Spis treści:
Rynek wyścigowych rowerów szosowych jest bardzo rozbudowany, w zasadzie każda ma marka ma swojej ofercie więcej niż jeden model sprzętu stworzonego do sportowej jazdy i rywalizacji w wyścigach. Wśród nich możemy wyróżnić trzy główne typy: rowery aerodynamiczne, modele uniwersalne i super lekkie szosy do jazdy po górach. Oczywiście wszystko po to, aby kolarz mógł osiągać jak najlepsze rezultaty w konkretnym terenie. Klucz bowiem polega na tym, aby każdy dostosował wybór roweru do terenu w jakim uprawia kolarstwo szosowe oraz w jakim najczęściej się ściga. W tym artykule przeprowadzimy Was przez segment nowoczesnych rowerów wyścigowych. Skupimy się na modelach z najwyższej półki i pokażemy Wam, jak są zbudowane, czym różnią się od siebie oraz jak wybrać model dopasowany do konkretnego rowerzysty / kolarza.
Jaki rower szosowy do ścigania wybrać - masz 3 opcje!
Każdy wyścig kolarski jest inny. Jedne biegną w terenie płaskim, który dodatkowo często jest wyeksponowany na wiatr. Na nich charakterystyczne jest osiąganie dużych prędkości, rantowanie, a całość najczęściej kończy się finiszem z peletonu lub mniejszej wyselekcjonowanej grupki. Inne to pagórkowate klasyki, gdzie wyścig rozgrywa się przeważnie na krótkich dynamicznych podjazdach. Trasy tych imprez bywają trudne techniczne, a do tego zdarza się, że rozgrywają się na wąskich asfaltach i innych nawierzchniach (jak odcinku bruku czy szutru). Wreszcie są górskie trasy, gdzie wygrywa lekkość i czysta moc. Tu nie ma czarów - im wyższe W/kg oraz lżejszy rower tym lepiej.
Rynek rowerów do ścigania jest podzielony na trzy rodzaje szosówek:
- Aerodynamiczne rowery szosowe - to modele, które zostały zaprojektowane tak, aby mieć jak najmniejsze opory powietrza. Ich głównym zadaniem jest pomaganie nam w utrzymywaniu wysokich prędkości. Są nieco cięższe, niż pozostałe rodzaje, ale w terenie płaskim i pagórkowatym czuć ich szybkość - łatwo nabierają i utrzymują prędkość.
- Wyścigowe uniwersalne szosówki / all roundery - to najbardziej wszechstronna grupa szosówek do ścigania. Ich rama łączy w sobie lekkość i dobrą aerodynamikę, dzięki czemu w większości sytuacji taki rower okazuje się najbardziej efektywny, czyli najszybszy.
- Lekkie szosówki w góry - to grupa rowerów, która cechuje się największym naciskiem na niską wagę. Wszystko po to, aby kolarz dźwigał jak najmniejszy ciężar podczas górskich wspinaczek, bowiem właśnie do jazdy po górach tego typu modele zostały stworzone.
Warto dodać, że wszystkie powyższe grupy cechuje sportowa, wyścigowa geometria ramy. Spodziewajcie się więc, że pozycja za kierownicą będzie wyciągnięta i pochylona. Taka sylwetka stawia mały opór powietrza i jest efektywna z punktu widzenia generowania wysokich mocy. Nie każdemu musi to odpowiadać, jeśli czujecie, że taka pochylona pozycja nie jest dla Was, warto zastanowić się nad rowerem szosowym endurance. Nowoczesny jednoślady z tej grupy są naprawdę szybkie, a do tego potrafią wyglądać niczym profesjonalne rowery kolarskie.
Karbonowa rama
Rowery szosowe z górnej półki są wykonane z karbonu. To najlepszy materiał z powodu doskonałej relacji niskiej masy do wysokiej sztywności. Poza tym z łatwością pozwala formować aerodynamiczne kształty ramy. Przy okazji producenci są w stanie z dużą precyzją planować obszary, gdzie rury będą sztywne lub nieco bardziej podatne na uginanie - tym samym łatwo da się zoptymalizować transfer mocy i jakość prowadzenia (oba za sprawą odpowiednio wysokiej sztywności) z komfortem, który jest nieodzowną cechą każdego roweru. Oczywiście nowoczesne szosy mają w pełni zintegrowane prowadzenie przewodów i sztywne osie kół - to absolutny branżowy standard.
Napęd elektroniczny
Każdy rower szosowy z górnej półki jest wyposażony w elektronicznie sterowane przerzutki: Shimano Di2, SRAM AXS lub Campagnolo EPS. Dwa ostatnie systemy są całkowicie bezprzewodowe, natomiast Di2 posiada klamkomanetki, które bezprzewodowo łączą się z tylną przerzutką, natomiast ona jest połączona kabelkami z baterią i przerzutką przednią. Standardem są obecnie napędy w systemie 2x12, które jednocześnie są w stanie zaoferować szeroką rozpiętość przełożeń i ciasne stopniowanie kasety. Warto jednak dodać, że w rowerach dedykowanych głównie w teren płaski (szosówki aero) coraz bardziej popularny staje się osprzęt SRAMa z jedną tarczą z przodu - napęd 1x12, który poza prostotą i genialnym wyglądem jest też bardziej opływowy aerodynamicznie, aniżeli klasyczne dwa blaty. Na koniec ważna uwaga dla fanów mechanicznych grup napędowych. Trzeba wiedzieć, że niektóre modele pośród najnowszych rowerów szosowych zaprojektowane zostały tak, że nie ma w nich już opcji zamontowania klasycznych przerzutek z linkami.
Hamulce typu disc
Znakiem czasu jest też zniknięcie hamulców szczękowych z najnowszych rowerów. Obecnym standardem są hydrauliczne hamulce tarczowe i tylko takie spotkamy w nowoczesnych maszynach do ścigania. To dobra zmiana, bowiem łatwość kontroli nad prędkością i rowerem znacząco wzrosła, a to z pewnością doceni każdy amator. Można jeździć szybciej i hamować znacznie później - tak po prostu! Poza tym jest wyraźnie bezpieczniej podczas opadów deszczu i w wilgotne dni. Miłym dodatkiem jest fakt, że przy tarczówkach nie zużywają się koła z włókna węglowego, ponieważ nie są ścierane przez okładziny jak miało to miejsce dawniej. Kiedyś - z tego właśnie powodu - wszyscy na treningi posiadali drugi komplet kół z aluminium (tzw. koła treningowe). Obecnie koła karbonowe są wyborem dla każdego i na każdą jazdę, bo w zasadzie nie niszczą się podczas treningowego nabijania kilometrów. Zniknął też problem przegrzewania się obręczy podczas długiego hamowania w górach. Bez wątpienia tarczówki jako standardowy system w szosie to dobra ewolucja tej kategorii rowerów.
