Poprzednie wersje twentyninerowych modeli były przedstawione przez Canyona podczas ubiegłorocznych targów rowerowych Eurobike w niemieckim Friedrischhaffen. Tegoroczne hale mają być miejscem prezentacji węglowych wersji rowerów na dużych kołach, a dostępne w sprzedaży maja być jesienią.
Wyścigowa geometria ramy ma być zbliżona do tej zastosowanej w aluminiowym Grand Canyon AL29. Węglowa konstrukcja przystosowana będzie do obsługi widelców 100-milimetrowych, a jej największą zaletą ma być bardzo wysoka sztywność boczna. Oprócz tego rower ma doskonale spisywać się w warunkach długodystansowych, w tym maratonach rowerowych, przede wszystkim dzięki odpowiednio dobranym kątom główki (70 st.) i rury podsiodłowej (74 st.).
CF SLX 29 korzysta z szeregu technologii używanych w budowie nowoczesnych ram węglowych. Zastosowano więc m.in. niską i masywną główkę, którą poddano taperowaniu oraz integracji ze sterami. Oprócz tego rama odznacza się bardzo masywną mufą suportową pressfit oraz montażem przerzutki przedniej typu Direct Mount. Gięciu poddano rury łańcuchowe, których asymetryczność ma wpływać na możliwość używania większej tarczy przedniej. Oś tylna to 142/12mm. W ramie zastosowano także wewnętrzne prowadzenie pancerzy, również dla elektronicznie sterowanych wsporników siodła.
W samej produkcji technologicznej ramy wykorzystano trzy rodzaje włókien węglowych w celu użycia najlepszych właściwości każdego z nich. Należą do nich: włókna HE (odpowiedzialne za sprężystość konstrukcji), UHM (utrzymujące pozostałe w dużej sztywności) oraz HS (dodawane w celu podwyższenia poziomu wytrzymałości struktury węglowej). Dla przykładu, wyjątkowo długie włókna UHM używane są w rurze górnej oraz dolnej głównego trójkąta aż do główki sterowej. Sztywność boczna jest podwyższona przy rurze podsiodłowej oraz mufie suportowej przy wykorzystaniu struktur typu Helix.
Niemiecki producent proponuje ramy w rozmiarach M, L oraz XL, przy czym każda z nich odznacza się odmienną budową i kątami, a nie jest tylko prostym powiększeniem poprzedniego modelu. W rozmiarze M jej waga ma wynosić poniżej 1100g. Ciekawostką jest zamontowanie u szczytu główki sterowej, na rurze górnej, ogranicznika IPU (“Impact Protection Unit”). Dzięki tej wstawce kierownica nie będzie w stanie uszkodzić ramy w razie wypadku, ponieważ zablokuje ją ten dodatkowy element.
Ramy będą oferowane w kolorze czarno-zielonym oraz biało-czarno-czerwonym. Obecnie planowane jest wypuszczenie na rynek czterech zróżnicowanych w wyposażeniu modeli, z czego każdy będzie zaopatrzony w 15-milimetrową oś przednią, 180-milimetrowe tarcze hamulcowe, 700-milimetrową kierownicę i dwutarczowy napęd. Najwyższe modele będą się toczyły na kołach Mavic Crossmax 29" oraz DT XM 1550 29". Ceny nie zostały jeszcze ustalone.
Fot.: Canyon