Spis treści:
Niedawno Romet zrzucił kurtynę ze swojej kolekcji na 2022 rok. Jak każdego roku odnaleźliśmy w niej kilka ciekawych nowości oraz szereg modeli, które już znamy z poprzednich lat. Nowe modele, które zasilają ofertę polskiego producenta, zaprezentujemy Wam w tym artykule. Dodamy też, że większość rowerów w nowej kolekcji - nawet jeśli ma taką samą ramę, jak w roku ubiegłym - została odświeżona pod kątem designerskim. Jest sporo nowych malowań i kolorów. Oczywiście w wielu przypadkach odświeżone są też specyfikacje osprzętowe. My jednak, jak już wspominaliśmy, skupimy się na nowych gravelach, szosówkach, e-bike’ach oraz segmencie rowerów miejskich. Albowiem tam dzieje się najwięcej!
Mniej wtajemniczonym czytelnikom dodamy też, że ogromną zmianą - którą nadal możemy traktować w kategorii nowości - jest fakt, że spora część produkcji ram odbywa się w Polsce. W ubiegłym roku mieliśmy okazję zwiedzić fabrykę, w której powstają Romety. Miejsce i sama produkcja zrobiła na nas spore wrażenie, a więcej w tym temacie możecie zobaczyć w naszym wideo, gdzie prezentowaliśmy test Mustanga Flexa i ujęcia z jego produkcji w fabryce w Podgrodziu. Jeśli nie mieliście okazji oglądać tego materiału, wrzucamy go poniżej, a przy okazji dodamy, że zaprojektowany, testowany i wykonany w Polsce Mustang Flex oczywiście nadal jest w ofercie marki.
Zobacz też:
Huragan 4 - rower szosowy endurance
Jedną z większych nowości w segmencie szosowym jest Romet Huragan 4, czyli rower szosowy z kategorii endurance. To bardziej budżetowy model, który będzie dostępny dla szerszej grupy odbiorców. Jest to sprzęt o wygodnej geometrii i konstrukcji mającej efektywnie absorbować drgania. Pozycja ciała będzie na nim mniej pochylona, prowadzenie łagodniejsze, a amortyzacja drgań skuteczna. Huragana 4 oparto o nową aluminiową ramę, którą zestawiono z karbonowym widelcem. Do tego znajdziemy w nim pełną grupę Tiagra oraz mechaniczne hamulce tarczowe. Nowy model ma też wszelkie aktualne rozwiązania, jak choćby sztywne osie kół czy wewnętrzne prowadzenie linek. W tym rowerze również dostępne są 4 rozmiary ramy - S, M, L i XL.
Gravele gotowe na podróżowanie
Przez ostatnie sezony kolekcja graveli Rometa rozrosła się do bardzo sporych rozmiarów. Są w niej aluminiowe modele Aspre i Boreas, do tego stalowy Finale przygotowany do podróżowania oraz najbardziej sportowy w ofercie Romet Nyk, którego rama jest karbonowa. Bez wątpienia jest w czym wybierać, a dodatkową zaletą całej kolekcji zawsze była cena - bardzo konkurencyjna zważywszy zastosowane komponenty. W zasadzie w kolekcji brakowało przede wszystkim szerszej oferty dla osób chcących pojeździć bardziej przygodowo i wyprawowo. Rok 2022 zmieni jednak ten stan, bowiem w katalogu pojawiają się odświeżone modele Aspre i Boreas, które - co jest największą nowością - wyposażono w otwory montażowe na tylny bagażnik oraz błotniki. To wiadomość, która ucieszy miłośników bikepackingu i jazdy wyprawowej. Największe zmiany tyczą się jednak Boreasa 2 i Aspre 2 - ich ramy to całkowicie nowe konstrukcje, mają nowe przekroje rur i minimalne zmiany w geometrii. Zostały dopracowane, aby dawać właścicielom jak najwięcej frajdy w trakcie jazdy.
Romet Boreas to niezmiennie aluminiowy gravel z karbonowym widelcem. Boreas 2 - tak jak wspominaliśmy - został oparty o całkiem nową ramę, w której poza drobnymi zmianami w geometrii zmienił się też kształt samej ramy (ma np. obniżone łączenie rur seatstay z rurą podsiodłową). Boreas 2 posiada pełną grupę 1x11 SRAM Apex i hydrauliczne hamulce tarczowe, dostępny jest w rozmiarach 52, 54, 56 i 58 cm. Wg katalogowych danych waży 10,4 kg. Romet Boreas 1 został z kolei ubrany w tańszego Apexa 1x10 i mechaniczne hamulce tarczowe. Rozmiarówka oczywiście pozostaje ta sama, a masa roweru wynosi 10,6 kg.