Karbonowe koła
Na rynku kół rowerowych występują modele z aluminium lub karbonu. W wyścigowych szosach z górnej półki jedyny słuszny wybór to koła z włókna węglowego. Na rynku spotkamy modele różnej wysokości - przeważnie można je podzielić na 3 grupy. Niskie, czyli mające około 3-4 cm wysokości stożka, uniwersalne z profilem obręczy około 5 cm i wysokie, czyli mające około 7-8 cm. Im lżejszy ma być rower, tym niższe koła stosujemy, a im szybszy w terenie płaskim, tym wyższe. Z tego powodu niskie koła sprawdzają się w górach, wysokie w terenie płaskim, a wszędzie indziej uniwersalne - pośrednie - około 50-milimetrowe stożki. Warto zwrócić uwagę, że wysokość kół dobieramy nie tylko do trasy, ale również do masy ciała rowerzysty. Zbyt wysokie koło pod lekką osobą może być mało stabilne w wietrzne dni.
Pewnego rodzaju rewolucją współczesnych czasów jest odejście od szytek. Obecnie najbardziej popularne i najszybsze ogumienie do ścigania to opona tubeless ready. Takie są wyniki badań i na tym jeżdżą najlepsi na świecie. Laboratoryjne i terenowe testy wykazują, że to one stawiają najniższe opory toczenia! Zmiany widać również na polu rozmiarów opon - teraz najczęściej widujemy kolarzy na oponach 28 mm i takie spotkacie też w najlepszych rowerach.
Zintegrowane komponenty: kierownica, mostek, sztyca
Integracja to drugie imię współczesnych szos. W najwyższych modelach standardem są monolityczne zintegrowane kokpity z całkowicie wewnętrznym prowadzeniem przewodów, czy wsporniki siodełka dedykowane do danego modelu ramy. Wszystko po to, aby całość miała jak najbardziej smukłą i opływową sylwetkę. Ponownie komponenty te są wykonywane z węglowego tworzywa i cechuje je tak bardzo pożądana lekkość. Warto dodać, że obecność hydraulicznych hamulców tarczowych i napędów sterowanych elektronicznie bardzo ułatwiła cały temat integracji oraz pozwoliła odetchnąć mechanikom. Upychanie i zaginanie sztywnych pancerzy (pod linki) byłoby tam o wiele bardziej skomplikowane, o ile w ogóle możliwe! Generalnie jednak integracja oznacza utrudniony serwis... pamiętajcie więc, że nawet jeśli kupujecie wymarzony rower w sklepie internetowym to i tak czeka Was wizyta w serwisie, żeby go ,,wykończyć" po złożeniu w całość.
Dopasuj wybór pod swoje trasy i imprezy kolarskie!
Jazda na rowerze szosowym smakuje najlepiej, gdy mamy odpowiednią szybkość! Właśnie dlatego - mając już całą wiedzę i świadomość jak podzielony jest segment szosówek race - warto wybrać typ dobrze pasujący do tras, po których jeździmy najczęściej. Mówiąc prościej - mieszkacie w wysokich górach to nie bierzcie szosy aero! Ścigacie się tylko w terenie płaskim to szukajcie możliwie aerodynamicznej ramy i wysokich kół. Oczywiście analogicznie w każdym innym przypadku. Rowerzyści muszą przemyśleć swoje indywidualne potrzeby i pod nie wybierać odpowiedni sprzęt.
Polecane przez redakcję
TREK Madone SL 6 AXS Gen 8
W sezonie 2025 nasza redakcja postanowiła wyróżnić najnowszą generację modelu Madone ze stajni marki TREK - to bolid w którym amerykańscy projektanci postanowili połączyć aerodynamiczne właściwości poprzednich "Madonek" z lekkością modelu Emonda, który to został przez najnowszą Madone wyparty z kolekcji. Efekt? Naszym zdaniem jeden z najbardziej wszechstronnych wyścigowych modeli na rynku!
Tuż po premierze ósmej generacji Madone mieliśmy okazję testować jego wyższy wariant TREK Madone SLR 7 (koniecznie przeczytajcie: Test: Nowy Trek Madone SLR 7 (2025) - aerodynamika i lekkość!). W tym poradniku postanowiliśmy wyróżnić bardziej przystępny cenowo model, który to jednak może pochwalić się większością cech, które tak bardzo imponują nam w tym projekcie. Po pierwsze i najważniejsze dostajemy tu zaawansowany frameset wykonany z włókna węglowego OCLV Serii 500, który posiada aerodynamiczne profile rur Full System Foil. Rama jest wyraźnie smuklejsza niż poprzednie generacje Madone. Zoptymalizowano tu także charakterystyczne rozwiązanie węzła podsiodłowego IsoFlow - to otwór w węźle podsiodłowym, który nie tylko wpływa na aerodynamikę, ale i pozwolił mocno podnieść komfort jazdy względem poprzedników. Madone SL posiada typowo wyścigową geometrię, która ustawia zawodnika w aerodynamicznej pozycji.
Jeśli chodzi o inne ważne z punktu widzenia użytkownika cechy ramy, warto wspomnieć m.in. maksymalną pojemność na opony na poziomie 32 mm (seryjnie montuje się tu 28 mm) czy środek suportu DUB T47, który łączy efektywność PressFitów oraz niezawodność suportów wkręcanych.
Tak naprawdę każdy z wariantów rodziny Madone SL (lub Madone SLR - wykonanej z topowego włókna węglowego serii 800) jest godny polecenia, natomiast my zdecydowaliśmy się postawić na model SL 6 AXS, który będzie w zasięgu ręki większej liczby wyczonowo zorientowanych amatorów szosowego ścigania. Co prawda w tej wersji nie dostaniemy jednoczęściowego kokpitu RSL z włókna węglowego, tylko kierownicę aluminiową, natomiast co najważniejsze wariant ten dociera do nas już z kołami z włókna węglowego, co jest swojego rodzaju "must have" w kontekście poważnego ścigania. Grupa napędowa to w tym przypadku bezprzewodowy SRAM Rival eTap AXS z pomiarem mocy w korbie! Masa polecanego przez nas modelu to 8.43 kg w rozmiarze ML - uznajemy to za bardzo dobry wynik, jak na szosę z tak dużym aero potencjałem.

