Z Kettlerem w trasę

Test roweru trekkingowego Kettler Traveller 7.4 Ergo

Drukuj
Trekking,Kettler
Kettler Traveller 7.4 Ergo przysporzył nam wiele radości z jazdy, szczególnie ze względu na przełamanie rowerowej rutyny i wyjechanie na turystyczny szlak. Tomasz Wienskowski

Dobry rower trekkingowy powinien być przede wszystkim wygodny. Komfort przemieszczania się na długim dystansie to podstawa czerpania przyjemności z rowerowej wycieczki. Kettler Traveller 7.4 Ergo zdecydowanie umożliwia odbywanie niezapomnianych wypadów w nieznane. Zobaczcie jak sprawdził się w szczegółach!

Galeria Trekking,Kettler Trekking,Kettler Trekking,Kettler
Traveller 7.4 Ergo w obiektywie Zobacz pełną galerię

Budowa i geometria

Już po otrzymaniu Kettlera po raz pierwszy nie sposób oprzeć się wrażeniu bardzo dużej solidności wykonania. Mowa tutaj zarówno o ramie, jak i wykończeniu poszczególnych elementów roweru czy starannym doborze komponentów. Niemiecka precyzja - nic dodać, nic ująć.

Nowy model Traveller, oznaczony numer 7.4 to wersja Ergo. Rower został wypuszczony na sezon 2014 i stanowi uzupełnienie bogatej linii Kettlera o dość zaawansowany model trekkingowy. Rower opiera się na ramie Aluminium light ICR 6061-KG II. Klasyczne przekroje rur i duża wytrzymałość zastosowanego materiału wzbudzają zaufanie i nie tylko okiem widać, że wytrzymają wiele trudów kolejnych wypraw. Na uwagę zasługują solidne spawy roweru, przemyślana konstrukcja tylnego widelca oraz szeroki przekrój rury dolnej oraz mufy suportu.

Estetycznym rozwiązaniem jest również zastosowanie wewnętrznego systemu prowadzenia pancerzy. Jest to stosunkowo rzadko stosowany w rowerach trekkingowych zabieg, ale zdecydowanie poprawia wygląd roweru. Nie wiemy jeszcze jak sprawa się ma z jego obsługą po jeździe w ciężkich warunkach. Inżynierowie Kettlera zapewniają jednak, że system został pomyślany w taki sposób, aby wymiana linek i pancerzy nie sprawiała problemów.

 

Traveller 7.4 Ergo został wyposażony w widelec Suntour CR 8 V2. Podstawowy, sprężynowy model liczy sobie 63mm. Możemy w nim regulować poziom naprężenia wstępnego. Podczas jazdy widelec jest wystarczający do amortyzowania niewielkich nierówności. Suntour CR 8 V2 w połączeniu z nowym modelem Kettlera idealnie nadaje się na ścieżki szutrowe i łatwe szlaki leśne. Jazda po betonowych płytach kiepskiej jakości, kostce brukowej czy w terenie z niewielkimi korzeniami nie jest oczywiście już tak wygodna jak na MTB. Niemniej jednak w typowych zastosowaniach trekkingowych widelec sprawdza się znakomicie.

Trekking,Kettler
 
Trekking,Kettler
 

 

Na uwagę zasługuje również beznarzędziowy system regulacji wysokości kierownicy. Za pomocą zatrzasku możemy przesuwać mostek w górę i w dół. Rozwiązanie jest na tyle stabilne, że podczas jazdy nie odczuwamy żadnych luzów wynikających z mocowania systemu na zatrzask. Sama technologia bardzo przydaje się przy dłuższych wycieczkach. Gdy wjeżdżamy w miasto, łatwo możemy podnieść kierownicę w górę i komfortowo przemieszczać się z wyprostowaną sylwetką. Przy jeździe na standardowym szlaku turystycznym mostek możemy opuścić w dół, dzięki czemu sylwetka będzie nieco bardziej pochylona. Nadal jednak jest to pozycja typowa dla rowerów wycieczkowych, co jest oczywiście zaletą Kettlera. Dodatkowo dla miłośników samodzielnego bikefittingu istnieje możliwość regulacji kąta nachylenia mostka.

