Materiał zawiera treści reklamowe

Uniwersalne e-MTB z pełnym zawieszeniem (Trail / AM)

Dowiedz się więcej o elektrycznych rowerach górskich z kategorii Trail i All Mountain (fulle 130-150 mm skoku). Poznaj modele 2024 dostępne na polskim rynku!

Drukuj
Canyon Neuron:ON CF 8 Markus Greber

Elektryczne rowery full suspension dzielą się na kilka kategorii, spośród których zdecydowanie najbardziej wszechstronne są modele z grup Trail i All Mountain. To bardzo uniwersalne rowery e-MTB - dobre na górskie wycieczki i jednocześnie gotowe na szlakowe katowanie.

Zakup elektrycznego roweru górskiego to doskonały pomysł dla wielu osób. Góral ze wspomaganiem daje nam możliwość przeżycia prawdziwej przygody w terenie, nawet jeśli nie jesteśmy zbytnio wytrenowani, albo nie mamy ochoty się zanadto męczyć. Po pierwsze elektryk pozwala pokonać wymagające podjazdy przy relatywnie niewielkim zmęczeniu. Oczywiście nie jest to jazda totalnie bez wysiłku, ale znacznie, znacznie łatwiejsza, aniżeli na zwykłym rowerze. Poza tym mając rower ze wspomaganiem trasę pokonamy szybciej i zajedziemy zapewne znacznie dalej, niż zrobilibyśmy to na rowerze napędzanym wyłącznie siłą ludzkich mięśni. 

Niezależnie, czy dopiero zaczynamy przygodę z rowerem, czy aktywnie jeździmy, e-MTB ma szereg zalet. Możemy jeździć dłużej, dalej i mniej się zmęczyć, co jest fajną opcją. Dodatkowo rowery elektryczne przez swoją nieco wyższą masę dają poczucie większej stabilności, co dla początkujących riderów może dać wrażenie ,,łatwości” prowadzenia. Z kolei zaawansowani przeważnie wolą bawić się - szczególnie na zjazdach - na zwykłych rowerach, ale nie gardzą możliwością pokonania dłuższej trasy, jaką daje elektryk. Jakakolwiek nie byłaby motywacja do zakupu, na pewno jest to ciekawy temat, a współczesne rowery ze wspomaganiem oferują naprawdę wysoki poziom dopracowania i całkiem przyjemne wrażenia z jazdy. 

 

 

Rodzaje e-MTB z pełnym zawieszeniem

Wśród elektrycznych fulli można wyróżnić 3 główne kategorie. Pierwszą są rowery ze skokiem zawieszenie do 120 mm, które mają raczej rekreacyjne usposobienie i geometrię przeznaczoną do jazdy w łatwiejszym terenie. Następnie jest szerokie spektrum rowerów ze skokiem między 130 a 150 mm, które zaliczamy do kategorii Trail i All Mountain. O tej grupie będziemy traktować poniżej, w dalszej części artykułu. To bardzo ciekawa kategoria e-bike’ów. Nowoczesne rowery tego typu są lekkie, zwinne w prowadzeniu, mają mocne silniki i duży zasięg, a jednocześnie cechują się dużą uniwersalnością w kontekście zastosowania. Można nimi jeździć rekreacyjne wycieczki, a jednocześnie ostro poszaleć po trudnych górskich szlakach. Wreszcie spokojnie da się nimi dojechać do pracy. Oczywiście szkoda ,,zużywać” taki rower na nabijanie kilometrów po asfalcie, ale jeśli zajdzie taka potrzeba to możemy bez zmęczenia jechać z prędkością do 25 km/h. 

 

 

Warto jednocześnie mieć na uwadze, że w worku e-bike’ów ze skokiem między 130 a 150 mm znajdziemy masę różnego rodzaju rowerów. Jedne będą bardziej rekreacyjne, a inne bliskie maszynom enduro skierowanym na zjeżdżanie i skakanie. Pamiętajmy też, że rynek rowerów cały czas się zmienia i mocno ewoluuje, dotyczy to zarówno klasycznych rowerów, jak i elektryków. Natomiast - w uogólnieniu - miejcie na uwadze, że kupując e-fulla ze skokiem bliższym 130 mm możecie liczyć na dobry terenowy sprzęt do górskich wycieczek, a gdy wartość ugięcia zawieszenia będzie bliższa 150 mm to możemy mówić nie tylko o wycieczkach, ale również o bardziej brutalnym używaniu na najcięższych trasach

 

 

Na koniec jest jeszcze trzecia grupa rowerów e-MTB, czyli kateogria elektrycznych fulli enduro. Tego typu sprzęt ma ponad 150 mm skoku i nadaje się do najbardziej agresywnych zastosowań. Jednak tego typu sprzęt zdecydowanie jest mniej uniwersalny i zarezerwowany raczej dla osób, które mają już swoje doświadczenia z jazdą po górach. Wówczas mogą świadomie pójść w kierunku e-enduro. 

Zobacz również:

 

Mocny silnik i duża bateria 

Typowe elektryczne trailówki i rowery all mountain oparte są o mocne silniki, których maksymalny moment obrotowy oscyluje między 80 a 90 Nm. To duże wsparcie, które pozwala efektywnie pokonywać nawet strome i wymagające podjazdy z dużymi kamieniami i korzeniami. Silniki, które najczęściej spotkamy to Shimano EP8 i Bosch Performance Line CX, czy powszechnie montowane, choć nieco mniej popularne jednostki firm Brose i Yamaha. Ta czwórka jest zdecydowanie najczęściej stosowana w tego typu rowerach. 

 
 

 

W aspekcie baterii panuje duży rozstrzał. Jedni producenci stawiają na odchudzenie swoich rowerów i stosują baterie o pojemności rzędu 500-620 Wh. Przy okazji taki rower będzie też nieco tańszy. Inni idą w duże pojemności - 720 Wh, czy nawet potężne 900 Wh. Na tym polu również dokonał się spory postęp. Obecnie ogniwa są coraz mniejsze, a baterie bardziej kompaktowe i lżejsze. Jeszcze kilka lat temu 900 Wh brzmiało jak abstrakcja, a teraz jest zgrabnie ukryte we wnętrzu ramy. Jeśli myślimy o długich trasach to zdecydowanie warto iść w jak największe baterie, gdyż ma to bezpośrednie przełożenie na zasięg, czyli dystans i czas jazdy osiągany na jednym ładowaniu.

Rama - integracja i nowoczesna geometria 

Na rynku rowerów e-MTB ze średnim skokiem zawieszenia spotkamy głównie nowoczesne ramy o progresywnej geometrii. Mające duży reach, płaski kąt główki i stromą rurę podsiodłową. Ich nadrzędnymi cechami są stabilność prowadzenia, dobre zachowanie na stromych zjazdach i łatwe pokonywanie dużych przeszkód. 

 

Ramy w tańszych modelach budowane są z aluminium, natomiast droższe elektryczne fulle oparte są o lżejsze karbonowe szkielety. Niezależnie od materiału są to konstrukcje o masywnych przekrojach rur i należytej wytrzymałości, która zapewnia odpowiednią trwałość i gotowość na zniesienie dużych obciążeń w terenie. W kontekście wagi rowery można dzielić na lżejsze z masą bliską 20 kg i cięższe, którym bliżej jest do 25 kg. Warto wspomnieć, że na rynku mamy też czynienia z ciekawą grupą elektrycznych ścieżkowców wagi lekkiej - ze słabszymi silnikami, ale też wyraźnie niższą wagą. O nich piszemy w osobnym artykule: LEKKI GÓRSKI ROWER ELEKTRYCZNY - JAKI WYBRAĆ?

 

 

Najczęściej spotykanym rozmiarem kół w e-MTB z kategorii Trail i All Mountain są 29” oraz mullety, czyli rowery, gdzie przednie koło ma 29”, a tylne 27,5”. Sporo rowerów ma też możliwość stosowania obu rozwiązań. W ten sposób można nieco zmieniać charakter roweru, bowiem mniejsze koło jest bardziej zwrotne i nadaje się bardziej do zabawy - skakania, agresywnych manewrów. 