- Rama Włókno węglowe OCLV Serii 500, kształty rur Full System Foil, rura podsiodłowa IsoFlow, system sterów RCS, prowadzenie przewodów elektronicznych lub linek, aerodynamiczna prowadnica łańcucha przystosowana do demontażu, suport T47, hamulce tarczowe flat mount, uniwersalny hak przerzutki UDH, sztywna oś przelotowa 142x12 mm
- Widelec Madone Gen 8 full carbon, tapered carbon steerer, internal brake routing, flat mount disc, 12x100mm chamfered thru axle
- Manetki SRAM Rival eTap AXS, 2x12 biegów
- Przerzutka przednia SRAM Rival D1 AXS, mocowanie bezpośrednio na ramie
- Przerzutka tylna SRAM Rival AXS
- Korba SRAM Rival AXS z miernikiem mocy, 48/35, DUB, 165 mm długości
- Wkład suportu SRAM DUB, gwintowany T47, wewnętrzne łożyska
- Kaseta SRAM XG-1250, 10-36, 12-rzędowa
- Koła Bontrager Aeolus Elite 35, włókno węglowe OCLV, przystosowane do zastosowania bezdętkowego Tubeless Ready, głębokość obręczy 35mm, oś przelotowa 100 x 12 mm
- Waga ML - 8.43 kg / 18.59 lbs (z uszczelniaczem TLR, bez dętek)
- Cena 19 999,00 zł
- Zobacz też: Test: Nowy Trek Madone SLR 7 (2025) - aerodynamika i lekkość!
Rowery szosowe wyścigowe - co na rynku?
W ofercie polskich dystrybutorów znajdziemy wiele ciekawych rowerów wyścigowych z górnej półki. Na kolejnych stronach przedstawiamy część z nich. Więcej znajdziecie na katalog.bikeworld.pl.
Argon 18 SUM PRO

