Materiał zawiera treści reklamowe

Lekki górski rower elektryczny - jaki wybrać?

Dowiedz się więcej o lekkich elektrycznych rowerach górskich, które są dostępne na rynku. Poznaj modele na 2025 rok.

Drukuj

Jedną z największych wad rowerów elektrycznych jest ich wysoka masa. Postęp technologiczny sprawia jednak, że najnowsze modele ważą już naprawdę niewiele. Podpowiadamy, jak zbudowane są lekkie e-bike’i MTB oraz ile ważą?!

Górski rower elektryczny daje masę możliwości. Niezależnie od poziomu kondycji, albo po prostu tego, czy danego dnia nam się chce, możemy pokonywać górskie trasy z wyraźnie mniejszym zmęczeniem, aniżeli byłoby to na zwykłym góralu. W praktyce oznacza to, że dla początkujących i osób niewytrenowanych góry w ogóle stają się możliwe do pokonania, a dla zaawansowanych rodzi się opcja, aby jeździć dłużej, dalej i więcej. Brzmi świetnie i rzeczywiście tak jest! Górska turystyka rowerowa bardzo się rozwija dzięki e-bike’om. Są tu jednak cztery poważne ograniczenia. Po pierwsze rowery elektryczne są drogie, ale ten temat należy pozostawić do osobistego przemyślenia - albo kogoś stać, albo nie - my skupimy się na pozostałych kwestiach. Po drugie są ciężkie, co sprawia, że wielu użytkowników ma problem z ich przechowywaniem i transportem. 

Po trzecie mają baterię, która podlega rozładowywaniu, a więc zasięg każdej jazdy jest ograniczony. No i po czwarte - co przeszkadza głównie zaawansowanym riderom - e-bike nigdy nie prowadzi się tak lekko i zwinnie, jak klasyczny rower górski. Pasjonaci narzekają więc, że to nie do końca to samo, co prawdziwa jazda… Wydawać by się mogło, że lekki rower elektryczny jest więc odpowiedzią na większość problemów, które występują w segmencie e-bike. Na pewno ich niska masa poprawia jakość jazdy i ułatwia całą logistykę transportu oraz przechowywania. Jednak zwykle za niską masą idzie też mniejsza bateria i koło się zamyka, bowiem zaczynamy tracić na zasięgu. Jak sami widzicie nie ma rozwiązań idealnych, choć bez dwóch zdań to, co obecnie oferuje rynek jest naprawdę ciekawe. Zobaczcie, co składa się na typowe na rynku lekkie górskie elektryki?

Full czy hardtail?

Na etapie wyboru roweru pierwszym krokiem będzie ustalenie, jak dokładnie typ elektrycznego górala chcemy wybrać. Zwykle lekkie modele na rynku dzielą się na 3 kategorie. Najlżejsze, ale też najmniej dzielne w terenie oraz najmniej komfortowe są hardtaile, czyli rowery, w których znajdziemy tylko przedni amortyzator, a tył pozostaje sztywny. Tego typu rowery polecamy osobom pokonującym łatwe trasy oraz szukającym naprawdę najlżejszego możliwego rozwiązania. Potem są już fulle, czyli pełnoprawne rowery górskie, które nie dość, że pozwalają przyjemnie pobawić się na szlakach, to jeszcze oferują najwięcej komfortu oraz bezpieczeństwa podczas jazdy w terenie. 

Tomasz Makula

Rowery z pełnym zawieszeniem dzielą się na dwa typy. Pierwszym są fulle o charakterze bliższym XC i Down-Country, czyli mające około 120 - 130  mm skoku zawieszenia. Natomiast drugim są modele znacznie bardziej uniwersalne i gotowe na wyraźnie trudniejsze oraz agresywniejsze zjazdy. To elektryczne rowery z kategorii trail mające około 140 - 150 mm skoku. Naszym zdaniem to najciekawsza grupa, bowiem te maszyny pozwalają pojechać wszędzie i wszystko, a nawet jeśli są potencjalnie nieco cięższe i wolniejsze, niż poprzednie typy to silnik łagodzi ewentualne różnice. Spodziewajcie się też, że niezależnie od typu e-bike’a rama zawsze będzie karbonowa. Jeżeli ma być lekko, to jest to jedyny słuszny materiał. 