 

Standardem w nowoczesnych konstrukcjach jest też pełna integracja. Zarówno silniki, jak i baterie są perfekcyjnie wkomponowane w ramę. Elektryki dzięki temu wyglądają estetycznie, a podzespoły jednostki napędowej są dobrze chronione przed ewentualnymi uszkodzeniami. Ładowanie baterii zwykle może odbywać się zarówno w rowerze, jak również po jej wyjęciu. To wygodne dla osób, które garażują swój rower w miejscu bez dostępu do gniazdka wysokiego napięcia.  

 
 

 

Pozostałe wyposażenie

Poza tym w elektrycznych fullach znajdziemy masę rozwiązań, które znamy z klasycznych rowerów. Standardem są napędy o szerokiej rozpiętości przełożeń, czyli 1x12. Do tego producenci dbają o łatwość zatrzymania dużych i cięższych rowerów. Stosuje się mocniejsze 4-tłoczkowe zaciski hamulcowe. Amortyzatory to albo modele do ścieżkowej jazdy znane ze zwykłych rowerów All Mountain, albo specjalne warianty dedykowane do e-bike’ów. Na liście obowiązkowego wyposażenia znajdują się też regulowane sztyce, które znacznie poprawiają kontrolę roweru i bezpieczeństwo na trudnych szlakach. Koła w omawianych fullach e-MTB oparte są o nowoczesne szerokie obręcze, a opony mają najczęściej około 2,5” szerokości. Sporo modeli marek premium ma też ciekawe rozwiązania konstrukcyjne, które są zaczerpnięte z ,,analogowych” fulli - mówimy to choćby o regulowanych geometriach itp. patentach, które zostaną docenione przez bardziej zaawansowanych użytkowników. 

Polecany przez redakcję

W sezonie 2024 wyróżniamy dwa modele elektrycznych fulli, które nie tylko zwracają na siebie uwagę uniwersalnością. Co tym zrobiło na nas największe wrażenie?

Kellys Theos R30

Słowacka marka to wyjątkowo mocny gracz w segmencie e-MTB do jazdy po wymagających szlakach. Linia modeli Theos R bazuje na aluminiowych ramach (w ofercie są jeszcze dostępne modele z zaawansowanego kompozytu oznaczone jako F) i chociaż jest bardzo świeża, udało nam się przetestować jeden z dostępnych modeli (Zobacz: TEST: Kellys Theos R50) - właściwości zjazdowe i ogromna uniwersalność geometrii oraz dopracowane zawieszenie tego modelu zrobiło na nas ogromne wrażenie. 

Przewrotnie jednak postanowiliśmy pod Waszą rozwagę dać model z podstawową specyfikacją, która zachowuje najważniejsze elementy modelu wyższego, ale pozwala zaoszczędzić nieco pieniędzy. Kellys Theos R30 podobnie jak bardziej zaawansowany model oparty został o aluminiową ramę, zbudowaną w pełni zrobotyzowanej fabryce w Europie. Projekt Kellysa ma wszelkie potrzebne do zachowania sztywności bocznej standardy. Dodatkowo na sztywność boczną wpływa to, że w ramie nie znajdziemy wycięcia na demontaż baterii, które może osłabić ramę. Pomimo tego Słowacy zastosowali sprytny system demontażu baterii, do którego wystarczy wykręcić jedną śrubę imbusową - następnie baterię demontujemy od dołu ramy. Theos R50 stoi na kołach mullet (29" z przodu, 27,5" z tyłu), ma 150 mm skoku zawieszenia z przodu i 130 mm z tyłu - to jednak jak pracuje zawieszenie ThinkLink z wirtualnym punktem obrotu pozwala w terenie na bardzo dużo, dając uczucie posiadania z tyłu większego ugięcia niż w rzeczywistości. 

Dzielność zjazdową wspiera tu oczywiście geometria, która lubi duże prędkości i dodaje pewności siebie podczas pokonywania nawet tych technicznych szlaków. Jednocześnie na Theosie R podjeżdża się naprawdę wygodnie - spokojnie możemy traktować tego elektryka jako dobrego kompana do całodniowej wycieczki po szlakach.

