Nowa linia opon Continental Gravity: Trail, Enduro i DH

Poznaj całkowicie nową linię opon Continental, która jest dedykowana do agresywnego i grawitacyjnego MTB: DH, Enduro i Trailu.

Drukuj

Continental przygotował całkowicie nowe opony dedykowane do agresywnych dyscyplin MTB - trailu, enduro i DH. Bogata linia liczy 5 nowych bieżników, 3 różne konstrukcje osnowy oraz 3 nowe mieszanki. Dużo, ale wybór właściwej opony ma być prosty!

Kolarstwo górskie się zmienia i ewoluuje. Podobnie jak same rowery, ich geometrie i skok zawieszenia. To pociąga za sobą zmiany w stylu jazdy i wymaganiach dotyczących sprzętu - w tym również opon. Continental idąc tym tropem przygotował całą serię nowego grawitacyjnego ogumienia rowerowego. W jej skład wchodzą nowoczesne bieżniki na odmienne warunki spotykane na trasach, do tego mamy nowe konstrukcje osnowy dopasowane do poszczególnych typów rowerów oraz mieszanki gumowe, które mają właściwe kleić się ziemi w zależności od danego stylu jazdy i preferencji. Jednym słowem nowa linia Continental Gravity jest dostosowana do współczesnych dyscyplin jazdy na rowerach MTB. 

 

Prosty wybór odpowiednich opon

Continental podkreśla, że nowa linia - choć mnoga w opcje i wersje poszczególnych opon - jest bardzo czytelna i pozwala w łatwy sposób wybrać idealne ogumienie do swoich potrzeb. Z zasadzie wystarczy odpowiedzieć sobie na dwa pytania i znajdziemy konkretny model, który powinien zaspokoić nasze potrzeby i wymagania. Pierwsze pytanie to ,,w jakich warunkach jeździsz?”, natomiast drugie odnosi się to tego, jak jeździsz, czyli ,,którą dyscyplinę MTB uprawiasz”? Czytelne opisanie poszczególnych wariantów nie powinno nastręczać klientom kłopotów przy okazji zakupów.

 

 

4 typy nawierzchni = 5 nowych bieżników

Continental w linii Gravity ma 5 nowych opon, które dedykowane są na 4 typy nawierzchni, rozbieżność jest stąd, że zestaw uniwersalny ma podział na oponę kierunkową (przednią) oraz napędową (tylną). Producent wyróżnia więc 4 typy podłoża. Pierwsze to twarde i związane nawierzchnie, następnie mamy zróżnicowane nawierzchnie (mixed terrain, które wymaga opon uniwersalnych), luźne podłoże (np. dużo sypkich kamieni, luźnej ziemi) oraz czwarty, czyli warunki błotniste. Na każdą okoliczność dedykowany jest inny bieżnik. 

 

 

Continental Xyontal to bieżnik przeznaczony na twarde nawierzchnie - skaliste podłoże, ubitą ziemię oraz średnio twardą ziemię, oczywiście w warunkach suchych. Ma dość gęsty bieżnik, którego klocki środkowe mają specjalne rampy (trapezowy kształt) i odpowiednie nachylenie - do kierunku jazdy. Taka budowa zapewnia dużą powierzchnię styku, wymaganą na twardym podłożu oraz małe opory toczenia. Do tego boczne klocki mają specjalne pochylenie, aby przejście między środkiem bieżnika, a nimi nie było agresywne, a opona zachowywała się przewidywalnie i bezpiecznie.  

 
 

 

Continental Kryptotal to dwie opony - wersja R na tył i F na przód. Jest to zestaw na zmienne nawierzchnie i warunki pogodowe, czyli zestaw uniwersalny. Kryptotal R ma bieżnik o średniej gęstości z krótkimi rampami (klocek ma kształt trapezu, w którym ścięty odcinek jest znacznie krótszy, niż w Xynotal) na środkowych klockach. Odległości między klockami na środku są większe, niż w oponie na suche, ale wciąż są one ułożone na tyle gęsto, że jest tu dobre toczenie. Continental podkreśla, że zastosował tu balans między przyczepnością, łatwym czyszczeniem, a lekkimi oporami toczenia. Krótkie rampy (pochylone boki trapezu) mają poprawiać działanie w luźnym terenie. Do pary producent przygotował oponę przednią Kryptotal F, która ma wyraźnie inny środkowy bieżnik - szerszy i zbudowany z trzech mniejszych, a nie dwóch dużych klocków. Taka budowa ma gwarantować lepszą stabilność, ale też łatwość w manewrowaniu - choćby dynamikę inicjowania skrętu i zmian kierunków.  

 
 

 

Continental Argotal to opona na luźne podłoże - luźną ziemię, wilgotny teren oraz warunki mokre, ale nie ekstremalnie błotniste. Klocki boczne są w niej wysokie, a środkowy bieżnik otwarty. Klocki mają też rampy (kształt trapezu z nachylonym bokiem do kierunku jazdy) - krótkie i strome - i są generalnie podobne do tych z opony uniwersalnej, ale wyraźnie bardziej od siebie oddalone. Ta opona ewidentnie ma się dobrze trzymać i świetnie oczyszczać, niekoniecznie jest podporządkowana lekkiemu toczeniu. Tu liczy się płynność jazdy, przyczepność i bezpieczeństwo. 

 

Continental Hydrotal to typowa opona na błoto z wysokimi i bardzo rzadko rozstawionymi klockami. Ciekawym zabiegiem jest też zmienna średnica (tapered) klocków centralnych oraz dodatkowe małe klocuszki ,,doklejone” do dużych klocków. Hydrotal to wybór na kleiste błotniste trasy, gdzie stabilność i wgryzanie się w teren oraz dobre oczyszczanie są podstawą skutecznej jazdy. 

 

3 style jazdy - 3 osnowy i mieszanki

Nowe bieżniki pasują do 3 stylów jazdy MTB - Downhill’u, Enduro i Trail. Jednak w zależności od dyscypliny inna będzie budowa opony. Do zjazdu przygotowano karkas Downhill Casing, który jest najmocniejszy i odporny na ogromne siły działające na opony w tej dyscyplinie kolarstwa. Mamy tu wzmocnioną konstrukcję Two Ply, gęstość oplotu 110 TPI, wkładkę przy rantach Apex, która chroni przed rozcięciem przy dobiciu. Opony są też tubeless ready, a ich zastosowanie to DH, Freeride, Super Enduro i ciężkie Enduro. Skok zawieszenia roweru, które powinny używać tej opcji to przedział 170 - 200 mm. Oplot Downhill Casing dostępny jest do wyboru z mieszanką SuperSoft lub Soft. 

 

 

Kolejnym karkasem jest Enduro Casing, który dedykowany jest do rowerów ze skokiem zawieszenia między 150 a 170 mm. Ma konstrukcję Single Ply z dodatkową wkładką antyprzebiciową na ściankach bocznych oraz wstawką Apex przy rantach, która usztywnia oponę i ogranicza podatność na dobicia. Do tego oplot również o gęstości 110 TPI. To oczywiście wersja dedykowana do rowerów enduro i mocnych ścieżkowców z dużym skokiem. Ona również jest gotowa na tubeless. W oponach Enduro Casing znajdziecie mieszankę Soft, która jest podporządkowana przyczepności, ale z uwzględnieniem dobrego toczenia.

 

 

W linii jest też opcja Trail Casing, która ma wyraźnie inną budowę - Single Ply, 60 TPI oraz wkładkę antyprzebiciową na ściankach bocznych, ale bez Apex. Do tego jest tu mieszanka gumy Endurance, która ma być odporna na ścieranie oraz być dość szybka. Trail jest dedykowana do rowerów ścieżkowych oraz wycieczkowej jazdy - zarówno na rowerach klasycznych, jak i e-bike’ach. Mowa tu o fullach o skoku od 140 do 160 mm. 

 

Strona dystrybutora: