Rowery Diamant znowu na polskim rynku! Co nowego w kolekcji 2025?

Dowiedz się więcej na temat powrotu marki Diamant na polski rynek. Sprawdź nowe modele!

Drukuj

Diamant wraca na polski rynek, a w kolekcji niemieckiej marki czekają ciekawe użytkowe i rekreacyjne modele. Zarówno elektryki, jak i klasyczne rowery bez wspomagania. Sprawdzamy, co nowego w kolekcji na 2025 rok?

Markę Diamant z pewnością kojarzy wielu Polaków, bowiem w czasach komuny rowery od tego wschodnioniemieckiego producenta były obiektem marzeń wielu pasjonatów kręcenia na dwóch kółkach. Tak w zasadzie pozostało do dziś, bo choć Diamant przeszedł przez ten okres wiele zawirowań, to nadal wyróżnia go niemiecka jakość i zaawansowanie konstrukcyjne. Historia tej firmy jest zresztą bardzo interesująca i liczy już 140 lat. Wszystko zaczęło się w 1885 roku, kiedy w Chemnitz-Reichenbrand firma rozpoczęła funkcjonowanie jako producent części do maszyn dziewiarskich. Produkcję rowerów Diamant zaczął w 1895 roku. Popularność marce przyniosły sukcesy w kolarstwie w latach 20. i 50. XX wieku. Firma podkreśla też, że ma na swoim koncie wiele innowacji - m.in. łańcuch rowerowy z podwójnymi rolkami. 

Diamant

Oczywiście przez wszystkie lata funkcjonowania marki działo się wiele – zmiany w otoczeniu, wojny, czy transformacje ustrojowe były wyzwaniem, ale mimo to Diamant istnieje do dziś i choćby dzięki temu aspiruje już do bycia marką kultową! Współczesna historia Diamanta to wykupienie go w 2002 roku przez firmę Trek, która wiele swoich rowerów montuje właśnie w Niemczech, w fabrykach przejętych od Diamanta. Ta historia trwa oczywiście do dziś, a obok Treków w zakładzie w Hartmannsdorf powstają też ciekawe rowery Diamant. Oferta skoncentrowana jest na jednośladach użytkowych i rekreacyjnych, my poniżej prezentujemy Wam kilka flagowych modeli, które są dostępne na Polskim rynku u autoryzowanych dealerów. 

e-SUV: Diamant Suvea 

Diamant

To bardzo interesujący model wszechstronnego użytkowego roweru elektrycznego z popularnej obecnie kategorii e-SUV. Mamy tutaj aluminiową ramę typu hardtail, która kryje w swoim wnętrzu baterię o pojemności 600 lub 800 Wh, do tego mocny silnik Bosch Performance Line CX i charakterystyczne dla SUV’ów wyposażenie. Amortyzator ze skokiem 100 mm, koła 27,5” z szerokimi oponami 2,4”, które mają wszechstronny terenowy bieżnik. Takim rowerem można śmiało na co dzień jeździć po mieście, czy leśnych i szutrowych drogach, a w weekend wyskoczyć na wycieczkę w lekkim terenie. Komfort użytkowania zapewnia rama z mocno obniżonym przekrokiem oraz pełne wyposażenie dodatkowe. Zresztą na tym polu ten rower jest bardzo ciekawy, ponieważ posiada sporo opcji adaptacji do konkretnych potrzeb i zastosowań.

Diamant

Kompletna Suvea waży niecałe 30 kg, a maksymalne obciążenie wynosi tu aż 160 kg. Adaptacje do przewodu bagażu zapewnia Clever Rack Pro, czyli bagażnik kompatybilny z MIK HD. Oznacza to, że łatwo i szybko można wpinać i wypinać w niego koszyki, sakwy, a nawet foteliki dla dzieci o wadze do 27,5 kg. Ciekawą cechą modelu Suvea jest też wszechstronna belka na akcesoria (Accessory Bar), którą montuje się w miejscu górnej rury ramy. Jej tutaj oczywiście nie ma, ale w jej miejsce wchodzi właśnie Accessory Bar, który jest uchwytem na wszelkie akcesoria: zapięcia, torby, pompki, bidony itp. To daje wiele opcji adaptacji tego e-SUV’a pod indywidualne potrzeby użytkownika. Kropką nad i jest schludny i nowoczesny wygląd, który zapewnia m.in. kokpit z pełną integracją prowadzenia przewodów. W sprzedaży są dwa rozmiary ramy S/M i XL/XL, którymi Suvea obejmuje pełny zakres wzrostu rowerzystów od 155 do 195 cm. W ofercie jest kilka wersji wyposażenia, których ceny wahają się od 20 499 zł do 26 799 zł.

e-trekking: Diamant Zing

Diamant

Kolejny ciekawy elektryk to Diamant Zing, który obecnie dostępny jest w nowej, trzeciej generacji. To praktyczny i lekki elektrycznie wspomagany rower trekkingowy, o ciekawej konstrukcji, bowiem jego bateria jest pół-zintegrowana z ramą i jej obudowa jest wyeksponowana na zewnątrz. Co dumnie podkreśla producent – nowy Zing Gen 3 jest dzięki temu nawet do 5 kilogramów lżejszy, niż prawie wszystkie rowery elektryczne z silnikiem Bosch Performance CX i wewnętrznym akumulatorem. Właśnie po to postawiono na takie rozwiązanie, gdzie aluminiowa rama ma dość klasyczne, cienkie przekroje rur, a baterię zlokalizowaną w taki właśnie sposób. Do mocnego silnika Bosch można wybrać jedną z czterech wielkości baterii: 400, 545, 725 lub 800 Wh.

Diamant
Diamant

Nabywca ma też wybór między jedną z trzech wariantów ramy – jest klasyczna pozioma, obniżona trapez i bardzo niska typu low step. Poza tym to po prostu nowoczesny i ciekawie zbudowany e-trekking, z szerokimi oponami, solidnym amortyzatorem przednim, silnikiem z pełną mocą i mocną konstrukcją, którego masa wynosi niewiele, bo około 22 kg, a maksymalne obciążenie to 136 kg. Podobnie, jak w przypadku Suvea jest tutaj fabrycznie kompletne wyposażenie dodatkowe. Zing występuje w trzech rozmiarach ramy: S, M i L. Ceny, w zależności od specyfikacji, wahają się od 14 249 zł do 16 029 zł. 

Zaawansowany trekking: Diamant Mahon 

Diamant
Diamant

Ciekawie prezentuje się Diamant Mahon, czyli uniwersalny rower trekkingowy bez wspomagania. Spektrum jego zastosowań może być bardzo szerokie, widać to zresztą po tym, jak zróżnicowane są poszczególne specyfikacje. Dostępne są modele ze sztywnym widelcem lub amortyzatorem o skoku 65 mm. Możliwe jest zamontowanie tu opon o szerokości do 50 mm. Niezależnie więc, czy ma być to rower do jazdy na co dzień po mieście, czy sprzęt na wycieczki lub wyprawy, czy rower, którym polecimy sobie na bardziej offroadową trasę, wszystko to można ,,obsłużyć” jednym modelem. Dostępne są wersje zarówno z klasycznym łańcuchem, jak również z napędem paskowym. Ceny wahają się od 5399 zł do 8499 zł, a rama występuje w opcji z poziomą górną rurą lub obniżoną oraz w czterech wielkościach – S (tylko midstep), M, L i XL (tylko męska). 

Diamant

Mahon jest dostępny w trzech różnych opcjach wyposażenia:

  • Mahon Style - do jazdy miejskiej
  • Mahon Trip - na rekreacyjne wycieczki
  • Mahon World - jako rower wyprawowy

Gravel / Touring: Diamant Nhoma

Diamant

Oparty i identyczną ramę – co Mahon – model Nhoma jest użytkowym rowerem typu gravel / touring. Będzie szybkim towarzyszem na codzienną miejską jazdę, wyprawy rowerowe oraz sprawdzi się jako gravel z wygodną pozycją. Rama jest oczywiście aluminiowa, widelec karbonowy, do tego zastosowano napęd Shimano GRX 1x12 i ciekawe elementy wyposażenia, jak choćby skórzane siodło Brooks’a. Znajdziemy tu też przydatne dodatki w tym m.in. mocne oświetlenie, błotniki, czy bagażnik. Wzorem Mahona rama ma masę mocowań na dodatkowe akcesoria. Nhom występuje w rozmiarach M, L, XL i XXL. Cena wynosi 8899 zł. 

Strona producenta: www.diamantrad.com

Obserwuj nas w Google News

Subskrybuj