Niestety tak jak w przypadku ostatnich nowości na rok 2015, tak i teraz Campagnolo raczej skąpo przedstawia dane techniczne, skupiając się głównie na zdjęciach i ogólnej informacji. Wiemy jednak, że Chorus EPS oferować ma taką samą zmianę przełożeń co Record oraz Super Record w elektronicznej wersji EPS, co oznacza, że Chorus odróżniać będzie się jedynie użyciem tańszych materiałów - mniejszej ilości karbonu w porównaniu do topowych grup, ale większej w porównaniu do tańszej Athena EPS. Mehanizmy odpowiadające za zmianę przełożeń będą takie same, jak w topowych grupach.
Chorus EPS otrzyma nowe korby, oczywiście identyczne z wersją mechaniczną zaprezentowaną parę dni temu. Jest to nowa, czteroramienna konstrukcja, która oferować ma znacznie większą sztywność w porównaniu do starego modelu. Częściowo za sprawą nowego systemu mocowania tarcz, w którym wykorzystywane będą cztery śruby na każdą tarczę, a więc łącznie osiem śrub. Dzięki temu rozwiązaniu ujednolicony zostanie rozmiar BCD dla korb kompaktowych i standardowych, co oznacza, że będziemy mogli zamontować jedne z dostępnych zębatek 50/34, 52/36 i 53/39 do tych samych ramion. Korby dostępne będą w trzech rozmiarach: 170, 172,5 oraz 175 mm.
Jako bateria wykorzystywana będzie dokładnie ta sama jednostka co w grupach Record i Super Record EPS. Otrzyma jednak ona oznaczenie swojej grupy.
Campagnolo nie zapomniało o użytkownikach tańszych szosówek, wyposażonych w mechaniczne grupy osprzętu. Drobnymi zmianami objęte zostały manetki Ergopower oraz korby grup Athena i Veloce.
Klamkomanetki tych grup otrzymały zmodyfikowaną dźwignię służącą do zrzucania przełożeń. Ta obsługiwana kciukiem dźwignia wzoruje teraz swój kształt na tej, którą znamy z grup EPS. Jest ona bardziej anatomiczna i wygodniejsza w użyciu, szczególnie w dolnym chwycie. Co ciekawe zmiana ta nie dotknęła zaprezentowanych ostatnio grup z najwyższej półki, gdyż niemożliwe byłoby połączenie możliwości zmiany kilku przełożeń jednocześnie w manetce Ultrashift z taką dźwignią.
Kolejna poprawka dotyczy korb z grupy Athena. Otrzymała ona zębatki SC-14 z nowymi kształtami oraz kątami zębów, co poprawić ma zmianę przełożeń. Technologia SC-14 została zaprezentowana w limitowanej edycji Super Record RS, a obecnie znaleźć możemy ją w znacznie tańszej grupie.
Waga nowych komponentów, ceny, a także dostępność pozostają nieznane.
Dystrybutor: www.porebarowery.pl