Materiał zawiera treści reklamowe

Uniwersalny rower elektryczny (SUV) - jaki wybrać?

Dowiedz się więcej o uniwersalnych rowerach elektrycznych typu SUV, które nadają się zarówno w teren, jak i do miasta. Przegląd modeli na 2024 rok.

Drukuj
Rower elektryczny EcoBike X-Cross Tomasz Makula

Rowery elektryczne typu SUV to konstrukcje oparte o mocne ramy, szerokie opony i skok amortyzacji rodem z MTB, które zostały ubrane w pełne wyposażenie dodatkowe oraz komfortowe komponenty. Taka mieszanka sprawdza się w terenie oraz w mieście. Zobaczcie, czego można spodziewać się po e-SUVach dostępnych na rynku?

Prężny rozwój segmentu rowerów elektrycznych doprowadził do wytworzenia się na rynku bardzo wielu kategorii jednośladów ze wspomaganiem. Jedną z nich, która kwitnie od około 2020 roku, są elektryczne rowery typu SUV, czyli ciekawa propozycja dla osób szukających jednego uniwersalnego sprzętu do wszystkiego. Elektryka, który pozwoli na co dzień jeździć nim do pracy, a w weekend wybrać się na wycieczkę, która może zahaczać o trudniejszy teren i terenowe szlaki. Bez ekstremy, ale z opcją bezpiecznej jazdy w typowo górskim terenie. Jeśli widzisz tu swoje potrzeby to sygnał, że SUV może być propozycją odpowiednią dla Ciebie.

 

Podręcznikowy SUV ma w swojej konstrukcji terenowe DNA, bowiem zazwyczaj tego typu rowery oparte są o ramę nawiązującą do MTB z widoczną domieszką trekkingowego komfortu. Producenci tworzą je w oparciu o platformy typowo terenowe, stąd z góry możemy liczyć na łatwość prowadzenia w terenie. Do tego używają identycznych silników, co w górskich elektrykach. Różnice tkwią w wyposażeniu, które na potrzeby zbudowania roweru użytkowego jest bardziej komfortowe oraz tym, że SUVy obowiązkowo mają wyposażenie dodatkowe - takie jak błotniki, bagażnik, oświetlenie, czy nóżka. 

 

Rama: Hardtail czy Full Suspension?

Pierwszą decyzją, którą musimy podjąć na etapie szukania roweru jest to, czy decydujemy się na sztywniaka, czyli rower, który amortyzator ma wyłącznie z przodu. Czy wybieramy rower z pełnym zawieszeniem, który będzie znacznie bardziej komfortowy i bezpieczny w terenie, ale też droższy w zakupie oraz - o czym nie można zapominać - również droższy w serwisie, czyli ogólnym utrzymaniu. Rynek porządnych SUVów opartych o ramę hardtail zaczyna się od około 10 - 12 tys. zł, natomiast na rozsądnego SUVa typu full suspension trzeba przyszykować kwotę bliższą 20 tys. zł. Mówimy oczywiście o rowerach wysokiej klasy, które oparte są o silniki czołowych producentów, a sama konstrukcjaj ram jest nowoczesna i jednostki napędowe wraz z baterią są zintegrowane z ramą i ukryte w jej wnętrzu. 

 

Wybór HT czy FS powinien sprowadzać się - poza kwestiami finansowymi - do tego, gdzie, jak i jak często jeździmy. Jeśli na co dzień poruszamy się po dziurawych leśnych i polnych drogach, a do tego chcemy sporo wycieczkowo jeździć gdzieś po lasach czy górach, to warto pójść w fulla. Natomiast jeśli głównie jeździ się po szutrach i równych duktach, a terenowe wycieczki to rzadkość, to taniej i lepiej będzie sięgnąć po hardtaila. Tu warto mieć na uwadze, że elektryki mają zwykle szerokie opony, więc już samo ogumienie daje wyraźną porcję komfortu. Bez wątpienia jednak, jeśli koszty nie grają roli - bierzcie fulla, bo to po prostu wyższy poziom ewolucji roweru. 

