Nowości RockShox: czerwone amortyzatory, nowe dampery i dodane funkcje!

Poznaj nowości od RockShox’a – czerwone malowania widelców, nowe dampery Deluxe i nowe funkcje Flight Attendant.

Drukuj

RockShox oficjalnie zaprezentował nowe, czerwone malowania swoich topowych amortyzatorów, nowe dampery Deluxe i dodane funkcje do zawieszeń Flight Attendant. Poznajcie szczegóły!

Po niedawnej premierze nowej generacji droppera Reverb AXS, o której więcej pisaliśmy w artykule Test: Regulowana sztyca RockShox Reverb AXS – sprawdziliśmy jej nową wersję! (2026), dziś SRAM zrzuca kurtynę z kolejnych nowości. Przede wszystkim do kolekcji wchodzi nowa seria damperów Deluxe, które występują w trzech wariantach. Do tego pojawiają się nowe, czerwone malowania amortyzatorów, które mogliśmy już oglądać u sponsorowanych zawodników m.in. podczas wyścigów Pucharu Świata XCO. Natomiast przysłowiową kropką nad i są nowe funkcje wprowadzone do systemu elektronicznego sterowania zawieszeniem Flight Attendant. O wszystkim piszemy poniżej. 

 

 

Nowy kolor Electric Red

Jak możemy przeczytać w materiałach prasowych SRAMa: ,,czerwony uosabia prędkość, moc i wyścigową intensywność. Czerwony widelec jest niezaprzeczalną obecnością. Od 1989 roku czerwony jest kolorem definiującym w katalogu RockShox. Od naszego kultowego logo po niezliczone zwycięstwa w Mistrzostwach Świata na BoXXer”.

 
 

 

Idąc tym tokiem i wątkiem historycznym, teraz cała seria topowych widelców i damperów dostępna będzie w czerwonym kolorze Electric Red. Konkretnie będą to widelce Rudy, SID, SID SL, Pike, Lyrik, ZEB i BoXXer – wszystkie tylko w wersji Ultimate. Ponadto widelce Ultimate Flight Attendant, czyli SID, SID SL, Pike, Lyrik i ZEB. Dodatkowo nowa kolorystyka obejmuje dampery SIDLuxe, Deluxe, Super Deluxe, Vivid i Vivid Coli – oczywiście wszystkie wyłącznie w wersji Ultimate. 

 

Nowe amortyzatory tylne Deluxe

 

 

Wśród kilku zaprezentowanych jednocześnie nowości ważne są powietrzne dampery serii Deluxe, które mają teraz nową konstrukcję mającą przełożyć się na lepsze możliwości dostrojenia pracy zawieszenia pod indywidualne preferencje ridera. W skład premiery wchodzą dwa dampery, które będą dostępne tylko jako montowane w seryjnych rowerach (OEM) – Deluxe Select i Deluxe Select+ oraz topowy Deluxe Ultimate, który będzie również dostępny w sprzedaży osobno. 

 

 
 

 

Deluxe Select ma tłumik R, sprężynę DebonAir+ Linear XL i waży 317 gramów (190x45 z jednym tokenem). Deluxe Select+ ma tłumiki RL lub RT, sprężynę DebonAir+ Linear XL, a jego masa to 313 gramów. Topowy Deluxe Ultimate posiada Damper RCT, sprężynę DebonAir+ Linear XL i waży 313 gramów, a jego cena o 435 Euro. Warto wspomnieć, że wśród nowości przede wszystkim mamy tutaj więcej opcji regulacji kompresji. Topowy Deluxe Ultimate ma niezależne regulacje Low Speed Compression i Low Speed Rebound. Do tego oczywiście pokrętło blokady skoku. Nowa jest też kolorystyka z kolorem Electric Red, o czym wspominaliśmy już wcześniej. Jest tu również nowa sprężyna DebonAir+ Linear XL, która według informacji producenta zapewnia więcej możliwości dostrojenia pracy. Natomiast lepsze zachowanie przy dużych uderzeniach i agresywnej jeździe ma wnosić nowy patent Bottom-Out system. 

 

 

Nowe funkcje Flight Attendant

System elektronicznego sterowania zawieszeniem Flight Attendant otrzymuje kilka nowych funkcji. Są one wynikiem rozwoju systemu, zbieranych danych z jazdy oraz spostrzeżeń, czy życzeń zawodników. Dzięki nim pojawiają się trzy nowe opcje:

 

  • Fork-Only – umożliwia stosowanie Flight Attendant w rowerach typu hardtail (dostępne od 10 kwietnia 2025).
  • Launch Control – umożliwia ustawienie systemu Flight Attendant w pozycji blokady na czas startu wyścigu. Ma to na celu uzyskanie maksymalnej wydajności i prędkości na starcie (dostępne od 12 sierpnia 2025).
  • Konfigurowalny tryb Auto Mode – umożliwia wyłączenie pozycji Pedal w celu uzyskania lepszego dopasowania stylu pracy automatycznie sterowanego zawieszenia. Dzięki dodanej, nowej opcji, teraz zawodnicy będą mogli jeździć tylko w pozycji zamkniętej i otwartej, a o tym kiedy je włączać system zdecyduje oczywiście sam. Ta funkcja również dostępna będzie od 12 sierpnia 2025.

 

Wszystkie nowości można sprawdzić na stronie producenta: www.sram.com

Obserwuj nas w wiadomościach Google: bikeworld.pl

Obserwuj nas w Google News

Subskrybuj