Lekkie elektryki Canyon’a: przegląd kolekcji 2024/2025!

Poznaj linię lekkich rowerów elektrycznych, jakie Canyon posiada w kolekcji 2024 / 2025.

Drukuj

Lekkie rowery elektryczne, czyli tak zwane SL’e coraz mocniej rozpychają się na rynku e-bike’ów. Canyon w swojej aktualnej kolekcji posiada aż sześć tego typu elektryków. Co ciekawe, znajdziemy w nich silniki od trzech różnych producentów. Poznajcie szczegóły!

Lekkie rowery elektryczne to jedna z najszybciej rozwijających się obecnie kategorii w segmencie e-bike. Nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ tzw. SL’e posiadają sporo zalet. Po pierwsze są wyraźnie lżejsze, niż klasyczne elektryki, a to daje wiele benefitów. Rowery bardziej naturalnie się prowadzą i dają więcej frajdy z jazdy. Są bardziej poręczne i przyjazne dla użytkowników. Łatwiejsze są też sprawy logistyczno-użytkowe, czyli ewentualne wniesienie po jakichś schodach, czy np. zabranie takiego roweru samochodem na wycieczkę poza miejsc zamieszkania. Nawet błahe sprawy typu wzięcie roweru na wakacje jest wyraźnie łatwiejsze – nie musimy się martwić czy rower trzeba będzie gdzieś wnosić, bo ewentualne dźwignięcie maszyny o wadze 16-19 kg jest znacznie łatwiejsze, niż takiej, która waży 22-25 kg… 

 

Canyon jest oczywiście świadomy tego trendu, a poza tym słucha potrzeb swoich klientów i wychodzi im naprzeciw. Widać to m.in. po szybko rozrastającej się ofercie lekkich e-bike’ów w kolekcji producenta z Koblencji. Obecnie do dużego grona elektryków z mocnymi silnikami i dużymi bateriami dołączyła pokaźna grupa rowerów SL. Jest to konkretnie 6 modeli, które mają typową dla lekkich e-bike’ów konstrukcję, czyli są oparte o mniejsze i lżejsze jednostki napędowe oraz mają mniejsze baterie. Te dwie cechy są oczywiście od siebie zależne, bowiem mniejszy silnik posiada niższy maksymalny moment obrotowy po to, aby być mniej prądożernym. To z kolei pozwala zastosować wyraźnie mniejszą baterię, czyli oszczędzić na masie najcięższego elementu w e-bike’u. Co interesujące, Canyon do budowy swoich modeli SL używa trzech różnych silników, czym dodatkowo profiluje ich charakterystykę. Znajdziemy tam jednostki Bosch Performance Line SX, Fazua Ride 60 i TQ HPR 50, czyli tak naprawdę trzy najlepsze tego typu silniki na rynku. Poniżej zebraliśmy wszystkie lekkie elektryki Canyona i prezentujemy je w szczegółach!

 

Canyon Neuron:ONfly

 

 

Neuron:ONfly to uniwersalny ścieżkowiec, którego sercem jest karbonowa rama oparta na kołach 29”. Ten model dysponuje skokiem zawieszenia 140 mm zarówno z tyłu i z przodu. Geometria jest nowoczesna z łagodnym kątem główki na poziomie 64,5 stopnia i rurą podsiodłową stromą na 76,5 stopnia. Całość uzupełnia spory reach (460mm w rozmiarze M). Charakter roweru określany jest przez Canyona jako bardzo wszechstronny. Śmiało można katować nim trudne traile, ale spokojnie odnajdzie się na nim również osoba bardziej początkująca. Silnik, jaki znajdziemy w tym modelu to mocny – jak na lekkie jednostki – Bosch Performance Line SX. Charakteryzuje się on maksymalnym momentem obrotowym 55 Nm i może zapewnić chwilowo aż 600 W wsparcia. To naprawdę dużo jak na kompaktowy silnik ważący jedynie około 2 kilogramy. Pojemność baterii wynosi 400 Wh, a sam charakter wspomagania tej jednostki jest naturalny i największe wsparcie podawane zostaje przy wysokich kadencjach pedałowania, czyli podobnie jak działamy my jeżdżąc na zwykłych rowerach. W ofercie dostępne są cztery wersje wyposażenia, które kosztują od 19 999 zł do 32 499 zł, a topowy wariant waży tylko 19,1 kg. Więcej przeczytasz w naszym artykule: Nowy gracz wśród lekkich e-MTB: Canyon Neuron:ONfly.

 

Canyon Spectral:ONfly 

 

 

Kolejnym lekkim e-MTB SL od Canyona jest Spectral:ONfly, którego również możemy kategoryzować jako trailówkę, ale z większym skokiem, bardziej zabawowym charakterem i możliwościami bardziej agresywnego latania w terenie. Na pewno Spectral:ONfly w zestawieniu z Neuron:ONfly’em będzie dedykowany dla bardziej świadomych i zaawansowanych riderów. Tutaj również bazą jest karbonowa rama, jednak z większym skokiem – 150 mm tył i 160 mm przód. Do tego koła to standard mullet, a geometria jest podobna, choć dodatkowo powiększony jest tutaj reach. Rower ma być bardziej chętny do odrywania się od ziemi, a prowadzenie powinno pasować świadomym i mającym już odrobinę doświadczenia użytkownikom.