Typowy skok zawieszenia:

  • SUV Hardtail - 100 - 120 mm z przodu
  • SUV Full Suspension - 120 - 130 mm z przodu i z tyłu

 

Warto jeszcze dodać, że z racji użytkowego charakteru SUVy często występują w dwóch wariantach ramy - klasycznej z wysokim przekrokiem oraz z obniżoną rurą, która ułatwia wsiadanie. Warto mieć na uwadze, że ramy obniżone to już odrębne konstrukcje przygotowane typowo pod kategorię SUV i te rowery - inaczej niż rynkowa większość - mogą być już pozbawione tego ,,terenowego” DNA, o którym piszemy powyżej. Są natomiast godne polecenia do miasta i w lekki teren, a niska rama dodatkowo znacząco ułatwia jazdę w eleganckim stroju. 

 

 

 

 

Mocny silnik i duża bateria

Zadaniem SUVów jest danie nam możliwości pokonania nawet wymagającego terenu bez zmęczenia, w końcu to rower użytkowy i rekreacyjny. Standardem są więc duże i mocne silniki, które mają około 80 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a czasem nawet więcej. Spodziewajcie się jednostek takich marek jak: Bosch, Shimano, Brose, czy Yamaha. Mając takie wspomaganie można bez żadnego wysiłku poruszać się w łatwym terenie z maksymalną prędkością wspomagania, czyli 25 km/h, a górski podjazd pojedzie się szybciej, niż zrobiłby to wytrenowany kolarz. Do takich jednostek stosuje się baterie o dużej pojemności, które pozwalają osiągnąć jak największy zasięg - standardem są pojemności rzędu 500 do około 650 Wh. 

 

Amortyzacja, napęd, koła i hamulce 

Komponenty napędu, amortyzatory, hamulce, czy koła to części typowe dla rowerów e-MTB. Najczęściej spotkacie więc grupy 1x12 i mocne 4-tłoczkowe hydrauliczne hamulce tarczowe. Za amortyzację odpowiadają identyczne modele widelców i damperów, które spotkamy w rowerach górskich. Koła - w zależności od producenta i modelu - będą miały 29” lub 27,5”. Główne różnice - odróżniające SUVa od górala - tkwią z detalach i wyposażeniu dodatkowym, o których piszemy poniżej. 

 

 

 

 

Wyposażenie typowe dla elektrycznego SUVa

Typowego SUVa poznacie od razu po jego wyposażeniu dodatkowym, które czyni go rowerem uniwersalnym. Standardem są błotniki stałe, które pozwolą w czystości dotrzeć do biura, czy po prostu uniknąć zabrudzenia na przejażdżce. Kolejnym ważnym aspektem jest mocne oświetlenie stałe, które w przypadku rowerów elektrycznych w większości przypadków zasilane jest bezpośrednio z baterii silnika. Jest to rozwiązanie bardzo komfortowe, bowiem ładowanie wszystkiego na prąd w naszym rowerze sprowadza się do podłączania go tylko do jednej ładowarki. 

Wśród ważnych elementów będących na pokładzie wymienić trzeba też detale typu bagażnik, czy nóżka. Obecność wszystkich tych dodatków sprawia, że rowery SUV od razu po wyjechaniu ze sklepu są gotowe do jazdy i służenia nam na co dzień. 

Poza tym warto zwrócić uwagę również na niektóre części. Choćby na opony, które będą determinowały zdolności offroad’owe naszego roweru. Często SUV mają nieco mniej terenowe bieżniki, które lepiej spisują się na asfalcie i szutrach, a gorzej np. w błocie. Do tego producenci montują wygodniejsze, bardziej mięsiste siodełka, czy komfortowe chwyty kierownicy. Dla łatwości wsiadania i zsiadania, co przydaje się na skrzyżowaniach w mieście, ale też dla lepszego prowadzenia roweru w trudniejszym terenie, dobrze mieć w rowerze regulowaną sztycę. Takową można obniżać za pomocą manetki na kierownicy i w droższych SUVach jest ona na liście wyposażenia. 

Polecane przez redakcję

W sezonie 2024 postanowiliśmy wyróżnić w segmencie SUV-ów dwa modele. Co tym razem zwróciło naszą uwagę?

 

Ecobike Expedition Yellow SUV

Ecobike to rodzimy producent, który od początku swojej działalności skupia się na budowaniu rowerów elektrycznych. W naszych oczach wyrósł na rodzimego specjalistę od elektryków, a ich nowe modele oznaczone jako SUV udowadniają, że Ecobike trzyma rękę na pulsie światowych trendów i w bardzo ciekawy sposób jest w stanie na nie odpowiadać, biorąc też przy okazji pod uwagę potrzeby i możliwości rodzimego odbiorcy. 

Model Expedition SUV bazuje na aluminiowej ramie, która de facto łączy w sobie pierwiastek rekreacyjnego MTB za sprawą jego terenowych możliwości oraz ma w sobie element rowerów trekkingowych, za sprawą zajmowanej na nim wygodnej, wyprostowanej pozycji. Na pierwszy rzut oka, za sprawą obniżonego przekroku, Expedition SUV przywodzi na myśl typowego e-trekkinga, ale jego możliwości są na tyle duże, że spokojnie broni się jako SUV.

Dowodów na to można szukać w geometrii, bo Expedition ma naprawdę płaski kąt głowy ramy oraz sporą bazę kół, co wpływa na bardzo stabilne prowadzenie tej maszyny. W dodatku mamy na pokładzie widelec o skoku aż 120 mm - powietrznego Suntoura XCR ze średnicą goleni zwiększoną do 34 mm oraz ze sztywną osią koła Boost (oba te elementy zwiększają sztywność boczną przodu roweru, co w przypadku prowadzenia cięższego niż klasyczny rower jest wyjątkowo odczuwalne). Dalej - Expedition SUV stoi na dużych, 29-calowych kołach o szerokości aż 2,4" - ten element w połączeniu ze sztywnym przodem roweru, sporą ilością skoku oraz geometrią to fundament terenowych możliwości tego modelu, które wykraczają dalej niż elektryczne trekkingi. Spokojnie damy sobie radę z tym sprzętem na bardzo wyboistych ścieżkach leśnych oraz w terenie bardziej grząskim, gdzie ciężki elektryczny trekking miałby już problem z utrzymaniem przyczepności. Mówimy tu zdecydowanie o skrajnie uniwersalnym rowerze!

Na co dzień docenimy oczywiście jego pełne wyposażenie, które również wpisuje się w definicję SUV-a. Solidny, ładnie wkomponowany w ramę bagażnik, pełne błotniki, oświetlenie zasilane z centralnej baterii, solidna stopka - to wszystko czyni z Expedition SUV model gotowy na codzienne dojazdy do biura zasadniczo przez cały rok, bo przecież opona o szerokości 2,4" poradzi sobie też ze śliską nawierzchnią większości zimowych dni. 

Swojego rodzaju nowością w Ecobike jest zastosowanie potężnego silnika centralnego od Panasonic, który to zresztą mieliśmy okazję testować: TEST: MOCNY SILNIK PANASONIC GX ULTIMATE  - silnik ten robi wrażenie nie tylko wysokim momentem obrotowym na poziomie 95 Nm, ale i kulturą pracy oraz możliwością pracy w inteligentnym programie AUTO. Ecobike montuje w polecanym przez nas modelu baterie na ogniwach LG - do wyboru mamy dwie pojemności: 720 lub 1080 Wh - większy akumulator ma pozwolić osiągnąć zasięg do 200 km!

 
  • Rama 17" / 19" / 21" hydroformowane aluminium
  • Widelec SunTour XCR34X-BOOST skok 120mm
  • Opony 29" x 2.4 Maxxis Rekon Race
  • Hamulce Shimano MT401 Hydrauliczne
  • Przerzutki Shimano Deore 10 biegowe
  • Manetki Shimano Deore 10 biegowe
  • Kaseta/Wolnobieg Shimano CS-M4100, Deore, 11-42T, 10 biegowa
  • Waga 27.1 kg (17") / 27.4 kg (19") / 27.7 kg (21")
  • Akumulator: LG (720 lub 1080 Wh) - zasięg do 200 km
  • Silnik e-bike: Panasonic Ultimate GX / Centralny / 95 Nm
  • Cena 13 499 zł
  • Zobacz też: TEST: MOCNY SILNIK PANASONIC GX ULTIMATE 
ecobike.pl gdzie kupić?

 

 

TREK Powerfly FS 9 Equipped Gen 3

Propozycja amerykańskiej marki to podręcznikowy przykład elektrycznego, rowerowego SUV-a. Bazuje na aluminiowej ramie z pełnym zawieszeniem o skoku 100 mm (widelec tu zastosowany ma 120 mm skoku) - jest więc w pełni dzielnym terenowo rowerem elektrycznym, którego bez obaw możemy zabrać na weekendowe szaleństwa na górskim szlaku. Posiada nie tylko wszelkie standardy konstrukcyjne, które pozwolą na pewne zjeżdżanie, ale i geometrię, która podczas mknięcia szlakiem w dół zwiększy naszą pewność siebie - jest przede wszystkim stabilnie i wygodnie, o co dba m.in. kąt głowy ramy 68,3 stopnia czy duże, 29-calowe koła. Trzy grosze do pewnego zjeżdżania dołoży też sztyca typu dropper - również znajdziemy ją na seryjnym wyposażeniu. 

Jednocześnie Powerfly FS wyciągnie nas pod każdą górę, bo na jego pokładzie zastosowano słynny i sprawdzony w bojach system Boscha z zaawansowanym silnikiem do e-MTB w postaci modelu Performance Line CX o momencie obrotowym aż 85 Nm. Bateria ma też niemałą pojemność 625 Wh. Skoro system ten z powodzeniem radzi sobie w nawet najcięższych górskich zastosowaniach, to w miejskiej codzienności również się odnajdzie - tam raczej nie będziemy mieć potrzeby używania najmocniejszego trybu Turbo, oszczędzając w ten sposób baterie. 

Oczywiście na pokładzie czeka też pełne wyposażnie użytkowe - błotniki zaprojektowane specjalnie do tego modelu, oświetlenie zasilane z centralnej baterii, stabliną stopkę i bagażnik stały. 

To jednak nie jest koniec ciekawostek na liście wyposażenia - napęd zbudowano na podzespołach z grupy SRAM GX Eagle AXS, w którym manetki i przerzutki są bezprzewodowe oraz elektroniczne. Trek zadbał też o skuteczne hamulce, które mają poradzić sobie z dużą masą tego e-bike'a - 4-tłoczkowe zaciski SRAM G2 RS operują na dużych tarczach 203 mm, które dbają o trzymanie kontroli nawet podczas górskiej jazdy. 

 
  • Cena 31 999 zł
  • Rama Alpha Platinum Aluminum, zintegrowany wymienny akumulator RIB (ang. Removable Integrated Battery), zwężana główka ramy, wewnętrzne prowadzenie linek, osłona Motor Armor, łącznik wahacza, mocowanie bagażnika i błotników, ABP, Boost148, 100 mm skoku
  • Widelec SR Suntour Zeron 35, sprężyna powietrzna, tłumienie LO R, blokada hydrauliczna, zwężana rura sterowa, przesunięcie 44 mm, Boost110, oś przelotowa 15 mm na śrubę, 120 mm skoku
  • Amortyzator RockShox SID Lux Select+, 190 x 45 mm
  • Koła Bontrager Line Comp 30, przystosowane do zastosowania bezdętkowego Tubeless Ready, 29"
  • Bateria Bosch PowerTube 625 Wh, system inteligentny
  • Wyświetlacz Bosch Kiox 300, system inteligentny
  • Silnik Bosch Performance Line CX, system inteligentny, magnezowa obudowa silnika, 85 Nm
  • Manetka SRAM GX Eagle AXS, 12 speed
  • Przerzutka tylna SRAM GX Eagle AXS
  • Korba SRAM X1 1000, 165 mm długości
  • Kaseta SRAM Eagle XG-1275, 10-52, 12-rzędowa
  • Sztyca Bontrager Line Dropper
  • Hydrauliczne hamulce tarczowe 4-tłoczkowe SRAM G2 RS
  • Lampka tylna Supernova E3 Mini-2, LED
  • Lampka Supernova Mini 2, 5–21 V LED
  • Nóżka Pletscher Comp Flex 18
  • Niestandardowy błotnik Trek Powerfly
  • Waga M - 27.00 kg
trekbikes.com gdzie kupić?