- Cena: 30900.00 PLN
- Opis ramy: Karbon, wewnętrzne prowadzenie przewodów, zintegrowany zacisk sztycy, taperowana, oś 12x142mm
- Widelec/amortyzator przedni: Argon
- Grupa napędowa: SRAM Force AXS
- Przerzutka przednia: Sram Force eTAP AXS
- Przerzutka tylna: Sram Force eTAP AXS (MAX 33T)
- Ilość blatów i koronek: '2x12
- Mechanizm korbowy: Sram Force DUB 48/35t
- Kompletne koła: Fulcrum WIND 75 Disc 28mm AFS C19
Corratec CCT EVO PRO AXS

- Cena: 29999.00 PLN
- Opis ramy: CCT EVO PRO, Karbon, taperowana, wewnętrzne prowadzenie przewodów, kompatybilna z elektronicznymi grupami osprzętu, 12x142mm, zintegrowany zacisk sztycy
- Widelec/amortyzator przedni: CCT EVO PRO, 12x100mm
- Grupa napędowa: SRAM Force AXS
- Przerzutka przednia: SRAM FORCE AXS D2
- Przerzutka tylna: SRAM FORCE AXS D2, 12s
- Ilość blatów i koronek: '2x12
- Mechanizm korbowy: SRAM FORCE Powermeter D2 DUB, 48/35t
- Kompletne koła: URSUS MIURA TC47 DISC CL XD
Scott Addict RC 10

