.00 PLN
  • Waga: 9.20 kg
  • Opis ramy: Aluminium SL 7005 TB
  • Widelec/amortyzator przedni: STEVENS Full Carbon SL
  • Grupa napędowa: Shimano 105
  • Ilość blatów i koronek: '2x12
  • Kompletne koła: DT Swiss P 1800 Spline
  • Opony: Continental Grand Prix
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Stevens

Superior XR 6.5 GF

  • Cena: 9499.00 PLN
  • Opis ramy: Alu X6 Ultralite X-Road Race, cieniowana, wygładzane spawy, wewnętrzne prowadzenie przewodów, zintegrowany zacisk sztycy, mocowanie hamulca: flat mount, oś 12x142mm
  • Widelec/amortyzator przedni: X-ROAD, Carbon, 12x100mm
  • Grupa napędowa: Shimano 105
  • Ilość blatów i koronek: '2x12
  • Opony: Schwalbe One Performance, RaceGuard, 30-622, ADDIX
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Superior

Canyon Endurace CF 6

  • Cena: 9399.00 PLN
  • Waga: 9.18 kg
  • Opis ramy: Canyon Endurace CF Disc, karbon, wewnętrzne prowadzenie przewodów, zintegrowany zacisk sztycy punkty montażowe na górnej rurze, maksymalna szerokość opony: 35mm, oś 12x142mm
  • Widelec/amortyzator przedni: Canyon FK0110 CF Disc, karbon, 12x100mm
  • Grupa napędowa: Shimano Tiagra
  • Ilość blatów i koronek: '2x10
  • Kompletne koła: Fulcrum Racing 900 DB
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Canyon

Fuji SL-A 1.3

  • Cena: 9142.12 PLN
  • Waga: 9.80 kg
  • Opis ramy: A6-SL 6066 cieniowane aluminium, wewnętrzne prowadzenie przewodów, taperowana, mocowanie hamulca: flat mount, oś 12x142mm
  • Widelec/amortyzator przedni: C10 carbon, 12x100mm
  • Grupa napędowa: Shimano 105
  • Ilość blatów i koronek: '2x11
  • Kompletne koła: Oval Concepts 324, 24/28H
  • Opony: Vittoria Zaffiro Pro V, G2.0, 700 x 28c
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Fuji

Obserwuj nas w Google News

Subskrybuj