 

 

Co na rynku?

Poniżej prezentujemy elektryczne rowery typu SUV z kolekcji na 2024 rok, które znajdują się w ofercie dostępnych na polskim rynku producentów. Przegląd zrealizowaliśmy w oparciu o Katalog Rowerowy.

 

Canyon Pathlite:ON 5 SUV

  • Cena: 14599.00 PLN
  • Waga: 26.86 kg
  • Opis ramy: Canyon Pathlite:ON
  • Widelec/amortyzator przedni: Suntour XCM34 Coil
  • Skok widelca: 100 mm
  • Grupa napędowa: Shimano Deore
  • Ilość blatów i koronek: '1x11
  • Rozmiar kół: 29"
  • Opony: Maxxis Crossmark II Reflexstrip Clincher
  • Silnik: Bosch Performance Line CX
  • Bateria: Bosch PowerTube 625Wh
ROWERY Canyon

Superior eXR 6090 L Touring

  • Cena: 15899.00 PLN
  • Opis ramy: Alu X6 Ultralite
  • Widelec/amortyzator przedni: RockShox Judy Silver TK
  • Skok widelca: 100 mm
  • Grupa napędowa: Shimano Deore
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 29"
  • Opony: Schwalbe G-One Allround Performance, 29x2.25", ADDIX
  • Silnik: SHIMANO STEPS EP8
  • Bateria: DARFON, 36V, 504 Wh,
ROWERY Superior

LIV AMITI E+ 2

  • Cena: 16199.00 PLN
  • Waga: 25.60 kg
  • Opis ramy: Aluminium ALUXX
  • Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour XCM34 LO, skok 100mm, blokada hydrauliczna, oś przelotowa 15x110mm
  • Skok widelca: 100 mm
  • Grupa napędowa: Shimano Alivio
  • Ilość blatów i koronek: '1x9
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Opony: Crosscut Gravel 2, 700x57c, Tubeless Ready
  • Silnik: SyncDrive Sport, 75Nm, Powered by Yamaha
  • Bateria: EnergyPak Smart 625 kompatybilny z dodatkowym akumulatorem EnergyPak Plus 250 (z wyjątkiem rozmiaru XS)
ROWERY LIV

Giant EXPLORE E+ 2

  • Cena: 16199.00 PLN
  • Waga: 25.88 kg
  • Opis ramy: Aluminium ALUXX
  • Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour XCM34
  • Skok widelca: 100 mm
  • Grupa napędowa: Shimano Alivio
  • Ilość blatów i koronek: '1x9
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Opony: Giant Crosscut Gravel 2, 700x45c (622x45), Tubeless Ready, Reflex
  • Silnik: SyncDrive Sport2, 75Nm, powered by Yamaha
  • Bateria: EnergyPak Smart 625Wh
ROWERY Giant

Scott Axis eRide 30 Men

  • Cena: 16659.00 PLN
  • Waga: 27.26 kg
  • Opis ramy: Specjalnie cieniowane aluminium 6061
  • Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour XCM34 sprężynowy
  • Skok widelca: 120 mm
  • Grupa napędowa: Shimano Deore
  • Ilość blatów i koronek: '1x11
  • Rozmiar kół: 29"
  • Opony: Schwalbe Johnny Watts 29x2.35” Wired
  • Silnik: Bosch Performance BES3
  • Bateria: PowerTube 500Wh
ROWERY Scott