Silnik Fazua jest popularny w lekkich elektrykachMichał Kuczyński

Jaki silnik?

Rowery elektryczne nastawione na lekkość zwykle mają silniki, które są nieco słabsze, niż duże mocne jednostki z maksymalnym momentem obrotowym rzędu 80-90 Nm. W segmencie lekkich e-bike’ów królują napędy Fazua Ride 60, Bosch Performance Line SX oraz TQ HPR 50, czy choćby jednostki firmy EbikeMotion. Zdarzają się koncepcje własne, jak choćby lekka jednostka napędowa tworzona przez BH. Bywa, że producenci idą też innym torem - montują najlżejszy ,,mocny silnik" na rynku, czyli Shimano EP8 i są w stanie na tyle odchudzić całość w innych miejscach, że sumarycznie rower potrafi ważyć około 20 kg! 

Na rynku spotkacie też sporo elektryków opartych o normalne silniki, jak Shimano EP8, które ważą poniżej 20 kgTomasz Makula

Wszystkie lekki jednostki dają wyraźne wspomaganie, ale nie są aż tak zrywne i dynamiczne, jak mocne silniki Boscha, Shimano, Brose, czy Yamaha. Maksymalny moment obrotowy, jakim legitymują się odchudzone silniki, to zwykle około 50 - 60 Nm. Natomiast wspomaganie wyrażone w watach to maksymalnie około 300 W dodatkowej pomocy. Tu wyraźnie najmocniejszy jest nowy Bosch SX i Fazua Ride 60. Tak naprawdę ,,kop mocy" oferowany przez lekkie silniki to i tak spore wsparcie i takie wspomaganie jest wystarczające, a w zamian otrzymujemy niższą masę tych jednostek napędowych, często bardziej ciche działanie i więcej naturalnych wrażeń z jazdy. Kompletne systemy wspomnianych marek ważą między 3 a 4 kg. To przekłada się na całkowita masę roweru w okolicach 16 do 19 kg. Natomiast nawet przy rowerach bliższych 20 kg nadal możemy mówić o lekkich elektrykach. 

Warto jeszcze raz wspomnieć, że na rynku znajdziemy też modele oscylujące właśnie koło 20 kg, a nawet nieco lżejsze, które mają klasyczne mocne silniki elektryczne i duże baterie - np. Shimano EP8 z baterią około 600 Wh. Tu zasada jest prosta - im droższy rower, tym lepsze i lżejsze komponenty. Jeśli nasz budżet nie jest ograniczony to naprawdę można mieć super lekki sprzęt, który jednocześnie pozwala atakować mega strome podjazdy i osiągać sensowne zasięgi. Prawda jest taka, że wraz z postępem technologicznym i rozwojem baterii e-bike'i będą coraz lżejsze. Pewnie kiedyś przyjdzie dzień, kiedy mocny e-MTB z dużym zasięgiem będzie ważył tyle, ile dziś waży lekki e-bike, który pozwala przejechać 25 km i 1000 m przewyższenia. 

Cannondale Moterra SL

Lżejszy rower, mniejsza bateria

Producenci chcąc zaoferować jak najlżejsze rowery odchudzają je również w obszarze baterii. W zasadzie obniżenie mocy silnika to środek do oszczędzania energii, co z kolei pozwala montować mniejsze baterie, bo to one stanowią najcięższy element elektryków... O ile mocne jednostki mają obecnie akumulatory rzędu 600 - 825 Wh, to standardem w lekkich e-MTB są baterie pojemności 250 - 400 Wh. To w naturalny sposób wpływa na ograniczenie zasięgu. Dość powszechne są też dodatkowe baterie mocowane na zewnątrz, czyli tak zwane range extendery. Dzięki nim można sobie dodać około 150 Wh, a baterie te są zwykle mocowane w miejscu koszyka na bidon. Warto jeszcze wspomnieć - dla redaktorskiego porządku - że normą w lekkich elektrykach jest pełna integracja silników i baterii z ramą. Co więcej, te rowery zwykle wyglądają bardzo estetycznie, a ich minimalizm i lekka linia często pozwala pomylić je ze zwykłymi rowerami górskim. 

