Rowery Oxfeld: poznajemy nową polską markę i jej ofertę!

Poznaj markę Oxfeld i jej najciekawsze rowery z oferty na 2022 rok.

Drukuj
Oxfeld XC-6 Michał Kuczyński

Rowery Oxfeld to nowość na rynku, a oferta tego producenta cechuje się świetną relacją ceny do jakości. Poznajemy bliżej markę oraz jej rowery.

Oxfeld to nowa marka należąca do Dadelo S.A., czyli właściciela największego polskiego rowerowego sklepu internetowego - centrumrowerowe.pl. Pojawienie się Oxfelda na rynku jest więc kolejnym krokiem w rozwoju tej firmy, bo warto przypomnieć, że już pewien czas temu Dadelo stworzyło marki Eyen i Unity. Tym razem przyszedł czas na poszerzenie oferty rowerów własnych marek, a kształt kolekcji jest bezpośrednim wyrazem tego, czego od rowerów oczekują klienci. W końcu dysponując pokaźną bazą wiedzy, którą dostarczają transakcje dokonywane w centrumrowerowe.pl ma się już w zasadzie pełen komplet danych, jakie rowery budować.

 

 

Przy okazji - poza rozwojem biznesowym - jest to też krok w stronę niezależności. Obecnie rynek rowerowy jest trapiony przez wydłużające się (i niepewne) terminy dostaw, więc posiadanie własnej marki pozwala się w dużej mierze od tej niepewności uwolnić. Szczególnie, że cała produkcja odbywa się Polsce. Począwszy od projektowania, przez wytwarzanie ram, a na montażu skończywszy. 

 

Stawiamy na rodzimą produkcję. Flagowe modele Oxfeld projektowane i, co najważniejsze, produkowane są w Polsce. Dzięki temu nie tylko napędzamy polską gospodarkę, ale mamy dużo większy, realny wpływ na jakość schodzących z taśmy montażowej rowerów – mówi Jacek Zieziulewicz, Dyrektor Handlowy Dadelo S.A.

 

W informacji prasowej możemy też przeczytać, że Oxfeldy składane są w systemie gniazdowym, czyli każdy z rowerów wychodzących z fabryki montowany jest od początku do końca przez jedną osobę. Zdaniem producenta ten sposób zapewnia najwyższą jakość. Pomimo budżetowej ceny Oxfledy mają wyróżniać się wysokim poziomem wykończenia. Polski producent podkreśla, że postawiono na schludne wykończenie spawów, wybór trwałych komponentów Shimano, czy design, który podążą za obecną modą. Dadelo dodaje, że przy marce Oxfeld zadbało też o zmniejszenie śladu węglowego. Produkcja odbywa się blisko ich głównego centrum logistyczno-dystrybucyjnego, a do pakowania stosuje się minimalne ilości plastiku, zastępując je papierowymi zabezpieczeniami.

 
 

 

Na koniec warto dodać, że Oxfeld ma ofercie przede wszystkim rowery rekreacyjne, oparte o sprawdzone technologie i komponenty oraz będące w przystępnych cenach. Obecnie są to modele MTB, crossowe, trekkingowe - wszystkie w szerokiej rozmiarówce.

 

 

Co ciekawe, w ofercie jest też dirtówka Oxfeld Flag dostępna w trzech wersjach kolorystycznych. Natomiast wkrótce dołączyć mają też rowery dziecięce oraz elektryczne (na silnikach Shimano STEPS), które - co nie dziwi, zważywszy rynkowe trendy - są obecnie priorytetem dla projektantów Oxfelda. Tymczasem my prezentujemy Wam kilka przykładowych, ciekawych rowerów z ich kolekcji na 2022 rok. 

 

Rower MTB OXFELD XC-6

 

 

Oxfeld XC-6 to rower górski dla początkujących miłośników terenowej jazdy. Bazą jest tutaj aluminiowa rama, która ma stonowany design i estetyczne wewnętrzne prowadzenie przewodów. Rower oczywiście toczy się na kołach 29”, które sprawnie pokonują terenowe przeszkody, dzięki czemu rower łatwiej się prowadzi i przy okazji jest bardziej komfortowy. XC-6 ma na wyposażeniu hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano MT200 (z tarczą 180 mm z przodu poprawiającą siłę hamowania) oraz napęd 3x8 oparty o komponenty Shimano Tourney i tylną przerzutką Acera. Z przodu znajdziemy prosty widelec Suntour XCE 28 ze skokiem 100 mm. Geometria roweru zapewnia nieco sportową pozycję, która sprzyja efektywnemu pedałowaniu oraz lepszemu prowadzeniu w terenie. Warto mieć na uwadze, że Oxfeld XC-6 ma odpowiadać na potrzeby rekreacyjnej jazdy, ale jego specyfikacja wystarczy, aby spróbować swoich siłna terenowych trasach. To sprzęt, który spokojnie sprosta rekreacyjnym leśnym wycieczkom. Zachęcająca jest tutaj cena - 2299 zł. Dostępne rozmiary to 17”, 19”, 21” oraz 23”.

