Rowery Unibike na 2021 rok

Poznaj wybrane modele rowerów Unibike z kolekcji na 2021 rok.

Drukuj
Unibike Link (2020) Michał Kuczyński

Unibike to polski producent rowerów, który zawsze bije konkurencję rewelacyjną relacją poziomu wyposażenia do ceny rowerów. Firma specjalizuje się w modelach klasy średniej i podstawowych, a my spoglądamy na ciekawe propozycje w ich nowej kolekcji.

Unibike jest polską marką, która montuje swoje rowery we własnym zakładzie produkcyjnym w Bydgoszczy. Rodzimy producent doskonale rozumie i czuje krajowy rynek, stąd ich rowery wydają się być wręcz ,,skrojone” pod wymagania polskiego klienta. Unibike specjalizuje się głównie w modelach rekreacyjnych oraz sportowych, ale w wydaniu amatorskim. Design ram jest raczej stonowany i dość prosty, choć firma nie stroni od odważnych kolorów. Generalnie jednak wygląd Unibike’ów jest przeważnie prosty i trafia do szerokiego grona rowerzystów. Największą zaletą ich oferty jest jednak bardzo skuteczna mieszanka wysokiej jakości z niskimi cenami. Każdy, kto szuka roweru - czy to dla siebie, czy dla dziecka - i dokonuje w tym czasie analizy i porównań tego, co jest dostępne na rynku, szybko dochodzi do wniosku, że Unibike jest firmą o bardzo korzystnej ofercie. Ich rowery zwykle mają świetne wyposażenie w stosunku do ceny za jaką są sprzedawane. To ogromna zaleta - szczególnie w przypadku rowerów z przedziału między 2 a 4 tys. zł, gdzie jakość pracy osprzętu stanowi często o przyjemności i łatwości jazdy na danym rowerze. Przejrzeliśmy ofertę bydgoskiej firmy na 2021 rok i wybraliśmy dla Was kilka ciekawych rowerów - jedne z nich to nowości na obecny sezon, a inne są już znane, ale stanowią po prostu interesujące propozycje. 

 

Zobacz też:

 

Unibike Geox

 

 

Największą nowością w ofercie jest gravel Unibike Geox, który zresztą jest pierwszą szutrówką w historii tego producenta. Oparto go o aluminiową ramę wykonaną ze stopu 6061-T6, która ma wewnętrzne prowadzenie przewodów, taperowaną główkę sterową, mocowanie zacisków flat mount oraz sztywne osie kół. Jednym słowem znajdziemy tutaj wszystkie aktualne standardy konstrukcyjne. Do tego zastosowano widelec, który jest w całości wykonany z karbonu, co powinno przełożyć się na precyzję prowadzenia i komfort podczas jazdy po wertepach. Do tego rower ma solidne wyposażenie, które oparto o mieszankę szutrowego osprzętu Shimano GRX oraz pozostałe komponenty pochodzące od sprawdzonych producentów. Napęd to system 2x11 z przełożeniami o szerokiej rozpiętości, na które składa się mechanizm korbowy z tarczami 46/30 i kaseta 11-34. Obie przerzutki pochodzą z topowej grupy Shimano GRX i są oznaczone kodem RX-810. Mechanizm korbowy oraz klamkomanetki pochodzą z grupy RX-600, a zaciski hamulcowe z podstawowego RX-400. Dobra kombinacja powinna działać świetnie i jest to - zważywszy cenę - bardzo bogata specyfikacja. Koła zostały poskładane w oparciu o piasty Shimano RS470 i obręcze Mach1 Gravel, a za kontakt z podłożem odpowiadają uniwersalne opony Schwalbe G-One Allround Perfomance o szerokości 38 mm. Warto odnotować, że zadbano też o dodatki - wysokiej klasy siodło Fizik Argo Tempo, czy owijkę Fizik Tempo. Spojrzenie na Geox’a zdradza też, że producent zadbał o otwory służące do zamocowania bagażu na prawdziwą bikepacking’ową wyprawę oraz przewidział opcję założenia błotników. Nowy model dostępny jest w czterech rozmiarach ramy: 49, 51, 53 i 55 cm, deklarowana masa to 10,5 kg, a jego cena wynosi 6099 zł. 