Jazdę na długim dystansie wspiera tu duża pojemność akumulatora (725 Wh), którą dla Kellysa zbudowała uznana firma BMZ. System wspomagania na jaki postawił Kellys to Panasonic z silnikiem GX Ultimate z ponadprzeciętnie wysokim momentem obrotowym na poziomie 95 Nm. Silnik ten można polubić za sprawą wysokiej elastyczności pracy, oczywiście sporej mocy "wyciągowej" oraz za sprawą super trybu pracy AUTO, który mądrze dobiera moc wspomagania do naszego stylu jazdy. 

Oszczędności poczyniono w przypadku pozostałego wyposażenia, aczkolwiek Kellys celowo nie zchodził tutaj poniżej przyzwoitego poziomu - spotykamy zatem m.in. 4-tłoczkowe hamulce tarczowe od Shimano czy obowiązkowego w tego typu konstrukcji droppera. 

 
  • Rama: KELLYS THEOS R-series - advanced robotic welded 6-series aluminium alloy / Designed & manufactured in EUROPE / Think Link® suspension system, 130 mm rear travel, integrated removable battery, 1.8" tapered HT, post mount 203 mm, mullet 29" / 27.5"+ wheelset, 12x148 mm Boost thru axle
  • Widelec ROCK SHOX 35 Silver TK (29") Boost, 150 mm, Solo Air / TurnKey / Maxle Stealth 15 mm thru axle
  • Damper: ROCK SHOX Deluxe Select R, DebonAir+ (210x55 mm)
  • Silnik: PANASONIC GX Ultimate, 95 Nm, 36 V
  • Bateria: KELLYS Re-Charge K1 Li-ion internal removable 725 Wh / capacity 20 Ah, co-developed by Kellys-BMZ
  • Napęd: SHIMANO Cues U6000 (1x10)
  • Hamulce SHIMANO MT420 / MT410 hydraulic disc
  • Sztyca LIMOTEC A1 Remote Telescopic - diam 30.9 mm / length 445 mm, travel 150 mm
  • Zobacz też: TEST: Kellys Theos R50 
  • Cena 20 999 zł
Gdzie kupić? kellysbike.com

 

 

Canyon Neuron:ON CF 8

Linia modeli Neuron:ON od dawna uchodzi za mocnego gracza w segmencie e-trailówek, jednak premierowy model CF z włókna węglowego, zaprezentowany w sezonie 2023 przeszedł nasze oczekiwania (mieliśmy okazję brać udział w premierze tego modelu w Toskanii, gdzie go srogo przetestowaliśmy). Neuron:ON CF wyróżnia się niską masą, świetnymi właściwościami jezdnymi oraz dobrym stosunkiem ceny do poziomu oferowanego wyposażenia - jak to zwykle w ofercie producenta z Koblencji bywa, bo w końcu model sprzedaży bezpośredniej pozwala Canyonowi na bycie bardzo konkurencyjnym. 

Najbardziej wszechstronny i przygodowy e-bike w górskiej ofercie Canyona ma 140 mm skoku z przodu i z tyłu, stoi na 29-calowych kołach i posiada progresywną geometrię, która pozwala na bardzo dużo zjazdowej pewności i swobody. Dowodzą o tym m.in. kąt głowy ramy na poziomie 65,5 stopni, podsiodłówka stroma na 76,5 stopni czy reach 460 mm w rozmiarze M. Zawieszenie Neuron:ON CF to dobrze znana charakterystyka fulli Canyona - czułość na początku pracy i progresja pod koniec ugięcia amortyzatora. Absolutnie niczego nie brakuje tu do naprawdę agresywnej jazdy, chociaż nas najbardziej ujmowała zwrotność i reaktywność tego sprzętu - bardzo zbliżona do tego, co czujemy na rowerach klasycznych. Na Neuronie:ON wygodnie możemy pojechać na całodniową włóczęgę po górach, ale równie dobrze świetnie będziemy się bawić na lokalnych trasach, gdzie przyjedziemy po typowo zjazdowe doznania. 

