Campagnolo Super Record 13 Ultra - napęd z półki wyższej niż high-end

Super ekskluzywny zestaw do topowej szosowej grupy włoskiego producenta

Drukuj
Campagnolo Super Record 13 Ultra Campagnolo

Jeśli topowa szosowa grupa szosowa Campagnolo Super Record 13 jest dla Was zbyt "pospolita", to Włosi właśnie zaprezentowali ekskluzywny, carbonowo-tytanowy upgrade kit pozwalający odchudzić już i tak najlżejszy na rynku elektroniczny napęd o kolejne 81 gramów. Zainteresowani? Poznajcie szczegóły!!!

Campagnolo w rywalizacji z dwoma potentatami na rynku szosowych / gravelowych napędów rowerowych postanowiło chyba nie walczyć w kategorii kto sprzeda najwięcej, w  której i tak powiedzmy sobie szczerze było skazane na porażkę. Włosi postawili sobie chyba za cel bycie "naj" w kilku innych kategoriach. Zaprezentowany kilka miesięcy temu zupełnie nowy, topowy Super Record 13 nie tylko jako pierwszy wprowadził 13 koronkę w kasecie, ale przy tym jest zarówno najlżejszą, jak i najdroższą grupą szosową na rynku. Nie było nam dane przetestować jej w akcji, ale "Campa" wróciła do wyróżniającej ją i tak przez wielu lubianej logiki działania klamkomanetek, a pierwsze recenzje są niezwykle pozytywne. Do tego 80% komponentów jest produkowane w Europie, co dla wielu konsumentów ma obecnie (i dobrze!) niebagatelne znaczenie. Czy Włosi mają szansę na wielki "comeback"? Czas pokaże. Na pewno firma stawia na wyjątkowość i ekskluzywność swoich produktów. Grupa wyceniona w bazowej konfiguracji (bez pomiaru mocy) na blisko 5 tysięcy Euro wydaje się zbyt zwyczajna? Ekipa z Vicenzy zaprezentowała właśnie składający się z trzech elementów upgrade kit, dzięki któremu możecie odchudzić Super Recorda o dodatkowe 81 gramów (zależnie od specyfikacji).

 

Zębatka z włókna węglowego

Podczas gdy „standardowa” duża zębatka Super Record 13 jest wykonana ze stopu aluminium, do produkcji blatu Ultra, oprócz aluminium, wykorzystano również włókno węglowe, aby zmniejszyć wagę, poprawić sztywność i nadać mu „bardziej atrakcyjny, wyścigowy wygląd”. Szkielet zębatki jest wykonany z carbonu, podczas gdy same zębty są nadal aluminiowe, dzięki czemu zębatka ma być równie trwała jak standardowa. Do wyboru jest zębatka o wielkości 50 i 52 zębów, o wadze odpowiednio 78 i 94 gramy, czyli 35 gramów mniej niż stockowe odpowiedniki. Cena wynosi 330 euro za sztukę, czyli około 110 euro więcej niż standardowy zestaw. Dodajmy, że są one produkowane w siedzibie firmy, w Vicenzie.

 

 
 

 

 

Tytanowa kaseta

Drugim komponentem poddanym kuracji odchudzającej jest kaseta. Tutaj innowacja skupia się na (w zależności od wariantu) czterech lub pięciu największych koronkach, które są wykonane w całości z tytanu w procesie precyzyjnej obróbki CNC z jednego bloku metalu. Gwarantuje to niższą masą, super precyzyjną zmianę biegów, a dodatkowo większą wytrzymałość. Mniejsze, kontrastujące czarne koronki wykonano z aluminium. 

Kaseta dostępna jest w wariantach 10-33 oraz 11-36, o następującym stopniowaniu:

  • 10-33: 10/11/12 - 13/14/15/16/18/20 - 23/26/29/33 (4 zębatki z tytanowego bloku)
  • 11-36: 11/12/13 - 14/15/16/18/20 - 23/26/29/32/36 (5 zębatek z tytanu)

Pierwsza z kaset waży 215 gramów, co oznacza 30 gramów oszczędności względem standardu, podczas gdy kaseta o szerszym zakresie waży 238 gramów - 44 gramy mniej niż "zwykła" odpowiednik.

Decydując się na zakup samej kasety musimy przygotować się na wydatek rzędu 620 Euro (obydwa warianty), przy cenie podstawowych kaset na poziomie 325/349 EUR.

 

 
 

 

 

Ceramiczne łożyska

Na deser ostatni "marginal gain", czyli ceramiczne łożyska suportu Ultra-Torque. 

Podobnie jak z większością łożysk ceramicznych, zostały one zaprojektowane tak, aby zminimalizować tarcie. Campagnolo twierdzi, że łożyska kulkowe z azotku krzemu są „dobierane zgodnie z międzynarodowymi standardami lotniczymi”. Gwarantuje to, jak twierdzi marka, „doskonałą okrągłość”, co przyczynia się do „optymalnej wydajności pedałowania i długiej żywotności”. Łożyska posiadają również „wewnętrzną klatkę” wykonaną z „wysokowydajnej żywicy”, która dodatkowo zmniejsza tarcie, a podwójny system uszczelnienia zapobiega dostawaniu się do środka zanieczyszczeń podczas użytkowania. 

Co ciekawe już w klasycznej wersji (oprócz wariantu na stalowych łożyskach za "śmieszne" 33 Euro) można było wybrać hybrydowe łożyska ceramiczne CULT za 160 EUR. Dla porównania łożyska Ultra kosztują tylko nieznacznie więcej, bo 164 Euro i pozwalają oszczędzić 3 gramy w stosunku do suportu ze stalowymi łożyskami.

Jak łatwo policzyć, kupując każdy z elementów osobno wydamy 1 114 EUR, co daje dokładnie 13,75 EUR za każdy zaoszczędzony gram na wadze. Możemy też od razu zdecydować się na cały pakiet, wyceniona na 999 EUR, wtedy każdy urwany gram będzie nas kosztował "tylko" 12,33 EUR.

To jak, już pędzicie do sklepu?:)

 

Producent: Campagnolo

Obserwuj nas w Google News

Subskrybuj