Spis treści:
Linia Canyon Endurace to od wielu lat jedne z najlepiej sprzedających się rowerów szosowych na rynku - nic w tym dziwnego, bo rowery z tej rodziny oferują ogromną wszechstronność, której oczekuje wielu z amatorów szosy, a do tego za sprawą modelu sprzedaży bezpośredniej rowery Canyona zawsze jawią się po prostu jako wybór racjonalny. Canyon postanowił pójść o krok dalej i wprowadził na rynek nowej wersji Canyona Endurace AllRoad w budżecie 4499 zł. Misja ekipy z Koblencji była prosta - stworzyć jak najbardziej wszechstronny rower z kierownicą typu baranek w jak najlepszej cenie.
Jak zwykle w przypadku Canyona pierwszoplanową rolę odgrywały oszczędności czynione w sposób przemyślany. Mówiąc inaczej product managerowie starali się tu stworzyć uniwersalną, niedrogą szosę, ale bez rezygnacji z co najmniej dobrego poziomu działania poszczególnych komponentów. Dlatego też poza dopracowanym framesetem, który jest sercem tego roweru, znajdziemy w nim chociażby hydrauliczne hamulce tarczowe czy napęd Shimano Cues 2x10. Pora na szczegóły!
Rama i widelec
Canyon Endurace AllRoad w założeniu ma odpowiadać na potrzeby osób, które potrzebują jednego roweru do codziennej jazdy, ale i do treningów czy weekendowych wypraw. Co więcej rower typu All Road może być odpowiedzią na dylemat co wybrać: szosę czy gravela, ponieważ naczelną cechą Endurace'a AllRoad jest spora pojemność na opony, która w tym przypadku wynosi aż 40 mm. Rama tego modelu zbudowana została oczywiście z aluminium, ale dopełnia ją carbonowy widelec - całość ma większy rozstaw osi kół dla zwiększenia stabilności podczas jazdy, co na pewno docenią mniej doświadczeni riderzy. Powyższe cechy sprawiają, że Endurace AllRoad świetnie spisze się zarówno na szosie, jak i na łagodnych drogach szutrowych.
Wszechstronność tego modelu dodatkowo podnoszą otwory montażowe na bagażnik stały czy błotniki - te elementy pozwalają myśleć o Endurace AllRoad w kategoriach roweru do commutingu oraz do wypraw z sakwami.
Linia modeli Endurace oferuje oczywiście nieco bardziej zrelaksowaną względem typowo wyścigowych modeli szosowych geometrię, co znaczy, że nie siedzimy tu w radykalnie pochylonej ku przodowi pozycji. Większa baza kół stoi na straży bardziej stabilnego prowadzenia, co docenimy także podczas jazdy rowerem dociążonym dodatkowym bagażem.
Wyposażenie
Canyon przyzwyczaił nas, że buduje rowery o bardzo dobrym stosunku ceny do jakości, ale ewentualne oszczędności zawsze czyni z głową - tak, żeby nie rzutowały mocno na finalne, dobre wrażenia z jazdy. To widać także kiedy analizujemy najważniejsze elementy wyposażenia Endurace'a AllRoad - na jego pokładzie spotkamy hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano Cues oraz grupę napędową Shimano Cues w wersji 2x10 z szerokim zakresem przełożeń (spotykamy tu kompaktową korbę 50/34 oraz kasetę 11-39T, także miękkich biegów nie zabraknie!). Seryjnie rowery stoją na oponach Schwalbe G-One Comp o szerokości 35 mm z delikatnym, terenowym bieżnikiem. Rowery oferowane są w aż 7 rozmiarach - od 2XS do 2XL. Masa modelu Canyon Endurace AllRoad wynosi około 10,72 kg.
O tym jak bardzo pożądanym rowerem jest Canyon Endurace AllRoad niech świadczy fakt, że model został wprowadzony do sprzedaży w ubiegły piątek 20 czerwca i już nie jest dostępny. Ma pojawić się ponownie w sprzedaży we wrześniu 2025 roku oczywiście na stronie: canyon.com.