Oświetlenie rowerowe Busch+Muller: co słychać w kolekcji?

Poznaj najciekawsze modele lamp rowerowych niemieckiej marki Busch+Muller.

Drukuj

Busch+Muller jest niemiecką marką, która specjalizuje się produkcji oświetlenia do rowerów i jest jednym z liderów tego rynku. Sprawdzamy kilka najciekawszych modeli z aktualnej kolekcji tego producenta.

Mało kto wie, że Busch+Muller funkcjonuje na rynku już niemal 100 lat. Firma zaczęła swoją działalność dokładnie w 1925 roku i od samego początku specjalizuje się w oświetleniu. Początkowo były to światła i reflektory samochodowe, natomiast obecnie Busch+Muller zajmuje się wyłącznie produkcją lamp rowerowych. Co ciekawe i coraz rzadsze w obecnych czasach – produkcja odbywa się w Niemczech! Wiążą się z tym dwie bezapelacyjne zalety. Po pierwsze możemy spodziewać się wysokiej jakości wykonania. Natomiast po drugie mamy pewność, że oświetlenie od tego producenta będzie nie tylko skuteczne dla nas, ale równocześnie bezpieczne dla innych uczestników ruchu. Wszystko za sprawą restrykcyjnego niemieckiego prawa drogowego, które m.in. wymaga, aby przednie światło miało tzw. odcięcie i nie oślepiało osób jadących z naprzeciwka. Tylne lampki również są dopracowane pod tym kątem, a firma – jak przystało na niemieckiego producenta – kładzie na ten aspekt ogromny nacisk. 

 

W bogatej ofercie znajdziemy wszystkie popularne typu oświetlenia rowerowego. Lampy zasilane bateryjnie, z dynamo, czy z baterii roweru elektrycznego. Do tego dochodzi masa wariantów, jak choćby modele bateryjne z wbudowanym, bądź zewnętrznym akumulatorem. Ponadto mamy tutaj różne rozwiązania w obrębie mocowania – nie tylko jego lokalizacji (bagażnik, widelec, kierownica itd.), ale też tego, czy jest to mocowanie szybko demontowalne (gumki, plastikowa obejma), czy przykręcane na śruby. Oczywiście ponadto kolekcja pełna jest różnych wariantów mocy i jasności światła. Jest w czym przebierać, gdy ktoś szuka lamp dla siebie, ale warto jeszcze wspomnieć, że oświetlenie Busch+Muller można bardzo często spotkać w gotowych rowerach opuszczających fabryki. Niemiecka marka jest bowiem dostawcą dla wielu producentów. Poniżej przygotowaliśmy dla Was przegląd kilku ciekawych modeli lamp z aktualnej oferty. 

 

Busch+Muller Briq-XL

 

 

Nowością w ofercie jest bardzo mocne, ale przede wszystkim rewolucyjne z powodu innych względów, światło przednie dedykowane do rowerów elektrycznych. Briq-XL – bo o nim mowa – posiada snop światła, który podąża za kierunkiem obranym przez nas podczas jazdy, czyli działa tak samo, jak reflektory skrętne w samochodach. Czujniki wbudowane w Briq-XL wykrywają ruchy kierownicy i na tej podstawie dostosowuje snop światła, co skutkuje lepszym oświetleniem drogi dla rowerzysty oraz jeszcze mniejszym oślepianiem jadących z naprzeciwka. Oczywiście ponad to wszystko jest tu odcięcie, które jest wymagane przez niemieckie prawo. 

