Akcesoria rowerowe SKS-Germany - nowości 2021

Poznaj najważniejsze nowe akcesoria rowerowe w kolekcji SKS-Germany na 2021 rok.

SKS-Germany słynie z produktów, które stanowią uzupełnienie wyposażenia roweru i rowerzysty. Prostota, przemyślane rozwiązania oraz niemiecka jakość to cechy rozpoznawcze producenta. Przyglądamy się, co SKS-Germany przygotował w swojej nowej kolekcji?

SKS-Germany jest cenioną przez rowerzystów firmą, produkującą wysokiej klasy akcesoria, które są przydatne w codziennym użytkowaniu rowerów. Pozornie proste produkty z ich oferty posiadają na wskroś przemyślane rozwiązania, które zwyczajnie ułatwiają nam życie. Można powiedzieć, że to wyroby, które stanowią dopełnienie rynku i roweru - znajdziemy w nich sporo rozwiązań, które przeczą fabrycznym konfiguracjom jednośladów. Idealnym przykładem są tu choćby ich błotniki, które potrafią zapewnić pełną ochronę przed wodą i błotem w rowerach, które przez producentów zostały pozbawione opcji montażu tradycyjnych błotników na drutach, tym samym teoretycznie skazując nas na przemoczenie. 

 

Niewątpliwie właśnie błotniki są jedną z najważniejszych gałęzi działalności SKS-a, stąd nie dziwi fakt, że to właśnie wśród nich znajdziemy kilka bardzo ciekawych nowości na 2021. Głównymi nowościami są modele dedykowane do rowerów fabrycznie pozbawionych otworów montażowych dla błotników - mowa o Veloflexx oraz Mudguard. Drugim filarem działalności niemieckiego producenta są pompki, wśród których znajdziemy rozwiązania do każdego typu rowerzysty i jednośladu. Tutaj także pojawia się nowa nożna pompka stacjonarna Airstep Digi, która dedykowana jest bardziej rekreacyjnym rowerzystom.

Oczywiście oferta niemieckiego producenta jest szeroka i znajdziemy w niej znacznie więcej ciekawych produktów. Wśród nich także sporo nowości na 2021 rok - m.in. lekkie sakwy do bikepackingu  z serii Explore, czy zgrabny uchwyt do mocowania smartfona na kokpicie roweru - Compit Stem. Przyglądamy się bliżej poszczególnym nowościom: 

Błotniki Veloflexx

 

 

Nowe błotniki w kolekcji to model przeznaczony do rowerów MTB oraz crossowych. Występują w trzech wariantach rozmiarowych i swoją konstrukcją naśladują klasyczne pełne błotniki. Oczywiście z tą różnicą, że można je zamocować do roweru, który jest pozbawiony otworów montażowych. Stabilność zapewnia im konstrukcja o wielopunktowym mocowaniu. Tylny błotnik kontaktuje się z ramą aż w pięciu punktach, natomiast przedni w trzech. Po pierwszym montażu i wyregulowaniu ich do swojego roweru każda kolejna operacja montażu i demontażu odbywa się już błyskawicznie. Veloflexxy trzymają się ramy dzięki specjalnym gumowym opaskom oraz paskom na rzepy. Masa różni się delikatnie w zależności od wariantu, ale zawsze oscyluje w okolicach 600 gramów. Veloflexxy dostępne są w następujących opcjach, każda w cenie 179 zł:

  • Veloflexx 65 29 - na koła 29” i opony o szerokości 2,00” - 2,35”
  • Veloflexx 65 - na koła 26” i 27,5” i opony o szerokości 2,00” - 2,35”
  • Veloflexx 55 - na koła od 26” do 28” i opony o szerokości do 52 mm

Przedłużka błotnika Speedrocker

 
 

 

W ofercie SKS dostępne są ciekawe błotniki do rowerów szosowych, gravelowych oraz przełajowych, które mocuje się na podobnej zasadzie, co opisywane powyżej Velofexxy. Ich wielopunktowo kontaktująca się z ramą konstrukcja zapewnia stabilność nawet podczas jazdy po dużych wertepach. Oczywiście zakłada i ściąga się je błyskawicznie, a także są odpowiednie do rowerów pozbawionych otworów montażowych pod klasyczne pełne błotniki. Mieliśmy okazję sprawdzić je w boju: TEST: BŁOTNIKI GRAVEL SKS-GERMANY SPEEDROCKER. Tym razem SKS przygotował produkt uzupełniający ten model. Konkretnie przedłużkę tylnego błotnika, którą beznarzędziowo wpina się na wcisk. Szybki montaż i demontaż to oczywiście zaleta. Speedrocker Extender wydłuża błotnik o 17 cm i dodaje przy okazji 36 gramów masy. Oczywiście w sportowym zastosowaniu produkt może wydawać się pozornie zbędny, ale mając na uwadze jazdę w peletonie taki detal jest w stanie zapewnić czystą twarz i tors towarzyszom naszego treningu. Druga sprawa to miejskie zastosowanie - jeśli ktoś jeździ szosą czy gravelem commutingowo to z pewnością doceni produkt, który praktycznie gwarantuje nam czystość. Cena przedłużki to 49,90 zł. 

