Szosówki Treka 2013

Oferta rowerów szosowych Treka na sezon 2013

Drukuj

Na przyszły sezon Trek proponuje klientom szereg nowych modeli oraz odświeżenie już znanych rowerów. Co w segmencie szosówek jest szczególnie warte zainteresowania?

Na początku sezonu pisaliśmy o nowym rowerze przeznaczonym na bruki - Domane. Oprócz szosówki z technologią ruchomej rury podsiodłowej Iso Speed Trek przygotował całą serię rowerów przeznaczonych do połykania asfaltowych kilometrów.

Klasyczna Madone
Jedną z propozycji jest nowy model słynnego Madone - 5.2. Jej największą zaletą jest zmniejszenie oporów aerodynamicznych w porównaniu do poprzednich wersji, co jest obecnie wiodącym światowym trendem w dziedzinie rowerów szosowych. Zbudowana z włókien węglowych OCLV 500 rama jest nieco cięższa od poprzedniczek, ale w walce z wiatrem stoi zdecydowanie ponad nimi.

Dzięki technologii KVF aero użytkownik może zyskać cenne sekundy podczas treningowego czy wyścigowego przejazdu, szczególnie w czasie szybkiej jazdy w terenie płaskim. Opór wzrasta wykładniczo wraz z prędkością jazdy, dzięki czemu najbardziej zauważalne efekty aerodynamicznej optymalizacji widoczne są właśnie podczas jazdy na pełnych obrotach po płaskiej lub pochyłej (zjazd) szosie.


Madone 5.2


W najnowszej Madone 5.2 znajdziemy w pełni wewnętrzny system prowadzenia pancerzy, którego kontrukcja została dodatkowo zoptymalizowana pod kątem zmniejszenia oporów aerodynamicznych. Pancerze wiedzione są w taki sposób, aby kable wystawały jak najniżej z otworów w ramie i na zewnątrz były poprowadzone jak najkrótszą drogą. Zmieniono również samą ich strukturę materiałową w celu dodatkowej poprawy osiągów w walce z wiatrem.

W dolnej rurze tylnego widelca od strony przeciwnej do napędu zainstalowano zintegrowany czujnik kadencji i prędkości DuoTrap, który współpracuje z systemem ANT+ i jest w pełni ukryty wewnątrz ramy. Zabieg ten ma na celu nie tylko ułatwienie użytkowania i dostosowanie do wymogów trenujących użytkowników, ale również zmniejsza nieco opory powietrza.

W sztycy podsiodłowej zastosowano opracowaną przez Treka karbonową przedłużkę, która umożliwia 20-milimetrową regulacją wysokości siodła na zintegrowanej sztycy. Umożliwia to dodatkową, precyzyjną zmianę pozycji po dobraniu właściwego rozmiaru ramy do swojej budowy anatomicznej. Warto dodać, że komponent współpracuje wyłącznie z dedykowanymi ramami Treka OCLV.

 


Madone 4.5


Kompletny rower został wyposażony w pełną grupę Shimano Ultegra wraz z kompaktowymi korbami, przez co jest specjalnie dedykowany dla średnio-zaawansowanych użytkowników. Dodatkowym komponentem zmniejszającym opory aerodynamiczne są zintegrowane hamulce Bontrager’s Speed Limit. Całość uzupełniają koła Bontrager’s Race przystosowane do montażu opon bezdętkowych. Warto dodać, że Madone 5.2 dostępna jest również w wersji zbudowanej pod kątem budowy anatomicznej kobiet. Jej cena wynosi 15.599 zł.

 



Oprócz modelu 5.2, Trek przygotował również niższe wersje jednego ze swoich flagowych modeli. W serii oznaczonej cyfrą 4 znajdziemy 1100-gramową ramę wykonaną z włókien węglowych ze środkiem suportu BB90. Innymi zmianami są koła Bontragera przystosowane do montażu opon bezdętkowych oraz karbonowa sztyca w modelu 4.5.

W wersji 4.9 (na zdjęciu głównym) znajdziemy również gratkę dla miłośników elektroniki - model ten został wyposażony w grupę Shimano Di2. Aby obniżyć cenę roweru Trek zdecydował się na montaż bardziej ekonomicznych hamulców niż te z najwyższej japońskiej grupy osprzętu oraz kompaktowe korby R565 (808g). Rower będzie można dostać już za 13.399 zł.

