Historia niemieckiej firmy jest długa i bogata. Rozpoczęła się w Hanowerze w 1871 roku od produkcji wyrobów gumowych różnego rodzaju (m.in. płaszczów) oraz produkcji opon rowerowych i do wózków transportowych. Wkrótce - wraz z pojawieniem się samochodów oraz rozpoczęciem ich masowej produkcji - główną gałęzią działalności Continentala stały się opony do aut. Branża rowerowa dla niemieckiego producenta zawsze była jednak istotna i jej również poświęcano (i robi się to nadal) dużo uwagi. W 1892 roku firma pokazała swoją pierwszą pneumatyczną oponę do roweru.
Współcześnie Continental jest jednym z najbardziej cenionych producentów ogumienia w branży rowerowej. Stosuje podział w swojej produkcji. Opony z najwyższej półki, przede wszystkim wyścigowe modele - zarówno szosowe, jak i terenowe - produkuje w Niemczech. Natomiast tańsze opony, o bardziej rekreacyjnym przeznaczeniu są wytwarzane w fabrykach w Azji. Continental posiada też zaawansowane Centrum Technologii i Rozwoju w Korbach, gdzie opracowuje i testuje różne technologie, które są stosowane w ich ogumieniu. Najbardziej znane wśród nich to choćby mieszanka Black Chili - bardzo szybka i przyczepna, oferująca minimalne opory toczenia, a jednocześnie świetną przyczepność, czy np. ProTection, czyli specjalna technologia wzmocnienia antyprzebiciowego opon.
Continental produkuje opony do wszystkich rodzajów rowerów, a w ofercie są też szytki, dętki oraz płyny uszczelniające. Pod marką Continental na rynku spotkacie też specjalne paski do napędów rowerowych na pasku zębatym.