Sama geometria ramy jest oczywiście również pomyślana pod kątem komfortowego pokonywania długich dystansów w niezbyt wymagającym terenie. Rower bardzo komfortowo prowadzi się przy prędkościach typowych dla trekkingu, 15-27km/h. Powyżej tego zakresu kontrola nad rowerem wymaga już nieco więcej wprawy, szczególnie jeśli jest on dodatkowo obciążony sakwami. Podczas naszych testów uprawialiśmy jednak typowy trekking, dzięki czemu w pełni doceniliśmy zastosowane w Kettlerze kąty i rozmiary.

 

Jazda i osprzęt

Sama jazda jest czystą przyjemnością, szczególnie jeśli lubicie rowerowe wycieczki w niespiesznym tempie. Dla nas to ciekawa odskocznia od codziennej jazdy XC czy na szosie. Wybranie się na weekend poza miasto, z zapakowanymi sakwami i partnerem/partnerką u boku ma swój duży urok. No i mimo cały czas kręcimy na rowerze, co również nie jest bez znaczenia :).

Trekking,Kettler
 

 

W tym modelu zdecydowano się zastosować kierownicę giętą do wewnątrz, podobnie jak w wielu modelach miejskich. Takie posunięcie jeszcze bardziej wpływa na wyprostowanie sylwetki i maksymalne podniesienie poziomu komfortu. Kierownica Competition SL ERGO została zestawiona z uchwytami ERGON GP1-S. Znane ze swej wygody chwyty nie zawodzą podczas jazdy. Model Ergona został zbudowany z uwzględnieniem budowy dłoni i nacisku wywieranego przez poszczególne jej partie na kierownice. Dzięki temu budowa chwytu jest zróżnicowana pod względem grubości materiału i sprawia, że jazda jest po prostu wygodniejsza. Uchwyt jest zamykany, dzięki czemu nie przesuwa się w trakcie jazdy. Pozycja może być oczywiście dowolna, regulowana w zakresie 360 stopni.

Wpływającym w dużym stopniu na jazdę elementem roweru jest siodełko. Zastosowany w Kettlerze model Selle Bassano Modular Comfort oferuje możliwość regulacji szerokości. Dzięki temu możemy dopasować siodło do szerokości kości miedniczych. Regulacja odbywa się za pomocą klucza płaskiego. Dla nas była to raczej ciekawostka niż realna potrzeba (naturalne, że ścisnęliśmy je maksymalnie), ale w przypadku często podróżujących turystów rozwiązanie to może okazać się strzałem w dziesiątkę.

Zastosowany w rowerze napęd to mieszanka komponentów Shimano Deore i Altus. Zestawienie trójrzędowej korby 48/36/26T z 9-rzędową kasetą 11-32T jest typowym dla trekkingów rozwiązaniem i znakomicie sprawdza się w każdej niemal sytuacji.

 

Na komfort jazdy wpływają również zastosowane w Kettlerze koła. Model Traveller 7.4 Ergo wyposażony w zestaw złożony na wytrzymałych obręczach Mach 1. W terenie bardzo dobrze sprawdzają się również gumy Conti Speed Ride (42-622). Przeznaczona na twardy teren mieszanka i profil bieżnika idealnie nadają się do typowych zastosowań trekkingowych. Dodatkowa warstwa PunctureProTection zmniejsza ryzyko przebicia opony.

