Test: Opony Continental Contact Plus 28"

Opony 28" Continental Contact Plus do trekkingów, mieszczuchów i rowerów elektrycznych

Drukuj
Szymon Wołdziński

Uniwersalne opony do rowerów miejskich, trekkingowych, a nawet elektrycznych, które na najwyższy poziom windują bezpieczeństwo i odporność na przebicia - takie właśnie mają być Continental Contact Plus. Powiedzieliśmy "sprawdzam" producentowi z niemieckiego Korbach.

Wybór opon do rowerów przyprawia dziś o zawrót głowy - i mowa tu o dosłownie każdym segmencie rynku, także tych rekreacyjno-użytkowych, jak rowery miejskie, trekkingowe i elektryczne. Jak zwykle są jednak na rynku producenci, którzy zdążyli wypracować sobie renomę wyróżniającą ich z tłumu - jedną z takich marek jest niemiecki Continental, będący silnym graczem nie tylko w rowerówce, ale przecież także w branży motoryzacyjnej. 

Z oponami Continentala mieliśmy już do czynienia nieraz, jednak przeważnie w testach lądowały modele mocno wyspecjalizowane - do maratonów, enduro lub do szosy (niedawno testowaliśmy bodajże najbardziej uznane w szosowym środowisku Grand Prixy 4000S II). Tym razem trafiły do nas opony uniwersalne i ze sportową stroną rowerów mające mniej wspólnego - mowa o modelu Contact Plus, których zastosowanie może być naprawdę szerokie: to rowery miejskie, trekkingowe, crossowe, być może nawet jakiś rekreacyjny gravel może stanąć na tych gumach, a co zasługuje na dużą uwagę (dlaczego, o tym za moment), Contact Plus możemy także zamontować w rowerach elektrycznych.

 

 

 

 

Jeśli na co dzień rower jest dla Was tylko (albo aż!) środkiem transportu, to być może niezbyt jasne są dla Was wymiary opon. Sprawa jest prosta - zwykle w rowerach miejskich, trekkingowych, crossowych spotykamy koła o średnicy 28" (oznaczane też jako 700C). Zdarzają się też modele z kołami 26". Drugi z wymiarów opony (np. 28 x 1.6) oznacza jej szerokość - 1.6 cala można zapisać również jako 42 C (42 mm). Nasz wariant opony Contact Plus miał właśnie 28" średnicy oraz 42 mm szerokości. 

 

 
 

 

 

Detale

Model Contact Plus ma zasadniczo dwie główne cechy - to uniwersalność i odporność na przebicia. Wszechstronna opona producenta z Korbach posiada bieżnik, który z jednej strony nie generuje dużych oporów toczenia na asfalcie, do jazdy po którym stworzony jest przede wszystkim, natomiast z drugiej strony szerokość 42 mm bez większego problemu pozwala na zjechanie z asfaltu na szutry i utwardzone ścieżki. Opony po prostu dobrze wpasowują się w charakterystykę takich segmentów jak rowery trekkingowe i crossowe.

Continental w przypadku omawianego modelu wyjątkową uwagę przywiązuje do bezpieczeństwa - wspominaliśmy, że opony Contact Plus są dedykowane m.in. do rowerów elektrycznych. Posiadają one certyfikat ECE R75, który zapewnia, że można na tych gumach rozpędzać się do 50 km/h. Swoją drogą właśnie w rowerze elektrycznym testowaliśmy nasze egzemplarze, więc opony musiały poradzić sobie z większą masą elektryka. 

 

 
 

 

 

Niemcy określają poziom bezpieczeństwa "Contactów" na 7 w 7-stopniowej skali. Maksymalną notę uzyskano za sprawą zastosowania konstrukcji opony nazwanej przez dział marketingowy Safety+. Chodzi tu o zastosowanie podwójnej ochrony przed przebiciami, zlokalizowanej na górze opony - mamy tam po pierwsze kewlarową wkładkę, a po drugie dodatkową warstwę gumy. Przy okazji poprawy naszego bezpieczeństwa warto wspomnieć jeszcze o pasku odblaskowym na boku opony, który zdecydowanie poprawia naszą widoczność w miastach, przede wszystkim podczas jazdy na ścieżkach rowerowych przecinających skrzyżowania!

Contact Plus to opony drutowe, co w połączeniu z tak solidną ochroną antyprzebiciową musiało poskutkować zwiększeniem wagi - w przypadku szerokości 42c to 910 g.

 

 

 

 

 

 

W praktyce

Pierwsze wrażenia związane były z zakładaniem Contactów - nie mieliśmy tu żadnego problemu i nawet nie musieliśmy używać łyżki. Maksymalne ciśnienie, jakie dopuszcza ten model to 5 bar (my postawiliśmy na nieco mniej, aby zwiększyć komfort jazdy - nabiliśmy około 4 bar). Opony wylądowały pod rekreacyjnym i dość ciężkim elektrycznym mieszczuchem, więc sprawdziliśmy je w najbardziej wymagającym scenariuszu.

Nasze doświadczenia, ale i opinie użytkowników Contactów znalezione w sieci, są zgodne - pomimo jazdy ciężkim rowerem, na średnim poziomie ciśnienia, nie złapaliśmy ani jednego kapcia. Powiemy więcej - testowane opony bez problemu radzą sobie z masą roweru elektrycznego, nie pływają i dobrze trzymają się asfaltu. Czujemy się na nich po prostu pewnie. Nieźle zapowiada się także ich żywotność - co prawda nie mieliśmy szans na sprawdzenie opon na tak długim dystansie, ale bardziej doświadczeni użytkownicy tego modelu wspominają, że w przypadku tylnej opony wymiana może być konieczna po około 5000 km.

Podsumowanie

Contact Plus to jedne z bardziej solidnych, uniwersalnych opon jakie spotkaliśmy. Być może nie są najlżejsze, za sprawą podwójnej ochrony antyprzebiciowej Safety+, ale za to są niezawodne, co w przypadku codziennej komunikacji w mieście jest cechą nadrzędną. Opony katalogowo wyceniono na 119 zł, ale jak zwykle da się je zdobyć nieco taniej - biorąc pod uwagę sporą żywotność i dopracowanie tego modelu pod względem bezpieczeństwa to dobra inwestycja.

 

Specyfikacja

Continental Contact Plus
  • Opony drutowe
  • Ciśnienie: max 5 bar
  • Technologia Safety Plus
  • Paski odblaskowe
  • Ochrona przed przebiciem
  • Odpowiednie do rowerów elektrycznych (prędkość do 50 km/h) - certyfikat ECE R75
  • Cena katalogowa 119 zł
Katalog 2018 Continental

 

Dystrybutor: bikegear.cc