Test: Trailowy hardtail Trek Roscoe 6

Testujemy najtańszego ścieżkowego hardtaila od Treka w wydaniu 27.5"+

Trek Roscoe 6 (2022) Michał Kuczyński

Trek wprowadzając do swojej oferty w 2018 roku model Roscoe udowodnił, że rower górski nie musi kosztować majątku, żeby pozwolić czerpać frajdę z jazdy po górskich ścieżkach. Sprawdzamy, jak podstawowy model w gamie zmienił się przez te 4 lata i czy nadal jest to ciekawa propozycja dla adeptów trailowej jazdy.

Galeria
Galeria: Ścieżkowy Trek Roscoe 6 (2022) Zobacz pełną galerię

 

Rozwój singletracków w Polsce trwa w najlepsze - kolejne odcinki powstają jak grzyby po deszczu w różnych zakątkach naszego kraju. Ich cechą wspólną jest nastawienie na płynność jazdy oraz niejako „otwarcie gór” dla szerszego grona użytkowników – zarówno podjazdy i zjazdy są odpowiednio „wypłaszczone”, dzięki czemu nawet początkujący rowerzyści powinni dać sobie radę z ich pokonaniem. Jednocześnie doświadczeni rowerzyści też mogą się na nich super bawić idąc „piecem”.   

Tego rodzaju trasy są głównie nastawione na jazdę w dół, ale to wcale nie oznacza, że potrzebujemy rasowej endurówki o olbrzymim skoku i kosztującej krocie, żeby dobrze i przede wszystkim bezpiecznie się na nich bawić. Ba, Trek pokazuje, że dobrze skrojony hardtail, z bardziej płaskimi kątami, szerokimi gumami i kokpitem oraz dropperem w standardzie może być lepszy od niejednego fulla i na dodatek nie będziemy od razu musieli rozbijać banku żeby go kupić i przekonać się na własnej skórze czy taka zabawa nam się podoba.

RAMA

Tytułem wstępu jesteśmy Wam winni doprecyzowanie - producent nie wprowadził większych zmian w budowie ramy w najniższym, testowanym przez nas modelu oznaczonym cyfrą 6. Spore zmiany w budowie ramy i przede wszystkim geometrii dotyczą wyższych w hierarchii modelowej modeli Roscoe (oznaczonych cyframi 7,8 i 9), które to mocno różnią się od wprowadzonego w sezonie 2018 pierwszego Roscoe - o tych różnicach piszemy nieco dalej. Całą kolekcję tych trailowych hardtaili możecie zobaczyć na stronie Treka.

Rama modelu Roscoe 6 zbudowana jest  ze stopu Alpha Aluminium Gold. Górna rura ma bardzo spłaszczony profil i płynnie przechodzi w tylne widełki, z kolei rura dolna jest masywna i również spłaszczona, ale tym razem w płaszczyźnie pionowej i posiada wewnętrzne prowadzenie przewodów na odcinku od rozszerzanej główki sterowej do mufy suportu (przerzutka i hamulec, dropper), linka droppera ponownie „chowa się w ramie” na górnej rurze, dzięki czemu można zastosować sztycę z wewnętrznym prowadzeniem pancerza). Rama występuje łącznie w trzech, ciekawych malowaniach (poza i ogólnie sprawia naprawdę dobre wrażenie.

 

(czytaj dalej)

Podobne artykuły