Rowery Romet: najciekawsze nowości w kolekcji na 2023 rok

Poznaj nowości w kolekcji Rometa na 2023 rok - sprawdzamy ofertę polskiego producenta.

Drukuj
Romet

W nowej kolekcji Romet mocno stawia na najpopularniejsze obecnie segmenty. Rozwija swoją ofertę rowerów szosowych i gravelowych, również w zakresie akcesoriów. Dodatkowo cały czas kładzie nacisk na segment elektryków, które są przyszłością całej branży. Poznajemy nowości polskiej marki!

Romet to niewątpliwie ciekawa marka, która jest lubiana przez rodzimych klientów. Przede wszystkim rowery z charakterystycznym pegazem w logotypie to polskie konstrukcje, których spora część powstaje od samego początku do końca na terenie naszego kraju. Tym z Was, do których nie dotarła ta informacja, przypomnimy, że aluminiowe ramy Rometa w znakomitej większości są spawane i malowane w fabryce koło Dębicy. Reszta produkcji, czyli montaż podzespołów, regulacja rowerów i przygotowanie do wysyłki również odbywa się na miejscu. Dlatego w tym wypadku możemy mówić o naprawdę polskiej produkcji i polskich rowerach. Drugą interesującą kwestią jest polityka cenowa. Często Romet jest w stanie zaoferować naprawdę niskie ceny za swoje jednoślady. Szczególnie widać to w segmentach typu: szosa, gravel, MTB XC, czy w sporej części ich oferty rekreacyjno-użytkowych rowerów. Również elektryków. 

 

Wśród najciekawszych nowości Rometa na 2023 rok mocnym akcentem są nowe rowery szosowe i gravele oraz cała linia akcesoriów dodatkowych - m.in toreb do bikepackingu, czy choćby przydatnego oświetlenia. Producent z Dębicy nie zapomina też o światowych trendach i dużą uwagę kieruje na rowery elektryczne, które stanowią coraz większy udział w sprzedaży. Poniżej przygotowaliśmy przegląd najciekawszych nowości w kolekcji polskiego producenta.

 

 

Rowery szosowe

Kolekcja szosówek Rometa na 2023 rok prezentuje się bardzo okazale. W jej skład wchodzą aż 3 różne modele oparte na ramach z kompozytu węglowego i 4 tańsze aluminiowe szosówki zbudowane z myślą o bardziej rekreacyjnych i początkujących adeptach kolarstwa szosowego. Na górze kolekcji stoją uniwersalne karbonowe szosówki o mocno aerodynamicznej konstrukcji - flagowy Romet Jaguar Disc 1 i nieco tańszy Romet Huragan Disc. Oba cechujące się zoptymalizowanym pod kątem prędkości spłaszczonym przekrojem poszczególnych rur, a jednocześnie legitymujące się całkiem niską masą, która będzie atutem w górach. Trzecią karbonową szosówką jest Romet Huragan CRD. To idealna propozycja dla osób szukających lekkiego i uniwersalnego wyścigowego roweru szosowego, który łączy w sobie niską masę pożądaną podczas górskich wspinaczek z atrakcyjną ceną. Huragan CRD to doskonale znany już z oferty Rometa wyścigowy rower szosowy ze szczękowymi hamulcami. Tu mamy do czynienia z ofertą, która łączy świetne parametry jakościowe z niską ceną, bowiem karbonowa szosa na grupie Shimano 105 2x11 kosztuje jedynie 5999 zł. To naprawdę jedna z najciekawszych rynkowych propozycji.

 

 

Poniżej mamy trzy budżetowe Huragany z hamulcami szczękowymi i godny uwagi model Romet Huragan 4 Disc - rower o zrelaksowanej geometrii ramy (endurance) oparty o grupę Shimano Tiagra 2x10 z mechanicznymi hamulcami tarczowymi, który kosztuje 5399 zł. My jednak skupimy się na pierwszych dwóch wyścigowych karbonowych modelach z hamulcami tarczowymi. 

 

 

Topowy model w kolekcji to Romet Jaguar Disc 1, czyli nowoczesna wyścigowa szosówka o aerodynamicznej konstrukcji, która jest zoptymalizowana pod kątem szybkiej jazdy w terenie płaskim i pagórkowatym. Ma karbonową ramę o spłaszczonych przekrojach rur, aerodynamiczną sztycę podsiodłową i charakterystyczne wcięcie na tylne koło w rurze podsiodłowej. Uwagę zwraca nie tylko ciekawa rama, ale też powrót do legendarnej nazwy. W końcu Jaguar to szosówka, na której przed laty ścigali się polscy kolarze.

