Cinelli Aeroscoop - nowa aero szosówka do-it-all na rynku!

Kolejna marka dołącza do wyścigu o miano najszybszego roweru szosowego

Drukuj
Cinelli Aeroscoop Cinelli

Cinelli Aeroscoop to premierowa, wyścigowa szosówka, w której pierwsze skrzypce odgrywa aerodynamika. Nowy aerodynamiczny bolid włoskiej marki już na pierwszy rzut oka powoduje szybsze bicie serca, bo to naprawdę nietuzinkowy projekt. Sprawdź szczegóły!

Cinelli to jedna z najbardziej rozpoznawalnych i mogących poszczycić się długą historią i bogatą historii włoskich marek na rynku. Firma z siedzibą w Mediolanie została założona w 1948 przez legendarnego Cino Cinellego - zwycięzcę takich wyścigów jak Giro di Lombardia (1938) i Milan-San Remo (1943). Marka skupiająca się przede wszystkim na komponentach i rowerach szosowych oraz torowych słynie choćby z posiadania w ofercie najdłużej produkowane roweru - kultowego modelu Supercorsa zaprojektowanego jeszcze przez założyciela firmy ponad 60 lat temu!

 

Wracamy do XXI wieku, bo Włosi zaprezentowali właśnie, jak sami twierdzą, swój najszybszy rower w historii. Aeroscoop był projektowany z wykorzystaniem najnowszych modeli do symulacji oporu aerodynamicznego, a gotowy rower został poddany kompleksowanym testom w tunelu aerodynamicznym. Włosi podają, że plasuje się wśród najbardziej opływowych rowerów na rynku generując 205W oporu (rower + kolarz) przy prędkości 45km/h - szczegółowy opis protokołu testowego możecie znaleźć na ich stronie.

 

Kluczowym elementem do osiągnięcia takiego rezultatu jest charakterystyczna konstrukcja tylnych widełek podsiodłowych - kolejny producent (po zapoczątkowym przez Treka w Madone w postaci IsoFlow) postanowił ingerować w ten element ramy roweru.

 

 

W stosunku do oddającego palmę aerodynamicznego pierwszeństwa modelu Pressure zmniejszono o 4% powierzchnię czołową, a ponadto zwiększono sztywność całej konstrukcji oraz współczynnik sztywności do wagi. Czerpiąc z feedbacku zawodowców jeżdzących na rowerach przeprojektowano również główkę ramy tak, aby zwiększyć precyzję prowadzanie roweru i jego stabilność przy dużych prędkościach.

 

 

Kluczowe cechy konstrukcyjne

  • możliwość pomieszczenia opon o szerokości do 34mm
  • charakterystyczne dwuramienne widełki podsiodłowe kierujące powietrze wokół ramy
  • hak w standardzie UDH
  • profile rur inspirowane przekrojami skrzydeł
  • węższa w górnym chwycie zintegrowana kierownica Columbus Spirit z flarą 30mm
  • kształt dolnej rury minimalizujący przestrzeń pomiędzy przednią oponą oraz "chroniący" koszyki na bidon przed zawirowaniami powietrza
  • 205W oporu aerodynamicznego przy prędkości 45km/h
 

 

Modele i ceny

Aeroscoop będzie dostępny w czterech konfiguracjach, tylko na elektronicznych grupach napędowach. W każdej konfiguracji znajdziemy ten sam, zintegrowany kokpit oraz koła Fulcrum, do wyboru jest też jeden z dwóch wariantów kolorystycznych, a rama dostępna jest w pięciu rozmiarach.

  • SRAM RED AXS / Super Record , koła Fulcrum Wind 57; cena:10.700 EUR
  • Campagnolo Super Record, koła Fulcrum Wind 57; cena:10.700 EUR
  • Shimano Dura Ace Di2, koła Fulcreum Wind 57; cena: 9.900 EUR
  • Shimano Ultegra Di2, koła Fulcrum Soniq AL; cena: 6.900 EUR
  • Shimano 105 Di2, koła Fulcrum Soniq AL; cena: 6.000 EUR
 

 

Ponadto można nabyć sam frameset, który wyceniono na 4.500 EUR - w zestawie otrzymamy ramę, widelec, stery, wspornik siodła i zintegrowany kokpit

Obserwuj nas w Google News

Subskrybuj