Rowery Romet: Nowości kolekcji 2022

Poznaj najciekawsze nowe rowery z kolekcji Rometa na 2022 rok.

Drukuj
Romet

Rowery Romet zawsze przyciągają uwagę polskich rowerzystów. Jako naród - pokazują to statystyki - po prostu cenimy tę markę. Poza tym ich kolekcja zwykle ma atrakcyjne ceny, co również ma niebagatelne znaczenie dla klientów. Sprawdzamy więc, co tym razem przygotował producent spod Dębicy?

Niedawno Romet zrzucił kurtynę ze swojej kolekcji na 2022 rok. Jak każdego roku odnaleźliśmy w niej kilka ciekawych nowości oraz szereg modeli, które już znamy z poprzednich lat. Nowe modele, które zasilają ofertę polskiego producenta, zaprezentujemy Wam w tym artykule. Dodamy też, że większość rowerów w nowej kolekcji - nawet jeśli ma taką samą ramę, jak w roku ubiegłym - została odświeżona pod kątem designerskim. Jest sporo nowych malowań i kolorów. Oczywiście w wielu przypadkach odświeżone są też specyfikacje osprzętowe. My jednak, jak już wspominaliśmy, skupimy się na nowych gravelach, szosówkach, e-bike’ach oraz segmencie rowerów miejskich. Albowiem tam dzieje się najwięcej! 

 

 

Mniej wtajemniczonym czytelnikom dodamy też, że ogromną zmianą - którą nadal możemy traktować w kategorii nowości - jest fakt, że spora część produkcji ram odbywa się w Polsce. W ubiegłym roku mieliśmy okazję zwiedzić fabrykę, w której powstają Romety. Miejsce i sama produkcja zrobiła na nas spore wrażenie, a więcej w tym temacie możecie zobaczyć w naszym wideo, gdzie prezentowaliśmy test Mustanga Flexa i ujęcia z jego produkcji w fabryce w Podgrodziu. Jeśli nie mieliście okazji oglądać tego materiału, wrzucamy go poniżej, a przy okazji dodamy, że zaprojektowany, testowany i wykonany w Polsce Mustang Flex oczywiście nadal jest w ofercie marki. 

 

 

Zobacz też: 

 

 

Huragan 4 - rower szosowy endurance

 

 

Jedną z większych nowości w segmencie szosowym jest Romet Huragan 4, czyli rower szosowy z kategorii endurance. To bardziej budżetowy model, który będzie dostępny dla szerszej grupy odbiorców. Jest to sprzęt o wygodnej geometrii i konstrukcji mającej efektywnie absorbować drgania. Pozycja ciała będzie na nim mniej pochylona, prowadzenie łagodniejsze, a amortyzacja drgań skuteczna. Huragana 4 oparto o nową aluminiową ramę, którą zestawiono z karbonowym widelcem. Do tego znajdziemy w nim pełną grupę Tiagra oraz mechaniczne hamulce tarczowe. Nowy model ma też wszelkie aktualne rozwiązania, jak choćby sztywne osie kół czy wewnętrzne prowadzenie linek. W tym rowerze również dostępne są 4 rozmiary ramy - S, M, L i XL. 

Gravele gotowe na podróżowanie

 

 

Przez ostatnie sezony kolekcja graveli Rometa rozrosła się do bardzo sporych rozmiarów. Są w niej aluminiowe modele Aspre i Boreas, do tego stalowy Finale przygotowany do podróżowania oraz najbardziej sportowy w ofercie Romet Nyk, którego rama jest karbonowa. Bez wątpienia jest w czym wybierać, a dodatkową zaletą całej kolekcji zawsze była cena - bardzo konkurencyjna zważywszy zastosowane komponenty. W zasadzie w kolekcji brakowało przede wszystkim szerszej oferty dla osób chcących pojeździć bardziej przygodowo i wyprawowo. Rok 2022 zmieni jednak ten stan, bowiem w katalogu pojawiają się odświeżone modele Aspre i Boreas, które - co jest największą nowością - wyposażono w otwory montażowe na tylny bagażnik oraz błotniki. To wiadomość, która ucieszy miłośników bikepackingu i jazdy wyprawowej. Największe zmiany tyczą się jednak Boreasa 2 i Aspre 2 - ich ramy to całkowicie nowe konstrukcje, mają nowe przekroje rur i minimalne zmiany w geometrii. Zostały dopracowane, aby dawać właścicielom jak najwięcej frajdy w trakcie jazdy. 

 

 

Romet Boreas to niezmiennie aluminiowy gravel z karbonowym widelcem. Boreas 2 - tak jak wspominaliśmy - został oparty o całkiem nową ramę, w której poza drobnymi zmianami w geometrii zmienił się też kształt samej ramy (ma np. obniżone łączenie rur seatstay z rurą podsiodłową). Boreas 2 posiada pełną grupę 1x11 SRAM Apex i hydrauliczne hamulce tarczowe, dostępny jest w rozmiarach 52, 54, 56 i 58 cm. Wg katalogowych danych waży 10,4 kg. Romet Boreas 1 został z kolei ubrany w tańszego Apexa 1x10 i mechaniczne hamulce tarczowe. Rozmiarówka oczywiście pozostaje ta sama, a masa roweru wynosi 10,6 kg.