Unibike Expedition 

 

 

Model Expedition to typowy rower trekkingowy, który w bogatej kolekcji trekkingów Unibike’a stoi mniej więcej pośrodku. Tym samym łączy bardzo porządne wyposażenie z atrakcyjną ceną, która nie powinna ekstremalnie nadwyrężyć portfela. Oczywiście - jak zawsze w przypadku rekreacyjnych i wycieczkowych rowerów tego producenta - dostępna jest męska wersja GTS oraz kobieca LDS, która charakteryzuje się mocno obniżoną ramą ułatwiającą wchodzenie i schodzenie. Bazą dla tego roweru jest solidna aluminiowa rama, która zniesie trudy każdej rekreacyjnej wycieczki, ale również długodystansowej wyprawy z ciężkimi sakwami. Do tego zresztą Expeditiony są stworzone - aby zapewnić użytkownikom komfort podczas każdej wycieczki. Przy okazji te rowery śmiało można traktować jako sprzęt na dojazdy do pracy, tym samym są to mocno uniwersalne maszyny. Oczywiście, jak przystało na trekkinga, modele Expedition są fabrycznie w pełni wyposażone - w oświetlenie zasilane z prądnicy w piaście, błotniki, bagażnik oraz nóżkę. W Unibike Expedition znajdziemy napęd 3x9 oparty o dobrze działające komponenty Shimano Alivio i Acera, do tego zastosowano mocne hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano MT-200. Komfort zapewniają tu 28-calowe koła z oponami Schwalbe Range Cruiser o szerokości 1,6 cala, amortyzator Suntour Nex ze skokiem 63 mm i komfortowe chwyty oraz miękkie siodło. Kompletnie wyposażony rower kosztuje atrakcyjne 3099 zł, a jego masa wynosi 17,9 kg i w zasadzie jedynie ona zdradza, że ten sprzęt należy do kategorii budżetowych. Dostępne są 4 męskie rozmiary - 17, 19, 21 i 23 cale oraz 2 damskie - 17 i 19 cali. 

Unibike Rapid

 
 

 

Dla osób, które poszukują roweru trekkingowego, ale nie chcą się męczyć, bądź zwyczajnie nie mają siły, aby samodzielnie pokonać pożądany dystans, dobrą propozycją może być elektryczny rower trekkingowy Rapid. Pod względem wyposażenia i właściwości jezdnych jest to brat modeli bez wspomagania. Rapid również występuje w wersji GTS i LDS oraz fabrycznie ma wszelkie dodatki, które sprawiają, że wprost po wyjechaniu ze sklepu ten sprzęt jest gotowy na wycieczkę. E-trekkingi Rapid mają silniki umieszczone centralnie oraz baterie, które są pół-zintegrowane z ramą. Estetycznie wkomponowano je w dolną rurę głównego trójkąta, natomiast nie są całkowicie schowane w ramie. Dzięki temu przekroje aluminiowych rur Rapida nie są aż tak monstrualne, a rower naprawdę dobrze wygląda. Silnik w prezentowanym modelu to jednostka Shimano Steps E6100 legitymujący się maksymalnym momentem obrotowym 60 Nm, a zasilający go akumulator ma pojemność 504 Wh. Napęd jest 10-biegowy i pochodzi z grupy Shimano Deore. Komfort jazdy podnosi amortyzowany widelec Suntour Nex o skoku 63 mm i duże 28-calowe koła, które stanowią sporą porcję naturalnej amortyzacji. Cena Rapida to 9699 zł, która zważywszy podzespoły wysokiej klasy, nie jest wygórowana. Elektryczny trekking Unibike’a dostępny jest w rozmiarach 19, 21 i 23 cale przy męskiej ramie oraz 17 i 19 cali w wersji kobiecej. 

Unibike Flite 29

 

 

Obecny sezon w branży rowerowej nie jest łatwy dla klientów, nie dość że dostępność rowerów jest ograniczona, to jeszcze coraz ciężej kupić w sensownych pieniądzach rower MTB gotowy do jazdy. Unibike jednak - jak już na wstępie wspominaliśmy - jest akurat specjalistą od atrakcyjnych cen. Ciekawym modelem na początek przygody z prawdziwym MTB może być model Link, który ma amortyzator Suntour XCR i napęd Deore 1x10, a jego cena wynosi 3199 zł. Mieliśmy zresztą okazję go testować i to naprawdę udany rower: TEST: UNIBIKE LINK - MTB NA POCZĄTEK ŚCIGANIA? Jeśli jednak celujecie wyżej, model Flite 29 wydaje się być idealny. Spokojnie można stanąć z nim na linii startu maratonu MTB czy po prostu godnie poszaleć po górach podczas szybkiej wycieczki lub treningu. Flite’a oparto o solidną aluminiową ramę, której rury są cieniowane i zostały poddane procesowi hydroformowania, a haki tylnego koła są oczywiście w nowoczesnym standardzie Boost. Do niej zamontowano powietrzny amortyzator Suntour XCR 32 Boost o skoku 100 mm. Koła oparto o piasty Shimano SLX i obręcze Mach1 Cross-R. Bardzo mocnym punktem tego roweru jest osprzęt - znajdziemy tu bowiem pełną grupę Shimano SLX 1x12, a za hamowanie odpowiadają bardzo udane hamulce Deore M6100. Tak wyposażony rower waży 12,9 kg i kosztuje 4899 zł. Dostępne są rozmiary 17, 19 i 21 cali. 

 

 

Zobacz również:

 

 

Strona producenta: www.unibike.pl