Materiał zawiera treści reklamowe

Jaki rower trekkingowy do 1500 zł wybrać?

Sprawdź rowery trekkingowe do 1500 zł z kolekcji na 2022 rok.

Drukuj
Tomasz Makula

Modele trekkingowe to jedne z najpopularniejszych typów rowerów dostępnych na rynku. Sprawdzają się zarówno w mieście, jak i podczas dłuższych wycieczek. Na co zwrócić uwagę przy wyborze podstawowego trekkinga do 1500 zł?

 

Popularności rowerów trekkingowych nie można się dziwić. Stanowią doskonałe połączenie cech modeli typowo crossowych i rowerów miejskich. Ich główną zaletą jest przede wszystkim uniwersalność i wysoki komfort jazdy. Rower trekkingowy bez problemu pokonuje z miejskie krawężniki, poradzi sobie także w łatwiejszym terenie podczas wyprawy do lasu. Takie atuty czynią go bardzo użytecznym sprzętem dla dla typowego ,,Kowalskiego". Rower trekkingowy stanowi bowiem skuteczne połączenie jednośladu do weekendowej rekreacji z maszyną typowo użytkową, choćby przeznaczoną do dojazdów do pracy.

Zobacz też:

pokaż pełną listę

 

 

Trekking a cross - podstawowe różnice

Różnica pod względem użyteczności obu typów roweru wydaje się mało znacząca. Oba rodzaje cechują się dużą uniwersalnością oraz pozwalają cieszyć się z jazdy w zróżnicowanym terenie (oczywiście w amatorskim wydaniu). Typowa crossówka nie posiada jednak seryjnie zamontowanych dodatków takich jak np. bagażnik, błotniki, stopka czy oświetlenie. Poza tym, rowery crossowe mają z reguły bardziej sportowe siodła i nieco mniej zagięte kierownice, które sprawiają, że pozycja na crossie jest bardziej sportowa. Trekking z kolei nadal ma cechy roweru rekreacyjnego, ale z dużym naciskiem również na komfortowy dojazd do pracy, choćby w marynarce czy sukience. Dodatkowo, rowery typowo trekkingowe mają zazwyczaj takie udogodnienia jak wspomniane już błotniki, oświetlenie, nóżka i bagażnik. Wszystko to sprawia, że lepiej sprawdzą się w codziennym użytkowaniu oraz podczas wypraw z sakwami.

 

 
 

 

 

Komfort przede wszystkim

Rowery trekkingowe ze wględu na swoją geometrię dają bardzo dużą wygodę i komfort poruszania się. Zaopatrzone są w koła o średnicy 28 cali i opony o szerokości około 38-40 mm. Taka konfiguracja pozwoli poczuć się swobodnie na leśnych duktach i miejskich ścieżkach nawet mniej wprawionym w bojach użytkownikom. Dodatkowym atutem jest pozycja na rowerze, która jest wyprostowana względem segmentów bardziej sportowych. Taki rower jest często zalecany przez fizjoterapeutów dla osób, które mają problemy z kręgosłupem (w szczególności z odcinkiem lędźwiowym).

Typowe trekkingówki zazwyczaj posiadają regulowany mostek. Rowery te często wyposażone są także w amortyzowany widelec lub sztycę oraz miękkie i szerokie siodło - nadające się do jazdy w zwykłych spodniach. 

 

 

 

 

Co możemy kupić do 1500 złotych?

Niestety rowery są coraz droższe i zakup trekkinga w kwocie do 1500 zł nie jest już taki łatwy. Można trafić pojedyncze egzemplarze oraz rowery wyprzedażowe, ale prawda jest taka, że na szeroką skalę oferta nowych rowerów trekkingowych zaczyna się od około 1800 zł. Rowery do 1500 zł, które są na rynku zazwyczaj wyposażone są w 3-rzędową korbę z przodu i 6-7 biegów z tyłu. Taka konfiguracja będzie odpowiednia dla osób chcących wykorzystać swój rower za miastem. 

Najczęstszym mixem osprzętowym stosowanym w rowerach trekkingowych jest połączenie grupy Shimano Tourney z różnymi podstawowymi częściami innych producentów - głównie mowa o korbach, hamulcach, czy łańcuchu. Reszta to podstawowy napęd od Shimano (Tourney). Są to produkty przeznaczone do rekreacyjnej jazdy i w takim zastosowaniu pozostają wystarczające. Cieszą się niską awaryjnością oraz szerokiem dostępem tanich części (praktycznie w każdym sklepie rowerowym), co w przypadku nieprzewidzianej awarii powinno znacząco skrócić czas reanimacji naszego roweru.

W segmencie cenowym do 1500 złotych 100% modeli wyposażona jest w tradycyjne hamulce typu v-brake. Są one prostsze w obsłudze serwisowej, co dla mniej zaawansowanych użytkowników będzie atutem podczas dłuższych wycieczek. Dodatkowo hamulce szczękowe charakteryzują się mniejszą wagą niż tarczówki. Z kolei hamulce tarczowe odznaczać się będą na tle szczęk większą siłą hamowania pod obciążeniem - w przypadku kiedy planujemy częste wyjazdy z sakwami, zalecamy rozważenie zakupu roweru wyposażonego w tego typu hamulce. To będzie się jednak wiązało z poszukiwaniami w nieco droższym segmencie trekkingów.

Na koniec zostawiamy temat wspomnianego wcześniej dodatkowego wyposażenia. Większość modeli została uzbrojona w takie akcesoria jak błotniki, bagażnik, czy oświetlenie. Będą to bardzo przydatne dodatki dla osoby lubiącej dłuższe wypady za miasto z rodziną lub dojeżdżających codziennie do pracy. Czytelnikom nastawionym na krótkie i bardziej sportowe wypady polecamy zakup roweru bez dodatkowego wyposażenia. Pozwoli to zaoszczędzić na wadze roweru oraz w razie potrzeby wybrać tylko niezbędne do naszych wycieczek dodatki jak np. bagażnik.

Co na rynku?

Na kolejnych stronach znajdziecie przegląd modeli, który oparliśmy o Katalog Rowerowy - zawiera on wszystkie dostępne na polskim rynku marki i modele rowerów. 

 

 

 

Kross TRANS 1.0

  • Cena: 1499.00 PLN
  • Opis ramy: Aluminium Performance 6061 to wysoka sztywność i odporność na złamania, a zarazem lekkość
  • Widelec/amortyzator przedni: KROSS
  • Przerzutka tylna: SHIMANO TOURNEY TY300
  • Ilość blatów i koronek: '3x7
  • Opony: MITAS GRIPPER V84 42-622
  • Manetki: SHIMANO EF41
  • Typ hamulców: Szczękowe
ROWERY Kross