Wysokie na 81 mm, obręcze Zippów 808, przejęły, znany z niedawno zmodernizowanych 404-ek, kształt obręczy nazwany Firecrest. Jego cecha charakterystyczna to szerokość - w najszerszym miejscu obręczy będzie to niemal 27mm, jednak zdaniem amerykanów aerodynamiczne parametry uległy diametralnej poprawie - nowe 808 są podobno w większości warunków szybsze od, znacznie przecież wyższych, kół 1080. Niezwykle interesująca wydaje się być także poprawa innego parametru - wrażliwości na wiatr boczny, problemu, który nie jest obcy dla właścicieli wysokich karbonowych kół. Profil obręczy Firecrest ma działać w taki sposób, że przy wietrze wiejącym, przykładowo, z lewej strony, obręcz wytwarza ciśnienie, które popycha koło od strony prawej, dzięki czemu wiatr boczny będzie odczuwalny w znacznie mniejszym stopniu niż do tej pory.
Zmieniły się także żywice, które będą teraz znacznie odporniejsze na wysokie temperatury powstające podczas hamowania, a tym samym wzrośnie nie tylko bezpieczeństwo użytkowników, ale także wytrzymałość obręczy.
Nowe koła dostępne będą w trzech wersjach: pod szytki ważących 1519g oraz dwie przeznaczone na opony - zupełnie nowe, w pełni karbonowe (1759g) i z aluminiową powierzchnią do hamowania (1921g). A więc Zipp'y 808 Carbon Clincher, będą drugimi kołami tej firmy, po Zippach 404 CC, oferującymi wykonane w całości z karbonu obręcze kompatybilne ze zwykłymi oponami. I tak jak przy modelu 404 CC, tak i tutaj producent obiecuje zastosowanie najwyższej jakości żywic, zapewniających bezpieczeństwo, wytrzymałość oraz doskonałe hamowanie. Koła do sprzedaży trafią w najbliższych miesiącach.
Rok 2011 będzie jednak dla Zipp'a przełomowy z tego względu, że oferta wzbogaci się o niewygórowane cenowo - w przeciwieństwie do innych, dotychczasowych produktów w ofercie, szosowe komponenty. Propozycja ta będzie w całości wykonana z aluminium i podzielona na dwie serie - Service Course oraz lżejszą Service Course SL.
Mostek Service Course odznaczać się będzie wagą 130g, odmiana SL będzie o 10g lżejsza. Zakres długości będzie spory - 70 do 130mm (co 10mm), a dodatkowo wybrać będziemy mogli spośród dwóch kątów - 6 oraz 17 stopni. I co najistotniejsze - cena. Tańsza wersja kosztować będzie jedynie 70$, odmiana SL 30$ więcej, co w porównaniu z cenami dotychczasowych produktów Zippa wydaje się być okazją.
Sztyce z 20-mm setback'em ważyć mają odpowiednio 270 i 220g i kosztować przy tym 90 lub 120$ w zależności od wersji. Koszt, ważących 280 i 260g szosowych kierownic, to 90 i 110$. Trzeba przyznać, że takie ceny za komponenty Zipp'a zaskakują, ale chyba nikt na ten fakt nie powinien się obrazić.
Info: www.zipp.com
Dystrybutor: www.wertykal.com