Na uwagę zasługuje to, że przy zastosowaniu solidnego silnika od Boscha z momentem obrotowym 85 Nm oraz sporej baterii 750 Wh Neuron:ON CF 8 waży jedynie 22,6 kg - to czuć podczas jazdy i nie tylko! Duża pojemność baterii to też kolejny punkt w traktowaniu tego modelu jako gotowego do górskich wycieczek. 

Po więcej szczegółów odsyłamy Was do naszego testu tego modelu!

 
  • Waga 22,6 Kg
  • Silnik Bosch Performance Line CX Motor
  • Akumulator Bosch Powertube 750Wh 
  • Widelec Fox 34 Performance (Grip), 140mm
  • Tylne zawieszenie Fox Float DPS Performance, 140mm 
  • Napęd Shimano Shimano Deore XT, 12s 
  • Hamulce Shimano M8100 | M8120 (203 mm tarcze)
  • Koła DT Swiss HLN350 29” Wheels (30mm)
  • Sztyca: Iridium Dropper SP0050-01 Dropper Post, S: 125mm, M: 150mm, L&XL: 170mm
  • Kierownica: Canyon HB0056 , S: 760mm, M–XL: 780mm
  • Cena 26.199 PLN
  • Test: Canyon Neuron:ON CF 8
Kup na: canyon.com

 

 

Co oferuje rynek?

Poniżej prezentujemy fulle MTB o skoku zawieszenia między 130 a 150 mm, które są wyposażone w silnik elektryczny. Są to e-MTB z kolekcji na 2024 rok od producentów dostępnych na polskim rynku. Przegląd zrealizowaliśmy w oparciu o Katalog Rowerowy

 

Kross GRIST BOOST 1.0

  • Cena: 15999.00 PLN
  • Opis ramy: ALUMINIUM 4-BAR 140 mm
  • Widelec/amortyzator przedni: SR SUNTOUR XCR 34 BOOST 2CR
  • Skok widelca: 140 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 140 mm
  • Grupa napędowa: Shimano CUES
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 29"
  • Silnik: BAFANG M510
  • Bateria: PATHFINDER BATTERY 730WH
ROWERY Kross

Scott Strike eRide 940

  • Cena: 16659.00 PLN
  • Waga: 23.90 kg
  • Opis ramy: Rama aluminiowa / Kinematyka Virtual 4 link VLK, Kompatybilna z kołami 27,5" i 29"
  • Widelec/amortyzator przedni: Marzocchi Z2 Air / eMTB+, Rail 3
  • Skok widelca: 140 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 140 mm
  • Grupa napędowa: SRAM NX Eagle
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 29"
  • Silnik: Bosch Performance CX
  • Bateria: PowerTube 500Wh
ROWERY Scott

GT eForce Current

  • Cena: 16799.00 PLN
  • Opis ramy: Aluminium, 150mm skoku
  • Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour Zeron 35, 150mm, Coil, 15x110
  • Skok widelca: 150 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 150 mm
  • Grupa napędowa: Shimano Deore
  • Ilość blatów i koronek: '1x10
  • Rozmiar kół: 29" +
  • Silnik: Shimano STEPS DU-E7000 250W
  • Bateria: Shimano STEPS BT-E8035, 504Wh
ROWERY GT

Lovelec Mascon

  • Cena: 17999.00 PLN
  • Waga: 26.50 kg
  • Opis ramy: aluminiowa (6061)
  • Widelec/amortyzator przedni: Suntour ZERON 35
  • Skok widelca: 140 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 140 mm
  • Grupa napędowa: Shimano CUES
  • Ilość blatów i koronek: '1x11
  • Rozmiar kół: 29"
  • Silnik: BAFANG M510, 36 V, 250 W, centralny, 95 Nm
  • Bateria: Samsung 21700, Li-ion, 20 Ah (720 Wh), zintegrowany
ROWERY Lovelec