Co poza tym?

Wśród lekkich górali ze wspomaganiem dominują rowery na kołach 29” i mullety. Reszta podzespołów e-bike’ach wagi piórkowej nie różni się tak naprawdę od rynkowych standardów. Przerzutki, hamulce, amortyzatory, komponenty typu kokpit, czy regulowana sztyca są standardowe, a im wyższa wersja wyposażenia danego modelu, tym lżejsza będzie masa całkowita roweru. Tu sytuacja jest brutalna - im więcej pieniędzy możemy wydać, tym lżejszy kupimy rower. 

Obsługa wspomagania

Niezależnie od producenta zazwyczaj mamy do dyspozycji kilka trybów wspomagania i opcję ich dostrojenia pod własne preferencje za pomocą aplikacji, którymi tuninguje się sposób działania wspomagania. Do obsługi silnika w trakcie jazdy, czyli przełączania się pomiędzy trybami zwykle mamy kontroler przy chwycie kierownicy, czyli rozwiązanie bardzo proste i ergonomiczne, które wygodnie obsługuje się podczas jazdy. 

Poza tym pozostaje nam jeszcze ładować baterie. Najczęściej możemy robić to zarówno mając ją w rowerze, jak również na zewnątrz. Druga opcja jest przydatna w sytuacji, gdzie w miejscu przechowywania roweru nie mamy dostępu do energii elektrycznej. Tu warto być czujnym, bowiem przeważnie (dla obniżenia masy ramy) producenci eliminują możliwość szybkiej wymiany baterii w ramach lekkich elektryków. 

Polecany przez redakcję

W sezonie 2025 nasz wybór padł na jeden model, który wyróżnia się na tle konkurencji poziomem całej konstrukcji - no i oczywiście stosunkiem niskiej masy do całej reszty jego atrybutów!

Cannondale Moterra SL 2

W sezonie 2024 pojechaliśmy na premierę roweru, który zrobił na nas ogromne wrażenie i przedefiniował postrzeganie kategorii lekkich e-MTB. Moterra SL jest jednym z pierwszych modeli na rynku, który nie przekracza granicy 20 kg, a przy tym oferuje stosunkowo dużą ilośc skoku (160 mm z przodu, 150 mm z tyłu - toż to mała endurówka!) i ma na pokładzie mocny silnik Shimano EP801 o momencie obrotowym 85 Nm. Takich parametrów może pozazdrościć Cannondale'owi większość marek na rynku. Co prawda bateria w tym modelu posiada pojemność 601Wh, ale to nadal więcej, niż akumulatory wywodzące się z lekkich systemów wspomagania! 

Cannondale'owi powyższa sztuka udała się oczywiście za sprawą swoich topowych technologii - rama w tym przypadku to zaawansowana, carbonowa konstrukcja, która wyposażono w jednozawiasowy układ zawieszenia. Producent przy tym chwali się, że za sprawą zastosowania wypłaszczonych rurek łańcuchowych w okoicy osi koła (tzw. FlexPivot), ich układ zyskuje na czułości, zbliżając się w tej materii do układów 4-zawiasowych. Seryjnie Moterra SL stoi na kołach 29", natomiast w tylnym kole mamy flip-chipa, dzięki któremu możemy zastosować koło 27,5" (przechodząc na mullet) i w ten sposób zwiększyć zwrotność całej konstrukcji. 

Kolejnym mocnym punktem Moterry SL jest jej geometria, której nie powstydziłaby się niejedna typowa endurówka - 63 stopnie kąta nachylenia widelca wraz z odpowiednio skrojonym reachem i bazą kół sprawiają, że na Moterze SL możemy zjeżdżać bardzo stabilnie, szybko i z dużą pewnością siebie. Z drugiej strony kąt rury podsiodłowej nachylono tu aż do 77 stopni, żeby pedałowało się wygodnie i efektywnie. 