Corratec E-Power MTC 12S Gent

  • Cena: 17499.00 PLN
  • Opis ramy: aluminiowa Corratec E-Power MTC SE 3.0 Gent
  • Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour XCM LO DS
  • Skok widelca: 100 mm
  • Grupa napędowa: SRAM SX Eagle
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 29"
  • Opony: Schwalbe Smart Sam
  • Silnik: BOSCH Performance Line CX
  • Bateria: BOSCH PowerTube 625Wh
ROWERY Corratec

Orbea KEMMEN MID SUV 40

  • Cena: 17999.00 PLN
  • Opis ramy: Aluminium 6061, hydroformowana
  • Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour XCR34 LO R Air
  • Skok widelca: 100 mm
  • Grupa napędowa: Shimano Acera
  • Ilość blatów i koronek: '1x8
  • Rozmiar kół: 29"
  • Opony: Schwalbe Johnny Watts, 29x2.35 RaceGuard Reflective Tape
  • Silnik: Shimano EP600
  • Bateria: Orbea Internal 540Wh
ROWERY Orbea

Pegasus SAVINO EVO 12 Lite

  • Cena: 20295.45 PLN
  • Opis ramy: Aluminium 6061
  • Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour XCR-34-1.5 Air LOR
  • Skok widelca: 100 mm
  • Grupa napędowa: Shimano Deore
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Opony: Supero All Ground 62-622
  • Silnik: Bosch Performance Line CX BES3 (85 Nm)
  • Bateria: Bosch PowerTube Horizontal 625 Wh
ROWERY Pegasus

Cube Nuride Hybrid SLX 750 Allroad

  • Cena: 20899.00 PLN
  • Waga: 25.20 kg
  • Opis ramy: Aluminium Superlite
  • Widelec/amortyzator przedni: RockShox Judy Silver TK Air, Tapered, 15x110mm, eMTB Approved
  • Skok widelca: 100 mm
  • Grupa napędowa: Shimano Deore
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Opony: Schwalbe G-One Allround, RaceGuard, 57-622
  • Silnik: Bosch Drive Unit Performance CX Generation 4 (85Nm) Cruise (250Watt), Smart System
  • Bateria: Bosch PowerTube 750
ROWERY Cube

Bulls COPPERHEAD EVO 2 XXL STREET 750

  • Cena: 21159.27 PLN
  • Opis ramy: aluminium 6061
  • Widelec/amortyzator przedni: BULLS Lytro 34 Air LOR, Boost
  • Skok widelca: 120 mm
  • Grupa napędowa: Shimano Deore
  • Ilość blatów i koronek: '1x10
  • Rozmiar kół: 27,5"+ (650B Plus)
  • Opony: Schwalbe Smart Sam Performance 57-584/ 27,5 x 2,60
  • Silnik: Bosch Performance Line CX (85 Nm)
  • Bateria: Bosch PowerTube (Smart System) 750 Wh
ROWERY Bulls

Bergamont E-Horizon FS Edition

  • Cena: 21599.00 PLN
  • Opis ramy: AL6061
  • Widelec/amortyzator przedni: Suntour Mobie 25 Air
  • Skok widelca: 100 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 80 mm
  • Grupa napędowa: Shimano Deore
  • Ilość blatów i koronek: '1x10
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Opony: Schwalbe Hurricane, Addix
  • Silnik: Bosch Performance Line CX, Gen. 4, 250 W, 36 V, max. 25 km/h
  • Bateria: Bosch PowerTube, 36 V Li Ion, 625 Wh
ROWERY Bergamont

