Poznajemy nową kolekcję Giant i Liv 2020!

Przedstawiamy nowe rowery i komponenty Gianta oraz Liv z kolekcji 2020.

Giant

Wśród najgorętszych nowości w kolekcji Gianta i Liv dominują fulle - ścieżkowce i enduro. Do tego full Liv przeznaczony do XC. Interesujące maszyny znajdziemy też w podstawowych szosach i rowerach all-road. Zebraliśmy najciekawsze informacje o nich.

Giant podąża obraną przez siebie drogą i konsekwentnie rozdziela rowery męskie i damskie na dwie osobne marki, a maszyny dedykowane dla obu płci są projektowane i produkowane z uwzględnieniem anatomicznych różnic między mężczyznami, a kobietami. W kolekcjach na 2020 zarówno Liv’a (kobiece), jak i Gianta (męskie), dzieje się bardzo dużo. Sporą część nowości w obu markach stanowią rowery do enduro i ścieżkowce, w opcjach klasycznych oraz również jako e-bike’i. Niemniej nowinek znajdziemy też w rowerach z barankiem, w których to pojawia się sporo interesujących tańszych modeli opartych o aluminiowe ramy.

 

 

Giant stosuje dla swojej kolekcji własny trójpodział i kategoryzuje rowery jako Off-Road, X-Road i On-Road. Pierwsza kategoria to rowery górskie, począwszy od hardtaili, na najbardziej zjazdowych fullach skończywszy. Kategoria X-Road to rowery dedykowane na szutry, szosy i wszelkiej maści utwardzone i nieutwardzone drogi, które można pokonać szybko i dość łatwo, ale nawierzchnia może być na nich wymagająca. W tej grupie zawierają się choćby gravele. Ostatnia rodzina jednośladów, czyli On-Road, to rowery których przeznaczeniem jest jazda po trasach utwardzonych, przede wszystkim asfaltowych szosach, choć oczywiście spokojnie można wybierać się na nich na łatwe szutrówki. W sumie w kolekcji na 2020 Giant przygotował 13 nowych modeli, 5 Off-roadowych, 2 z kategorii X-Road oraz 6 On-Road. Z kolei u LIV zobaczymy 4 nowości. Dwa rowery Off-Road i dwa On-Road. Podczas prezentacji kolekcji 2020 mieliśmy okazję przyjrzeć się najciekawszym z nich, poznaliśmy też kolekcję akcesoriów oraz ofertę marki Cadex, pod którą Giant będzie oferował koła oraz opony szosowe. Poniżej prezentujemy najważniejsze z nich. 

 

 

 

Giant

Kolekcja Giant na 2020 to przede wszystkim nowy Reign 29 - kultowa enudrówka, która w wersji 2020 toczy się na kołach 29” i podąża z trendami oraz zmieniającymi się trasami i stylem jazdy riderów. Nie chcąc tracić e-rynku Giant wprowadza do sprzedaży równocześnie również wspomaganego elektrycznie Regina E+. Z fulli do mocnej jazdy po górach jest też nowy ścieżkowiec - Stance 29.  W kolekcji pojawia się też nowy Terrago 29 - zaawansowany aluminiowy hardtail z geometrią XC, choć wciąż kierowany do rekreacyjnego użytkownika (model ten dzieli geometrię z tańszym Talonem). Pojawia się także Trance Junior - w pełni zawieszony ścieżkowiec dla młodszych użytkowników. Kolejną nowością jest miejsko-trekkingowy, rekreacyjny model AnyTour CS 2, czyli wersja z napędem opartym o 8-biegową piastę Nexus i pasek zębaty Gates’a. W segmencie szosówek i graveli mamy nową linię Contend, która zawiera 3 różne rowery. Szosy dla początkujących oferowane są pod nazwą Contend, bardziej zaawansowane aluminiowe szosówki to Contendy SL, a all-roadowe gravele w łatwy teren (zastępujące charakterystyczny model Giant AnyRoad) to linia Contend AR. Po ubiegłorocznej premierze wyścigowo usposobionego gravela - modelu Revolt - teraz zaprezentowano jego aluminiową wersję. Do tego szutrówka-elektryk Revolt E+. Wartą podkreślenia jest też informacja, że pośród liczącej 210 modeli kolekcji Gianta 2020, aż 54 rowery staniały względem obecnego roku, a 30 modeli jest nieco droższych, ale ma wprowadzone modyfikacje osprzętowe, których wartość przewyższa kwotę podwyżki. Oznacza to, że niemal połowa kolekcji dostępnej na naszym rynku ma lepszy stosunek cena/jakość, niż obecnie.

 

(czytaj dalej)

Podobne artykuły