- Cena: 29139.00 PLN
- Waga: 7.10 kg
- Opis ramy: Addict RC HMX, karbon, geometria wyścigowa, wymienny hak przerzutki; wewnętrzne prowadzenie przewodów, zintegrowany zacisk sztycy, oś 12x142mm
- Widelec/amortyzator przedni: Addict RC HMX mocowanie Flatmount
- Grupa napędowa: Shimano Ultegra Di2
- Przerzutka przednia: Shimano Ultegra Di2 FD-R8150
- Przerzutka tylna: Shimano Ultegra Di2 RD-R8150
- Ilość blatów i koronek: '2x12
- Mechanizm korbowy: Shimano Ultegra FC-R8100; Hollowtech II 52x36t
- Kompletne koła: Syncros Capital 1.0S 40mm
Lapierre Xelius DRS 8.0 AXS

- Cena: 29097.64 PLN
- Opis ramy: Karbon, wewnętrzne prowadzenie przewodów, zintegrowany zacisk sztycy, mocowanie hamulca: flat mount, mufa suportu: PF, oś 12x142mm
- Widelec/amortyzator przedni: Carbon UD SLI, 12x100mm
- Grupa napędowa: SRAM Force AXS
- Przerzutka przednia: SRAM Force ETAP AXS
- Przerzutka tylna: SRAM Force ETAP AXS, 12s
- Ilość blatów i koronek: '2x12
- Mechanizm korbowy: SRAM Force AXS D2 Dub 48-35T 165mm (XS),170mm (S), 172,5mm (M,L), 175mm (XL,XXL) z pomiarem mocy
- Kompletne koła: DT Swiss ERC1600 Spline 45mm
Look 785 HUEZ ULTEGRA DI2

- Cena: 28900.00 PLN
- Waga: 7.91 kg
- Opis ramy: Carbon
- Widelec/amortyzator przedni: Carbon
- Grupa napędowa: Shimano Ultegra Di2
- Przerzutka przednia: SHIMANO Ultegra DI2 R8150
- Przerzutka tylna: SHIMANO Ultegra DI2 R8150
- Ilość blatów i koronek: '2x12
- Mechanizm korbowy: SHIMANO Ultegra R8100 52x36 (XS/S:170, M/L:172.5, XL: 175 mm)
- Kompletne koła: LOOK R50D CARBON
Specialized Aethos Expert

- Cena: 28600.00 PLN
- Waga: 7.54 kg
- Opis ramy: FACT 10r Carbon, wewnętrzne prowadzenie przewodów, taperowana, gwintowana mufa suportu, mocowanie hamulca: flat mount, oś 12x142mm
- Widelec/amortyzator przedni: FACT Carbon, 12x100mm, flat mount
- Grupa napędowa: SRAM RIVAL AXS
- Przerzutka przednia: SRAM Rival eTAP AXS
- Przerzutka tylna: SRAM Rival eTAP AXS
- Ilość blatów i koronek: '2x12
- Mechanizm korbowy: SRAM Rival DUB, 48/35t, pomiar mocy
- Kompletne koła: Roval C38
Cube Litening AIR C:68X Race

- Cena: 28399.00 PLN
- Waga: 7.10 kg
- Opis ramy: W pełni zintegrowane prowadzenie przewodów, mocowanie hamulca: Flat mount, technologia Twin Mold
- Widelec/amortyzator przedni: Litening C:68X Air, zintegrowane prowadzenie przewodów, mocowanie hamulca: Flat mount
- Grupa napędowa: Shimano Ultegra Di2
- Przerzutka przednia: Shimano Ultegra Di2 FD-R8150
- Przerzutka tylna: Shimano Ultegra Di2 ST-R8170
- Ilość blatów i koronek: '2x12
- Mechanizm korbowy: Shimano Ultegra FC-R8100, Hollowtech II, 50x34T
- Kompletne koła: Newmen Advanced SL R.50 Streem, Carbon
Focus IZALCO MAX 9.8