 
 

 

Lampa generuje światło o potężnej jasności 150-220 luksów i mocy od 2000 do 8500 lumenów. Posiada możliwość szybkiego przełączania między światłami długimi i krótkimi. Ma fabrycznie zaprogramowane cztery tryby świecenia, w tym również tryb do jazdy dziennej, którego jasność dostosowuje się automatycznie dzięki czujnikowi światła. Briq-XL może jednak łączyć się przez Bluetooth z dedykowaną aplikacją (Android i iOS), w której można personalizować tryby. Podczas jazdy oświetleniem sterujemy z poziomu bezprzewodowego kontrolera na kierownicy. Zważywszy tak dużą moc i zaawansowanie tego modelu, jego waga nie jest specjalnie wysoka, bowiem wynosi 320 gramów. Aby zapewnić odpowiednie chłodzenie korpus posiada duże żebrowanie. Lampa posiada klasę wodoodporności IP67. 

 

Busch+Muller IQ-XL E

 
 

 

Kolejną propozycją dedykowaną do rowerów elektrycznych jest model IQ-XL E, którego moc świecenia również jest imponująca, natomiast mamy tutaj do czynienia z klasycznym światłem, którego snop świeci stale – tylko do przodu. Jasność w przypadku tego modelu to aż 300 luksów, które nie powinny jednak wyrządzić komukolwiek krzywdy, ponieważ lampa posiada odcięcie. Producent podkreśla, że zastosowano tu zaawansowaną optykę rzucającą światło pod odpowiednio szerokim kątem oraz gwarantującą jego dużą jasność. 

 

Busch+Muller IQ-XL E jest przykręcana do widelca przedniego i zasilana z baterii roweru elektrycznego. Istotnym elementem jest dodatkowa manetka połączona kablem z lampą, która służy do przełączania się w między trybami świateł drogowych i mijania. W modelu IQ-XL E również obecny jest tryb światła do jazdy dziennej (DRL) z automatycznym dostrajaniem jasności. Uwagę zwraca równie solidna – co w Briq-XL – aluminiowa konstrukcja oraz w tym wypadku naprawdę kompaktowe wymiary

 

Busch+Muller IXON Space

 
 

 

Dla posiadaczy tradycyjnych rowerów, którzy szukają równie mocnego modelu oświetlenia, ale z możliwością jego szybkiego montażu i demontażu, ciekawą propozycją jest IXON Space. Model, który jest już w ofercie od kilku lat i który mieliśmy okazję przetestować: Test: Lampka rowerowa Busch+Muller IXON Space. Ma dość kompaktowe wymiary i jest mocowany na plastikowej – skręcanej bez użycia narzędzi – obejmie. Generuje światło 150 luksów i posiada mocny snop padający do przodu z równoczesnym skutecznym doświetleniem boków. Posiada 8 trybów świecenia i ma kilka ciekawych cech. Akumulator IXON’a ma około 3000 mAh pojemności i może służyć za powerbank w trakcie jazdy. Do tego warto wspomnieć, że na korpusie lampy znajduje się wyświetlacz, który w godzinach i minutach podaje dokładnie, ile czasu pozostało nam do wyczerpania baterii. Oczywiście po przejściu w inny tryb świecenia czas jest przeliczany i estymowany na nowo – tak, abyśmy cały czas wiedzieli na czym stoimy w kwestii zapasu energii w baterii. Ponieważ mamy tutaj odcięcie, produkt wydaje się być idealny nie tylko na MTB, czy gravela, ale również do jazdy na szosie, czy po prostu do codziennego commutingu. 

 

Busch+Muller Turntec

 

 

Na koniec zostawiliśmy kolejny innowacyjny produkt dedykowany do rowerów elektrycznych. Turntec to nic innego, jak kierunkowskazy tylne i przednie, którymi zawiadujemy bez odrywania rąk od kierownicy. Prosty, ale użyteczny i bezpieczny dodatek, który może być zasilany z baterii roweru elektrycznego. Światłami sterujemy z pomocą małej manetki na kierownicy. Fajny produkt, który pozwala na sygnalizowanie manewrów bez odrywania rąk od kierownicy.

 
 

 

Strona producenta: www.bumm.de

Polski dystrybutor: www.unibike.pl

 

Obserwuj nas w Google News

Subskrybuj