Nowe błotniki rowerowe od SKS-Germany

Drukuj

Chociaż wszyscy mamy nadzieję, że zimowa chlapa powoli za nami, to pewnie w najbliższym czasie nie zabraknie okazji do przetestowania dobrych błotników rowerowych. Marka SKS-Germany zaprezentowała niedawno kilka nowości, wśród których znajdziemy chociażby całkiem nowy model błotników dedykowany rowerom szutrowym.

SKS-Germany uchodzi za lidera w kategorii jakości i innowacyjności rowerowych akcesoriów. W ofercie firmy znajdziemy szereg rozwiązań poprawiających funkcjonalność roweru, a także tych, które pozwalają poprawić to, z czego nie do końca dobrze wywiązywały się komponenty fabryczne. SKS-Germany co rusz prezentuje nowości, które idą z duchem czasu i aktualnymi trendami. Świetnym przykładem są tu trzy nowe modele błotników przeznaczone dla różnych grup użytkowników, jednak wyróżniające się jako cechą wspólną elegancją, minimalizmem i ogromnym naciskiem na prostotę montażu.

 

 
 

 

 

Speedrocker (Nie tylko) na szutry

Pierwszy i najważniejszy model wśród nowości to Speedrocker. Ten zestaw błotników został stworzony specjalnie z myślą o nowoczesnych rowerach gravel, przełajach, a także modelach szosowych rowerów endurance umożliwiających montaż opon szerszych niż 32 milimetry (maksymalnie błotniki obsłużą opony o szerokości 42 mm). Zarówno przedni jak i tylni błotnik zostały wykonane tak, aby zapewniać jak największą ochronę przed błotem przy zachowaniu możliwie dużego prześwitu pomiędzy oponą, a samym błotnikiem - o ten element dba chociażby system montażu prętów błotnika, które okalają go na zewnątrz.

Wyjątkowo ciekawie prezentuje się dwuczęsciowy błotnik przedni, który w bardzo łatwy sposób daje się dopasować do praktycznie każdego kształtu widelca, zachowując kompatybilność z nowoczesnymi systemami hamulcowymi. W błotniku przednim spotkamy ponadto dodatkową ściankę na górze przedniej części, która ma za zadanie zatrzymywanie wody wyrzuconej z koła przez jego rotację. Analogiczny system ścianek znajdziemy wewnątrz błotnika, aby woda wyrzucana była na dół, a nie na nasze stopy. Mocowanie błotnika przedniego i tylnego odbywa się przy pomocy uchwytów z tworzywa, które w miejscu styku z ramą posiadają gumową powłokę (aby całość trzymała się stabilniej i nie rysowała lakieru) - mocowania nie wymagają użycia narzędzi, a także posiadania gniazd do montażu błotników w rowerze. Uchwyty błotnika przdniego nie posiadają opasek gumowych, tylko zapinane są na rzep (który wewnątrz posiada silikonową wkładkę). Pręty stelaża błotników wykonane zostały z aluminium, celem obniżenia wagi i ewentualnego łatwiejszego ich skrócenia (np. na potrzeby montażu w rowerach z kołem 27,5"). Waga zestawu błotników Speedrocker wynosi 408 g, a długość odpowiednio 500 + 210 mm dla błotnika przedniego i 950 mm dla błotnika tylnego. Co ciekawe, błotnik tylni może być regulowany na długość (ma teleskopową konstrukcję), dla zapewnienia jak najlepszego pokrycia koła w rowerze. Nowy szutrowy model błotników wyposażony został także w system bezpieczeństwa ESC stworzony przez SKS-Germany - ma on za zadanie zapobiec zablokowaniu się koła w przypadku, kiedy coś wpadnie szprychy i mogłoby się zablokować w miejscu prętów błotnika (to jak system działa obrazuje wideo, które znajdziecie tu: SKS-Germany ESC). Speedrocker na polskim rynku powinien być dostępny na przełomie marca i kwietnia.

 

 

 

Kolejna nowość to błotniki SKS-Germany Bluemels 75U. Ten model to naprawdę solidna ochrona przed błotem dla rowerów z oponami o szerokości do 65mm (to jest aż 2,6", więc wartość spotykana często w oponach z segmentu 27,5+). Błotniki możemy stosować także w rowerach z kołem 29". Konstrukcja błotnika opiera się o zastosowanie wytrzymałej, aluminiowej szyny wewnątrz, która obleczona została odpornym na uszkodzenia tworzywem sztucznym. W zestawie z błotnikami otrzymujemy uniwersalny zestaw montażowy. Waga błotników wynosi 800 gramów, a wymiary to 680 mm dla błotnika przedniego i 920 dla tylnego.

 

 
 

 

 

Błotniki Edge AL56 to poszerzona propozycja do rowerów turystycznych, miejskich, ale także modeli szosowych z szerokimi oponami i górali z nieco węższym ogumieniem. Model ten w wersji 46 (węższej) dokładnie testowaliśmy w zeszłym roku (Test: SKS-Germany Edge 46). Błotniki te cechują się świetną stabilnością montażu, który sam w sobie jest łatwy, a do tego łatwo dają się dopasować do naszego roweru (poprzez regulację długości prętów). Wytrzymały błotnik umożliwia pokrycie opon do 50 milimetrów, a komplet waży jedynie 568 gramów (mówimy oczywiście o pełnych, aluminiowych błotnikach w całości chronionych wytrzymałym tworzywem sztucznym). Błotniki z tej serii są bardzo długie - przedni oferuje aż 740 milimetrów, a tylny 1200 mm. 

Dystrybucja: unibike.pl, velo.pl

 

 

Sprawdź również: