Lepiej, w kategoriach takich jak: opory toczenia, waga, żywotność czy odporność na przebicia. Dlatego Michelin musiał działać. Topowa opona tej francuskiej firmy doczekała się następcy, po Pro2 Race przyszedł oczywiście czas na Pro3 Race.
Pro3 Race.
Wydana w 2003 roku opona Pro 2 Race była znakomitym produktem. Osiągała świetne wyniki podczas testów oporu toczenia, była lekka i wystarczająco odporna na przebicia by nadawać się równie dobrze na wyścig, jak i na trening. Jednak od tamtego czasu technologia mocno się rozwinęła, zademonstrowali nam to ostatnio Niemcy oferując takie produkty jak Schwalbe Ultremo czy Continental GP4000S. Opony te, wyposażone w antyprzebiciową wkładkę vectranową (specjalne, wytrzymałe włókna) zaoferowały niską masę i świetne właściwości jezdne w jednym produkcie. Nie czekaliśmy jednak długo na odpowiedź francuzów, rok 2008 przyniósł nową, pierwszą na świecie dwuskładnikową oponę, która śmiało może rywalizować z konkurencyjnymi produktami.
Aby zapewnić jak najlepsze osiągi swojej nowej, wyścigowej opony, Michelin postanowił zbudować ją z dwóch rodzajów gumy i zastosować przy tym doświadczenie wyniesione z motocyklowych wyścigów MotoGP. W części centralnej występuje "mieszanka wyścigowa", która ma zapewnić niskie opory toczenia, z kolei po bokach mamy do czynienia z "mieszanką przyczepną", która według producenta w stosunku do tej pierwszej, oferuje zwiększoną aż o 27% przyczepność. Taka kombinacja dwóch rodzajów mieszanek wygląda interesująco, osoby, które już testowały nowy produkt, bardzo chwalą sobie jazdę i przyczepność na zakrętach.
Pierwsze testy nowej opony rozpoczęto pod koniec roku 2006. Testowali ją zawodowcy i zaawansowani amatorzy, pokonując łącznie dystans ponad miliona kilometrów i przebijając przy tym oponę zaledwie 169 razy. Średnio jest to jedno "złapanie gumy" na 5919km! Znakomity wynik. W głównej mierze jest to zasługa nowej wkładki, wykonanej z nylonu i umieszczonej tuż pod "mieszanką wyścigową", nazwano ją High Density Puncture Protection, czyli jest to ochronna, antyprzebiciowa wkładka o wysokiej gęstości.
Nowy produkt prezentuje się bardzo ciekawie także pod względem masy. Odpowiednio 200 i 245g dla rozmiarów 23C i 25C to znakomity wynik. Planowane jest aż 11 wersji kolorystycznych, jednak nie wszystkie będą dostępne od razu. Cena? Oficjalna, od dystrybutora sięga prawie 190zł.
Pro3 Grip.
To nie koniec nowości. Tak jak w przypadku poprzednika, Michelin zaoferował bardziej przyczepną, przeznaczoną na mokre warunki pogodowe, odmianę opony Pro3 Race. Dzięki zastosowaniu mieszanki Super Grip przyczepność w stosunku do standardowej wersji zwiększyła się o 20%. Ta odmiana opony waży 215g w rozmiarze 23C, wersja 25C prawdopodobnie nie będzie wytwarzana. Zła wiadomość jest taka, że zobaczymy wyłącznie jedną, ciemno-szarą odmianę kolorystyczną.
Pro3 Light.
Jeszcze szybsza, jeszcze lżejsza. Odmiana Light waży zaledwie 180g przy szerokości 23mm (wersja 25C nie jest planowana), a jej opory toczenia zostały zredukowane do minimum. Jednak uwaga, ten model jest znacznie mniej odporny na przebicia, jego przeznaczenie to głównie wyścigi na bardzo dobrej jakości drogach. Tak jak w przypadku odmiany Grip dostępny będzie wyłącznie jeden kolor wykończenia, będzie to jednak niebieska, turkusowa barwa nazwana Digital Blue.
Info: www.michelin.co.uk
Dystrybutor: www.harfa-harryson.com.pl