Magura MX

Drukuj

Zbyt piękne by było prawdziwe? Magura obiecuje, że jej nowy tłumik będzie ważył tylko 195 gramów przy długości 165 mm.

Zbyt piękne by było prawdziwe? Magura obiecuje, że jej nowy tłumik będzie ważył tylko 195 gramów przy długości 165 mm.

Nie byłoby w tym nic specjalnie nadzwyczajnego, gdyby nie dodatkowy fakt, źe przy okazji ma to być sprzęt zupełnie bezobsługowy.

 

Cała tajemnica nowego rowerowego urządzenia ma tkwić w fakcie, że jest to konstrukcja w 100% powietrzna, zarówno do amortyzacji, jak i tłumienia użyto powietrza. Technologia została kupiona od Continentala, który przed kilkoma laty zastosował prototypowy tłumik na targach Eurobike (obok zdjęcie prototypów). Jednocześnie jest ona z powodzeniem stosowana w przemyśle samochodowym, gdzie podobno takie sprzęty jak Audi Q7 czy Porsche Cayenne korzystają z zalet rozwiązania.

Jak zapewniają materiały prasowe Magury tłumik nie wymaga zupełnie serwisu, bo tam gdzie nie ma oleju, tam nie są możliwe jego wycieki. W dodatku MX ma być tak skonstruowany, że uszczelki nie bądą narażone na uszkodzenie przez wysokie ciśnienie.

Jak już wspomniałem, zarówno amortyzacja, jak i tłumienie w Magurze MX obsługiwane są przez powietrze. Firma pisze, że tłumienie jest automatycznie dobierane na podstawie częstotliwości impulsów (uderzeń) i zależne od ciśnienia wewnętrznego, szybkości pokonywania przeszkód i wielkości ugięcia. Do regulacji pozostaje twardość dobrana do wagi użytkownika i tłumienie powrotu.

Firma na razie nie dostarczyła jeszcze wszystkich informacji technicznych, ale wiadomo, że produkcja ma ruszyć w marcu. Początkowo dostępny będzie wariant 165 mm (skok rzeczywisty 38 mm), potem 190 i 200 mm. Tym samym MX będzie mógł być stosowany w różnych typach rowerów.  Pozostaje mieć tylko nadzieję, że materiały prasowe znajdą pokrycie w rzeczywistości.


Info: magura.com
Dystrybutor: www.pol-sport.com