Razem z Amerykańską Komisją Bezpieczeństwa Dóbr Konsumpcyjnych (CPSC), Specialized postanawia wycofać 3000 sztuk ram Roubaix, z roku modelowego 2004, z rynku. Są to następujące modele: 2004 Roubaix Comp 18, 2004 Roubaix Comp 27, 2004 Roubaix Pro 18 oraz 2004 Roubaix Pro jako sprzedawana oddzielnie rama. Problemem są przelotki od pancerzy, które mogą się luzować. Wymiana dotyczy jednak tych ram, gdzie do połączenia przelotek z ramą, użyty został jeden nit, ramy z dwoma nitami nie podlegają naprawie i mogą być bezpiecznie używane.
Specialized prosi, by wadliwych ram natychmiast przestano używać, gdyż są one groźne dla zdrowia - zanotowano dwa przypadki upadku, w których potrzebna była pomoc lekarska oraz operacje medyczne. Ramy lub kompletne rowery należy zwracać autoryzowanym sprzedawcom rowerów Specialized.
Drugą, poważną akcję wymiany, firma musi przeprowadzić w związku z pękającymi w rowerach MTB, kierownicami. Decyzja ta, została podjęta po otrzymaniu przez Specialized'a dwóch informacji o upadkach, w jednym z nich rowerzysta stracił przytomność i poważnie uszkodził swoje ramię. Problem dotyczy aż 14.000 rowerów z roku modelowego 2009, konkretnie takich modeli jak: Cross Trail Comp, Myka HT Comp, Myka HT Elite, Rockhopper, Rockhopper Comp, a także Rockhopper Comp 29. Kierownica HL posiada numer pozwalający na jej identyfikację, jest to oznaczenie "ALR-13 NTFOV", znajdujące się pod prawym gripem ramy.
Rowery z takimi kierownicami można było zakupić pomiędzy czerwcem roku 2008, a styczniem roku bieżącego. Specialized przestrzega przed jakimkolwiek dalszym użytkowaniem niebezpiecznych kierownic, właściciele dotkniętych tym problemem rowerów powinni skontaktować się z autoryzowanymi sprzedawcami marki Specialized.
Więcej informacji oraz szczegóły dotyczące wadliwych produktów Specialized, odnajdziemy na stronie producenta.
Info: www.specialized.com
Specializedy do wymiany!
Amerykański producent oficjalnie poinformował o problemach ze swoimi szosowymi ramami oraz kierownicami, montowanymi w rowerach MTB.