  • Rama Moterra Neo SL (Series 1 Carbon, 150mm, rury łańcuchowe FlexPivot, direct mount internal battery, 29” FlipChip, 148x12mm, UDH)
  • Widelec Fox Performance 36, skok 160 mm
  • Amortyzator tylny Fox Float X Performance Elite, 2 pos adj, EVOL LV, 210x55mm
  • Silnik Shimano EP801, 85Nm
  • Akumulator 601Wh 
  • Korba e*thirteen e*spec Plus, 165mm, 34T
  • Grupa napędowa: Shimano XT (tylna przerzutka) / Shimano Deore 6100 1x12
  • Obręcze WTB KOM Tough i30
  • Opony (F) Maxxis DHF, 29x2.5 ", 2C, EXO, tubeless ready / (R) Maxxis Dissector , 27.5x2.4", 2C, EXO, tubeless ready
  • Sztyca Cannondale DownLow Dropper, internal routing, 31.6, 150mm (S), 170mm (M-XL)
  • Cena 35 999 zł
  • Waga 19,3 kg
  • Zobacz nasz: First Ride: Nowy Cannondale Moterra SL – lekki e-MTB z pełną mocą! (2024)
cannondalebikes.pl gdzie kupić?

Co na rynku?

W dalszej części artykułu prezentujemy lekkie elektryczne rowery górskie z kolekcji 2025 dostępnych na polskim rynku producentów. Przegląd zrealizowaliśmy w oparciu o Katalog Rowerowy.

Cube AMS Hybrid ONE44 C:68X SLX 400X 29"

  • Cena: 27899.00 PLN
  • Waga: 17.30 kg
  • Opis ramy: C;68X, technologia twin mold, FSP 4-link, oś Boost 148mm, hak przerzutki UDH, zintegrowana bateria, wewnętrzne prowadzenie przewodów
  • Widelec/amortyzator przedni: Fox 34 Float Performance GRIP, Tapered, 15x110mm
  • Skok widelca: 140 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 140 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano XT RD-M8100-SGS, ShadowPlus, 12s
  • Rozmiar kół: 29"
  • Silnik: Bosch Drive Unit Performance SX, 55Nm, smart system
  • Bateria: Bosch CompactTube 400
ROWERY Cube

KTM Macina Scarp SX Master

  • Cena: 27999.00 PLN
  • Waga: 18.80 kg
  • Opis ramy: Macina Scarp Prem CB SLL-E
  • Widelec/amortyzator przedni: FOX 34 Float 29" Performance e-Tune
  • Skok widelca: 140 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 140 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano Deore XT M8130-12 SGS shadow+
  • Rozmiar kół: 29"
  • Silnik: Bosch PERFORMANCE SX BDU3144
  • Bateria: Bosch CompactTube 400Wh SMART SYSTEM
ROWERY KTM

Superior iXF 9.2

  • Cena: 27999.00 PLN
  • Opis ramy: Carbon MTB DC SU-E10-01; Geometria Down Country, taperowana, hak przerzutki UDH, wewnętrzne prowadzenie przewodów, zintegrowana bateria, 140mm skoku, oś Boost 12x148mm
  • Widelec/amortyzator przedni: RockShox 35 Silver TK, 15x110mm
  • Skok widelca: 140 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 140 mm
  • Przerzutka tylna: SHIMANO DEORE RD-M6100, 12s
  • Rozmiar kół: 29"
  • Silnik: BOSCH Performance SX, 55Nm
  • Bateria: BOSCH CompactTube, 400Wh
ROWERY Superior

Orbea RISE M20

  • Cena: 29499.00 PLN
  • Opis ramy: Orbea Rise SL OMR
  • Widelec/amortyzator przedni: Fox 34 Float Performance 140 3-Position QR15x110
  • Skok widelca: 140 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 140 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano SLX M7100 SGS Shadow Plus
  • Rozmiar kół: 29"
  • Silnik: Shimano EP801-RS
  • Bateria: Orbea Internal 360Wh (Optional 540Wh)
ROWERY Orbea

Haibike LYKE CF 10

  • Cena: 29899.00 PLN
  • Opis ramy: Lyke, Carbon
  • Widelec/amortyzator przedni: RockShox, Lyrik Select, Air
  • Skok widelca: 140 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 140 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano SLX M7100
  • Rozmiar kół: 29"
  • Silnik: Fazua, Ride60, 250W, 60 Nm
  • Bateria: Fazua PowerTube 430 Wh
ROWERY Haibike

