Farley, fatbike od Treka, został delikatnie odświeżony - otrzymał szerszą tylną piastę o szerokości 197 mm, co oznacza, że nowy model pomieści szersze opony - maksymalnie będzie to 5 cali. Jednocześnie Farley będzie kompatybilny z większym rozmiarem koła - 27,5" z oponami o szerokości 4 cali, dzięki hakom Stranglehold, umożliwiającym horyzontalne przesuwanie osi koła. Póki co dostępność kół i opon 27,5 x 4 nie jest zbyt duża, ale popularność tego rozwiązania będzie rosła i Trek obiecuje, że już niedługo spodziewać możemy się wielu podobnych modeli od różnych producentów. Kolejna zmiana dotyczy suportu, gdzie nowo zastosowanym standardem został PF121 i jak informuje producent q-factor pozostał niezmieniony.
Do oferty dołączy łącznie pięć modeli nowej platformy Farley: trzy rowery z aluminiowymi ramami oraz dwa z karbonowymi. Podstawowy Farley 5 otrzyma nowy aluminiowy widelec, który schudł o 250 g względem poprzedniego modelu. Farley 7, 9 oraz 9,6 otrzymają karbonowy widelec z aluminiową rurą sterową o masie 600 g. Topowy 9.8 wyposażony zostanie natomiast w pełni karbonową konstrukcję ważącą 550 g. Karbonowa rama ma przy tym ważyć 1300 g w rozmiarze 17,5".
Aluminiowe modele dostępne będą od września, natomiast karbonowe powinny pojawić się w październiku. W ofercie dostępny będzie również karbonowy frameset.
Kolejna nowość w ofercie Treka dotyczy tym razem szosy. Jest to aluminiowa wersja jednej z najciekawszych szosówek na rynku Émonda. Aluminiowa rama otrzymała skrót ALR i charakteryzuje się bardzo niską masą - w rozmiarze 56 ważyć będzie jedynie 1050 g, co sprawia, że jej masa jest podobna do konkurencyjnych, najlżejszych produktów tej klasy na rynku. Co więcej, rama waży dokładnie tyle samo co Émonda SL i o 150 g mniej od Émondy S, czyli karbonowych konstrukcji z tej serii. Waga karbonowego widelca określona została na 358 g. W rurze łańcuchowej znalazło się miejsce na czujnik DuoTrap S.
Émonda ALR wykonywana jest z nowego stopu aluminium - Alpha Aluminium serii 300, hydroformowanego do rurek o średnicy zależnej od rozmiaru ramy, co pozwala zachować stosunek sztywności do wagi przez całą rozmiarówkę. Producent zastosował nowo opracowaną przez siebie technologię spawania ramy Invisible Weld Technology, która pozwala na mniejsze użycie materiału, wzmacnia łączenia i daje efekt gładkich spawów. Rama otrzymała geometrię H2, łączącą sportową i komfortową charakterystykę.
Emonda ALR w sprzedaży dostępna jest w dwóch konfiguracjach: 5 oraz 7. Ta pierwsza oparta została o grupę Shimano 105 i kosztuje 6999 zł, w drugiej, kosztującej 8999 zł, znajdziemy natomiast Ultegrę i koła Bontragera Race Tubeless Ready. W ofercie dostępny jest również frameset w cenie 3799 zł.
Dystrybutor: www.trekbikes.com