 

 

Romet Aspre również występuje w dwóch wersjach wyposażenia. Aspre 2 (także z nową ramą) ma grupę Shimano GRX serii 400, czyli system 2x10 i hydrauliczne hamulce tarczowe. W takiej specyfikacji rower waży 10,6 kg. Natomiast Aspre 1 wyposażono w Shimano Claris (2x8) i mechaniczne hamulce tarczowe, co składa się na masę 11,2 kg. Tak jak w przypadku modeli Boreas, Romety Aspre dostępne są w 4 rozmiarach ramy - S, M, L i XL. 

Rowery elektryczne Romet

Wśród rowerów elektrycznych Rometa znajdziemy równie bogatą ofertę, co w przypadku jednośladów bez wspomagania. Na nowy sezon Romet wprowadza do niektórych grup swoich elektryków ramy z silnikami centralnymi i zintegrowaną baterią - dotyczy to takich segmentów jak MTB, Cross i Trekking. Do ostrzejszej jazdy w terenie stworzono elektryczne fulle ERE 501 i ERE 505 wyposażone w silniki Shimano Steps oraz hardtaile na kołach 27,5 cala - Rometa ERM 205 opartego o aluminiową ramę i jego wersję z włókna węglowego ERM 205 Carbon, które również są napędzane Shimanowskim Stepsem. Te modele pozostają jednak niezmienne od roku ubiegłego. 

Nowością jest bardziej podstawowy elektryczny rower górski Romet E-Rambler, który jest rekreacyjnym rowerem w teren oraz do codziennej jazdy - po prostu po każdej drodze. Ten wspomagany hardtail ma świetną linię, a jego aluminiowa rama, która jak wiele innych konstrukcji Rometa produkowana jest w Polsce, kryje zintegrowaną baterię oraz umieszczony centralnie silnik Bafang M300. Jednostka ta legitymuje się maksymalnym momentem obrotowym 80 Nm, a zasila ją bateria BMZ 480 Wh - sama marka BMZ cieszy się światowym prestiżem, ale co ciekawe - ich akumulatory również produkowane są w naszym kraju. Do tego znajdziemy tu napęd Shimano Deore 1x10 i hydrauliczne hamulce tarczowe. Trzeba jednak podkreślić, że ten rower elektryczny po prostu dobrze wygląda i jawi się jako bardzo interesująca propozycja dla osoby poszukującej uniwersalnego e-górala w lekki teren. E-Rambler toczy się oczywiście na kołach 29”, ma amortyzator Suntour XCT o skoku 100 mm i występuje w dwóch rozmiarach ramy - 18 i 20 cali.  

Dla bardziej rekreacyjnych użytkowników, którzy szukają rowerów na codzienne dojazdy oraz weekendowe wycieczki w kolekcji Rometa jest sporo modeli elektrycznych trekkingów, crossów i typowych rowerów miejskich. Większość z nich ma centralnie montowane silniki i zintegrowane z ramą baterie, a jedynie te najbardziej podstawowe elektryczne rowery w kolekcji wyposażono w silniki w piastach i akumulatory na bagażnikach. Romet podkreśla też, że korzysta wyłącznie ze sprawdzonych i dobrych producentów elektrycznych podzespołów, co od razu widać po wyposażeniu - uwagę zwraca fakt, że w e-bike’ach polskiego producenta znajdziemy wyłącznie jednostki Shimano i Bafang

Co słychać w MTB?

 
 

 

Wśród rowerów MTB zmiany w kolekcji 2022 ograniczają się do nowych malowań i specyfikacji osprzętowych, a w ofercie znajdziemy sprawdzone i znane już modele. Do szlakowej jazdy zaprasza Romet Dagger - autorski full do enduro i trailu, który był nowością na 2021 rok. Z kolei do ścigania się w XC i maratonach MTB w ofercie wciąż prym wiedzie Romet Monsun, czyli karbonowy hardtail. Dla bardziej początkujących riderów oraz amatorów, którzy nie potrzebują roweru opartego o ramę z włókna węglowego odpowiedzią może być któryś z Mustangów - aluminiowych hardtaili w kolekcji Rometa. 

 

 
 

 

 

 

 

Wkrótce nowa kolekcja rowerów miejskich Romet!

Bądźcie czujni, ponieważ Romet nie odsłonił jeszcze wszystkich kart z nowej kolekcji na 2022 rok. Na wiosnę zaplanowana jest premiera ciekawej i zupełnie nowej kolekcji rowerów miejskich - wiemy, że będzie składać się z trzech serii: MODA, KLASYKA i CZAS. Przedstawiciele firmy podkreślają, że wraz linią City 2022 zostanie też wprowadzona nowa technologia malowania ram. Sami jesteśmy ciekawi szczegółów, o wszystkim będziemy Was informować.

Więcej o nowej kolekcji: www.romet.pl