Focus VAM² SL 9.8

  • Cena: 29999.00 PLN
  • Waga: 18.40 kg
  • Opis ramy: Karbon, wewnętrzne prowadzenie przewodów, zintegrowana bateria, F.O.L.D. GEN3 kinematics, 125mm skoku, hak przerzutki UDH, mocowanie hamulca: post mount, oś 12x148mm
  • Widelec/amortyzator przedni: FOX 34 Float Rhythm 29
  • Skok widelca: 130 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 120 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano Deore XT M8100, 12s
  • Rozmiar kół: 29"
  • Silnik: Fazua Ride 60
  • Bateria: Fazua 36V (430Wh)
ROWERY Focus

Scott Lumen eRide 910

  • Cena: 30499.00 PLN
  • Opis ramy: Lumen eRIDE Carbon HMX, Technologia Zintegrowanego Zawieszenia, Flex Pivot, Regulowany kąt główki, System Integracji Przewodów Syncros, hak przerzutki UDH, 130mm skoku, oś 12x148mm
  • Widelec/amortyzator przedni: FOX 34 Float Rhythm Air Grip
  • Skok widelca: 130 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 130 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano XT RD-M8100 SGS
  • Rozmiar kół: 29"
  • Silnik: TQ HPR50
  • Bateria: TQ 360Wh
ROWERY Scott

Bulls SONIC AM-SX 2

  • Cena: 30760.60 PLN
  • Opis ramy: Karbon, wewnętrzne prowadzenie przewodów, hak przerzutki UDH, zintegrowana bateria, taperowana, mocowanie hamulca: post mount, 130mm skoku, oś 12x148mm
  • Widelec/amortyzator przedni: RockShox Pike
  • Skok widelca: 140 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 130 mm
  • Przerzutka tylna: SRAM GX Eagle AXS Transmission
  • Rozmiar kół: 29"
  • Silnik: Bosch Performance Line SX
  • Bateria: Bosch CompactTube 400
ROWERY Bulls

Canyon Neuron:ONfly CF 9

  • Cena: 32699.00 PLN
  • Waga: 19.90 kg
  • Opis ramy: Neuron:ONfly CF, karbon, hak przerzutki UDH, wewnętrzne prowadzenie przewodów, taperowana, zintegrowana bateria, 130mm skoku, trójfazowe, progresywne zawieszenie, oś 12x148mm
  • Widelec/amortyzator przedni: Rockshox Pike Ultimate
  • Skok widelca: 140 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 130 mm
  • Przerzutka tylna: SRAM GX Eagle AXS Transmission
  • Rozmiar kół: 29"
  • Silnik: Bosch Performance Line SX
  • Bateria: Bosch Compact Tube 400WH
ROWERY Canyon

Stevens E-Maverick AM 9.4.3

  • Cena: 47000.00 PLN
  • Waga: 16.50 kg
  • Opis ramy: Carbon SL HMF
  • Widelec/amortyzator przedni: RockShox Pike Ultimate
  • Skok widelca: 140 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 140 mm
  • Przerzutka tylna: SRAM X0 Eagle Transmission
  • Rozmiar kół: 29"
  • Silnik: TQ HPR50 50Nm
  • Bateria: TQ HPR-BAT01 360Wh
ROWERY Stevens

Kellys THEOS F100

  • Cena: 49999.00 PLN
  • Opis ramy: KELLYS THEOS 2024 F100 Carbon-Aramid, zawieszenie Think Link, 140mm skoku, wewnętrzne prowadzenie przewodów, zintegrowana bateria, taperowana, mocowanie hamulca: post mount, oś 12x148mm
  • Widelec/amortyzator przedni: Rock Shox Lyrik Ultimate
  • Skok widelca: 150 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 140 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano Deore XT Di2 M8150
  • Rozmiar kół: 29" / 27,5" (mullet)
  • Silnik: Shimano EP8, 85Nm, 36V
  • Bateria: Kellys Re-Charge K1 Li-ion - 820Wh / 23Ah
ROWERY Kellys