Błotniki Mudrocker

 

 

 
 

 

 

Kolejne ciekawe nowe błotniki w kolekcji 2021 to Mudrockery, które są dedykowane do MTB w nieco mocniejszym wydaniu, niż Veloflexxy. Oczywiście również można je założyć do roweru pozbawionego otworów montażowych, a sama instalacja jest szybka i prosta. Pasują do wielu typów rowerów MTB oraz elektrycznych rowerów górskich. Obsługują koła 27,5” oraz 29” i opony o maksymalnej szerokości do 3,0”. Tylny błotnik ma interesującą konstrukcję, ponieważ z jednej strony spoczywa dość blisko koła i będzie dobrze zbierał wodę oraz błoto lecące spod niego, ale z drugiej strony odległość od opony jest na tyle znaczna, że możemy spodziewać się wystarczającego miejsca na błoto i nie zapychanie się Mudrockera w trakcie jazdy. Istotna jest również jego długość i fakt, że kończy się on dość nisko - w połowie rury podsiodłowej. Tutaj będzie miał ogromną zaletę nad rozwiązaniami montowanymi na sztycy, które nie chronią przed wodą nóg, a jedynie pośladki i plecy.

 
 

 

Przedni błotnik jest znacznie krótszy, bardziej naśladujący produkty typu ,,mudguard” na koronę amortyzatora, choć wciąż mający znaczną powierzchnię. Powinien dobrze chronić klatkę piersiową oraz twarz. Warto zwrócić uwagę, że Mudrocker to - obok błotników RRP - jeden z dwóch systemów na rynku, które pozwalają na sztywno, solidnie zamontować błotniki do amortyzatorów Fox i RockShox. Tylny Mudrocker kosztuje 159 zł, natomiast przedni 139 zł. 

Sakwy SKS-Germany Explore

 

 

Do oferty dołączają ciekawe torby podróżne z serii Explore, które umożliwiają spakowanie się na lekką bikepackingową wyprawę. Dedykowane są do rowerów różnego typu, przede wszystkim szosowych, MTB i gravel. Oczywiście - co typowe dla lekkich bikepackingowych sakw - mocuje się do rowerów za pomocą pasków. Nie musimy więc posiadać żadnych bagażników, ani otworów montażowych w ramie. Seria Explore składa się z trzech produktów. Na tył przygotowano torbę o pojemności 13 litrów, która waży 500 g. Wykonano ją z wodoodpornego, wytrzymałego materiału, na który dodano odblaskowe wstawki podnoszące bezpieczeństwo. Ciekawostką i charakterystyczną cechą jest również błotnik, który zintegrowano z tą torbą. Wpina lub wypina się go błyskawicznie w sakwę - sami decydujemy czy chcemy go zabierać. Tylną sakwę Explore mocuje się do sztycy, oczywiście za pomocą pasków. 

Kolejna torba Explore to Frame Bag, czyli mała 4 litrowa sakwa montowana paskami do górnej rury ramy oraz rury podsiodłowej. Jej masa to 185 gramów, a odpowiednie wyprofilowanie dolnej części frame bag’a zapewnia nam możliwość schowania bidonu w koszyku. 

Ostatnim produktem Explore jest torba na kierownicę o pojemności 9 litrów i masie 390 gramów. Jej szerokość została dostosowana do szosowych kierownic i wynosi 315 mm. Na jej przedniej części zlokalizowano przydatne otwory do zamocowania lampki. Istotną cechą przedniej sakwy Explore są specjalne podkładki dystansowe, które zapewniają, że między kierownicą a torbą zostaje trochę miejsca - choćby na uchwyt pod smartfon, komputerek rowerowy itp. akcesoria.

Pompka Airstep Digi

 

 

W nowej kolekcji doczekaliśmy się rozwinięcia popularnej pompki SKS-Germany Airstep. Jej nowa odsłona Digi została wyposażona w cyfrowy manometr, który gwarantuje nam możliwość precyzyjnego ustawienia ciśnienia w kołach. Airstep Digi to pompka nożna, która umożliwia napełnianie opon powietrzem bez wysiłku. Jest kompatybilna z trzema popularnymi typami wentyli - samochodowymi, presta oraz dunlop. Maksymalne ciśnienie, które można nią uzyskać to 7 atmosfer. Jej parametry użytkowe, ale przede wszystkim małe rozmiary oraz bezwysiłkowe pompowanie spodobają się bardziej rekreacyjnym użytkownikom rowerów. Więcej o tym produkcie pisaliśmy w osobnym artykule: SKS-GERMANY AIRSTEP DIGI - NOWOCZESNA POMPKA NOŻNA. Cena produktu wynosi 399 zł. 

Mocowanie smartfona Compit Stem

 
 

 

W ubiegłym roku prezentowaliśmy Wam recenzję uchwytu na smartfon z opcja ładowania telefonu - TEST: SKS COMPIT+ UCHWYT ŁADUJĄCY SMARTFONA. Interesujące rozwiązanie doczekało się dodatkowych produktów uzupełniających. Najciekawszym z nich jest Compit Stem, czyli mocowanie na telefon, które zakłada się do roweru na stałe między mostek, a kapsel sterów. Konkretnie zamiast jednej podkładki na rurę 1 i ⅛ cala. Dzięki temu mamy gwarancję pewnego trzymania, świetną integrację oraz bardzo schludny wygląd. Oczywiście rozwiązanie dedykowane jest osobom, które zawsze zabierają telefon ,,na kierownicę”, bowiem jego montaż lub demontaż zajmuje chwilę i wymaga narzędzi. Cena tego akcesorium wynosi 109 zł. 

 

comments powered by Disqus

Podobne artykuły