- Cena: 27999.00 PLN
- Waga: 7.80 kg
- Opis ramy: Karbon, wewnętrzne prowadzenie przewodów, zintegrowany zacisk sztycy, mocowanie hamulca: flat mount, oś 12x142mm
- Widelec/amortyzator przedni: Karbon, 12x100mm, flat mount
- Grupa napędowa: Shimano Ultegra Di2
- Przerzutka przednia: Shimano Ultegra Di2 R8150, 12s
- Przerzutka tylna: Shimano Ultegra Di2 R8150, 12s
- Ilość blatów i koronek: '2x12
- Mechanizm korbowy: Shimano Ultegra R8150, 12s, 52-36t
- Kompletne koła: DT Swiss ERC1600, carbon, 622-22
Orbea ORCA M30iLTD PWR

- Cena: 26999.00 PLN
- Opis ramy: Orbea Orca carbon OMX
- Widelec/amortyzator przedni: Orbea Orca OMX ICR 2024
- Grupa napędowa: Shimano 105 Di2
- Przerzutka przednia: Shimano 105 Di2 R7150
- Przerzutka tylna: Shimano 105 Di2 R7150
- Ilość blatów i koronek: '2x12
- Mechanizm korbowy: Shimano 105 R7100 36x52t lewostronny pomiar mocy 4iiii Powermeter
- Kompletne koła: Oquo Road Performance RP45LTD
Wilier Filante SL SHIMANO ULTEGRA Di2

- Cena: 25699.00 PLN
- Opis ramy: Karbon, wewnętrzne prowadzenie przewodów, taperowana, mocowanie hamulca: flat mount, zintegrowany zacisk sztycy, oś 12x142mm
- Widelec/amortyzator przedni: FILANTE SL - CARBON, 12x100mm
- Grupa napędowa: Shimano Ultegra Di2
- Przerzutka przednia: SHIMANO ULTEGRA Di2 FD-R8150
- Przerzutka tylna: SHIMANO ULTEGRA Di2 RD-R8150
- Ilość blatów i koronek: '2x12
- Mechanizm korbowy: SHIMANO ULTEGRA FC-R800 50-34T
- Kompletne koła: MICHE SWR EVO 50
Bianchi Specialissima COMP, Ultegra Di2

- Cena: 25599.00 PLN
- Opis ramy: Specialissima COMP Carbon, kompatybilna tylko z elektronicznymi grupami osprzętu, wewnętrzne prowadzenie przewodów, mocowanie hamulców: direct mount
- Widelec/amortyzator przedni: Specialissima COMP full Carbon, 1,5", oś 12x100mm
- Grupa napędowa: Shimano Ultegra Di2
- Przerzutka przednia: Shimano, FD-R8150, Ultegra Di2
- Przerzutka tylna: Shimano, RD-R8150, Ultegra Di2 12s,
- Ilość blatów i koronek: '2x12
- Mechanizm korbowy: Shimano Ultegra, FC-R8100, 50x34t 12s,
- Kompletne koła: Velomann Palladium, 33mm, tubeless ready
Felt FR Advanced Ultegra Di2

- Cena: 24940.24 PLN
- Opis ramy: Karbon, wewnętrzne prowadzenie przewodów, zintegrowany zacisk sztycy, mocowanie hamulca: flat mount, oś 12x142mm
- Widelec/amortyzator przedni: Felt FR 4.0, UHC Advanced carbon, 12x100mm
- Grupa napędowa: Shimano Ultegra Di2
- Przerzutka przednia: Shimano Ultegra Di2, FD-R8150
- Przerzutka tylna: Shimano Ultegra Di2, RD-R8150
- Ilość blatów i koronek: '2x12
- Mechanizm korbowy: Shimano Ultegra, FC-R8100, 52/36 T
- Kompletne koła: Reynolds AR41 DB
Merida SCULTURA 8000 25

- Cena: 23999.00 PLN
- Opis ramy: SCULTURA CF3 V, taperowana, maksymalna szerokość opony: 30c, oś: 12x142mm, mufa suportu: Pressfit 86,5
- Widelec/amortyzator przedni: SCULTURA CF3 Disc, 12x100mm
- Grupa napędowa: Shimano Ultegra Di2
- Przerzutka przednia: Shimano Ultegra Di2
- Przerzutka tylna: Shimano Ultegra Di2, 12s
- Ilość blatów i koronek: '2x12
- Mechanizm korbowy: Shimano Ultegra, 52x36t
- Kompletne koła: Reynolds BL 46 Expert DB
Giant TCR Advanced Pro 1 AXS

