Rowery elektryczne Unibike: co słychać w ofercie 2023 / 2024?

Poznaj najbardziej interesujące elektryki, które znajdziesz w ofercie Unibike na sezon 2023 i 2024.

Drukuj

Oferta rowerów elektrycznych Unibike’a rozwija się z każdym rokiem. Polska marka nie idzie tu na skróty i już nawet w podstawowych modelach możemy liczyć na wysoki poziom wyposażenia. Poznajcie kilka wybranych elektryków z ich kolekcji!

Unibike jest polskim producentem rowerów z Bydgoszczy, którego oferta słynie ze świetnej relacji cena / jakość. Przedstawiciele firmy doskonale rozumieją potrzeby rodzimych klientów i potrafią zbudować rowery, które precyzyjnie je zaspokajają. W tym właśnie upatrujemy przyczynę rynkowego sukcesu tej marki. Na pewno ich sprzęt jest godny polecania dla poszukujących rowerów rekreacyjnych, turystycznych, czy użytkowych – w tych segmentach Unibike to zwyczajnie dobra rynkowa propozycja, w zasadzie jedna z najlepszych. 

 

Choć większość kolekcji stanowią klasyczne rowery to ewidentnie polski producent mocno rozwija też segment elektryków. Warto jednak zauważyć, że bydgoska marka zrezygnowała z budowania najtańszych modeli opartych o najbardziej archaiczne i typowo budżetowe rozwiązania. Nie znajdziemy tu rowerów z bateriami na bagażnikach, czy opartych o najbardziej podstawowe rozwiązania. Wszystkie rowery elektryczne Unibike posiadają baterie estetycznie zintegrowane z ramą (ewentualnie pół-zintegrowane, choć to pojedyncze przypadki), a większość została oparta też o silniki zlokalizowane centralnie. Poniżej przygotowaliśmy dla Was mały przegląd kolekcji, w którym prezentujemy wybrane modele elektryków. 

 

Unibike Optima

 

 

Model Optima to typowy miejski rower elektryczny z komfortową pozycją ciała oraz maksymalnie obniżoną ramą, która ułatwia wchodzenie i schodzenie. Jest to najbardziej podstawowy model w kolekcji, w którym za 8499 zł otrzymujemy silnik w tylnej piaście pochodzący od dobrej klasy producenta – firmy Bafang. Warto zwrócić uwagę, że pomimo iż jest to najtańszy elektryk w ofercie, jego bateria jest już w pełni zintegrowana z ramą i została estetycznie ukryta w dolnej rurze. Maksymalny moment obrotowy jednostki Bafang wynosi 45 Nm, a zastosowana bateria ma pojemność 630 Wh. Uzupełnieniem wyposażenia jest przedni amortyzator Suntour NEX-E25 o skoku 63 mm i 8-biegowy napęd oparty o tylną przerzutkę Shimano Altus. O pewne i bezpieczne hamowania dbają hydrauliczne hamulce tarczowe Zoom HB-875. Rower – co charakterystyczne dla użytkowego mieszczucha – posiada oczywiście pełne wyposażenie dodatkowe, czyli błotniki, bagażnik, oświetlenie, nóżkę, dzwonek, a nawet pompkę. Gotowy do jazdy model Optima waży 26,5 kg. W tym miejscu warto wspomnieć, że w kolekcji jest podobny rower, ale wyraźnie lepiej wyposażony (silnik centralny i piasta wielobiegowa) – mowa o modelu Swift, który mieliśmy okazję już dla Was przetestować: TEST: UNIBIKE SWIFT - PORZĄDNY ELEKTRYK DO MIASTA.

 

Unibike Rapid

 

 

Model Rapid nie jest najnowszą pozycją w kolekcji, co widać choćby po pół-zintegrowanej baterii, jednak bez wątpienia to elektryk godny polecenia. Rapid jest typowym elektrycznym trekkingiem i występuje w dwóch wersjach ramy – obniżonej LDS i klasycznej, poziomej GTS. Jego konstrukcja i wyposażenie sytuują go jako idealny sprzęt na rekreacyjne wycieczki i wyprawy, ale jednocześnie śmiało można poruszać się nim commutingowo po mieście. Za wspomaganie odpowiada w nim wysokiej klasy silnik umieszczony centralnie Shimano Steps E6100, który legitymuje się maksymalnym momentem obrotowym 60 Nm. Bateria ma pojemność 504 Wh i jej zaletą jest możliwość błyskawicznego wyciągnięcia do ładowania. Poza tym znajdziemy tutaj grupę napędową Shimano Deore 1x10 i hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano MT420. Na liście ważnych komponentów jest też pełne wyposażenie dodatkowe, w tym m.in. oświetlenie stałe zasilane z baterii roweru, dobrej klasy błotniki, bagażnik i nóżka. W Rapidach zadbano też o komfort jazdy po nierównościach – jest tu blokowany z manetki na kierownicy amortyzator SR Suntour NX1 (skok 63 mm), miękkie siodło Lookin, amortyzowana sztyca, czy wysokiej klasy chwyty Ergon. Unibike Rapid jest też całkiem lekki, bowiem waży 23,8 kg, co jest dobrym wynikiem zważywszy pełne wyposażenie dodatkowe. Cena tego modelu wynosi 11 699 zł. 

