Topowe rowery Romet 2025: poznajemy innowacyjne nowości!

Sprawdź, co nowego kryje kolekcja rowerów ROMET na 2025 rok!?

Drukuj
Romet

ROMET w swojej kolekcji na 2025 rok przygotował kilka bardzo interesujących nowości. Najwięcej dzieje się w dynamicznie rozwijającej się linii elektryków, ale fani klasycznych rowerów również nie będą rozczarowani… Poznajcie szczegóły!

ROMET konsekwentnie rozwija swoją kolekcję i ewidentnie kontynuuje działania, które rozpoczął w ubiegłym sezonie. Spoglądając na nową kolekcję widać, że polski producent mocno stawia na unowocześnienie swoich rowerów. Widać to po pełnej integracji, którą spotkamy obecnie w znakomitej większości modeli znajdujących się w kolekcji, poza tym wszystkie nowe ramy mają smukłe profile rur i geometrie wpisujące się obecne rynkowe trendy. Do tego można zaobserwować nową kolorystykę i odświeżone motywy graficzne. 

 

 

 

Najwięcej zmian i nowości spotkamy w rowerach elektrycznych, czyli segmencie rynku, który globalnie rozwija się obecnie najszybciej. Natomiast fani analogowych rowerów nie będą rozczarowani, bo tutaj w Romecie również dzieje się sporo! Zanim przejdziemy do prezentacji poszczególnych nowości, warto jeszcze wspomnieć, że cieszy, iż elektryki polskiej marki korzystają w silników pochodzących od czołowych producentów. ROMET chwali się ścisłą współpracą z Bosch’em, Shimano, Bafang’iem, czy Mahle. Na uwagę zasługuje też kooperacja z BMZ Poland, czyli dostawcą baterii, która pozwala zamawiać do rowerów baterie o pojemnościach idealnie skrojonych pod miejsce, jakie znajduje się w ramach poszczególnych modeli. Dzięki temu mamy pewność, że większość e-bike’ów ROMETa posiada tak dużą baterię, jak to tylko możliwe. W praktyce oznacza to, że znajdziemy w nich pojemności od 480 Wh do nawet 820 Wh. Zapraszamy na prezentację najciekawszych nowych modeli z kolekcji na 2025 rok!

 

ROMET E-Dagger 2.0 Bosch

 

 

Pierwszą z nowości w kolekcji 2025 jest aluminiowy rower e-MTB z pełnym zawieszeniem, który został oparty na aluminiowej ramie i toczy się na kołach 29”. W oczy rzuca się nowoczesny design z mocno obniżonym przekrokiem i pełną integracją prowadzenia przewodów. Skok zawieszenia ROMETa E-Daggera to 150 mm, co wraz ze ścieżkową geometrią (kąt główki na poziomie 65 stopni) sytuuje go jako wszechstronnego elektryka z pogranicza trailu i enduro. Bardzo mocnym punktem tego modelu jest silnik, bowiem wyposażono go w najnowszą, piątą generację jednostki Bosch Performance Line CX. Mamy tutaj więc bardzo mocne wsparcie z maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 85 Nm, a do tego nowy CX jest cichszy i legitymuje się jeszcze wyższą kulturą pracy, niż mocno ceniony poprzednik. Do tego ROMET zastosował największą możliwą baterię, czyli nowego Boscha PowerTube 800, która ma 800 Wh pojemności. Na liście wyposażenia tego modelu znajdziemy amortyzator przedni RockShox Psylo, damper RockShox Super Deluxe oraz napęd 1x12 oparty o komponenty Shimano Deore, które wzbogacono tylną przerzutką z grupy Deore XT. Kompletny rower waży 27,2 kg i występuje w kolorze czerwonym lub czarnym. Dostępna jest też ciekawa wersja E-Dagger 1.0 z bardzo mocną jednostką Bafang M510 (95 Nm).

 

ROMET E-Dagger 2.0 EXP Bosch

 
 

 

Kolejna nowość w kolekcji to elektryczny SUV oparty o platformę E-Dagger. Taka mieszanka zapewnia nam rower elektryczny o bardzo wszechstronnym charakterze. Z jednej strony jest to full gotowy pewnie przewieźć nas przez trudne i nierówne trasy, a z drugiej znajdziemy tu pełne wyposażenie dodatkowe, czyli błotniki, bagażnik, nóżkę, oświetlenie. Dzięki temu otrzymujemy elektryka, który może służyć nam jako rower użytkowy oraz na rekreacyjne wycieczki. Do tego mamy gwarancję, że poradzi sobie w każdym terenie. Pamiętajmy, że jest tu aż 150 mm skoku, duże koła 29” i mocna aluminiowa rama. Nie mniej ważny jest silnik – najnowszy Bosch CX to gwarancja, że żaden podjazd nie będzie nam straszny. Bateria o pojemności 800 Wh to z kolei obietnica dużego zasięgu. Mamy tutaj nieco prostsze amortyzatory od X-Fusion i napęd Shimano Deore 1x12. Całość – już z kompletnym wyposażeniem – waży 30,1 kg. Dostępne są dwie wersje kolorystyczne – czarna i żółta. 