- Cena: 23499.00 PLN
- Opis ramy: kompozyt Advanced, flat-mount disc, suport PF86, oś przelotowa 12x142mm
- Widelec/amortyzator przedni: kompozyt Advanced SL, karbonowa rura sterowa OverDrive Aero (D-shaped), flat-mount disc, oś przelotowa 12x100mm
- Grupa napędowa: SRAM RIVAL AXS
- Przerzutka przednia: SRAM Rival AXS
- Przerzutka tylna: SRAM Rival AXS
- Ilość blatów i koronek: '2x12
- Mechanizm korbowy: SRAM Rival, 35/48, z pomiarem mocy Giant Power Halo
KTM REVELATOR ALTO MASTER

- Cena: 23299.00 PLN
- Waga: 7.70 kg
- Opis ramy: Revelator Alto Premium Carbon / R-9820
- Widelec/amortyzator przedni: Revelator Alto Performance Carbon F15
- Grupa napędowa: Shimano Ultegra Di2
- Przerzutka przednia: Shimano Ultegra Di2 R8150
- Przerzutka tylna: Shimano Ultegra Di2 R8150-12
- Ilość blatów i koronek: '2x12
- Mechanizm korbowy: Shimano Ultegra R8100 50-34
- Kompletne koła: Mavic Cosmic SL 32 Carbon Disc 622x21TC
Author Charisma 66i

- Cena: 22999.00 PLN
- Opis ramy: AUTHOR carbon Toray T800 monocoque 700c, wewnętrzne prowadzenie przewodów, oś 12x142mm, zintegrowany zacisk sztycy
- Widelec/amortyzator przedni: AUTHOR carbon Toray T800 monocoque, oś 12 mm, 1,5" tapered
- Grupa napędowa: Shimano Ultegra Di2
- Przerzutka przednia: SHIMANO Ultegra Di2
- Przerzutka tylna: SHIMANO Ultegra Di2
- Ilość blatów i koronek: '2x12
- Mechanizm korbowy: SHIMANO Ultegra, 50-34 zęby (170/ 172,5/ 175 mm)
- Kompletne koła: MAVIC Cosmic S 42 Disc CL UST
Canyon Ultimate CF SL 7 Di2, pomiar mocy

- Cena: 21999.00 PLN
- Waga: 7.88 kg
- Opis ramy: Canyon Ultimate CF SL, karbon, wewnętrzne prowadzenie przewodów, zintegrowany zacisk sztycy, maksymalna szerokość opony: 33mm, oś 12x142mm
- Widelec/amortyzator przedni: Canyon FK0104, Karbon, 12x100mm
- Grupa napędowa: Shimano 105 Di2
- Przerzutka przednia: Shimano 105 Di2 FD-R7150
- Przerzutka tylna: Shimano 105 Di2 RD-R7150 12s
- Ilość blatów i koronek: '2x12
- Mechanizm korbowy: Shimano 105 R7100, pomiar mocy 4iiii Precision
- Kompletne koła: Shimano WH-RS710 C46 TL, Shimano 105 RS 710 C46 TL
BMC Teammachine SLR TWO

- Cena: 21890.00 PLN
- Waga: 7.63 kg
- Opis ramy: Teammachine SLR Carbon, wewnętrzne prowadzenie przewodów, zintegrowany zacisk sztycy, mocowanie hamulca: flat mount, oś 12x142mm
- Widelec/amortyzator przedni: Teammachine SLR Carbon
- Grupa napędowa: Shimano Ultegra Di2
- Przerzutka przednia: Shimano Ultegra Di2
- Przerzutka tylna: Shimano Ultegra Di2
- Ilość blatów i koronek: '2x12
- Mechanizm korbowy: Shimano Ultegra, 52-36T
- Kompletne koła: DT Swiss P 1800 Spline db 32
Eddy Merckx San Remo 76 Disc