Merida eONE-FORTY 400 SE

  • Cena: 17999.00 PLN
  • Opis ramy: Aluminim, cieniowana, hydroformowana.
  • Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour XCR34 LOR DS
  • Skok widelca: 150 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 130 mm
  • Grupa napędowa: Shimano CUES
  • Ilość blatów i koronek: '1x10
  • Rozmiar kół: 29" / 27,5" (mullet)
  • Silnik: Shimano EP6
  • Bateria: Shimano EN806 630 Wh
ROWERY Merida

Superior eXF 8089

  • Cena: 18999.00 PLN
  • Opis ramy: Alu X6 Ultralite MTB Trail SUE03-EP8
  • Widelec/amortyzator przedni: RockShox Recon Silver RL
  • Skok widelca: 140 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 130 mm
  • Grupa napędowa: Shimano Deore
  • Ilość blatów i koronek: '1x11
  • Rozmiar kół: 29" +
  • Silnik: SHIMANO STEPS EP6, 85Nm
  • Bateria: DARFON, 36V, 504 Wh
ROWERY Superior

CTM AREON

  • Cena: 19499.00 PLN
  • Opis ramy: alu
  • Widelec/amortyzator przedni: Suntour XCR34, AIR, LOR, DS
  • Skok widelca: 140 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 140 mm
  • Grupa napędowa: Shimano CUES
  • Ilość blatów i koronek: '1x10
  • Rozmiar kół: 29"
  • Silnik: PANASONIC GX ULTIMATE / 250W / 95Nm
  • Bateria: BMZ V10 720Wh / 36V / 20Ah
ROWERY CTM

Marin Alpine Trail E

  • Cena: 19999.00 PLN
  • Opis ramy: zawieszemie MultiTrac
  • Widelec/amortyzator przedni: X-Fusion Trace 36 RC
  • Skok widelca: 160 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 150 mm
  • Grupa napędowa: Shimano CUES
  • Ilość blatów i koronek: '1x10
  • Rozmiar kół: 29" / 27,5" (mullet)
  • Silnik: Shimano Steps EP6 Drive Unit, 250W, 85Nm
  • Bateria: BT-8035L, 504Wh
ROWERY Marin

Cannondale Moterra Neo 4

  • Cena: 20599.00 PLN
  • Opis ramy: SmartForm C2 Aluminium
  • Widelec/amortyzator przedni: RockShox 35 Silver R
  • Skok widelca: 150 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 150 mm
  • Grupa napędowa: SRAM SX Eagle
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 29" +
  • Silnik: Shimano EP8
  • Bateria: Shimano BT-E8036, 630Wh
ROWERY Cannondale

Bulls COPPERHEAD EVO AM 1 750

  • Cena: 20727.36 PLN
  • Opis ramy: aluminium 6061
  • Widelec/amortyzator przedni: BULLS Lytro-34 Air
  • Skok widelca: 140 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 150 mm
  • Grupa napędowa: Shimano Deore
  • Ilość blatów i koronek: '1x10
  • Rozmiar kół: 29" / 27,5" (mullet)
  • Silnik: Bosch Performance Line CX (85 Nm)
  • Bateria: Bosch PowerTube Horizontal 750 Wh
ROWERY Bulls

Haibike ALLTRAIL 3

  • Cena: 21899.00 PLN
  • Opis ramy: Alu 6061
  • Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour, XCR34 Air LO-R
  • Skok widelca: 140 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 140 mm
  • Grupa napędowa: Shimano Deore
  • Ilość blatów i koronek: '1x10
  • Rozmiar kół: 29"
  • Silnik: Yamaha, PW-S2, 250W, 75 Nm
  • Bateria: 720 Wh
ROWERY Haibike

Pells Stormer FS 2

  • Cena: 22090.00 PLN
  • Opis ramy: alu
  • Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour Zeron 35 Boost Air
  • Skok widelca: 140 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 140 mm
  • Grupa napędowa: Shimano Deore
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 29"
  • Silnik: Bosch Performance CX Smart system
  • Bateria: Bosch Powertube 750 WH
ROWERY Pells