 

ROMET E-Nyk

 

 

W kolekcji polskiej marki na 2025 rok pojawia się również pierwszy w historii firmy elektryczny gravel, czyli E-Nyk. Oparto go o karbonową ramę, która posiada pełną integrację prowadzenia przewodów i pancerzy. Silnik, na jaki zdecydował się ROMET, to jedna z bardziej popularnych jednostek do tego typu rowerów, czyli Mahle X20 w tylnej piaście. Dzięki temu otrzymujemy lekki system wspomagania z maksymalnym momentem obrotowym 55 Nm i baterią zintegrowaną z ramą o pojemności 350 Wh. E-Nyk prezentuje się bardzo nowocześnie, jego rama pomieści opony o maksymalnej szerokości 50 mm, a całość dopełnia wyposażenie go w najnowszą grupę osprzętu Shimano GRX 1x12. 

 

ROMET E-Modeco 4.0 NX Di2

 

 

Bardzo interesującym modelem, który stanowi swego rodzaju pokaz innowacyjności i nowoczesności, jaką możemy spotkać w użytkowych rowerach elektrycznych z górnej półki, jest topowa wersja miejskiego modelu E-Modeco, czyli wariant 4.0 NX Di2. Bazą dla tego roweru e-City jest aluminiowa rama z pełną integracją prowadzenia przewodów oraz niskim przekrokiem, natomiast bardzo dużo ciekawego ,,dzieje się” w jego specyfikacji. Znajdziemy tu mocny silnik Shimano EP6 z maksymalnym momentem obrotowym 85 Nm, do tego zamiast klasycznego łańcucha pasek zębaty Gates’a, a za zmianę biegów odpowiada elektronicznie sterowana piasta z pięcioma przełożeniami Shimano Nexus Di2. Taki zestaw to gwarancja cichej, czystej i w zasadzie bezobsługowej zmiany biegów, a przy okazji możliwości oddalenia w czasie interwałów serwisowych, ponieważ pasek zębaty zużywa się wolniej, niż tradycyjny łańcuch. Mało tego, integracja systemu Di2 z silnikiem Shimano pozwala na automatyczną zmianę biegów, co jest wygodne szczególnie dla nowicjuszy, którzy jeszcze nie do końca panują nad wszystkimi funkcjami w rowerze. Kropką nad i jest tu bateria o pojemności 820 Wh, co przełoży się na duży zasięg. Rower ma oczywiście pełne wyposażenie dodatkowe – stopkę, błotniki, bagażnik, osłonę paska i oświetlenie, a całość waży 28,7 kg. 

 

ROMET Jaguar 3

 

 

Przechodzimy do tradycyjnych rowerów, a wśród nich na początku warto wymienić wyścigowy rower szosowy ROMET Jaguar. Bazą jest tutaj karbonowa rama o nowoczesnej linii z pełną integracją prowadzenia przewodów. Jaguar jawi się jako wszechstronny aero allrounder – ma sporo zabiegów mających na celu poprawienie aerodynamiki, ale przy tym przekroje rur nie są przesadnie duże. Wszystko po to, aby rama była aerodynamiczna, ale jednocześnie lekka i dobrze tłumiła drgania. Wśród ciekawych faktów warto wymienić dużą przestrzeń na opony, bowiem maksymalnie wejdzie tu aż 34 mm, do tego hak UDH, czy gwintowany suport w standardzie T47. Ładnie prezentują się też zabudowane gniazda sztywnych osi. Wariant Jaguar 3 posiada grupę napędową Shimano Ultegra Di2 2x12 i karbonowe koła FSA Trimax Carbon o wysokości 40 mm, a całość waży 8 kg. Poza tym w kolekcji jest jeszcze wariant Jaguar 2 na grupie Shimano 105 Di2 2x12 i aluminiowych stożkach Trimax o wysokości 35mm, jak również Jaguar 1 na mechanicznej grupie Shimano 105 2x12 i aluminiowych kołach FSA Trimax Team. 

 

ROMET Mattock 1.0

 

 

Na koniec prezentujemy model, którego w kolekcji ROMETa jeszcze nie było, czyli karbonowego fulla do XC i maratonów. Model Mattock toczy się oczywiście na kołach 29”, do tego ma 110 mm skoku przedniego amortyzatora i 90 mm ugięcia z tyłu. Rama prezentuje się nowocześnie, z damperem mocno ,,wtopionym” w górną rurę, a do tego znajdziemy tu w pełni zintegrowane prowadzenie przewodów, czy hak UDH. Mattock zapowiada się jako ciekawa propozycja o nowoczesnych parametrach – podkreślają to również kąt główki wynoszący 67,5 stopnia i maksymalna przestrzeń na oponę określona na 2,35”. Rower został wyposażony w amortyzator RockShox Reba, damper RockShox SidLuxe Select, do tego mamy tutaj napęd Shimano 1x12 oparty o mieszankę komponentów Deore, SLX i XT. Hamulce pochodzą z grupy Deore, przy czym przedni ma zacisk 4-tłoczkowy, a tylny klasycznie 2-tłoczkowy. Kropką nad i w specyfikacji jest dropper X-Fusion ze skokiem 125 mm oraz koła z obręczami WTB KOM Team o szerokości wewnętrznej 30 mm. 

 

Strona producenta: www.romet.pl

Obserwuj nas w wiadomościach Google: bikeworld.pl

Obserwuj nas w Google News

Subskrybuj