Santa Cruz Hightower - następca TallBoy'a

Drukuj

Hightower to następca udanego modelu Tallboy od Santa Cruz, którego koniec produkcji ogłoszony został latem ubiegłego roku. Oczekiwać na następcę trzeba było kilka dobrych miesięcy, ale cierpliwość została nagrodzona.

 

Hightower to karbonowy full kompatybilny zarówno z kołami 29", jak i 27+ przy zachowanym z modelu Tallboy skoku równym 135 mm, który oparty został o zawieszenie VPP. Producentowi udało się dokonać takiej kompatybilności głównie ze względu na wymiary obu systemów kół - 29 oraz 27+ posiadają podobny obwód zewnętrzny koła mierzone razem z oponą. Mimo wszystko należało dokonać pewnych modyfikacji, by było to możliwe - zastosowanie piasty tylnej Boost razem z korbą RaceFace z chainline równym 51 mm umożliwiło powiększenie przestrzeni na opony w okolicy rur łańcuchowych. Standardowo piasty Boost współpracują z korbami o przesunięciu równym 52 mm, ale zdaniem Santa Cruz mniejszy o 1 mm chainline korb działa bezproblemowo zarówno z osiami tylnymi 142, jak i 148 mm.

 
 

Dodatkowo w rowerze znalazło się rozwiązanie o nazwie Toggle Chip, które polega na odwracalnym mocowaniu tłumika - w dolnym ustawieniu geometria idealnie współpracować będzie z kołami 29" oraz widelcem o skoku 140 mm. Z kolei w górnym z kołami 27+ i widelcem 150 mm. Santa Cruz zaleca zmianę widelców, by charakterystyka prowadzenia roweru została zachowana, ale jeżeli taka zmiana nie jest możliwa, to wtedy sugerowane jest zastosowanie widelca o skoku 150 mm. 

 
 
 

Hightower dostępny będzie jako kompletny rower zarówno w specyfikacji 29, jak i 27+. Geometrię określi można jako nowoczesną w przypadku rowerów trailowych, a więc spodziewać się możemy długiej i niskiej ramy. Rama otrzymała suport 73 mm, mocowania ISCG05, ochraniacze na rurze dolnej oraz łańcuchowych, wewnętrzne prowadzenie pancerzy dal tylnej przerzutki oraz opuszczanej sztycy typu "drop" RockShox Reverb Stealth. Zastosowane osie to wspomniany Boost 12x148 w tylnym oraz 15x110 w przednim kole. W specyfikacji z kołami 29 cali zastosowano opony o szerokości 2,3" Maxxis Minion, natomiast model z kołami 27+ otrzymał gumy o szerokości 2,8" Maxxis Rekon/Ikon. Maksymalnie, według producenta, zmieszczą się opony w rozmiarach 29x2,4" oraz 27,5"x3,0".

W sumie do sprzedaży trafi 6 specyfikacji - po 3 dla każdego z rozmiaru kół.  Ceny zaczynają się od 4599 USD za rowery z napędem SRAM GX1, a kończą 7799 USD za konfigurację opartą o SRAM XX1. Hightower jest już dostępny w sprzedaży.

Info: www.santacruzbicycles.com/en/us