Fuji BLACKHILL EVO 27.5+ 1.5

  • Cena: 22190.00 PLN
  • Opis ramy: Fuji A6-SL allu
  • Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour Zeron 27.5+
  • Skok widelca: 150 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 150 mm
  • Grupa napędowa: Shimano Deore LX
  • Ilość blatów i koronek: '1x11
  • Rozmiar kół: 27,5"+ (650B Plus)
  • Silnik: Bosch Performance CX, 250W, 85Nm, 25km/h
  • Bateria: Bosch Power Tube 500Wh
ROWERY Fuji

Corratec E-Power RS 160 Elite

  • Cena: 22499.00 PLN
  • Opis ramy: aluminiowa Corratec RS 160
  • Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour AION EVO 35-BOOST
  • Skok widelca: 160 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 150 mm
  • Grupa napędowa: SRAM SX Eagle
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 29" / 27,5" (mullet)
  • Silnik: BOSCH Performance Line CX
  • Bateria: BOSCH PowerTube 625Wh
ROWERY Corratec

Cube Stereo Hybrid 140 HPC Pro 625

  • Cena: 22999.00 PLN
  • Waga: 23.80 kg
  • Widelec/amortyzator przedni: RockShox Recon Silver RL Air, Tapered, 15x110mm, eMTB Approved
  • Skok widelca: 150 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 150 mm
  • Grupa napędowa: Shimano Deore
  • Ilość blatów i koronek: '1x11
  • Rozmiar kół: 29"
  • Silnik: Bosch Drive Unit Performance CX Generation 4 (85Nm) Cruise (250Watt), Smart System
  • Bateria: Bosch PowerTube 625
ROWERY Cube

Focus THRON² 6.7

  • Cena: 22999.00 PLN
  • Waga: 25.80 kg
  • Opis ramy: Aluminium 7005, hydroformowane
  • Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour Zeron 35 Air LOR, 110x15 mm
  • Skok widelca: 130 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 130 mm
  • Grupa napędowa: Shimano Deore
  • Ilość blatów i koronek: '1x11
  • Rozmiar kół: 29"
  • Silnik: Bosch Performance CX Gen4, 85 Nm, 250 W
  • Bateria: Bosch 625 Wh
ROWERY Focus

Specialized Turbo Levo Alloy

  • Cena: 23500.00 PLN
  • Waga: 23.81 kg
  • Opis ramy: Aluminium
  • Widelec/amortyzator przedni: RockShox 35 Silver, S1 150mm, S2-S6: 160mm
  • Skok widelca: 160 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 150 mm
  • Grupa napędowa: SRAM SX Eagle
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 29" / 27,5" (mullet)
  • Silnik: Specialized 2.2 Custom Rx Trail Tuned Motor
  • Bateria: Specialized M3-500Wh
ROWERY Specialized

Stevens E-Inception AM 6.6.1 ACT

  • Cena: 23800.00 PLN
  • Waga: 26.20 kg
  • Opis ramy: Aluminium 6061 TB
  • Widelec/amortyzator przedni: Rock Shox 35 Silver TK
  • Skok widelca: 150 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 150 mm
  • Grupa napędowa: Shimano CUES
  • Ilość blatów i koronek: '1x11
  • Rozmiar kół: 29" / 27,5" (mullet)
  • Silnik: Bosch G4 Performance Line CX
  • Bateria: Bosch PowerTube 625 Wh
ROWERY Stevens

 

Bergamont E-Trailster 150 Elite

  • Cena: 24789.00 PLN
  • Waga: 27.90 kg
  • Opis ramy: AL6061
  • Widelec/amortyzator przedni: Rock Shox Zeb Select
  • Skok widelca: 150 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 140 mm
  • Grupa napędowa: Shimano XT
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 29" / 27,5" (mullet)
  • Silnik: Bosch Performance Line CX, Gen. 4, BES3, 250 W, 36 V, max. 25 km/h
  • Bateria: Bosch PowerTube, 36 V Li Ion, 750 Wh
ROWERY Bergamont

