Spis treści:
Cinelli to jedna z najbardziej rozpoznawalnych i mogących poszczycić się długą historią i bogatą historii włoskich marek na rynku. Firma z siedzibą w Mediolanie została założona w 1948 przez legendarnego Cino Cinellego - zwycięzcę takich wyścigów jak Giro di Lombardia (1938) i Milan-San Remo (1943). Marka skupiająca się przede wszystkim na komponentach i rowerach szosowych oraz torowych słynie choćby z posiadania w ofercie najdłużej produkowane roweru - kultowego modelu Supercorsa zaprojektowanego jeszcze przez założyciela firmy ponad 60 lat temu!
Wracamy do XXI wieku, bo Włosi zaprezentowali właśnie, jak sami twierdzą, swój najszybszy rower w historii. Aeroscoop był projektowany z wykorzystaniem najnowszych modeli do symulacji oporu aerodynamicznego, a gotowy rower został poddany kompleksowanym testom w tunelu aerodynamicznym. Włosi podają, że plasuje się wśród najbardziej opływowych rowerów na rynku generując 205W oporu (rower + kolarz) przy prędkości 45km/h - szczegółowy opis protokołu testowego możecie znaleźć na ich stronie.
Kluczowym elementem do osiągnięcia takiego rezultatu jest charakterystyczna konstrukcja tylnych widełek podsiodłowych - kolejny producent (po zapoczątkowym przez Treka w Madone w postaci IsoFlow) postanowił ingerować w ten element ramy roweru.
W stosunku do oddającego palmę aerodynamicznego pierwszeństwa modelu Pressure zmniejszono o 4% powierzchnię czołową, a ponadto zwiększono sztywność całej konstrukcji oraz współczynnik sztywności do wagi. Czerpiąc z feedbacku zawodowców jeżdzących na rowerach przeprojektowano również główkę ramy tak, aby zwiększyć precyzję prowadzanie roweru i jego stabilność przy dużych prędkościach.
Kluczowe cechy konstrukcyjne
- możliwość pomieszczenia opon o szerokości do 34mm
- charakterystyczne dwuramienne widełki podsiodłowe kierujące powietrze wokół ramy
- hak w standardzie UDH
- profile rur inspirowane przekrojami skrzydeł
- węższa w górnym chwycie zintegrowana kierownica Columbus Spirit z flarą 30mm
- kształt dolnej rury minimalizujący przestrzeń pomiędzy przednią oponą oraz "chroniący" koszyki na bidon przed zawirowaniami powietrza
- 205W oporu aerodynamicznego przy prędkości 45km/h
Modele i ceny
Aeroscoop będzie dostępny w czterech konfiguracjach, tylko na elektronicznych grupach napędowach. W każdej konfiguracji znajdziemy ten sam, zintegrowany kokpit oraz koła Fulcrum, do wyboru jest też jeden z dwóch wariantów kolorystycznych, a rama dostępna jest w pięciu rozmiarach.
- SRAM RED AXS / Super Record , koła Fulcrum Wind 57; cena:10.700 EUR
- Campagnolo Super Record, koła Fulcrum Wind 57; cena:10.700 EUR
- Shimano Dura Ace Di2, koła Fulcreum Wind 57; cena: 9.900 EUR
- Shimano Ultegra Di2, koła Fulcrum Soniq AL; cena: 6.900 EUR
- Shimano 105 Di2, koła Fulcrum Soniq AL; cena: 6.000 EUR
Ponadto można nabyć sam frameset, który wyceniono na 4.500 EUR - w zestawie otrzymamy ramę, widelec, stery, wspornik siodła i zintegrowany kokpit