Romet Aspre również występuje w dwóch wersjach wyposażenia. Aspre 2 (także z nową ramą) ma grupę Shimano GRX serii 400, czyli system 2x10 i hydrauliczne hamulce tarczowe. W takiej specyfikacji rower waży 10,6 kg. Natomiast Aspre 1 wyposażono w Shimano Claris (2x8) i mechaniczne hamulce tarczowe, co składa się na masę 11,2 kg. Tak jak w przypadku modeli Boreas, Romety Aspre dostępne są w 4 rozmiarach ramy - S, M, L i XL.
Rowery elektryczne Romet
Wśród rowerów elektrycznych Rometa znajdziemy równie bogatą ofertę, co w przypadku jednośladów bez wspomagania. Na nowy sezon Romet wprowadza do niektórych grup swoich elektryków ramy z silnikami centralnymi i zintegrowaną baterią - dotyczy to takich segmentów jak MTB, Cross i Trekking. Do ostrzejszej jazdy w terenie stworzono elektryczne fulle ERE 501 i ERE 505 wyposażone w silniki Shimano Steps oraz hardtaile na kołach 27,5 cala - Rometa ERM 205 opartego o aluminiową ramę i jego wersję z włókna węglowego ERM 205 Carbon, które również są napędzane Shimanowskim Stepsem. Te modele pozostają jednak niezmienne od roku ubiegłego.
Nowością jest bardziej podstawowy elektryczny rower górski Romet E-Rambler, który jest rekreacyjnym rowerem w teren oraz do codziennej jazdy - po prostu po każdej drodze. Ten wspomagany hardtail ma świetną linię, a jego aluminiowa rama, która jak wiele innych konstrukcji Rometa produkowana jest w Polsce, kryje zintegrowaną baterię oraz umieszczony centralnie silnik Bafang M300. Jednostka ta legitymuje się maksymalnym momentem obrotowym 80 Nm, a zasila ją bateria BMZ 480 Wh - sama marka BMZ cieszy się światowym prestiżem, ale co ciekawe - ich akumulatory również produkowane są w naszym kraju. Do tego znajdziemy tu napęd Shimano Deore 1x10 i hydrauliczne hamulce tarczowe. Trzeba jednak podkreślić, że ten rower elektryczny po prostu dobrze wygląda i jawi się jako bardzo interesująca propozycja dla osoby poszukującej uniwersalnego e-górala w lekki teren. E-Rambler toczy się oczywiście na kołach 29”, ma amortyzator Suntour XCT o skoku 100 mm i występuje w dwóch rozmiarach ramy - 18 i 20 cali.
Dla bardziej rekreacyjnych użytkowników, którzy szukają rowerów na codzienne dojazdy oraz weekendowe wycieczki w kolekcji Rometa jest sporo modeli elektrycznych trekkingów, crossów i typowych rowerów miejskich. Większość z nich ma centralnie montowane silniki i zintegrowane z ramą baterie, a jedynie te najbardziej podstawowe elektryczne rowery w kolekcji wyposażono w silniki w piastach i akumulatory na bagażnikach. Romet podkreśla też, że korzysta wyłącznie ze sprawdzonych i dobrych producentów elektrycznych podzespołów, co od razu widać po wyposażeniu - uwagę zwraca fakt, że w e-bike’ach polskiego producenta znajdziemy wyłącznie jednostki Shimano i Bafang.
Co słychać w MTB?
Wśród rowerów MTB zmiany w kolekcji 2022 ograniczają się do nowych malowań i specyfikacji osprzętowych, a w ofercie znajdziemy sprawdzone i znane już modele. Do szlakowej jazdy zaprasza Romet Dagger - autorski full do enduro i trailu, który był nowością na 2021 rok. Z kolei do ścigania się w XC i maratonach MTB w ofercie wciąż prym wiedzie Romet Monsun, czyli karbonowy hardtail. Dla bardziej początkujących riderów oraz amatorów, którzy nie potrzebują roweru opartego o ramę z włókna węglowego odpowiedzią może być któryś z Mustangów - aluminiowych hardtaili w kolekcji Rometa.
Wkrótce nowa kolekcja rowerów miejskich Romet!
Bądźcie czujni, ponieważ Romet nie odsłonił jeszcze wszystkich kart z nowej kolekcji na 2022 rok. Na wiosnę zaplanowana jest premiera ciekawej i zupełnie nowej kolekcji rowerów miejskich - wiemy, że będzie składać się z trzech serii: MODA, KLASYKA i CZAS. Przedstawiciele firmy podkreślają, że wraz linią City 2022 zostanie też wprowadzona nowa technologia malowania ram. Sami jesteśmy ciekawi szczegółów, o wszystkim będziemy Was informować.
Więcej o nowej kolekcji: www.romet.pl