Unibike Falcon

Dużą nowością na ten sezon jest też model Falcon, czyli wszechstronny elektryczny cross, który dostępny będzie w wersji ramy męsiej (GTS) i damskiej (LDS). Bazować będzie na ramie ze zintegrowaną baterią Bafanga o pojemności 730 Wh i silniku zlokalizowanym w tylnej piaście - to także produkt Bafanga, który legitymuje się momentem obrotowym 45 Nm. Idea tego elektryka jest prosta - ma być możliwe niedrogo, ale maksymalnie uniwersalnie w rekreacyjnym tego słowa znaczeniu. Falcon ma sobie poradzić dobrze w łatwym terenie (na leśnych drogach utwardzonych, wałach, szutrach), ale i lekko toczyć się po szosach i w mieście. Szerzej ten model opiszemy w teście, który planujemy już w najbliżśzych tygodniach. Bądźcie czujni!

 

Unibike Energy 

 
 

 

Topowym modelem przeznaczonym do jazdy w mieście jest Unibike Energy. Występuje on w dwóch wersjach ramy – poziomej GTS i obniżonej LDS. Oczywiście cechą obu z nich jest krótka i wyprostowana pozycja przygotowana dla komfortu poruszania się po mieście w cywilnym stroju. Bazą dla obu modeli jest aluminiowa rama, która kryje w swoim wnętrzu baterię o pojemności 630 Wh. Zasilana przez nią jednostka to mocny (jak na rower miejski) silnik Shimano Steps E6100. Wysoki poziom wyposażenia Energy przejawia się nie tylko w zaawansowanej konstrukcji ramy i silnika, ale też w samym napędzie. Mamy tutaj wielobiegową piastę Shimano Nexus z opcją automatycznej zmiany biegów. 5 przełożeń zmienia się tutaj automatycznie i jest sprzęgnięte z silnikiem Shimano, czego efektem jest oszczędzanie baterii, lepsze wrażenia z jazdy oraz brak konieczności samodzielnego zmieniania biegów. 

 
 

 

Kolejny świetny element napędu to zastosowanie paska zębatego Gates Carbon Drive CDX zamiast klasycznego łańcucha. To rozwiązanie czystsze, cichsze, bezobsługowe i znacznie bardziej trwałe. Poza tym na liście wyposażenia są mocne hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano MT420 oraz dodatkowe akcesoria takie jak: oświetlenie, bagażnik, nóżka itd. Masa Unibike’a Energy wynosi 27,35 kg, a cena tego elektryka to 15 699 zł. 

 

Unibike Atom

 

 

Wszystkie rowery elektryczne opisywane powyżej są dostępne w bieżącej ofercie, natomiast Atom i Tracker, do których teraz przejdziemy pojawią się w sprzedaży wraz z nadejściem kolekcji 2024. Model Atom to rekreacyjny elektryczny rower górski, który cechuje się turystyczną, dość wyprostowaną pozycją, ale jednocześnie pozwoli komfortowo przejechać przez bezdroża, leśne i polne drogi. Bazą dla Atoma jest aluminiowa rama, która w swoim wnętrzu kryje baterię o pojemności 630 Wh. Z kolei w okolicy mufy suportowej znajdziemy centralną jednostką Shimano Steps E8000, czyli mocny silnik o maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym aż 85 Nm. To wysokiej klasy wspomaganie, które pozwoli bez zmęczenia pokonywać nawet strome podjazdy. Wyposażenie uzupełnia napęd 1x11 Shimano Deore i hydrauliczne tarczówki z tej samej grupy. Warto dodać, że poza amortyzatorem SR Suntour XCR34 Boost komfort zapewniają duże koła z bardzo szerokimi oponami – 29x2,6 cala to naprawdę spory zapas, zarówno w kwestii komfortu, jak i przyczepności. Unibike Atom waży 24,3 kg i kosztuje 13 999 zł.

 

Unibike Tracker

 

 

Model Tracker został oparty o identyczną ramę MTB, która posłużyła do zbudowania Atom’a. Jest więc mocny i odporny na brutalne traktowanie, ale jednocześnie został wyposażony w masę użytecznych dodatków. Komfortowa pozycja na rowerze oraz wspomniane akcesoria sprawiają, że śmiało można nazywać ten model uniwersalnym elektrycznym SUVem. O wspomaganie dba tutaj silnik Shimano Steps E7000 z maksymalnym momentem obrotowym 60 Nm, który jest zasilany ze zintegrowanej z ramą baterii o pojemności 630 Wh. Rower toczy się na kołach 29” z oponami 2,25” i posiada amortyzator przedni Suntour XCR34 Boost o skoku 100 mm. Zwróćcie uwagę, że na potrzeby uczynienia Tracker’a SUV’em, czyli maszyną stojącą pomiędzy MTB a trekkingiem, producent zastosował nieco słabszy silnik, węższe i szybsze opony, regulowany wspornik kierownicy oraz inne siodło wsparte na amortyzowanej sztycy, której w Atomie nie znajdziemy. 

 

Poza tym na liście wyposażenia znajdziemy napęd 1x11 oparty o komponenty Shimano Deore, a mocne hamowanie dbają hydrauliczne tarczówki Shimano MT420. Użytkowy charakter podkreśla przemyślane wyposażenie dodatkowe – błotniki i bagażnik SKS-Germany oraz oświetlenie stałe Busch + Muller. Na liście akcesoriów są też nóżka, dzwonek oraz pompka. Tracker zapowiada się na bardzo skuteczny rower elektryczny do jazdy na co dzień, którym jednocześnie śmiało można wybrać się na terenową rekreacyjną wycieczkę. Cena wynosi 11 999 zł.

Strona producenta: www.unibike.pl