 
 

 

Nowy Jaguar Disc 1 jest rowerem dobrze wyposażonym, który w zasadzie od razu po wyjechaniu ze sklepu jest gotowy na amatorskie ściganie, czy po prostu intensywne sportowe użytkowanie. Na liście wyposażenia znajduje się mechaniczna grupa napędowa Shimano Ultegra 2x11, oczywiście z hydraulicznymi hamulcami tarczowymi. Do tego w zestawie są aluminiowe koła Ursus. Uzupełnieniem wyposażenia jest karbonowa kierownica. To wszystko oferowane jest w atrakcyjnej cenie, która wynosi 12 999 zł, a deklarowana przez producenta masa 7,9 kg zwiastuje też świetne zachowanie w górach. Jaguar Disc dostępny jest w czterech rozmiarach: 49, 52, 55, 58 cm. 

 

 

Drugą propozycją dla miłośników wyścigowych rowerów szosowych jest Romet Huragan Disc. Tutaj również mamy do czynienia z aerodynamiczną konstrukcją ramy, w której też znajdziemy karbonową aerodynamiczną sztycę. Jego wyposażenie jest nieco bardziej podstawowe, niż w Jaguarze. Mamy tutaj mechaniczną grupę Shimano 105 2x11 z hydraulicznymi tarczówkami i aluminiowe koła Ursus Orion Disc 40, natomiast całość jest w charakterystycznej dla Rometa - czyli atrakcyjnej - cenie, bowiem kosztuje 8499 zł. To bardzo dobra oferta, zważywszy, że obiecywana przez producenta masa to tylko 8,3 kg. Dostępne rozmiary: 49, 52, 55, 58 cm. 

 

 

Gravele LTD i ciekawe akcesoria

Segment graveli polskiej marki jest bardzo bogaty. Znajdziemy w nim aż 10 rowerów opartych na różnych ramach. Jeżeli chodzi o rowery aluminiowe to mamy tu 4 różne gravele - podstawowe modele Aspre i droższe Boreasy - które występują w różnych wersjach wyposażenia. Cztery, ponieważ zarówno Aspre i Boreas występują w dwóch wersjach - z jedną nazwą, ale różnymi ramami. Dlatego właśnie mowa o 4 różnych aluminiowych platformach. Do tego mamy jeszcze stalowego Rometa Finale i karbonowego Rometa Nyka. Jest tego naprawdę dużo, a rozpiętość cenowa zawiera się w przedziale od 3799 zł do 10 999 zł. 

 
 

 

Romet podkreśla nieustanny rozwój swoich rowerów szutrowych, ponieważ klienci tego oczekują, a dodatkowo światowe rynkowe trendy również nadal podążają w tym kierunku. Nowością na 2023 rok są modele LIMITED EDITION, które poznacie po dopisku LTD. Romet podkreśla, że ich idea polega na możliwości nabycia roweru taniego w zakupie, którego specyfikacja została dobrana w taki sposób, aby można ją było łatwo stuningować w miarę rozwoju rowerowej pasji. Romet opisuje LTD w ten sposób: 

 

W sezonie 2023 wprowadzamy do oferty dwa modele LTD, które pozwolą cieszyć się gravelową jazdą za niewielkie pieniądze i stopniowo, wraz z rosnącym apetytem na przygody, rozbudowywać bazową specyfikację.

 

Ma to sporo sensu, dzięki temu można tanio kupić modele bazowe z możliwością rozbudowy w przyszłości. Jest to o tyle racjonalne, że zwykle świadomość swoich indywidualnych preferencji i potrzeb personalizacji rośnie wraz ze stażem, więc dzięki temu możemy na początku wydać mało, a potem dopłacić do tego, co faktycznie jest dla nas ważne. Sami jesteśmy ciekawi szczegółów tej oferty, na razie wiemy tylko tyle…

 

 