Giant TRANCE X E+ 3

  • Cena: 25199.00 PLN
  • Waga: 25.70 kg
  • Opis ramy: aluminium ALUXX SL, łącznik zawieszenia Advanced Forged Composite,
  • Widelec/amortyzator przedni: RockShox 35 Gold RL DebonAir
  • Skok widelca: 150 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 140 mm
  • Grupa napędowa: Shimano Deore
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 29"
  • Silnik: SyncDrive Pro, 85Nm, powered by Yamaha
  • Bateria: EnergyPak Smart 800 kompatybilny z dodatkowym akumulatorem EnergyPak Plus 250
ROWERY Giant

Orbea RISE H30

  • Cena: 25999.00 PLN
  • Opis ramy: Aluminium, hydroformowana
  • Widelec/amortyzator przedni: Marzocchi Bomber Z2
  • Skok widelca: 140 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 140 mm
  • Grupa napędowa: Shimano Deore
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 29"
  • Silnik: Shimano EP600-RS
  • Bateria: Orbea Internal 540Wh (Optional 250 Wh Range Extender)
ROWERY Orbea

Trek Rail 5 625 W Gen 3

  • Cena: 28599.00 PLN
  • Waga: 24.88 kg
  • Opis ramy: Alpha Platinum Aluminium, zintegrowany wymienny akumulator RIB (ang. Removable Integrated Battery), zwężana główka ramy, wewnętrzne prowadzenie linek Control Freak, łącznik wahacza ze stopu magnezu, osłona Motor Armor, Mino Link, ABP, Boost148, oś przelot
  • Widelec/amortyzator przedni: RockShox 35 Gold RL, sprężyna DebonAir, tłumik Motion Control, blokada skoku, zwężana rura sterowa, przesunięcie 44 mm, powiększona korona do e-MTB, Boost110, oś 15 mm Maxle Stealth
  • Skok widelca: 160 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 150 mm
  • Grupa napędowa: Shimano Deore
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 29" +
  • Silnik: Bosch Performance Line CX, system inteligentny, magnezowa obudowa silnika, 85 Nm
  • Bateria: Bosch PowerTube 625 Wh, system inteligentny
ROWERY Trek

LIV Intrigue X Advanced E+ Elite 3

  • Cena: 28999.00 PLN
  • Opis ramy: rama z kompozytu Advanced, wahacz ALUXX SL, górny łącznik Advanced Forged Composite, 140 mm skoku zawieszenia Maestro, Universal Derailleur Hanger (UDH), koła MX (przód 29", tył 27.5")
  • Widelec/amortyzator przedni: Marzocchi Bomber Z2 E-Tuned, 29er, 150mm skoku, 44mm offset, RAIL Sweep-Adj, Kabolt 110
  • Skok widelca: 150 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 140 mm
  • Grupa napędowa: Shimano Deore
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 29" / 27,5" (mullet)
  • Silnik: SyncDrive Pro2 85Nm, powered by Yamaha, technologia PedalPlus 6-Sensor
  • Bateria: EnergyPak Smart InTube 400, aluminiowa obudowa o najwyższych standardach bezpieczeństwa (EN50604), produkcja CO2 Neutral kompatybilny z dodatkowym akumulatorem EnergyPak Plus 200
ROWERY LIV

Stevens E-Inception AM 8.8.2 GTF

  • Cena: 30500.00 PLN
  • Waga: 24.70 kg
  • Opis ramy: Carbon SL HMF
  • Widelec/amortyzator przedni: Fox 36 Float Performance E-Optimized
  • Skok widelca: 150 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 150 mm
  • Grupa napędowa: Shimano XT
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 29" / 27,5" (mullet)
  • Silnik: Shimano EP801
  • Bateria: Darfon 800 Wh
ROWERY Stevens

Riese & Müller Delite mountain touring

  • Cena: 33899.00 PLN
  • Opis ramy: aluminiowa
  • Widelec/amortyzator przedni: Fox Float 36 Performance, Air,
  • Skok widelca: 150 mm
  • Skok tylnego zawieszenia: 150 mm
  • Grupa napędowa: Shimano XT
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 27,5" (650B)
  • Silnik: Performance Line CX (Gen4)
  • Bateria: Bosch PowerTube 625 Vertical, 36 V, 16,7 Ah/625Wh*
ROWERY Riese & Müller