 

 

 

Madone 7.9


Dla największych miłośników marki warto wspomnieć o najwyższym modelu, Madone 7.9. Topowa szosówka Treka została skonstruowana na ramie karbonowej z serii OCLV 700 (750g) z zaawansowanymi włóknami węglowymi HexSL, ze wszystkimi aerodynamicznymi usprawnieniami technologii KVF aero. Znajdziemy w niej pełną grupę Shimano Di2, koła Bontrager Aeolus 3 D3 oraz topowe komponenty tego samego producenta: kierownicę Race XXX Lite Aero czy mostek Race XXX Lite. Cena wyniesie 44.499 zł.

W Madone z serii 5, 6 i 7 zastosowano szereg najnowszych rozwiązań technologicznych.

StepJoint idealnie łączy ze sobą dwie struktury z włókna węglowego bez zakładek, nadmiarów włókna węglowego, zapewniając wszędzie stałą grubość ścian rur ramy. Stosowana jest wyłącznie przez firmę Trek. W Madone 7 zastosowano również zintegrowane z ramą hamulce, których zadaniem jest zminimalizować opór powietrza i zmaksymalizować wydajność.

Sztyca przystosowana do szybkiej jazdy jest najlżejszym, najbardziej komfortowym rozwiązaniem przeznaczonym do codziennej eksploatacji. Jednoczęściowa konstrukcja eliminuje konieczność stosowania elementów zaciskowych, co pozwala na zmniejszenie ilości materiału w miejscu łączenia sztycy z ramą i obniżenie masy ramy.

Przy wyborze swojego roweru mamy również możliwość wyboru dopasowanej do siebie geometrii. Specyfikacja H1 to najagresywniejszy, najbardziej aerodynamiczny rozmiar, z najniższą pozycją rąk na kierownicy. H2 z kolei to idealne dopasowanie dla większości rowerzystów. Geometria o takiej samej charakterystyce jak w przypadku modelu H1 z lekko podniesioną główką ramy.

 



Aluminium wysokiej próby
Dużą nowością w ofercie Treka będą rowery Madone i Domane oparte o aluminiową ramę.

Aluminiowe Madone oparto o technologię kształtowania rur KVF. Wysoko zaawansowana technologicznie rama oparta została o wyścigową geometrię. Oprócz ostrych kątów, asymetryczna główka ramy E2 jest szersza w dolnej części w celu poprawienia sztywności i wytrzymałości ramy bez zwiększania jej masy. W wersji 2.3 zbudowanej na osprzęcie Shimano 105 oraz kołach Bontrager Race rower kosztuje 6199zł.

Madone 2.3Domane 2.3

W przeznaczonym do użytku na długich i wymagających dystansach Domane został wyposażony w technologię IsoSpeed, podobnie jak jego karbonowy odpowiednik. Nierówne nawierzchnie nie stanowią dzięki temu problemu. Zaawansowana konstrukcja kierownicy oraz ramy z ruchomą rurą podsiodłową zwiększa elastyczność pionową, co absorbuje drgania przenoszone od nawierzchni, pozwalając na intensywną i dłuższą jazdę. Geometria jest stabilna i wyważona, dostosowana do amatorów lubiących pokonywać długie dystansie na szosie po różnych nawierzchniach twardych. W wersji 2.3 zbudowanej na osprzęcie Shimano 105 oraz kołach Bontrager R1 rower kosztuje 6699zł.

Ekonomicznie
Dla początkujących miłośników szosy chcących podejść bardziej ekonomicznie do tematu nowego roweru Trek proponuje modele z serii 1. Ramy wersji 2013 zostały wykonane z hydroformowanego aluminium serii 100 Alpha.

Model 1.2 wyposażony został w 9-rzędową grupę Sora, kompaktowe korby oraz koła i komponenty Bontragera. Warto przy tym dodać, że geometria ramy nie różni się od tej zastosowanej w wyższych modelach, przez co początkujący również będą mieli okazję wypróbować wyścigową pozycję. Jego cena wyniesie 3.999 zł

 

 

 

 

1.21.5


Trek 1.5 z kolei to sprzęt z nieco wyższej półki, wyposażony w 10-rzędową Tiagrę oraz widelec Trek carbon road. Koła i komponenty pochodzą ze stajni Bontragera. Cenę ustalono na 4.399 zł.

Fot.: Trek
Dystrybutor: www.trekbikes.com/