Trek Fuel EXe 8 GX AXS T-Type

  • Cena: 29899.00 PLN
  • Waga: 20.63 kg
  • Opis ramy: Alpha Platinum Aluminium, wewnętrzne prowadzenie przewodów, zintegrowana bateria, hak przerzutki UDH, 140mm skoku, oś boost 12x148mm
  • Widelec/amortyzator przedni: Fox Rhythm 36
  • Skok widelca: 150 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 140 mm
  • Przerzutka tylna: SRAM GX Eagle AXS, Typ T
  • Rozmiar kół: 29"
  • Silnik: TQ-HPR50
  • Bateria: TQ 360 Wh
ROWERY Trek

Corratec E-POWER RS140 EL PRO TEAM

  • Cena: 29999.00 PLN
  • Waga: 21.70 kg
  • Opis ramy: Corratec EP RS 140 EL 29, wewnętrzne prowadzenie przewodów, taperowana, flip chip, hak przerzutki UDH, 140mm, zintegrowana bateria, oś 12x148mm
  • Widelec/amortyzator przedni: ROCK SHOX LYRIK SELECT+ RC2 29“ 15x110
  • Skok widelca: 150 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 140 mm
  • Przerzutka tylna: SRAM GX EAGLE 12s
  • Rozmiar kół: 29"
  • Silnik: Bosch Performance Line SX Smart System, 55Nm
  • Bateria: CPT 400Wh + Range Extender
ROWERY Corratec

Mondraker Sly RR

  • Cena: 30433.00 PLN
  • Waga: 20.70 kg
  • Opis ramy: 6061 Alu Stealth Evo
  • Widelec/amortyzator przedni: Fox 36 29 Float Performance GRIP
  • Skok widelca: 160 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 150 mm
  • Przerzutka tylna: Sram GX Eagle AXS T-Type,12s
  • Rozmiar kół: 29"
  • Silnik: Bosch Performance Line SX (25Km/h) GEN4 SMART SYSTEM Diagonal, Wide
  • Bateria: Bosch Compact Powertube 400Wh
ROWERY Mondraker

Specialized Turbo Levo SL Comp

  • Cena: 37700.00 PLN
  • Waga: 19.11 kg
  • Opis ramy: Fact11m karbon, wewnętrzne prowadzenie przewodów, zintegrowana bateria, hak przerzutki UDH, regulowany kąt główki, 150mm skoku, oś 12x148mm
  • Widelec/amortyzator przedni: FOX FLOAT 36 Rhythm, skok: S1:150mm of travel, S2-S6:160mm
  • Skok widelca: 160 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 150 mm
  • Przerzutka tylna: SRAM S1000 Eagle Transmission
  • Rozmiar kół: 29" / 27,5" (mullet)
  • Silnik: Specialized 1.2 SL
  • Bateria: Specialized SL1-320Wh
ROWERY Specialized

Pivot Shuttle SL Ride SLX/XT

  • Cena: 39990.00 PLN
  • Opis ramy: Carbon
  • Widelec/amortyzator przedni: Fox Performance 36 29", 44mm offset, GRIP
  • Skok widelca: 150 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 140 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano XT M8100 SGS 12
  • Rozmiar kół: 29"
  • Silnik: FAZUA RIDE 60
  • Bateria: FAZUA 430 Wh
ROWERY Pivot

Giant Trance X Advanced E+ Elite 0

  • Cena: 57999.00 PLN
  • Opis ramy: rama i wahacz z kompozytu Advanced, górny łącznik Advanced Forged Composite, 140 mm skoku zawieszenia Maestro, Universal Derailleur Hanger (UDH)
  • Widelec/amortyzator przedni: Fox 36 Factory E-Tuned
  • Skok widelca: 150 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 140 mm
  • Przerzutka tylna: SRAM XX Eagle Transmission, AXS
  • Rozmiar kół: 29" / 27,5" (mullet)
  • Silnik: Giant SyncDrive Pro2 Mg
  • Bateria: EnergyPak Smart InTube 400
ROWERY Giant

Obserwuj nas w Google News

Subskrybuj