Filozofia gravelowej jazdy nierozerwalnie łączy się z przygodą i wieloma godzinami spędzonymi w siodle na włóczeniu się po bezdrożach. Właśnie dlatego tak bardzo istotną częścią wyposażenia rowerzystów przygodowych są torby bikepackingowe, czy choćby oświetlenie, które jest ważne, gdy zaskoczy nas mrok. Romet w ramach rozwoju segmentu gravel mocno stawia również na akcesoria, a ich szeroką ofertę znajdziemy w sklepach w 2023 roku, nie tylko te wspomniane powyżej, ale - odnosząc się do informacji od producenta - znacznie, znacznie więcej. Warto dodać, że ogólnie nadchodząca kolekcja wykazuje się dużą koncentracją na akcesoriach. Romet nadmienia, że przy każdej grupie rowerów (nie tylko w gravelach) ma przygotowane dedykowane akcesoria dodatkowe, które umożliwią klientowi łatwe doposażenie siebie i roweru, tak aby spersonalizować swój sprzęt pod indywidualne potrzeby. 

 

 

Rowery elektryczne Romet

Równie rozbudowana - co oferta klasycznych rowerów - jest kolekcja elektryków Rometa. W niej dominują użytkowe e-bike’i, czyli wspomagane rowery miejskie, trekkingowe, crossowe oraz bardziej sportowe górskie rowery elektryczne. 

 

 

 

W linii górskich rowerów elektrycznych ciekawą propozycją jest rekreacyjny hardtail e-MTB Romet E-Rambler na kołach 29”. To model dedykowany do rekreacyjnej terenowej jazdy, idealny dla początkujących, którzy szukają MTB ze wspomaganiem do jazdy po łatwych ścieżkach, lasach, a także polnych i szutrowych duktach. Cechuje go nowoczesna budowa ze zintegrowanym z ramą silnikiem i baterią, a do tego jego geometria została dostosowana pod rekreacyjnych i amatorskich użytkowników. Zapewnia komfortową, dość zrelaksowaną pozycję za kierownicą oraz stabilne i proste w opanowaniu prowadzenie. Jeżeli chodzi o szczegóły, to na liście wyposażenia znajduje się wystarczająco mocny (do rekreacyjnej jazdy) silnik Bafang M300, natomiast bateria BMZ ma pojemność 480 Wh. Poza tym znajdziemy tu napęd Shimano Deore 1x10, hydrauliczne hamulce tarczowe oraz amortyzator przedni o skoku 100 mm. Do tego E-Rambler wizualnie prezentuje atrakcyjny stosunek ceny do jakości. Była to nowość na 2022 rok i wciąż ten elektryk to bardzo aktualna konstrukcja.

 

 

Mieliśmy nawet okazję wykonać na nim krótkie testowe jazdy, a o wszystkim pisaliśmy w artykule na portalu: FIRST RIDE: NIEDROGI GÓRSKI E-BIKE - ROMET E-RAMBLER. Na 2023 rok cena tego modelu wynosi 8999 zł. 

 

 

Na koniec chcieliśmy jeszcze wspomnieć o linii elektrycznych modeli Romet Wagant. To elektryczne rowery trekkingowe zbudowane na męskich ramach, które mają też swoje damskie odpowiedniki (różnią po prostu ramą) pod nazwą Romet Gazela. W sumie mamy tu aż siedem poziomów wyposażenia, a ceny Wagantów i Gazel zaczynają się od 4999 zł i kończą na 9999 zł. To ciekawa i uniwersalna linia elektryków, bowiem te rowery nadają się zarówno na rekreacyjne wycieczki, jak i na co dzień do jazdy po mieście. Dzięki temu odpowiadają na zróżnicowane potrzeby wielu użytkowników. Na wyposażeniu mają też wszystkie niezbędne dodatki jak błotniki, oświetlenie, bagażnik czy nóżka. 

 
 

 

W zależności od wersji wyposażenia różnią się poziomem zaawansowania i oczywiście ceną. Od 4999 zł do 5999 zł można kupić najbardziej podstawowe modele z silnikiem w piaście oraz baterią na bagażniku (modele O RM, 1 RM i 2 RM). Z kolei w cenie od 6499 zł do 6999 zł dostępne są wersje, gdzie bateria jest w pełni zintegrowana z ramą i ukryta w dolnej rurze, natomiast silnik nadal znajduje się w tylnej piaście (modele 1 RM Integrated i 2 RM Integrated). Natomiast od 8999 zł do 9999 zł mamy do czynienia z najbardziej zaawansowanymi modelami, które są wspomagane przez silniki umieszczone centralnie i mają zintegrowane z ramą baterie (modele 1 MM i 2 MM). 

 

Więcej informacji o rowerach znajdziecie na stronie producenta: www.romet.pl