 

Rower MTB damski OXFELD XC-4W

 

 

Oxfeld XC-4W to w zasadzie bliźniaczy rower do męskiego XC-6, ale zbudowany z uwzględnieniem potrzeb kobiecej anatomii. Główne różnice tkwią w ramie i kołach.  Aluminiowy szkielet XC4-W ma specjalnie obniżoną górną rurę ramy, a koła w tym rowerze mają rozmiar 27,5”. Dostępne rozmiary ramy to 15 i 17 cali, a mniejsze koła gwarantują bardziej proporcjonalny rower dla kobiet, które statystycznie są niższe niż mężczyźni. Przy okazji taki sprzęt będzie nieco bardziej zwrotny oraz lżejszy. Poza tym mamy tutaj również hydrauliczne tarczówki Shimano MT200 i napęd 3x8 oparty o podzespoły Tourney wsparte tylną przerzutką z wyższej grupy Acera. Amortyzator Suntour XCE 28 ma 80 mm skoku, a całe wyposażenie - kierownica, siodło itp. - również jest dopasowane do kobiecej budowy ciała. Cena Oxfelda XC-4W wynosi 2199 zł.

 

Rower trekkingowy OXFELD TR-5 i TR-5W

 
 

 

Ciekawym rowerem w ofercie jest też trekking Oxfeld TR-5. Oczywiście ten model występuje w dwóch wersjach - męskiej z klasyczną ramą oraz damskiej (TR-5W) z obniżoną górną rurą. Ten Oxfeld to podręcznikowy przykład dobrego i gotowego do jazdy roweru trekkingowego. Maszyny bardzo uniwersalnej, bowiem taki sprzęt sprawdzi się zarówno na rekreacyjnej wycieczce, jak i na co dzień, choćby podczas dojazdów do pracy. Rama w obu modelach jest oczywiście aluminiowa, a pozycja na rowerze komfortowa i dość mocno wyprostowana. 

 

TR-5 toczą się na kołach 28 cali i mają szerokie opony (40 mm), co tworzy zestaw szybki na asfalcie, ale jednocześnie pewny i wygodny w lekkim terenie - na drogach leśnych czy szutrowych. Uzupełnieniem komfortu jest amortyzator Suntour CR7-V o skoku 40 mm. Napęd oparto o system 3x8 z szerokim zakresem przełożeń, który zbudowano w oparciu o podzespoły Shimano Tourney i Acera. Do tego na wyposażeniu są hamulce typu V-brake, które może delikatnie ustępują hydraulicznym tarczówkom, ale prawda jest taka, że do rekreacyjnej jazdy absolutnie wystarczają. Przy okazji czynią rower lżejszym i tańszym. Uzupełnieniem wyposażenia jest szereg obowiązkowych, użytkowych dodatków - zintegrowany z błotnikiem bagażnik uzupełniony o specjalne gumy zabezpieczające przewożony ekwipunek, stopkę o duży punkcie podparcia, czy nawet pompkę marki SKS. Warto wspomnieć o skórzanych chwytach, żelowym siodle i amortyzowanej sztycy zwiększającej komfort.  Damska wersja występuje w rozmiarach 17 i 19 cali, natomiast męska w 17, 19, 21 i 23 cale. Oxfeld TR-5 kosztuje 2399 zł (w momencie pisania tego tekstu dostaniecie go za 2199 zł). 

 

Rower crossowy OXFELD CR-3 i CR-3W

 
 

 

Cross Oxfeld CR-3 to propozycja dla osób, które szukają uniwersalnego, ale szybkiego roweru do jazdy po asfaltach, szutrach i ewentualnie po mieście. CR-3 ma dwie wersje ramy - klasyczną męską oraz obniżoną damską w wersji CR-3W. Szkielet jest oczywiście aluminiowy, a koła to tradycyjnie dla crossów 28 cali, na które ubrano całkiem szerokie opony (44 mm). Taki zestaw wsparty amortyzatorem Suntour M3010 o skoku 50 mm zapewnia skuteczne pokonywanie łatwego terenu - mowa o leśnych trasach i polnych drogach. Z kolei na asfaltach i szutrach to wciąż naprawdę szybki zestaw, który w połączeniu z niską masą charakterystyczną dla rowerów crossowych zapewnia nam dynamiczną jazdę. Uzupełnieniem wyposażenia jest napęd 3x8 oparty o podzespoły Shimano Tourney i tylną przerzutkę Altus. Hamulce to klasyczne V-brake’i, ale ich obecność obniża tu wagę roweru oraz pozytywnie wpływa na cenę, która jest naprawdę atrakcyjna - wynosi 1899 zł. Damska wersja występuje w rozmiarach 17 i 19 cali, natomiast męska w 19 i 21 cali. 

 

Rower dirtowy OXFELD FLAG

 

 

W ofercie marki znalazł się też rower dirtowy - Oxfeld FLAG. Zapewne wynika to z popytu na tego typu sprzęt i brak sensownych propozycji w atrakcyjnych cenach. O tym właśnie pisaliśmy na wstępie - Oxfeld tworzy takie rowery, na jakie jest zapotrzebowanie. Flag to klasyczna dirtówka oparta o wytrzymałą aluminiową ramę. Jej rozmiar to 13”, a koła mają standardowo w tego typu sprzęcie 26”. Zastosowano tu mocne komponenty, które mają znieść brutalne traktowanie i twarde lądowania. Amortyzator to RST DIRT 32 mm ze skokiem 100 mm, napęd to oczywiście 1x (mamy 3-częściową korbę i piastę z driverem 11t.), a seryjnie zamontowany jest tylko tylny hamulec hydrauliczny Shimano MT200 (drugi znajdziecie w zestawie do własnoręcznego zamontowania). Cena jest zachęcająca, bowiem wynosi 2299 zł, a Flag to fajna propozycja dla osób, które chcą rozpocząć przygodę z trikami i skakaniem na rowerze. 

 

Zobacz również:

 

 

Strona internetowa producenta rowerów Oxfeld: www.centrumrowerowe.pl