- Cena: 21034.00 PLN
- Opis ramy: Karbon, wewnętrzne prowadzenie przewodów, zintegrowany zacisk sztycy, mufa suportu: PF, taperowana, oś 12x142mm, mocowanie hamulca: flat mount
- Widelec/amortyzator przedni: SR76, karbon, 12x100mm
- Grupa napędowa: Shimano Ultegra Di2
- Przerzutka przednia: Shimano Ultegra Di2
- Przerzutka tylna: Shimano Ultegra Di2
- Ilość blatów i koronek: '2x12
- Mechanizm korbowy: Shimano Ultegra 52/36t
- Kompletne koła: Fulcrum Racing 400 DB
Sensa Giulia Supremo ULTEGRA Di2 2×12

- Cena: 20999.00 PLN
- Opis ramy: Sensa Giulia Supremo Generation 5 Full Carbon
- Widelec/amortyzator przedni: Supra Full Carbon
- Grupa napędowa: Shimano Ultegra Di2
- Przerzutka przednia: Shimano Ultegra R8150 Di2
- Przerzutka tylna: Shimano Ultegra R8150 Di2 12s
- Ilość blatów i koronek: '2x12
- Mechanizm korbowy: Shimano Ultegra R8100
- Kompletne koła: Supra RFC Premium Speed Carbon 62 mm
LIV EnviLiv Advanced 1

- Cena: 20999.00 PLN
- Opis ramy: kompozyt Advanced, kompatybilna z RideSense, flat-mount disc, oś przelotowa 12x142mm, max. rozmiar opony 700x30mm
- Widelec/amortyzator przedni: kompozyt Advanced, karbonowa rura sterowa OverDrive Aero (D-shaped), flat-mount disc, oś przelotowa 12x100mm, max. rozmiar opony 700x30mm
- Grupa napędowa: SRAM RIVAL AXS
- Przerzutka przednia: SRAM Rival eTap AXS
- Przerzutka tylna: SRAM Rival eTap AXS
- Ilość blatów i koronek: '2x12
- Mechanizm korbowy: SRAM Rival D1 DUB, 35/48t
Accent Cyclone Disc Ultegra Di2

- Cena: 19999.00 PLN
- Waga: 8.00 kg
- Opis ramy: Accent Cyclone Carbon Disc, wewnętrzne prowadzenie przewodów, zintegrowany zacisk sztycy, taperowana, oś 12x142mm
- Widelec/amortyzator przedni: Accent Cyclone Carbon Disc
- Grupa napędowa: Shimano Ultegra Di2
- Przerzutka przednia: Shimano Ultegra 8150 Di2 2rz.
- Przerzutka tylna: Shimano Ultegra 8150 Di2 12rz .
- Ilość blatów i koronek: '2x12
- Mechanizm korbowy: Shimano Ultegra FC-R8100 2rz. 52T-36T, 172.5 (XS-170mm)
Stevens Izoard Pro Disc

- Cena: 19000.00 PLN
- Waga: 8.30 kg
- Opis ramy: Carbon SL
- Widelec/amortyzator przedni: STEVENS Full Carbon SL
- Grupa napędowa: SRAM Force AXS
- Przerzutka przednia: SRAM Force AXS
- Przerzutka tylna: SRAM Force AXS
- Ilość blatów i koronek: '2x12
- Mechanizm korbowy: SRAM Force DUB 48-32t
- Kompletne koła: DT Swiss P 1800 Spline
Van Rysel RCR RIVAL AXS, POWERMETER

- Cena: 18999.00 PLN
- Waga: 8.10 kg
- Opis ramy: RCR Carbon, wewnętrzne prowadzenie przewodów, zintegrowany zacisk sztycy, taperowana, oś 12x142mm
- Widelec/amortyzator przedni: RCR Carbon
- Grupa napędowa: SRAM RIVAL AXS
- Przerzutka przednia: SRAM RIVAL ETAP AXS D1
- Przerzutka tylna: SRAM RIVAL ETAP AXS D1
- Ilość blatów i koronek: '2x12
- Mechanizm korbowy: SRAM RIVAL D1 DUB PM 48/35T, pomiar mocy QUARQ
- Kompletne koła: ZIPP 303S