Haibike TREKKING 10

  • Cena: 22399.00 PLN
  • Opis ramy: Haibike, Trekking Gen4 i625
  • Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour, Mobie E45 LOR
  • Skok widelca: 100 mm
  • Grupa napędowa: Shimano SLX
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 27,5" (650B)
  • Opony: Schwalbe, Super Moto X, 27.5" x 2.4"
  • Silnik: Bosch, Performance CX GEN4, 250W, 85 Nm, 25 km/h
  • Bateria: Bosch, PowerTube, 625 Wh
ROWERY Haibike

Focus AVENTURA² 6.9

  • Cena: 22999.00 PLN
  • Waga: 26.60 kg
  • Opis ramy: Aluminium 7005, Hydroformowana
  • Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour Raidon 34 LOR AIR
  • Skok widelca: 100 mm
  • Grupa napędowa: Shimano XT
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Opony: Schwalbe Smart Sam 2.25, 57-622
  • Silnik: Bosch Performance CX Smart, 85 Nm, 250 W
  • Bateria: Bosch, 750 Wh, 625 Wh
ROWERY Focus

Riese & Müller Nevo vario

  • Cena: 23599.00 PLN
  • Opis ramy: aluminiowa
  • Widelec/amortyzator przedni: Suntour XCR32
  • Skok widelca: 100 mm
  • Grupa napędowa: NuVinci (EnViolo)
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Opony: Schwalbe Big Ben Plus 50-622 Reflex
  • Silnik: Performance Line CX (Gen4)
  • Bateria: Bosch PowerPack 500 Performance, 36 V, 13,4 Ah/500Wh
ROWERY Riese & Müller

 

Kross GRIST BOOST 1.0 SUV

  • Cena: 16999.00 PLN
  • Opis ramy: ALUMINIUM 4-BAR 140 mm
  • Widelec/amortyzator przedni: SR SUNTOUR XCR 34 BOOST 2CR
  • Skok widelca: 140 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 140 mm
  • Grupa napędowa: Shimano CUES
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 29"
  • Opony: WTB TRAIL BOSS 29 x 2,4
  • Silnik: BAFANG M510
  • Bateria: PATHFINDER BATTERY 730WH
ROWERY Kross

Lovelec Komo SUV

  • Cena: 8999.00 PLN
  • Waga: 25.50 kg
  • Opis ramy: aluminiowa (6061)
  • Widelec/amortyzator przedni: Suntour XCM 32, amortyzowany, z regulacją, z blokadą
  • Grupa napędowa: Shimano Altus
  • Ilość blatów i koronek: '1x8
  • Rozmiar kół: 27,5" (650B)
  • Opony: Kenda K1052, 27,5×2,2, pasek odblaskowy
  • Silnik: AKM, 36 V, 250 W/500 W, bezszczotkowy tylny, 60 Nm
  • Bateria: 21700, Li–ion, 16 Ah (576 Wh)/20 Ah (720 Wh), zintegrowany
ROWERY Lovelec

Romet E-MODECO SUV 1.0

  • Cena: 8299.00 PLN
  • Waga: 24.50 kg
  • Opis ramy: alu 6061
  • Widelec/amortyzator przedni: Suntour NEX-E25-LO-DS
  • Skok widelca: 70 mm
  • Grupa napędowa: Shimano CUES
  • Ilość blatów i koronek: '1x9
  • Rozmiar kół: 29"
  • Opony: VeeTire Mission 29x2.1
  • Silnik: Bafang G020 tylny, 250 Watt, 45nm speed sensor
  • Bateria: 504Wh
ROWERY Romet

Superior eXF 6.2 SUV

  • Cena: 28999.00 PLN
  • Opis ramy: Alu X6 Ultralite MTB Trail SUE03.1, Advanced e-MTB Geometry
  • Widelec/amortyzator przedni: RockShox 35 Silver TK
  • Skok widelca: 160 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 160 mm
  • Grupa napędowa: Shimano Deore
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 29"
  • Opony: Schwalbe Nobby Nic Performance, 29x2.60
  • Silnik: BOSCH Performance Line CX, 85Nm
  • Bateria: BOSCH PowerTube, 625Wh
ROWERY Superior