Trekking,Kettler
 
Trekking,Kettler
 

 

Jak przystało na solidny rower wycieczkowy, Traveller 7.4 Ergo wyposażono również w szereg akcesoriów pomagających na długich dystansach turystycznych. Solidny bagażnik aluminiowy pozwala przewozić nawet mocno zaopatrzone sakwy. Zestaw świateł rowerowych Trelock (tylne LS 613 Dual Flat
i przednie Trelock Bike I Uno B) umożliwia bezpieczne poruszanie się po zmroku. Dodatkowym atutem jest fakt, że światło tylne świeci się jeszcze przez kilka minut gdy zsiądziemy z roweru, tak aby dostrzegały nas przejeżdżający kierowcy, gdy stoimy np. na poboczu drogi. Miłym akcentem jest również solidna osłona łańcucha, dzięki której nie pobrudzimy nogawek spodni o łańcuch czy korbę. Obowiązkowym wyposażeniem, obecnym w Kettlerze, są również błotniki oraz dzwonek.

Wraz z Traveller 7.4 Ergo otrzymaliśmy do testów zestaw sakw rowerowych Kettlera. Model Travel-Tour składa się z trzech elementów: dwóch sakw bocznych oraz dużej sakwy górnej, przytroczonej rzepami i czterema zatrzaskami. Całość montowana jest na metalowe zaczepy do bagażnika, dodatkowo wsparta jest na elastycznych linkach z haczykami, które utrzymują sakwy w miejscu. Zestaw liczy sobie aż 57 litrów pojemności, dzięki czemu na wyprawę możemy pojechać solidnie zaopatrzeni. Warto dodać, że umiejscowienie toreb jest tak wygodne, że nie przeszkadza w żadnych stopniu w pedałowaniu. Do zestawu dołączona jest również wodoodporna pelerynka, którą możemy zakryć sakwy w razie opadów deszczu.

 

Podsumowanie

Kettler Traveller 7.4 Ergo to znakomity rower dla wymagających miłośników rowerowej turystyki. Zbudowany na solidnej aluminiowe ramie model został wyposażony w wewnętrzny system prowadzenia pancerzy, widelec Suntour CR 8 V2 oraz osprzęt Shimano Altus/Deore. Komfortowa geometria i możliwość dopasowania roweru do własnych potrzeb (zbliżanie skrzydełek siodełka, wysuwana kierownica na zatrzask) to kolejne zalety tego modelu. Traveller 7.4 Ergo możemy z czystym sumieniem polecić wszystkim miłośnikom trekkingu, którzy szukają sprawdzonego sprzętu na długie wyprawy.

Specyfikacja

Kettler
Kettler Traveller 7.4 Ergo
  • Rama: Aluminium light ICR 6061-KG II
  • Rozmiary męskie: 50cm, 55cm
  • Rozmiary damskie: 45cm ( trapez ), 50cm, 55cm, 45cm (Wave)
  • Widelec: Suntour CR 8 V2, regulowany
  • Hamulec: V-Brake
  • Kaseta: Shimano HG 30 11-32T
  • Kierownica: Competition SL, ERGO, oversized Alloy
  • Manetki: Shimano Altus
  • Mechanizm korbowy    : Shimano FC-M 431 48/36/26T
  • Obręcz: Mach 1, komorowa 210
  • Opony: Conti Speed Ride, 42-622
  • Piasta przednia: Shimano Nabendynamo DH 3 N 31
  • Piasta tylna: KETTLER 9 Speed
  • Manetki: Shimano Altus
  • Przerzutka tylna: Shimano Deore
  • Przerzutka przednia: Shimano Altus
  • Siodełko: Selle Bassano Modular Comfort
  • Uchwyty: ERGON GP1-S
  • Wspornik kierownicy: Competition SL, oversized, regulowany
  • Światło tylne: Trelock LS 613 Dual Flat
  • Światło przednie: Trelock Bike I Uno B
  • Dodatkowo: podnóżka, błotniki, osłona korby, regulowana wysokość kierownicy, bagażnik, pedały
  • Waga: 18,2kg
  • Cena: 3999zł
Katalog 2014 Rowery Kettler Rowery trekkingowe

 

Fot.: Tomasz Wienskowski
Dystrybutor: www.kettler.pl