Cannondale 2012

Drukuj

O propozycjach Cannondalea na 2012 rok pisaliśmy już wiele... Podsumujmy ofertę tego producenta zza oceanu. Na rok 2012 Cannondale przygotował szereg nowinek, do których należą m.in. szosówka SuperSix EVO czy też kultowy Scalpel w wersji 29.

Większość z przedstawionych poniżej modeli mieliśmy okazję oglądać lub testować na tegorocznych targach rowerowych Eurobike. Niektóre z nich będą w sprzedaży już w grudniu tego roku.

MTB Full suspension
Claymore to jedna z ciekawszych propozycji amerykańskiego producenta na nadchodzący sezon. Rower posiada podwójny system zawieszenia Fox Dyad RT2, dzięki któremu szybko możemy zmienić system działania amortyzatora ze zjazdowego na XC. Specjalna manetka pozwala na wybór pomiędzy skokiem 180 oraz 110 milimetrów. Przednie zawieszenie Claymore 1 to Fox Talas. Full złożony jest na napędzie Shimano XT oraz hamulcach Avid Elixir 9. Jego niższa wersja, oznaczona numerem 2, dostarczana jest ze SRAM`em X9/X7 i przednim amortyzatorem Fox Van.

Model Jekyll również daje nam możliwość wypróbowania zmiennego skoku, tym razem dostępny wybór to 150 lub 90 milimetrów, dzięki amortyzatorowi Fox Dyad RT2. Rower będzie sprzedawany w dwóch wersjach karbonowych (Jekyll 1 i 2) oraz na ramie aluminiowej SmartFormed (Jekyll 4 Alloy).
 

ClaymoreJekyll


RZ One-Twenty to sprzęt charakteryzujący się m.in. zastosowaniem aluminiowej ramy SmartFormed oraz dopracowanym systemem zawieszenia (120mm pracujące w kilkustopniowych fazach oraz dostosowanym do różnych rozmiarów ramy). Dodatkowo rower jest nieco mniej agresywny niż Jekyll i Scalpel, ale takie były założenia producenta przy jego konstruowaniu.


RZ One-Twenty

Scalpel to oczywiście najwyższy model roweru MTB stworzony przez Cannondale`a. W sezonie 2012 dostępny będzie także w zestawie na kołach 29". Model ten opisywaliśmy już obszernie w jednym z poprzednich artykułów: Scalpel 2012 w rozmiarze XL!

 

MTB Hardtail
Wszystkie modele Cannondale`a na rok 2012 posiadają swoje wersje na 29" - oznacza to, że rowery na wielkich kołach wpisują się powoli na stałe do oferty producentów sprzętu MTB.

Flash Carbon to najwyższy model, którego rama jest jedną z najlżejszych na rynku MTB i waży zaledwie 950g. Osiągnięto taki wynik dzięki podobnej konstrukcji karbonu, jaką zastosowano w szosowej wersji - SuperSix EVO (zastosowanie różnokierunkowych włókien w technologii BallisTec oraz dużych przekrojów rur). Również tutaj wykorzystano system SAVE poprawiający komfort jazdy. Zastosowano także lekkie korby Hollowgram SL oraz użyto jednoramiennego amortyzatora przedniego.

 

 

Flash 29er CarbonFlash Carbon


Flash Alloy to aluminiowa wersja popularnego hardtail`a, skonstruowana w technologii SmartFormed. Rama modelu waży 1450g, co jak na ten materiał jest osiągnięciem godnym pochwały. Model również wykorzystuje system SAVE.

Trail SL to nieco bardziej ekonomiczna wersja swoich sztywnych braci. Geometria aluminiowej ramy jest bardzo podobna, a zastosowanie sterów 1,5" zwiększa sztywność sprzętu. Rower przeznaczony jest dla amatorów z zacięciem do wyczynu.

 

 

 

 

Trail SLFlash 29er Alloy


Szosa i przełaj
Modele przeznaczone do jazdy po asfalcie zostały nieco przemodelowane, głównie pod kątem budowy ramy. Flagowym modelem tego segmentu jest oczywiście SuperSix EVO, którego rama waży zaledwie 695g. Więcej o rowerze, na którym ściga się m.in. grupa Liquigas, znajdziecie w osobnym artykule poświęconym omówieniu jego konstrukcji: Cannondale SuperSix EVO.

Niższy model - SuperSix - różni się mniejszą o 13% sztywnością główki ramy oraz bardziej smukłą rurą podsiodłową. Dodatkowo w nadchodzącym sezonie będzie go można zakupić z elektronicznym osprzętem Ultegra Di2.

Synapse to propozycja dla wyczynowców z nieco mniejszym budżetem - oferuje system SAVE mający zwiększać komfort jazdy. Oprócz tego zawiera dwustopniowo zbudowany wspornik siodła, pozwalający na szybką zmianę pozycji.

 

 

 

 
SuperSixCAAD 8


Nowy CAAD8 jest przebudowany w sposób przypominający do złudzenia wygląd modelu CAAD10. Przekroje i kształty rur bardzo zbliżone. Dodatkowymi podobieństwami są rura podsiodłowa oraz budowa haka przerzutki tylnej. Jedyną różnicą jest nieco bardziej masywna główka ramy w CAAD8, która ma na celu poprawę komfortu jazdy dla amatorów. CAAD10 jest bowiem skonstruowany z myślą o bardziej agresywnej jeździe.

 

 

 

SuperX


Modyfikacji uległ również model roweru przełajowego SuperX. Część zmian zapożyczono z hardtail`owego Flash`a - chodzi przede wszystkim o budowę rury podsiodłowej oraz zastosowanie systemu SAVE, dzięki któremu zwiększono nieco komfort jazdy w ciężkim terenie. Teraz najwyższy model nosi nazwę SuperX3 i zbudowany jest na karbonowej ramie BallisTec.

Info: www.cannondale.com 
Dystrybutor: www.grupapgr.pl

 

 

Obserwuj nas w Google News

Subskrybuj