Orbea Alma XC 2017

Drukuj

Pochodząca z Hiszpanii Alma XC uznawana jest za jednego z najlepszych hardtaili do XC, jednak mimo to producent uznał, że najwyższa pora wprowadzić w tej konstrukcji pewne zmiany. Alma XC w przyszłorocznej specyfikacji została udoskonalona w wielu aspektach.

 

Początku zmian w nowej ramie dopatrzeć się można w metodach jej konstrukcji. Poprawiony został układ włókien oraz sposób budowy poprzez zastosowanie nowego rodzaju łączenia karbonowych elementów, który wymaga mniejszej ilości warstw włókien węglowych. Ta poprawiona technika zastosowana została w topowej, najlżejszej wersji ramy oznaczonej literami OMR.  Rama powstaje w technologii EPS, co pozwala uzyskać uzyskać mocniejsze, gładkie we wnętrzu ścianki ramy, a także niższą masę. Ta wynieść ma 950 g w najlepszej specyfikacji OMR.

 

Technologia 4x4 Dynamic Structure pozwala na uzyskanie jednocześnie sztywnej, jak i komfortowej ramy - górna część pozwala na tłumie drgań i pochłanianie wibracji, z kolei niższe partie ramy są niezwykle sztywne, co gwarantuje bardzo dobre przenoszenie mocy kolarza. Suma summarum konstrukcja ma być o 25% sztywniejsza od poprzedniczki i przy tym o 10% lepiej tłumić drgania. Spory udział w wyższej sztywności ma zastosowanie piast Boost (podobnie jak w nowym modelu Oiz). Ich użycie powiększyło ponadto ilość miejsca na opony (maksymalna szerokość to 2,4"), a także pozwoliło na skrócenie tylnego trójkąta - rury łańcuchowe mają teraz 420 mm w ramach z kołem 27,5" oraz 430 w ramach z kołem 29". Mniejszy rozmiar kół stosowany jest w ramach w rozmiarze S i M, natomiast większy znajdziemy w L i XL.

 
 

Rower dostępny będzie w konfiguracji z nowym, sztywnym karbonowym widelcem o nazwie Spirit. Widelec kompatybilny jest z oponami w rozmiarze do 2,8" i waży 575 g. Można go zakupić oddzielnie lub też razem z gotowym rowerem, a właściwie topowej, najlżejszej konfiguracji, jaka będzie oferowana. Warto przy tym zaznaczyć, że nowa Alma XC posiada delikatnie zmodyfikowaną geometrię. Środek suportu znajduje się 2 mm niżej, a rura czołowa ma o 1 stopień mniejszy kąt, zgodnie z najnowszymi trendami.

 
 

Całość pancerzy poprowadzona została wewnątrz ramy. Wewnątrz ramy znalazły się także mocowania dla baterii Di2 - w rurze dolnej oraz podsiodłowej. Przednia przerzutka mocowana jest w standardzie direct mount, a rama wyposażona została w zintegrowany chain guard, dbający o to, by uchronić łańcuch przed spadnięciem z zębatek korby. 

Do sprzedaży trafi 6 konfiguracji. Cena najniższej z ramą w tańszej technologii OMP wyniesie 2699 Euro. Topowy rower wyposażony we wspomniany widelec Spirit i grupę SRAM XX1 Eagle kosztuje 6499 Euro. Za taką samą cenę będziemy mogli nabyć także inny model z widelcem FOX 32 Float SC i grupą Shimano XTR. Najwyższe modele zamówić będzie można w programie MyO, dzięki którem dokonać będziemy mogli pełnej personalizacji malowania ramy według naszego projektu.

Dystrybutorwww.pol-sport.com