 

 

Silnik zastosowany przez Canyona to TQ HPR 50, czyli superlekka i wyjątkowo cicha jednostka, która ma bardzo neutralny sposób podawania mocy i na pewno nie wyręcza nas w całości z pedałowania. Spectral:ONfly ma być rowerem, który normalnie ma nas zmęczyć, z tą różnicą, że podjazdy są osiągalne bez zadyszki, a nasz potężny ścieżkowy full może je podjeżdżać jak wylajtowany hardtail. Lekka konstrukcja z silnikiem TQ widoczna jest w masie, która wynosi 18,1 kg w najwyższej wersji. Silnik HPR 50 ma 50 Nm maksymalnego momentu obrotowego, 300 W maksymalnego wsparcia i zasilany jest baterią o pojemności 360 Wh. Linia modelowa składa się z 4 wariantów wyposażenia, których ceny wahają się od 26 199 zł do 41 999 zł. Więcej przeczytasz w naszym artykule: Canyon Spectral:ONfly – nowy lekki e-MTB w kolekcji! (2025).

 

Canyon Pathlite:ON SL

 

 

Bardzo ciekawą propozycją skierowaną do rowerzystów szukających wszechstronnego, rekreacyjnego elektryka jest Pathlite:ON SL, czyli lekki elektryczny rower crossowy o dość sportowym charakterze. Takim rowerem można śmiało wybrać się na szybką wycieczkę po szosach, szutrach i leśnych duktach, do tego na co dzień może być sprzętem służącym na dojazdy po mieście. Aluminiowa rama występuje tu w klasycznej wersji oraz w wariancie lekko obniżonym. Do tego niektóre wersje mają sztywne widelce dla obniżenia wagi, a inne amortyzatory przednie – wybór warto uzależnić od tego, w jakim terenie najczęściej jeździmy. Wspomaganie dostarcza mocna jednostka Bosch Performance Line SX, która – przypomnimy – potrafi dać aż 600 W wsparcia i legitymuje się maksymalnym momentem obrotowym 55 Nm. Pojemność baterii to standardowe dla SX’a 400 Wh. Masa tego roweru wypada bardzo atrakcyjnie, bowiem topowa wersja oparta o aluminiową ramę waży tylko 17 kg. Ceny kształtują się od 12 599 zł do 17 299 zł. 

 

Canyon Grizl:ON 

 

 

Kolejnym interesującym lekkim elektrykiem jest Grizl:ON, czyli lekki gravel ze wspomaganiem Bosch SX, o którym sporo mogliście już przeczytać w tym artykule. Karbonowa rama Grizl:ON’a jest mocna, a każda wersja posiada na wyposażeniu przedni amortyzator o skoku 40 mm, co sprawia, że rower może nie tylko sprostać szutrom, asfaltom i codziennym dojazdom do pracy, ale naprawdę śmiało poczyna sobie w trudniejszym terenie, o czym mieliśmy okazję się przekonać, gdy ten sprzęt był u nas na testach.

 

 

W ofercie dostępne są cztery mocno zróżnicowane modele, w tym wersja Trail z oponami o szerokości aż 2 cale i z dropperem, czy np. wersja Daily z wyposażeniem dodatkowym typu błotniki i bagażnik. Najlżejsza wersja waży 15,3 kg, a rowery kosztują od 23 399 zł do 37 299 zł. Więcej przeczytasz w naszym artykule: Test: Wszechstronny e-gravel Canyon Grizl:ON CF Daily.

 

Canyon Roadlite:ON 

 

 

W kolekcji Canyona dostępne są też szybkie rowery miejskie ze sztywnymi widelcami oraz z prostą kierownicą. To propozycja na dynamiczne dojazdy po mieście i szybkie przejażdżki po asfaltowych trasach. Oczywiście takim rowerem da się wjechać na szutry, ale jego głównym przeznaczeniem jest asfalt, beton i płyty chodnikowe. Ciekawostką jest wyposażenie, ponieważ tutaj Canyon zaaplikował jeszcze inny silnik, niż w poprzednich SL-ach. Roadlite:ON korzysta bowiem z kolejnej lekkiej, a jednocześnie całkiem mocnej jednostki, czyli Fazua Ride 60, która ma aż 60 Nm maksymalnego momentu obrotowego i jest zasilana przez baterię o pojemności 430 Wh. W ofercie są zarówno modele karbonowe i aluminiowe. Kompozytowe Roadlite:ON’y występują w bardzo zaawansowanych specyfikacjach i kosztują między 23 399 zł a 30 399 zł, przy czym najlżejsza wersja waży tylko 14,15 kg! Z kolei na ramach aluminiowych Roadlite:ON waży nieco więcej, ale jest też wyraźnie tańszy. Dostępne są obecnie dwa warianty wyposażenia na ramach AL, kosztujące od 12 999 zł do 13 999 zł, a najlżejsza opcja waży tylko 15,7 kg!

 

Canyon Commuter:ON

 

 

Ostatnim lekkim elektrykiem w ofercie Canyona jest nowoczesny miejski Commuter:ON. Oparto go na aluminiowej ramie ze sztywnym widelcem, która występuje z klasyczną ramą oraz w wersji obniżonej dla ułatwienia wchodzenia. Wspomaganie to mocna Fazua Ride 60 z baterią 430 Wh. Istotnym dodatkiem są ,,obowiązkowe” przy codziennym użytku pełne błotniki, bagażnik, czy oświetlenie. Tak wyposażony rower waży około 17 kg i występuje w jednej wersji dostępnej za 14 999 zł. Bez wątpienia należy oddać Canyonowi, że Commuter:ON jest po prostu ładny – ma nienaganną, nowoczesną, zintegrowaną linię i stanowi pojazd dla osób lubiących otaczać się produktami, które są modne. 

 

Strona producenta: www.canyon.com